کد خبر 418461
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس تاکید کرد: مسکن مهر برای اقشار کم‌درآمد است اما در سال گذشته این پروژه‌ با بی‌مهری وزارت راه و شهرسازی مواجه بود.

به گزارش مشرق، حمید رسایی به نمایندگی از سوال‌کنندگان تاکید کرد: آقای آخوندی وعده‌هایی برای سروسامان دادن به مسکن مهر داده بود. بر این اساس قرار بود 900 هزار خانوار یعنی 3.5 میلیون نفر از زیر تیغ اجاره‌بهای مسکن خارج شوند که شاهد سهل‌انگاری این وزارتخانه هستیم.

این نماینده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع عدم رسیدگی به مسکن مهر، بارها باعث شد مردم در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کنند، آنها چشم‌انتظار تحویل خانه‌هایشان هستند اما وزارت گام جدی در این زمینه برنمی‌دارد.

رسایی با بیان اینکه دولت قول داده بود 700 هزار واحد مسکن مهر را تا سال 93 تحویل دهد، گفت: تا پایان سال 93 تنها 450 هزار واحد تحویل داده شد و عنوان کردند مابقی را در پایان سال 94 به اتمام می‌رسانیم.

این نماینده تاکید کرد: اما تصور می‌کنم با روندی که در وزارت راه و شهرسازی پیش گرفته شده است تا سال 1400 هم سفره این طرح جمع نمی‌شود.

وی با بیان اینکه وزیر به تعداد انگشتان دست از پروژه‌های مسکن مهر بازدید نکرده است، اظهار داشت: اما آقای آخوندی در همایش‌ها حضور پیدا می‌کند که هیچ ربطی به حوزه کاری وزارتخانه ندارد. این در حالی است که آخوندی برای گرفتن رأی اعتماد از مجلس تاکید داشت که مسکن مهر را او وارد نظام برنامه‌ریزی کشور کرد اما بعد از یک سال عنوان کرد این طرح مزحرف است.

رسایی همچنین عنوان کرد: مردم و بانک مسکن و بانک مرکزی به تعهدات خود نسبت به مسکن مهر و دولت عمل کردند اما وزارت راه و شهرسازی اقدام مناسبی در این زمینه نداشت و پول‌های مردم را نگهداشت.

وی ادعا کرد: با این کار سرمایه به دست پیمانکاران نرسید و باعث شد قیمت مسکن مهر 2 بار در دولت روحانی افزایش قیمت داشته باشد.

نماینده مردم تهران همزمان با ارائه دلایل و طرح سوال از آخوندی، تصویرهایی از وضعیت مسکن در ایران نشان داد و تاکید کرد: وزارت راهو شهرسازی در 2 روز گذشته برای جمع‌آوری آمار و رقم‌سازی ستاد تشکیل داد، اما کمیسیون عمران گزارش واقعی از آمارها در اختیار دارد.

این نماینده با بیان اینکه روند اجرایی شدن عملیات مسکن مهر در زمان وزارت آخوندی کاهش یافته است، گفت: در حالی شاهد کاهش 82 درصدی عملیات عمرانی مسکن مهر هستیم که وزارت مشکل منابع مالی در این زمینه ندارد و از منابع متعدد تغذیه می‌شود.

رسایی که بارها از قول آخوندی عنوان کرد که مسکن مهر مزخرف است، در نهایت سوال کرد: شما که مسکن مهر را مزخرف می‌دانید، چه کاری برای نوسازی مسکن روستایی کردید؟
منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس