شب دوم دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با مصاف حساس رئال مادرید و اتلتیکو مادرید پیگیری شد و شاگردان آنچلوتی با غلبه بر میهمان سر سخت خود راهی نیمه نهایی شدند همچنین با صعود بانوی پیر به جمع چهار تیم برتر، پرونده مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری بسته شد.

پرواز قوی سپید با گل چیچاریتو/ تساوی ایتالیایی برای صعود بانوی پیر در فرانسهبه گزارش مشرق، دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، چهارشنبه شب با برگزاری دو بازی به پایان رسید که در مهمترین آنها در دربی شهر مادرید و ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، رئال با نتیجه یک بر صفر موفق به شکست همشهری خود، اتلتیکو شد تا در مجموع دو بازی رفت و برگشت با همین نتیجه جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را کسب کند. (فیلم خلاصه دیدار رئال مادرید - اتلتیکو مادرید)

برنامه، نتایج کامل،نمودار و گلزنان لیگ قهرمانان اروپا

بازی با قضاوت دکتر فلیکس بریش آلمانی در مقابل هواداران پر شور و پر توقع مادریدی آغاز شد. دیدار رفت دو تیم با تساوی بدون گل پایان یافته بود و در این دیدار میزبان بازی را هجومی آغاز کرد و شاگردان آنچلوتی موقعیت های نصف و نیمه ای روی دروازه اوبلاک خلق کردند که حاصلی نداشت و در این میان تلاش و انگیزه بالای چیچاریتو بیش از همگان به چشم می آمد. در دقیقه '31 ابتدا ضربه سر خطرناک چیچاریتو روی ارسال هامس با برخورد به بازیکنان اتلتیکو به شکلی خطرناک راهی کرنر شد و سپس لحظه ای بعد ضربه ایستگاهی خوب رونالدو از راه دور را اوبلاک با واکنشی به موقع راهی کرنر کرد.

در واپسین لحظات نیمه نخست، بازیکنان اتلتیکو اشتباهی مهلک پشت محوطه مرتکب شدند که هامس با پاس خوب خود رونالدو را در موقعیت تک به تک قرار داد اما ضربه این بازیکن را اوبلاک باز هم با یک واکنش عالی مهار کرده و به کرنر فرستاد تا به تنهایی قهرمان تیمش در دو مسابقه باشد. نیمه اول با تساوی 0-0 به پایان رسید.

با آغاز نیمه دوم، سیمئونه تعویض نخست خود را به گابی اختصاص داد و او به جای سائول وارد میدان شد. رئال مادریدی که همچنان هجومی کار را دنبال می کرد، در دقیقه '51 چیچاریتو در موقعیت آفسیاد پاس در عمق ایسکو را دریافت کرد اما ضربه پای چپ وی با اختلافی بسیار کم به بیرون رفت. در دقیقه'65 رائول گارسیا جانشین گریزمان شد.

پرواز قوی سپید با گل چیچاریتو/ تساوی ایتالیایی برای صعود بانوی پیر در فرانسه

در دقیقه '76 آردا توران به خاطر بازی خطرناک روی پای راموس، کارت زرد دوم را از آقای بریش دریافت کرده و تیمش را 10 نفره گذاشت و فرصتی ایده آل برای میزبان به وجود آمد. در دقیقه '80 روی پاس در عمق هامس، باز هم چیچاریتو به شکلی فوق العاده خود را از گودین جدا کرد و در موقعیت گلزنی قرار گرفت اما باز هم اوبلاک با یک واکنشی استثنایی توپ را با فاصله ای میلیمتری راهی کرنر کرد.

در حالی که به نظر می رسید بازی به وقت های اضافه کشیده خواهد شد، کریستیانو رونالدو با حرکت عالی خود چیچاریتو را صاحب موقعیت کرد و بالاخره مهاجم مکزیکی مزد تلاش های خود را با گلزنی در دقیقه '88 گرفت. در دقیقه '90 خسه به جای چیچاریتوی مصدوم وارد میدان شد. در نهایت بازی بعد از 5 دقیقه وقت تلف شده به پایان رسید تا رئال مادرید برای پنجمین سالی پیاپی راهی مرحله نیمه نهایی شود.

شــرح گل

دقیقه '88 (چیچاریتو)(1-0): کریستیانو رونالدو از سمت راست به محوطه اتلتیکو نفوذ کرده و تا مقابل دروازه پیش آمد و سپس با پاس عرضی خود، چیچاریتو را در مقابل دروازه خالی قرار داد تا وی درواهز را باز کند.

پرواز قوی سپید با گل چیچاریتو/ تساوی ایتالیایی برای صعود بانوی پیر در فرانسه

تساوی ایتالیایی برای صعود یووه

در دیگر بازی چهارشنبه شب نیز موناکوی فرانسه در خانه برابر یوونتوس نتوانست به نتیجه‌ای بهتر از تساوی صفر – صفر دست پیدا کند و به این ترتیب به خاطر شکست یک بر صفر بازی رفت در ایتالیا، در مجموع با همین نتیجه باخت و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

پرواز قوی سپید با گل چیچاریتو/ تساوی ایتالیایی برای صعود بانوی پیر در فرانسه

یوونتوس در روزی که خوب نبود، باز هم موفق شد از سد نماینده سختکوش فوتبال فرانسه بگذرد. مطابق انتظار بازی با حملات میزبان آغاز شد. شاگردان ژاردیم تاکید زیادی به سانترهای ارسالی از جناحین داشتند و قصد داشتند یوونتوس را غافلگیر کنند.

پس از ناکامی از نفوذ از طرفین، موناکو به ضربات از راه دور رو آورد. کوندوگبیا در همین راستا، شوت خوبی را راهی دروازه بوفون کرد که به نتیجه ای نرسید. مهمترین فرصت موناکو در این بازی هنگامی بدست آمد که نفوذ هافبک این تیم با سانتری کوتاه همراه بود و آندره آ بارتزالی نزدیک بود دروازه خودی را باز کند.

پس از این موقعیت، موناکو فرصت خاصی در نیمه اول بازی نداشت و در آن سوی میدان در اواخر نیمه اول، ضد حمله سریع کارلوس توز فرصت ایده آلی را برای شوتزنی این بازیکن فراهم کرد که این توپ با فاصله کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

پرواز قوی سپید با گل چیچاریتو/ تساوی ایتالیایی برای صعود بانوی پیر در فرانسه

موناکو در نیمه دوم با آوردن دیمیتار برباتوف با تجربه، رویکرد تهاجمی تری را به خصوص در پانزده دقیقه اول به نمایش گذاشت. موناکویی ها با حمایت تماشاگران خودی، برای پانزده دقیقه فشار شدیدی بر روی دروازه بوفون آوردند که در مهمترین موقعیت، سانتر ارسالی آنها، با برخورد بوفون و اورا و دفع ناقص دروازه بان، نزدیک بود وارد دروازه شود که خود اورا توپ را از خط دروازه بیرون آورد. همچنین چند دقیقه بعد اشتباه مدافعان یوونتوس نزدیک بود برباتوف را تک به تک کند که بوفون با هوشمندی، توپ را دفع کرد.

با ورود به سی دقیقه پایانی، یوونتوس توانست به کنترلی که از این تیم انتظار می رفت، برسد و به خوبی جلوی موقعیت های حریف را گرفت. بیانکونری با آوردن یورنته به زمین، توپ های هوایی بوفون را به هدف می نشاند و سعی در اتلاف وقت کرد. در دقایق پایانی  بازی، آندره آ پیرلو از فاصله ی نسبتا زیاد این موقعیت را پیدا کرد که از روی یک ضربه آزاد شانسش را امتحان کند.

ضربه معمار ایتالیایی، با زیبایی هر چه تمام تر به محل تلاقی دو تیرک دروازه برخورد کرد. در نهایت دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند و یوونتوس پس از 12 سال، راهی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شد.

مرحله نیمه نهایی جمعه قرعه کشی می شود و 4 تیم بارسلونا، بایرن مونیخ، رئال مادرید و یوونتوس حریفان خود را خواهند شناخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس