کد خبر 408027
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶

آنقدر مربیان استقلال به بهانه‌های مختلف از آندرانیک تیموریان گلایه کردند تا او بالاخره سکوت خود را شکست.

به گزارش مشرق، آندو به حدی ناراحت و شاکی بود که در این مصاحبه حرف‌های قابل توجهی به زبان آورد.او در ابتدا به ما گفت: «من در اين مدت كه از استقلال جدا شده‌ام، سكوت كامل در پيش گرفتم تا خداي ناكرده باعث حاشيه‌سازي براي باشگاه استقلال نباشم اما مثل اينكه سكوت من براي آقايان طور ديگري تعبير شده و هر چه دل‌شان مي‌خواهد عليه من به زبان مي‌آورند.»

او افزود: «من نفهميدم چرا شاهرخ بياني بايد عليه من حرف بزند. مني كه هميشه به او احترام گذاشتم اما وقتي شنيدم بياني گفته آندو چون پول نمي‌گرفت، براي استقلال بازي نمي‌كرد، واقعاً عصباني شدم. اين ضربه‌اي بود كه از رفاقت با بياني خوردم. آقايان به خاطر پول توجيبي نبايد هر حرفي به زبان بياورند. اصلاً من چه تقصيري دارم كه در اين شرايط استقلال نتيجه نمي‌گيرد. چرا كادر فني اين تيم هميشه به دنبال مقصر است تا باخت‌هايش را توجيه كند؟ چرا اين اتفاقات رخ مي‌دهد؟»

اين بازيكن كه در تراكتور به دوران اوجش برگشته، افزود: «چرا هر بازيكني از استقلال مي‌رود، بايد مورد هجمه انتقادات كادر فني ناكام اين باشگاه قرار بگيرد؟ يعني فرهاد مجيدي، مهدي رحمتي، جواد نكونام، من و هر كسي كه از استقلال جدا شد بايد اين فشار را تحمل كند؟ در اين مدت من به احترام هواداران استقلال كوچك‌ترين حرفي نزدم اما به وضوح مشخص است برخي مي‌خواهند مرا رودرروي هواداران قرار بدهند. اصلاً چه دليلي داشت اين طور در مورد من قضاوت شود؟ مگر من بازيكني حاشيه‌ساز براي استقلال بودم كه حالا رفتنم بايد با چنين حواشي‌اي مواجه شود؟ احساس مي‌كنم عده‌اي با خط گرفتن از آقايان در حال برچسب زدن روي من هستند تا بگويند آندو بازيكني پولكي است ولي نمي‌دانند ديگر مردم فوتبال را به خوبي مي‌فهمند و تشخيص مي‌دهند ايراد از كجاست. يعني مجيدي، رحمتي، نكونام، من و همه آنهايي كه از اين تيم جدا شدند، بازيكنان بدي بودند اما آقايان فقط به درد استقلال مي‌خوردند؟»

اين بازيكن گفت: «من مي‌گويم مردم دلايل جدايي من از استقلال را مي‌دانند ولي دوباره تأكيد مي‌كنم به خاطر پول هرگز استقلال را ترك نكردم بلكه فقط به خاطر رفتار آقايان بود. من از استقلال جدا شدم چون فهميدم ممكن است به خاطر برخي رفتارها، شخصيتم تخريب شود. آقايان شخصيت مرا نشانه گرفته بودند. خيال مي‌كردم اگر از استقلال جدا شوم، ديگر كسي كاري به كار من ندارد ولي حالا مي‌بينم آنها تلاش مي‌كنند روي من برچسب بزنند كه به خاطر پول از اين تيم جدا شدم در حالي كه دليل جدايي من كاملاً مشخص است. سكوت كرده بودم ولي ديگر سكوت جايز نيست. چرا بايد حرف‌ها و تهمت‌هاي بي‌اساس را تحمل كنم؟ اولين بار كه نيست. يكي ديگر از مربيان اين تيم قبلاً گفته بود آندرانيك مي‌خواهد كاري كند كه سرمربي استقلال جام نگيرد و به قهرماني نرسد! من از آن‌ فرد مي‌پرسم مگر بنده جادوگر هستم كه چنين حرفي بزنم؟ اصلاً مگر يك بازيكن مي‌تواند در مورد تيمي كه در آن بازي مي‌كند، اين طور نظر بدهد؟ آقايان فكر كرده‌اند فقط خودشان فوتبال مي‌فهمند. برويد بين مردم و از آنها بپرسيد مشكل استقلال از كادر فني است يا بازيكنان؟ مگر همين بازيكنان در تيم ‌ملي فوتبال بازي نمي‌كنند؟ پس چرا آنجا عملكردشان فوق‌‌العاده است و در استقلال به اين شكل كار مي‌كنند؟ بهتر است به جاي تهمت زدن به امثال من و بازيكنان ديگر كه از تيم جدا شده‌ايم، آقايان با واقعيت كنار بيايند و متوجه شوند ناكامي‌هاي استقلال به خاطر عملكرد مربيان اين تيم است.»

تيموريان با اشاره به اينكه هميشه به تيم‌هايي كه پيراهنش را مي‌پوشد، تعصب دارد، گفت: «اميدوارم آقاياني كه به من انگ پولكي بودن مي‌زنند، يادشان باشد به خاطر استقلال از يك ميليارد و دويست ميليون تومان در يك فصل و يك ميليارد تومان در فصل ديگر گذشتم. اميدوارم آقايان فراموش نكرده باشند با مصدوميت براي استقلال بازي كردم. خدا كند يادشان نرفته باشد يك روز پس از بازگشت به همراه تيم‌ ملي و با وجود خستگي شديد ايستادم و براي استقلال بازي كردم. من اگر دنبال پول بودم، اول فصل و با آن شرايط قراردادم را تمديد نمي‌كردم. اگر دنبال پول بودم، وقتي استقلالي‌ها مدام تماس مي‌گرفتند، قيمت را بالا مي‌بردم. من در هر بازي با تمام وجودم براي اين تيم و موفقيتش جنگيدم، درست همين كاري كه در تبريز و با پيراهن تراكتورسازي انجام مي‌دهم اما در ناكامي استقلال فقط بازيكنان مقصر نيستند بلكه مسائل ديگري هم در ميان است. بايد بپذيريد كه مردم اين روزها فوتبال را مثل مربيان آناليز مي‌كنند و تمام مشكلات يك تيم را مي‌شناسند. هواداران استقلال هم باهوش هستند و به خوبي درك مي‌كنند مشكل استقلال از بازيكنانش نيست بلكه از كادر فني است. تا امروز سكوت كردم و حرفي نزدم اما آقايان نگذاشتند به سكوتم ادامه دهم. حالا بايد همه چيز را بگويم تا مردم با چهره اين آقايان بيشتر آشنا شوند.»

آندو افزود: «اگر من بازيكني بودم كه دنبال پول مي‌رفتم، حتماً در فصل قبل غوغا به پا مي‌كردم. آقايان در قرارداد 5 ميليارد توماني من دست بردند و آن را خراب كردند اما من هيچ حرفي نزدم و باز هم بدون كوچك‌ترين حاشيه‌اي به كارم ادامه دادم. اگر غير از اين است، بيايند و ثابت كنند كه چه زماني گفته‌ام قرارداد 5 ميلياردي من خراب شده است؟ در ابتداي همين فصل با قراردادهاي متمم، با من و چند بازيكن ديگر بازي كردند و پذيراي كارهاي پشت پرده خود نبودند. اگر مي‌خواستم به خاطر پول براي استقلال حاشيه بسازم يا بازي نكنم، اين همه دليل داشتم اما چه زماني حرف زدم؟ كي اعتراض كردم؟ حالا چرا بايد يك عده كه از ديگران خط مي‌گيرند، چنين حرف‌هايي به زبان بياورند؟ خدا را شكر ديگر همه چهره واقعي و عيار فني آقايان را فهميده‌اند. اين همه به بازيكنان و افراد مختلف تهمت زدند اما در نهايت چه شد‌؛ مثلاً هواداران متوجه نشدند چه مسائلي در ميان است. كاش به جاي اين همه تهمت زدن به افراد مختلف، آقايان به خودشان مي‌آمدند و كمي دور و برشان را نگاه مي‌كردند كه فوتبال عوض شده و ديگر مثل گذشته نيست كه با حرف زدن بتوان هواداران را فريب داد. الان تماشاگران و هواداران استقلال همه اتفاقات را رصد مي‌كنند و همه چيز را به خوبي مي‌دانند. كسي كه بگويد آندو پولكي است، رحمتي دنبال پول بود، نكونام چون پول نگرفت از استقلال رفت، فرهاد مجيدي فلان و بهمان بود، از نگاه هواداران واقعي استقلال خودش متهم مي‌شود نه آن بازيكنان. مردم همه چيز را مي‌دانند و در جريان اتفاقات پشت پرده هم هستند، با اين حرف‌ها چه كساني را مي‌خواهند فريب بدهند؟»
از او در مورد شادي گل‌هايش پرسيديم كه انگار طعنه زدن به ‌فرد خاصي است اما آندو پاسخ داد: «من اين شادي گل‌ها را براي دل خودم انجام مي‌دهم اما دليل شادي گل‌هايم به كسي مربوط نيست كه بخواهند در مورد اين شادي‌ها هم موضع بگيرند.»

تيموريان در نهايت گفت: «دليل نتيجه نگرفتن استقلال بازيكنان نيستند، اشكالات جاي ديگري است. هواداران مي‌دانند چه كساني براي استقلال با جان و دل كار كردند و چه كساني فقط دنبال جايگاه و مقام در اين تيم هستند. امروز به آقايان مي‌گويم اگر بابت حرف‌ها، تهمت‌ها و برچسب‌هايي كه زدند، سند و مدرك نداشته باشند و نتوانند ثابت كنند از طريق مراجع قضايي پيگيري مي‌كنم تا جاي ديگري پاسخگوي تهمت‌هاي‌شان باشند. مقابل تمام اتهامات لب از لب باز نكردم ولي اينجا ديگر پايان خط است. من ديگر نمي‌نشينم كه ديگران به من تهمت بزنند. بيايند در مراجع قضايي و بگويند چرا اين حرف‌ها را در مورد من زده‌اند؟ مگر من مقصر ناكامي‌هاي تيم بودم؟ حالا كه در استقلال بازي نمي‌كنم چرا اين طور به من حمله مي‌كنند و بعد از هر باخت، براي آنكه ذهن هواداران را از شكست و ناكامي استقلال منحرف كنند، عليه من صحبت مي‌كنند؟ من كه مي‌دانم همه اين حرف‌ها، خط و خط‌بازي‌هاي ‌فرد ديگري است اما از اين به بعد سكوت نخواهم كرد. من براي همه هواداران استقلال احترام قائلم و طرفداران واقعي اين تيم مي‌دانند عاشق استقلال هستم ولي ديگر سكوت جايز نيست. نمي‌توانم بنشينم و ببينم كه يك عده با زير پا گذاشتن وجدان خود به من چنين تهمت‌هايي را مي‌زنند.»
منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علیرضا ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    آندو بیخیال شو و پشت هواداران پنهان نشو ما بازی های اخر تو را تو استقلال دیدیم و الان هم داریم میبینیم چطوری بازی میکنی پسر ..... راستی محمد نوری چی میگه ؟
  • ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    تیموریان درحد استقلال نبود و نیست
  • محمد کریمی ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    آندو جان تو راست میگی همه ی فوتبالیست های ما خوبند و فقط قلعه نویی اخه. نه که شما با مربی خارجی قهرمان جام ملتها شدید و بازیهای خیلی خوبی در جام جهانی داشتید حالا هم باید از خودتون تعریف کنید.
  • ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    اون موقع دیگه انگیزه ای نداشت.. اگه اقایون میزاشتن مثل اول فصل مثل فصل قبل انگیزه داشت و از جون مایه مزاشت برا تیم...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس