رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اعلام سفرش به دمشق درباره اوضاع کنونی در یمن عنوان کرد: در حال برنامه‌ریزی برای احداث بیمارستان صحرایی در صنعا و صعده و همچنین ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن از طریق جیبوتی هستیم.

به گزارش مشرق، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دقایقی قبل با حضور در بیمارستان از علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی که تحت عمل جراحی قرار گرفته، عیادت کرد.

وی پس از عیادت از صالحی در جمع خبرنگاران گفت: شرایط آقای صالحی خوب است و دیدار صمیمانه‌ای با وی داشتم. عارضه کوچکی برای آقای صالحی رخ داده که الحمدالله به خیر گذشته است.

علاءالدین بروجردی با اشاره به سفرش به سوریه گفت: این موضوع را با آقای صالحی در میان گذاشتم و رئیس سازمان انرژی اتمی با نشاط و سر حال به من اعلام کرد که سلام من را هم به بشار اسد برسانید.

وی درباره حمایت ایران از بشار اسد نیز افزود: سیاست ایران حمایت از اسد در سوریه است. سوریه در حال مبارزه با تروریست‌هایی است که از حمایت آمریکا، فرانسه، انگلیس و برخی همپیمانان منطقه‌ای برخوردارند و اقدامات آنها موجب خسارت‌ها و کشتارهای زیادی شده است.

بروجردی ابراز امیدواری کرد که شر تروریست‌ها از سر ملت سوریه رفع شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به سؤالی درباره دعوت از ایران برای شرکت در اجلاس ژنو سه درباره سوریه عنوان کرد: دعوت جداگانه‌ای از ایران انجام شده و ما برای برقراری صلح در سوریه نقش خود را ایفا خواهیم کرد.

*طرح سه فوریتی نمایندگان مجلس

بروجردی در پاسخ به سؤالی درباره طرح سه فوریتی نمایندگان مجلس برای توقف مذاکرات هسته‌ای تا قطع تهدیدات آمریکا گفت: این موضوع به مرحله طرح نرسید.

وی در توضیح بیشتر افزود: در اسفند ماه سال گذشته طرحی در مجلس فوریت آن تصویب شد که در صورتی که طرف مقابل به تعهدات خود مبنی بر لغو تحریم‌ها پایبند نباشد اقدامات لازم در این خصوص انجام شود و این طرح همچنان فعال است. ضمن اینکه در هفته آینده نیز در کمیسیون امنیت ملی این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

*دبه درآوردن طرف مقابل

نماینده بروجرد در مجلس در خصوص اظهارات اخیر صالحی در مورد دبه در آوردن طرف مقابل در مذاکرات هسته‌ای گفت: این حرف درست است و آمریکایی‌ها دبه درآورده‌اند و آنها با فشار صهیونیست‌ها و همچنین لابی برخی کشورهای منطقه از اظهارات خود عقب‌نشینی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اگر آنها قاعده بازی را برهم بزنند، قاعده همه چیز بر هم خواهد خورد.

*ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن

بروجردی در پاسخ به اعزام کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه برای مردم یمن نیز گفت: کاروان کشتی کمک‌های ایران برای مردم یمن عازم شده و تلاش داریم با امکانات برخی کشورهای همجوار یمن، از طریق ترابری و باربری این کمک‌ها را به مردم یمن برسانیم.

وی در مورد بحران کنونی در یمن نیز اظهار داشت: عربستان قطعا بازنده این بازی خواهد بود و مردم یمن با صبر خود برنده این جریان خواهند بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره ارسال کمک‌های بشردوستانه ایران به یمن از طریق کشورهای همسایه یمن افزود: نزدیک‌ترین مکان به یمن کشور جیبوتی است و سعی داریم از طریق این کشور کمک‌های بشردوستانه را به یمن ارسال کنیم.

نماینده بروجرد اظهار داشت: ایران برای احداث چندین بیمارستان صحرایی در صنعا و صعده در یمن برنامه‌ریزی کرده و اقدامات اولیه آن نیز انجام شده است.

بروجردی درباره احتمال برقراری آتش بس در یمن نیز گفت: این احتمال بسیار بالاست، چرا که سعودی‌ها به شدت از اقدام خود پشیمان هستند و این احتمال وجود دارد.

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی دیشب به دلیل عارضه پولیپ روده در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری و تحت دو عمل جراحی قرار گرفت و در حال حاضر وضعیت جسمانی آن رضایتبخش است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس