از 4 گزینه نامدار مطرح شده برای سرمربیگری استقلال هیچ کدام شرایط نشستن روی نیمکت آبی ها را ندارند، چرا که یا با جایی قرارداد دارند و یا سالهاست مربیگری نمی کنند.

کارنامه سیاه نامزدهای مطرح سرمربیگری استقلال
گروه ورزشی مشرق - این روزها که بازار شایعات داغ است و استقلال در راس کادر فنی‌اش بلاتکلیف از چند نام بزرگ برای نشستن روی نیمکت آبی‌ها یاد می‌شود.
افشارزاده مدیر فعلی باشگاه تایید می‌کند رزومه چند مربی خارجی در دست بررسی است اما هیچ چیزی تا شنبه مشخص نیست.

کلاوس تاپ مولر تئوریسین بزرگ آلمانی و سرمربی اسبق بایر لورکوزن که با این تیم نایب قهرمان اروپا شد یکی از این نام‌های بزرگ است.

دومین چهره سرشناس که گفته می‌شود آبی‌ها شاید اقدام به جذب او کنند، روبرتو دونادونی ایتالیایی است. هافبک طراح سال‌های نه چندان دور میلان و البته الاتحاد عربستان که اتفاقا در فصل2000-1999 فوتبال آسیا برابر استقلال هم به میدان آمد.

سومین اسم بزرگی که از او به‌عنوان گزینه آبی‌ها برابر جایگزین امیر قلعه‌نویی یاد می‌شود فیلیپ تروسیه فرانسوی است. سرمربی اسبق تیم‌های ملی آفریقای جنوبی، ژاپن و قطر که در لیگ برتر چین مشغول به کار است.

در کنار این نفرات نام لوتار ماتیوس کاپیتان اسبق تیم‌ملی فوتبال آلمان هم مطرح شد. مردی که هم از مکابی نتانیا در لیگ رژیم اشغالگر قدس 2 ماه مانده به پایان مسابقات اخراج شد و هم در تیم‌ملی بلغارستان ناموفق بود تا پس از تکمیل ناکامی‌هایش سه ماه مانده به سال 2012 بلغارها را ترک کند و مفسر فوتبال شبکه‌های تلویزیونی شود و عملا با این کارنامه و سوابق راهی به ایران نخواهد یافت.

بررسی کارنامه مردانی که اسامی بزرگ دارند و عملکرد ضعیف، دشوار نیست. زیر ذره‌بین بردن کارنامه مربیانی که رزومه‌شان روی میز مدیر آبی‌ها قرار گرفته نشان می‌دهد این نفرات وارد کنکور نشده، مشکل دارند و نیازی به تشکیل جلسه برای سبک سنگین کردن عملکردشان چندان معنایی ندارد.

تاپ مولر 7 سال است مربیگری نکرده

این سرمربی 63 ساله آلمانی بر خلاف ادعای یکی از روزنامه های پر تیراژ کشور هم اکنون نه تنها در تیم ملی گرجستان بلکه در هیچ جا مشغول به کار نیست و از سال 2008 که از گرجستان اخراج شد دیگر روی نیمکت ننشسته است.

مولر در فصل 02-2001 بوندسلیگا پس از دورتموند با لورکوزن نایب قهرمان شد. مولر با این تیم تا فینال باشگاه‌های قاره سبز هم پیش رفت. هر چند که این آلمانی بدشانس بود و نتیجه نهایی را به رئال مادرید پرمهره 2- یک باخت و دوم شد.

کارنامه سیاه نامزدهای مطرح سرمربیگری استقلال
مولر 8 اسفند سال 84 در بازی دوستانه گرجستان و مولداوی روی نیمکت گرجی‌ها نشست. گرجستان در گروه B مسابقات انتخابی یورو 2008 قرار داشت و می‌خواست با استفاده از دانش تاپ راهی مرحله نهایی مسابقات شود. با این حال نتیجه نهایی چیز دیگری بود.

گرجی‌ها با مولر فقط 3 پیروزی برابر اسکاتلند و جزایر فارو (2) به دست آوردند و در مقابل طی 12 دیدار 8 مرتبه رنگ شکست را دیدند و یک بار اوکراین را متوقف کردند (1-1) تا با 10 امتیار و تفاضل گل 3- پایین‌تر از ایتالیا، فرانسه، اسکاتلند، اوکراین و لتونی تیم ششم گروه B شوند. جزایر فارو نگون بخت هم با صفر امتیاز آخر شد.

متولیان فوتبال گرجستان هم بالاخره کاسه صبرشان در روز شکست برابر ایرلند شمالی لبریز شد.
در دیداری دوستانه ایرلندی‌ها میزبان تیم مولر بودند تا پنج ‌شنبه 8 فروردین ماه سال 87 شکست 4 بر یک را به گرجی‌ها تحمیل کنند. 7 سال و 2 ماه و یک روز قبل کیل لافرتی (2) هیلی و تامپسول با گل‌های‌شان سند اخراج مولر از گرجستان را امضاء کردند تازه تک گل تیم کلاوس را هم هیلی به اشتباه وارد دروازه ایرلند کرد.

پس از این دیدار بود که مولر بیکار شد و دیگر روی نیمکت تیمی ننشست و در مقابل گرجی‌ها طی 7 سال اخیر 4 مربی دیگر را به استخدام خود درآوردند که هیچ کدام‌شان به اندازه این آلمانی اسم و رسم نداشت.

تروسیه ته جدولی قرارداد دارد
فیلیپ تروسیه از ابتدای فصل جدید فوتبال چین با تیم هانگ‌ژو قرارداد بسته است و البته شرایط چندان مناسبی را پشت‌سر نمی‌گذارد. تیم این فرانسوی طی 11 هفته‌ای که از رقابت‌های لیگ برتر چین گذشته با 2 پیروزی، 5 مساوی و 4 شکست 11 امتیازی است و روی پله دوازدهم جدول 16 تیمی رقابت‌ها قرار دارد. تروسیه و هانگ ژو شنبه هفته آینده در ایستگاه 12 مسابقات میزبان چانک‌چون‌یاتا رده سیزدهمی هستند.

کارنامه سیاه نامزدهای مطرح سرمربیگری استقلال
شاید تنها نکته مثبت در کارنامه این فصل فیلیپ صعودش به دور چهارم جام حذفی چین باشد. تروسیه و هانگ‌ژو در دور سوم مسابقات حذفی با ضربات پنالتی ووهان را حذف کردند و باید در دور چهارم به مصاف هنان جیان بروند.

به این ترتیب بعید به نظر می‌رسد فعلا تروسیه اخراج شود تا بتواند با آبی‌ها وارد مذاکره شود. البته کارنامه تیره و تار او در فصل اخیر فوتبال چین خود مساله‌ای است که قابل تامل خواهد بود. تروسیه دو سال پیش هم در فوتبال چین حضور داشته و شناخت کاملی از فوتبال این کشور دارد. با این حساب آیا تروسیه با کارنامه به گل نشسته‌اش پشت دیوار چین به درد آبی‌ها می خورد؟

دونادونی پارما را نابود کرد
روبرتو دونادونی چهره‌ای آشنا برای فوتبال‌دوستان ایرانی است. بازیکنی که در دوران اوج بازی خود از خوب‌های میلان و تیم ملی ایتالیا بود.

روبرتوی 51 ساله سال 2008 به عنوان سرمربی تیم‌ملی ایتالیا لاجوردی پوشان را به جایی نرساند. دونادونی که در دیدارهای دوستانه شکست مقابل جمهوری چک و کرواسی را به‌عنوان نکات منفی وارد کارنامه‌اش کرده بود، در مرحله حذفی یورو 2008 هم مغلوب اسپانیا شد و از صعود به مرحله نهایی باز ماند. ایتالیای دونادونی در مرحله گروهی یک شکست سنگین هم برابر هلند (3-صفر) داشت.

کارنامه سیاه نامزدهای مطرح سرمربیگری استقلال
روبرتو در فصل اخیر لیگ کالچو یک بار دیگر کارنامه‌ای غیرقابل دفاع از خود برجای گذاشت؛ در فصل جاری فوتبال ایتالیا دونادونی با پارما طی 37 هفته تنها 25 امتیاز گرفته تا در کنار چزنا سقوطش یک هفته مانده به پایان مسابقات قطعی باشد.

شاید تنها نقطه مثبت در بازی‌های این فصل پارما و دونادونی دو پیروزی جالب توجه‌اش مقابل اینترمیلان و یوونتوس باشد. هر چند که در نهایت به تیمی که سقوط کرده و دسته دومی شده کاپ نمی‌دهند و از سرمربی‌اش تقدیر نمی‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    0 0
    چرا منصوریان رو نمیارند؟؟؟
  • کاپیتان ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    0 0
    بذار خیالتونو راحت کنم گزینه ها: 1- منصوریان 2-اسکوچیچ 3- آقای مظلومی 4-صمد مرفاوی امّــــا خُــــــــب گزینه یک که هیچی چون علی منصور عمرا" پشت سر یکی مثل قلعه نویی نمیاد تو استقلال گزینه دو احتمالش زیاده ولی باتوجه به سیاست باشگاه استقلال که از مربی خارجی استفاده نمیکنه تو لفافه است!!!! گزینه سه خب محتمل هست گزینه چهار هم 50% حله یعنی آقا صمد حاضره بیاد منتها باشگاه قبول نمیکنه در نتیجه میشه 2 تا گزینه یا اسکوچیچ میشه یا مظلومی البته در وهله اول امیدوارم تحت هیچ شرایطی استقلال رو نفروشند و با طناب پرسپولیس تو چاه نرن اگر خیلی دوست دارید تیم پیروزی رو بفروشید خوب بدید بره اما ما استقلالی ها نمیخوایم استقلال خصوصی بشه یعنی چی آخه؟
  • ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    0 0
    اما نان روزنامه نگاران و رسانه ها در آوردن مربی خارجی است که دستمزد بالا بگیرد و پورسانت حسابی بدهد. برای همین این رسانه هر مربی ایرانمی را که پیدا بکنند به زمین خواهند زد. چرا افرادی شکست خورده مثل کیروش و اولیویرا را در ایران نگاه می دارند و برای باختهای مفتضحانه شان انواع توجیهات را می تراشند و همه چیزر را اعم از داور و تیردورازه و چمن و آب و هوا متهم می کنند اما حاضر نیستند ضعف فنی مربی را اعلام کنند؟ دلیلش همین است.
  • ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    0 0
    ببین کاپیتان چی میگه :)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس