کد خبر 416203
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکا مانند گرگ دندان ریخته در منطقه است که از دور فکر می کند می تواند با زوزه کشیدن طعمه را بگیرد.

به گزارش مشرق، محسن رضایی صبح چهارشنبه در آئین« میثاق با شهدا» در گلزار شهدای شهرکرد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی وارد مرحله جدیدی شده، اظهار داشت: وقتی به اوضاع اطراف نگاه می کنیم می بینیم که یک تغییر در اطراف ما ایجاد شده است و تحولات روز به روز در پیرامون کشور دیده می شود.

وی افزود: وقتی که به کشور های منطقه مانند سوریه، عراق، یمن، عربستان و... توجه می کنیم می بینیم که یک تحول و یک تغییر اساسی در پیرامون ایران و نظام اسلامی در حال وقوع است.

رضایی گفت: نظام اسلامی ایران، دولت ایران، کشور ایران و... مگر می شود که نسبت به این تغییرات بی توجه باشد.

جهان اسلام دیگر تحمل استعمار و تحقیر را ندارد

وی با اشاره به دلایل تغییرات و تحولات در منطقه، بیان کرد: این حوادث و تغییرات دلایل متعددی دارد و یکی از دلایل مهم این است که جهان اسلام دیگر تحمل استعمار، تحقیر، ضعف و... را ندارد و جهان اسلام می خواهد عقده های خود پس از سالها استعمارگری را بیرون بریزد.

وی عنوان کرد: جهان اسلام می خواهد بعد از ۲۰۰ سال تحقیر و غارت آزاد شود.

رضایی بیان کرد: از طرفی آمریکایی ها که میراث دار انگلیس ها بودند در منطقه ضعیف شده اند اما نمی خواهد از منطقه بیرون بروند و می خواهد مدیریت خود را در منطقه حفظ کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اذعان داشت: آمریکا به دنبال جایگزین های خود مانند عربستان در منطقه و از طرفی به دنبال جایگزین هایی در غرب است.

وی با اشاره به اینکه تغییر در ساختار قدرت بین الملل یکی دیگر از دلایل تحولات منطقه است، ادامه داد: فعال شدن عربستان در یمن بیان کننده تغییراتی در منطقه است و آمریکا به دنبال آن است که از قدرت های منطقه با پول مسلمین سواری مجانی بگیرد و فرانسه و انگلیس را در منطقه فعال کنند.

ترکیه واسرائیل و عربستان می خواهند از حد خود جلو بروند

رضایی با اشاره به اینکه یک نمونه یاغی گری ضعیف در برخی کشور های منطقه می بینیم، تصریح کرد: ترکیه و اسرائیل و عربستان نیز احساس می کنند که آمریکا چون به آنها نیاز دارند می خواهند کمی از حد خود جلو بروند.

وی بیان کرد: برخی از کشور های منطقه به فکر رویاهای قدیم خود مانند حکومت عثمانی و دوران قدیم عربستانی و رویای نیل تا فرات هستند و می خواهند این رویاها را دنبال کنند و به نوعی عبور از مرزهای کشور های منطقه که این کشور ها پیش از این رعایت می کردندبه تحولات اضافه شده است.

در ده سال آینده در منطقه خاورمیانه اتفاقات مختلفی خواهد افتاد

وی بیان کرد: در ۱۰سال آینده در منطقه خاورمیانه اتفاقات مختلفی خواهد افتاد و جمهوری اسلامی ایران نمی تواند در این خصوص نقش ایفا نکند و حضور نداشته باشد. تجارت، امنیت، حل بیکاری و...  به منطقه گره خورده و مسائل ایران با مسائل منطقه گره خورده است.

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حرف جمهوری اسلامی این است که مرزهای رسمی کشور ها باید حفظ شود و باید صلح و امنیت در منطقه باشد.

وی بیان کرد: افرادی که مرزهای رسمی کشورها را می شکنند دوستان آمریکا هستند و ایران طرفدار صلح وامنیت، گفتگو و مذاکره است و در عین حال ایران مخالف بمباران و مرز شکنی و جنگ است.

وی یادآور شد: در یمن جنگ با کودکان، زنان بی سرپرست، سوخت، آب و.. است و هم اکنون به واسطه ایجاد ناامنی، بسیاری از مردم عراق، یمن و... آواره شده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سيد ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    0 0
    در 10 سال كه هيچ ان شاء الله در همين سالهاي پيش رو مهدي موعود ارواحنافداه مي آيد و دنيا را از شر دشمنان اسلام، صهيونيستها و منافقان پاك خواهد كرد. به اميد آن روز...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس