کد خبر 433370
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۱

اجنه برعکس انسان که در عالم صغیر و مادی زندگی می‌کند،‌ در دنیای لطیف به کارهای روزمره خود می‌پرداخته و دارای جسم و روح هستند.

دنیای اجنه چه شکلی است؟به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن قاسمی با اشاره به موجودیت اجنه اظهار داشت: قرآن کریم در سوره جن وجود آن ها را ثابت کرده است و در طول تاریخ انسان‌های بسیاری از جمله سلیمان نبی(ع) با آن‌ها در ارتباط بوده اند.

حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه اجنه‌ همانند انسان زندگی می‌کنند، افزود: اجنه برعکس انسان که در عالم صغیر و مادی زندگی می‌کند،‌ در دنیای لطیف به کارهای روزمره خود می‌پرداخته و دارای جسم و روح هستند و طول عمرشان معمولاً بین هزار تا دو هزار سال متغییر است.

این استاد حوزه ادامه داد: اجنه به دو صورت تخم‌ریزی و حاملگی، زاد و ولد می‌کنند و بر طبق احادیث و روایات تعداد اجنه  از تعداد انسان ها به مراتب بیشتر است و به علت اینکه آن‌ها در دنیای لطیف به سر می‌برند از بوی غذای انسان و رایحه گل‌ها به عنوان غذا استفاده می‌‌کنند.

قاسمی با بیان اینکه اجنه بیشتر در مکانهای قدیمی زندگی می کنند؛ اضافه کرد: اجنه دارای عقل و اختیار هستند ولی ظرفیت وجودی‌شان پایین‌تر از انسان است. همانند ما عبادت می‌کنند و بر طبق روایات در اهل اجنه دورویی و نفاق وجود ندارد و در صورت شیعه نبودن کافر هستند و جن‌های شیعه برای حضرت امام حسین(ع) عزاداری هم می‌کنند.

وی با بیان اینکه ابلیس از جنس جن است تصریح کرد: ابلیس اجنه را برای گول زدن انسان استخدام کرده و از اینکه بین افراد فتنه ایجاد کند و سبب بروز اختلاف شود لذت می‌برد.

وی عنوان کرد: اگر انسان سر به سر اجنه بگذارد، جن‌های بد سراغ افراد آمده و زندگی روزمره‌شان را به تلخی می‌کشانند و به طور دائم باعث ترساندن این افراد می‌شوند.

حجت‌الاسلام حسن قاسمی در پایان گفت: هرچقدر تابع‌ شریعت باشیم اجنه از ما دوری می‌کنند و هر کجا ما در این راه کم بگذاریم شیطان سراغ ما خواهند آمد. همچنین افراد برای نجات از اجنه باید بسم‌الله الرحمن الرحیم و لا‌اله‌الله را زیاد ذکر کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
    0 0
    تذکر: اجنه جمع جنین( انسان در رحم مادر) است نه جمع جن. جن خودش کلمه جمع است و بر جمع دلالت می کند. مفرد آن می شود جنی. برای همین در فارسی جمع آن را جنیان می گویند. پس بهتر است گفته شود دنیای جنیان. همچنین می توان جن را اسم جنس گرفت و گفت دنیای جن.
  • سید ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
    0 0
    بهترین ذکر : لا حول و لا قوه الا به الله العلی عظیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس