در بررسی صحت و سقم ادعای طرفین پرونده جنجالی مارتین موتومبا گزارش یک سایت معتبر اروپایی کدهای جدیدی از تخلف به وجود آمده در پرونده این بازیکن می دهد که شاید راهگشا باشد.

گروه ورزشی مشرق - مارتین موتومبا بازیکن خارجی و جنجالی تیم راه آهن بنا بر حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران وی به پرداخت مبلغ 100.000.000 ریال به عنوان جریمه نقدی و محرومیت از  شش مسابقه محکوم شد.

در جستجوی اخباری تکمیلی از وضعیت پرونده عجیب این بازیکن، خبری منتشر شده به تاریخ 2015/02/08 جلب نظر کرد. (42 روز پس از اتمام تاریخ نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برتر ایران) خبری که حاکی از شکایت باشگاه اردو اسپور ترکیه از مارتین موتومبا است. و البته سوالی که در همان قدم اول در ذهن نقش می‌بندد: «باشگاه شاکی، چرا و با چه منطقی رضایتنامه بازیکن خاطی خود را صادر کرده است؟»

وب سایت خبری – تحلیلی یورواسپورت وابسته به شبکه خبری یورونیوز در گزارش خود از وضعیت پیش آمده در باشگاه اردواسپور ترکیه آورده است: «مقامات طرف ترکیه مدعی هستند بازیکن اوگاندایی آنها بدون مجوز به کشور خود بازگشته و تیمش را ترک کرده و این مصداق بارز قطع همکاری دو جانبه است.»

برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

{$sepehr_album_26961}

ضیاء دوغان رئیس بخش ورزشی و اداره آموزش باشگاه مذکور در این رابطه می‌گوید: «قرارداد مشخصا دو طرفه است، باشگاه همیشه به تعهدات خود پایبند بوده اما این بازیکن بدون مجوز و بدون هماهنگی، تیمش را ترک کرده و حالا باید پاسخگوی رفتار غیر قانونی خودش باشد.»

مدیر اداری باشگاه اردواسپور، سلیم شنر نیز در همین راستا به خبرنگار یورواسپورت گفته است: «عمل صورت گرفته از سوی بازیکن خط میانی اردواسپور نماد بارز فرار از کشور بوده و او مرتکب جرم شده است.»

این مقام مسئول در باشگاه اردواسپور همچنین با اشاره به ثبت تمامی مدارک و مستندات خاطرنشان کرده است که: « باشگاه حق خود می‌داند تا از وی شکایت کند و این بازیکن نیز باید بداند که با توجه به مدارک موجود و مستندات جمع آوری شده هیچ راهی جز بازگرداندن پول‌های دریافت شده ندارد.»

باشگاه شاکی ترکیه‌ای چگونه برای موتومبای فراری رضایت‌نامه صادر کرده است؟
به جای درج یک علامت تعجب درشت در انتهای این پاراگراف، مترجم خبر از مقامات فوتبال ایران، باشگاه راه آهن و مسئولان مرتبط با پروژه انتقال این بازیکن پرحاشیه می‌پرسد که باشگاهی تا این حد شاکی، چرا باید رضایتنامه یک ستاره فراری را صادر کند؟

فدراسیون فوتبال ایران که محل قابل اتکای مقامات باشگاه راه آهن در استعلام حقانیت بازیکن مورد نظر بوده، بر چه اساس و با چه معیاری ITC بازیکن را تایید کرده است؟

و البته سوالی مهمتر این که در یک باشگاه فرهنگی – ورزشی چرا خبری از یک مسئول کنترل، وکیل حقوقی، روابط عمومی حرفه‌ای و یا واحد بین الملل نیست؟ آیا باشگاه راه آهن حق دارد ادعا کند که وظیفه باشگاه، کنترل صحت مدارک نیست؟!

در ادامه گزارش منتشر شده از سوی یورواسپورت از قول مقام مسئول در باشگاه اردواسپور آمده است: «از همین لحظه (در تاریخ انتشار خبر) هر روزی که این بازیکن خاطی بخواهد در یکی از باشگاه‌های اروپایی بازی کند، مجرم شناخته شده و باید پول ما را پس بدهد. او بدون اجازه باشگاه را ترک کرده و باید بداند که باشگاه ما پیگیری کامل این پرونده را حق خود می‌داند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • reza ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    تخلف توسط منوچهری سرپرست راه آهن کارمند سابق روابط بین الملل و کسرایی صورت گرفته!؟ سوال : آیا میتوان قبول کرد باشگاه راه آهن و فدراسیون فوتبال بعد از اعتراض نفت مسجد سلیمان خبر نداشته است؟ تاریخ اعتراض نفت مسجدسلیمان تا اعتراض پیکان یکماه طول کشید! چه کس یا کسانی اجازه حضور در بازیهای راه آهن تا پیکان را داده بود! چرا حسن زاده حکم آبکی داد و اجازه استیناف را از پیکان گرفت!!!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس