کد خبر 419244
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۰

حسین عسگری می گوید در ماجرای تبریز قربانی شده تا کسی سراغ کفاشیان ، تاج و دیگرانی که داور بازی را در جلسه قبل از بازی عوض کردند ، نرود.

به گزارش مشرق، حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری که ساعتی قبل برکنار شد در گفت و گویی از این می گوید که چگونه قربانی شده است.

عسگری درباره اتفاقاتی که پیش آمده ، می گوید:«مشکلات و دخالت هایی که در داوری می کردند ، مشخص بود روزی در جایی خودش را نشان می دهد. من از 2 سال پیش این ها را گفتم ، یک ماه و نیم پیش استعفایم را دادم و در آن نامه نوشتم که داوری فوتبال مان مشکلات زیادی دارد. به آقایان گفتم  با این شرایط فوتبال مان لطمه می خورد اما آقایان اصلا توجهی نکردند. وقتی در تبریز این اتفاقات افتاد، ترسیدند، برای اینکه خودشان بمانند اصلا توجهی به آن حرف ها نداشتند. گشتند و یک مقصر پیدا کردند. آن یک نفر هم من بودم. من کجای این بازی بودم؟ الان آقایانی که بر خلاف قوانین فیفا و ای اف سی در کار چینش داوری دخالت کردند،کجا هستند؟ آنها که روز قبل از بازی انتخاب مرا عوض کردند؟ حالا گشتند و من را به عنوان مسبب این اتفاقات قربانی کردند. درحالی که اصلا موضوع چه ارتباطی با ما نداشت. اصلا مگر من فغانی را برای این این بازی انتخاب کردم که الان باید پاسخگو باشم؟»

او ادامه داد و افشا کرد که به زور داور بازی را عوض کردند. ترکی پیشنهاد کمیته داوران بوده اما به خاطر اشتباه 2 سال قبل او در بازی با استقلال در زمان مربیگری قلعه نویی ، این داور جایش را به فغانی داد که تبریزی ها از او برای داوری 4 هفته قبلش در اصفهان دلخوری داشتند!

عسگری حالا می گوید:«آقایان باید خودشان بیایند و بگویند چرا وقتی من محسن ترکی را انتخاب کردم ، او را برداشتند و گفتند فغانی به تبریز برود.»

او درباره دلایل کمیته برای رسیدن به نام حسین عسگری به عنوان مسبب اتفاقات می گوید:«این ها برای اینکه بخواهند جو تبریز را آرام کنند ، همه چیز را انداختند گردن من و فغانی . مگر او چقدر از تقصیرها را بر عهده داشته؟ شاید می توانست بازی را بهتر مدیریت کند اما تلاشش را کرد. آقایان ،خودشان باید جوابگوی کاری باشند که کردند نه یکی مثل من یا فغانی. گشتند کسی را پیدا نکردند که دیوارش کوتاه تر از ما باشد. 2 سال است که برای شان نامه می نویسم و مدام این مشکلات را می گویم ، چرا هیچ وقت با یکی از این آسیب ها برخورد نکردند؟ »

مدرس بین المللی داوری فیفا که از این پس دوباره باید بیشتر وقتش را به تدریس بگذراند ، ادامه داد:«من نگران صندلی ام نیستم اما می گویم چرا کاری کردید که فوتبال مان ضربه بخورد. من چه قصوری در کارم داشتم که این اتفاق افتاده است؟»

حالا بیشتر از عسگری ، گناه اتفاقات بازی گردن فغانی افتاده است. علیرضا که جرمش را هم کسی نمی گوید. شایعات زیادی درباره اش راه افتاده اما بهترین داور ایران چقدر در اتفاقات تبریز نقش داشته؟؛«اصلا و ابدا مگر یک داور عقل در کله اش ندارد که چنین کاری را بکند. فغانی با احساسات مردم بازی نکرد. او تمام زحمتش را کشید ولی هر کسی ممکن است یک اشتباه هم بکند. داور سوتی را می زند که در آن لحظه باور دارد درست است ولی بحث ما فنی است. اینجا فوتبال است. در فوتبال هم همیشه مسی بهترین بازیکن برای همه بازی ها نیست. مربی است که تصمیم می گیرد در کدام بازی بیشتر به کار می آید.»

عسگری معتقد است فغانی بیشترین تسلط به قانون را همیشه در تصمیماتش دارد اما بازی و جو تبریز داوری را می خواست که کمی مدیریتش بیشتر باشد و می گوید:«باید داوری در تبریز قضاوتی می کرد که از نظر روحی و روانی و مدیریتی بتواند بهتر باشد.یعنی حس من این بود این بازی یک داور می خواست که مدیریت بحران بهتری داشته باشد و با طمانینه تر اتفاقات را رصد کند. »

آیا در این هفته پایانی داور دربی را هم به عسگری تحمیل کرده بودند؟ رئیس مخلوع دپارتمان داوری می گوید:«نه داور دربی را به من تحمیل نکردند .»

یکی از بزرگترین انتقادات از حسین عسگری این است که چرا او در دو سال گذشته به رغم همه فشارهایی که برای محدودیتش وجود داشت ، در سمتی که داشت باقی ماند وکارش را ترک نکرد. وقتی می گوید می دیده که شرایطش برای کار مهیا نیست. او در پاسخ به این سئوال می گوید:«نه این طوری نیستش . من 2 سال پیش مشکلات را گفتم ، مدیران بالادستی ام دیدند و گفتند ایرادی ندارد و شما ادامه بده. ولی هیچ کدام از چالش ها را حل نکردند و آخرش شد اینی که می بینید. گناه من کجا بود؟ تا جایی که توانستم جنگیدم اما بالاخره آنها گناه خودشان را گردن من انداختند.»

منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    گودرزي خود تو هم بايد بري
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    کفاشیان چی از جان این فوتبال بی رمق میخواهید؟
  • امیررضا ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    آقای عسگری!الان وقت این حرفا نیست.تو که میدونستی چه خبره واقعا نمیتونستی یه مصاحبه ی اینجوری کنی رسواشون کنی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس