تیم فوتبال نفت اگر می خواهد از لیگ قهرمانان صعود کند بدون توجه به دیدار پاختاکور و الشباب باید فقط به پیرزی در خانه العین بیندیشد.

گروه ورزشی مشرق - العین حریف امشب نفت یک هفته مانده به پایان لیگ‌برتر امارات قهرمانی‌اش را مسجل کرده و می‌خواهد در بهترین شرایط روحی و روانی پذیرای شاگردان علیرضا منصوریان در ایستگاه آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باشد.

نتایج کامل، جدول رده بندی و گلزنان لیگ قهرمانان آسیا

العین با سرمربی کروات خود زلاتکو دالیچ طی 25دیدار 18پیروزی و پنج مساوی به‌دست آورده تا با 59 امتیاز قهرمانی‌اش را بالاتر از الجزیره 48امتیازی قطعی کرده باشد.

حریف نفت طی 25هفته 61گل زده و فقط 18مرتبه قفل دروازه‌اش روی ضربات رقبا باز شده تا با تفاضل گل (43+) انتظار علی‌منصور و شاگردانش را بکشد.

چشم علی منصور به قاتل تراکتور و بازیکن سابق چلسی

العین با یک مساوی هم صدرنشینی‌اش در گروه B مسابقات لیگ قهرمانان قطعی می‌شود. در مقابل با ثبت یک تساوی در بازی امشب و پیروزی احتمالی پاختاکور در خانه (برابر الشباب عربستان) یا ثبت تساوی در آن دیدار، این نماینده کشورمان نفت خواهد بود که از صعود به مرحله دوم مسابقات باز خواهد ماند.

سیستم جالب العین در فاز هجومی

العین در بازی رفت با سیستم جالب1-2-2-1-4 برابر نفت قرار گرفت. در آن دیدار که به تساوی یک- یک انجامید آساموا جیان غنایی مهاجم نوک بود در حالی که محمد عبدالرحمن و ابراهیم دیاکی پشت سر او وظیفه طراحی حملات تیم اماراتی را داشتند. العین همان روز(سه‌شنبه 12 اسفند93) به راحتی سیستم خود را به 1-3-2-4 هم تبدیل می‌کرد و این تغییر در برخی مواقع نفت منصوریان را آزار داد.

چشم علی منصور به قاتل تراکتور و بازیکن سابق چلسی

3 مرد خطرناک؛ از قاتل تراکتور گرفته تا بازیکن سابق چلسی

شاید امشب نفت ابتدا به گل نخوردن و سپس برنامه‌های هجومی‌اش بیندیشد. تیم علی‌منصور برای بستن راه‌های نفوذ حریف باید بیشتر از همه مراقب حرکات سه بازیکن باشد. سه مهاجم و هافبک برجسته با خصوصیات متفاوت نسبت به سایر بازیکنان العین.

اولین خطر بالقوه در حوالی دروازه علیرضا بیرانوند، آساموا جیان غنایی است؛ مهاجمی 29ساله و راست‌پا که فصل قبل در دو دیدار رفت و برگشت سه گل به تراکتورسازی زد. بازیکن اسبق ساندرلند، رن و اودینزه سال قبل برای العین در لیگ امارات 29 گل زد و این فصل 13 گل.

آساموا 13 گل این فصل خود را در 16 بازی به ثمر رساند در حالی که فقط 12 بار وارد ترکیب اصلی تیم زلاتکو دالیچ شد.

چشم علی منصور به قاتل تراکتور و بازیکن سابق چلسی

جریس اکومبو اکوکوی فرانسوی دومین مهاجم گلزن حاضر در اردوی العین است؛ مهاجمی که فصل پیش در لیگ ستارگان قطر برای الجیش طی 22 بازی شش گل زد.

اکومبو در لیگ رو به پایان امسال امارات طی 20 بازی و 1394 دقیقه تلاش 11 گل وارد دروازه رقبای العین کرده است. جریس سابقه بازی در تیم رن کشورش را دارد.

و بالاخره سومین گلزن برتر این فصل العین، میروسلاو استوچ که اهل کشور اسلواکی است. هافبک اسبق فنرباغچه و چلسی فصل پیش را در پائوک‌نویان سپری کرد و حالا با پاس‌هایش نقش تاثیرگذار در گلزنی‌های جیان و اکوکو دارد. البته استوچ به جز ارسال پاس‌های طلایی راه و روش گل زدن را هم خوب بلد است. این هافبک 25ساله در فصل جاری فوتبال امارات 23 بار وارد ترکیب اصلی العین شد تا در عرض 1967 دقیقه 9 گل به ثمر برساند.

گلری که هر 120 دقیقه یک گل خورده

تیمی که در ایستگاه شش لیگ قهرمانان آسیا میزبان نفت تهران است در درون دروازه‌اش از خالد عیسی 25ساله استفاده می‌کند که تجربه زیادی دارد. عیسی این فصل فقط دیدار تیمش برابر بن‌یاس را از دست داد و در 24دیدار دیگر فقط 18گل دریافت کرد. به عبارت ساده‌تر خالد هر 120دقیقه یک مرتبه گل خورده و این نشان می‌دهد مهاجمان نفت با دروازه‌بانی ششدانگ روبه‌رو هستند.

5بازی و 4پیروزی

العین بعد از اینکه سه‌شنبه 18فروردین‌ماه با پاختاکور در امارات یک- یک مساوی کرد، پنج دیدار دیگر انجام داد تا به بازی امشبش مقابل نفت رسید. شاگردان دالیچ طی این پنج دیدار به چهار پیروزی و یک تساوی رسیدند که عملکردی قابل قبول را نشان می‌دهد.

مسابقات

هفته

تاریخ

نتیجه

گلزنان العین

لیگ‌برتر امارات

25

جمعه 11اردیبهشت94

العین یک- بن‌یاس صفر

اکوکو(52)

لیگ‌برتر امارات

24

دوشنبه 7اردیبهشت94

الوحده صفر- العین صفر

-

لیگ قهرمانان آسیا

5

چهارشنبه 2اردیبهشت94

الشباب عربستان صفر- العین یک

آساموا جیان(58)

لیگ‌برتر امارات

23

پنجشنبه 27فروردین94

العین 4- اتحاد کلبا صفر

استوچ(30)، اکوکو(32)، عمر عبدالرحمن(42) و آساموا جیان(83)

لیگ‌برتر امارات

22

شنبه 22فروردین94

النصر یک- العین 2

عمر عبدالرحمن(39) و اکوکو(42)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس