ارتش آبی که ژنرالش قول قهرمانی داده بود حالا نه تنها باید خواب قهرمانی را ببیند بلکه کسب سهمیه آسیایی هم به یک رویا تبدیل شده و اعتراض هواداران روی سکوها و انتقادات مدیر باشگاه درب خروج را پیش روی امیرخان قرار داده است.

ژنرال آبی خلع سلاح شد/ رویایی که تعبیر نشد
گروه ورزشی مشرق - تا پایان لیگ چهاردهم 4 هفته بیشتر نمانده و چهره مدعیان قهرمانی و سقوط روشن می شود.

در این میان استقلال یکی از تیم هایی بود که از ابتدا برای قهرمانی بسته شد و سرمربی این تیم در چندین مصاحبه با اطمینان کامل از قهرمانی تیمش حرف می زد، اما در ایستگاه 26 لیگ نه تنها این وعده در حال عملی شدن نیست بلکه کسب سهمیه آسیایی هم برای هواداران آبی کم کم به یک رویا تبدیل می شود.

استقلال بر خلاف پرسپولیس که این فصل انواع و اقسام بحران های مدیریتی و فنی را پشت سر گذاشت، با مدیریت بهرام افشارزاده فصلی تقریبا آرام را سپری کرد. مردی که سابقه مدیریتی وی در ورزش کشور نیازی به توضیح ندارد، در جذب بازیکنان مورد نظر کادرفنی و برگزاری اردوها از هیچ تلاشی دریغ نورزیده است.

قلعه نویی پیش از فصل درباره فعالیت استقلال در زمان نقل و انتقالات گفت: جا دارد از مجموعه مدیریتی باشگاه استقلال و آقایان افشارزاده و نظری جویباری تشکر کنم، چون تقریباً تمام آن بازیکنانی که می‌خواستیم جذب کردند. تنها مشکل ما مصدومیت دو سه نفر از بازیکن اصلی و همان مسئله آمادگی بدنی است وگرنه تیم از نظر سنی شرایط خوبی دارد و بازیکنان جوانی مانند رمضانی که در این بازی عملکرد خوبی داشتند، برای ما بازی می‌کنند.

اما سرمربی استقلال پیش از دیدار با ملوان به انتقادات وارد به خریدهایش واکنش نشان داد و گفت: به ما می‌گویند چرا خریدهای بدی داشتید، شما ببینید در لیست نیم‌فصل ما چه بازیکنانی حضور داشتند، ما می‌خواستیم کاوه رضایی و محسن مسلمان را جذب کنیم ولی پول نداشتیم، وقتی پول نداریم نمی‌توانیم مثل آن آقایی که در بوشهر بود خانه مان را بفروشیم و بازیکن بخریم. از روزی که بحث فروش باشگاه مطرح شد، اسپانسر پولی پرداخت نکرد. برای جذب مسلمان با آذری صحبت کردم، برای جذب رضایی هم صادق‌پور و جویباری وارد مذاکره شدند، اما نتوانستیم این بازیکنان را بگیریم، بعد انتقاد می‌کنند که چرا خریدها اینطور بوده است؟

ژنرال آبی خلع سلاح شد/ رویایی که تعبیر نشد
این اظهارات قلعه نویی و توقف مقابل ملوان که تقریبا کورسوی امید استقلال برای قهرمانی را هم از بین برد، صدای بهرام افشارزاده را هم در آورد: وقتی تیم در 12،13 بازی یک بر صفر و 2 بر صفر از حریف پیش است اما از دقیقه 70، 80 به بعد نتیجه تغییر می‌کند، قلعه‌نویی باید یک آسیب‌شناسی داشته باشد. بارها به او گفته‌ایم که بهتر است برای جلوگیری از این اتفاقات یک روانشناس کنار تیم باشد و به تیم کمک کند اما قبول نکرد و می‌بینیم که تیم روز به روز افول کرده است.

مدیرعامل استقلال با بیان اینکه بازیکنان این تیم از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند، گفت: درست است که یکی، دو بازیکن ملی‌پوش تیم مصدوم شده‌اند و آنها را در اختیار نداریم اما این موضوع دلیل ناکامی نمی‌شود، چون همه تیم‌ها بازیکن ملی‌پوش داشتند. این مسائل را در جلسات هیئت مدیره مطرح خواهیم کرد، مشکلات را آسیب‌شناسی و صورتجلسه را اعلام می‌کنیم.

افشارزاده در پاسخ به این سؤال که چرا استقلال نتوانست بازیکنان خوبی جذب کند و بازیکنان خارجی این تیم تأثیرگذار نبودند، اظهار داشت: بازیکنانی که به باشگاه اعلام شد را سعی کردیم جذب کنیم. داسیلوا یک دروازه‌بان خیلی خوب بود که اصلاً از او استفاده نشد، هلمکه با تیم قرارداد بست و بعد هم از ایران خارج شد اما من و تمام اعضای هیئت مدیره تمام خواسته‌های کادرفنی را انجام دادیم.

افشارزاده همچنین گفت: برای تغییر سرمربی تیم با کسی رودربایستی نداریم و اگر باشگاه واگذار نشود تصمیمی خاص می‌گیریم.

ژنرال آبی خلع سلاح شد/ رویای ناتمام استقلال
به گزارش مشرق، عدم نتیجه گیری قلعه نویی موجب شد که حسن روشن منتقد شماره 1 وی حسابی از خجالتش در بیاید.
پیشکسوت استقلال در یک مصاحبه تند علیه قلعه نویی در خصوص اینکه وی مدعی شده بازیکنانی که مدنظرش بوده جذب نشدند گفت: چگونه تا پیش از این وقتی تیم یک برد می‌آورد می‌گفتند با این بازیکنان قهرمان می‌شویم. حالا بازیکنانی که مدنظرشان بود جذب نشده‌اند؟! در این زمینه حق را به افشارزاده می‌دهم. استقلال هر بازیکنی که امیر قلعه‌نویی می‌خواست جذب کرد اما پول بازیکن را نداشت بدهد و چون بازیکن هم برای باشگاه نبود و به آن تعصب نداشت با مشکل روبرو می‌شد. (متن کامل مصاحبه جنجالی روشن را در اینجا بخوانید)

البته این مصاحبه از سوی قلعه نویی بی پاسخ نماند و بدون اینکه اسمی از روشن بیاورد گفت: آن آدم دنبال این مسائل نیست او می‌خواهد عکسی در رسانه‌ها بیندازد و خودش را نشان دهد چرا که نسل جدید او را نمی‌شناسند مگر پورحیدری از ما انتقاد نکرد. او حرفش برایمان ارزش زیادی دارد چرا که کاربلد است و دلش برای استقلال می‌سوزد. آدمی که یک تیم را یک پله بالا نیاورده و در چند جا مربیگری کرده که تا هفته پنجم هم نتوانسته دوام بیاورد درست نیست که این صحبت‌ها را کند.

به هر حال استقلال که در نیم فصل دوم بسیار خوب شروع کرد و با 5 برد و 2 مساوی یکی از مدعیان اصلی قهرمانی به شمار می رفت، در 4 هفته اخیر با قبول 2 باخت و 2 مساوی رنگ برد را ندیده و با توجه به نتیجه گیری سایر مدعیان و 2 دیدار سخت در 4 هفته باقیمانده باید قید سهمیه آسیایی را هم بزنند، مگر اینکه در این 4 هفته استقلال 12 امتیاز ممکن را بگیرد و پای دیگر مدعیان بلغزد!
به گزارش مشرق، ارتش ژنرال آبی که حالا نه از سوی مدیریت حمایتی می بیند و نه از روی سکوها، خواسته یا ناخواسته دچار بحران شده و باید دید چه سرنوشتی در انتظار امیر قلعه نویی و استقلال خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    از افراد تخس و بدعنق و پرنخوت و تندخو و غلیظ القلب متنفرم
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    خداحافظ. برو خونه زودتر
  • آرش آذر ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    هر کسی یه ظهور و سقوطی داره و نوبت آسیاب به قلعه نویی رسیده . افشارزاده هم فکر نکنه زیر پاش محکمه . شاید نفر بعدی این دومینو بهرام خان باشه
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    پارسال تیمهای مثل فولاد وپرسپولیس خواب صدرجدول رونمیدیدین ازخستگی استقلال وسپاهان که درگیرلیگ قهرمانان بودن استفاده کردن واول ودوم شدن وحالا که این فصل استقلا باهرمربی دسته چندمی هم قهرمان میشدنتونست اینکار روبکنه دقیقاهم به تیمهای بالای جدول اونم رفت وبرگشت باخت این چه معنی میده معلومه دیگه یعنی مخ مربی نمیکشه وکهنه شده وگرنه حداقل بااین تیم خوب ازمدعیان یک امتیازهم میگرفت الان بااختلاف درصدربودمن بدون مدرک مربیگری فهمیدم بایدچکارکنم دفاع اتوبوسی که حداقل بلدم
  • امیر تبریز اوغلی ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    چوب خدا صدا نداره
  • ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    هر وقت به مربی تونست ۵ تا قهرمانی تو لیگ برتر بیاره و یک مقامسومی در آسیا واسه ژنرال کری بخونين اصلا یه مربی دو بار هم قهرمانی بیاره ما قبول میکنیم. ژنرال قهرمان شه بهش تهمت میزنید قهرمان نشه میگید دورانشتموم شده. ممیشه بگید الان دوران کيه؟ هیچ تیمی با اینهمه محروم و مصدوم و رفتن بازیکنان کليديش و بدون هافبک هجومی نمیتونه حتی بالاي ده تای جدول باشه کاری که تک ژنرال فوتبال آسیا به خوبی انجام داده
  • عليرضا قربانى ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    اينهاهمه اه ناصرخان يادتون اين اقا باناصرخان چيكاركردزيرپاى مربياى ديگرراخالى كرديادتون باپرويزمظلومى چيكاركرد
  • مهدی شعبانی ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    دیگه مافیا جواب نمیده. این آقا اومد تمام اسطوره های تیمو گذاشت کنار تا خودش محبوب بمونه ولی چوب خدا صدا نداره.
  • ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    بی خیال 4-5 بار قهرمان شدی سرت بالا بود دمتم گرم. اونایی هم که میگت مافیایی واقعا حسودن و تف میدن. ولی حالا که نتیجه نمی گیری بگو نتونستم . این همه مربی نتونستن .حالا یه بارم شما . در ضمن اگه قرار به شناخت مافیا باشه برید ببینید چی شد که استقلالی که قهرمان آسیا شد دو فصل بعد یهو رفت دسته سه. اونم از لیگ 1.(آقای علی پروین و دارودسته کجایی؟)
  • ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    اكثراً: بردهاي امير مديون داوري بوده(مثلا پيكان) حتي مساوي هايش هم(مثلا با ذوب آهن وپنالتي ناحق) حتي گل اول را زدن هايش، وباخت بعدش هم بلطف داور بود(مثلا ا فولاد گل آفسايدش)
  • ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    پروین مدرن البته با ادبیات چاله میدانی بله حرف از کسی است که بیشتر قهرمانیها و نتایجش با تبانی و زد و بند بوده
  • نادر علیپور از لاهیجان ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    بخدا من استقلالی 100 آتشه هستم ولی قلعه نوعی با لجبازی بازیکنان محبوب مثل نکونام - مجیدی - رحمتی و آندو را از استقلال فراری داد و تیم را نابود کرد - داربی را باخت - جام حذفی هم پرید - لیگ هم در سراشیبی هستیم - دیگه دنبال چه هست ؟
  • lمیثم63 ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    منم ازش خوشم نمی آد ولی به این می گن اسطوره کشی . پر افتخار ترین مربی حال حاضر فوتبال ایران را تو آزادی فحش می دن . ولی چوب خداست چون اون موقع که همین جماعت (...) تو آزادی به علی دائی فحش می دادند همین قلعه نوعی و اون آبگوشت خور بزرگ دلشون خنک می شد و خنده های مارموزانه می کردند .
  • سلطان آسیا اس اس ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    هواداران پرافتخارترین تیم آسیاازژنرال حمایت کنیداگه لنگیا ی مربی مثل امیرداشتن تاابدمخ مارومیخوردن علی دایی ی قهرمانی توجام حذفی داره اونم بابردن تیم های دسته یکی چ جوری ازش حمایت میکنن یکم معرفت داشته باشیدمنصوریان اثلا مربی نیست این تیم نفت چندسال تیم خوبی یکم منطقی باشیدمنصوریانم کیروشی کیروشم ضداستقلال
  • کوهنجان 6 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    اصلا کی اسم این گذاشت جنرال این باید بهش بگن قمپز بی خطراین جنرال ننه اش هم نیست
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    ما تیم رو دوست داریم. نه بابا مافیا رو.
  • مهدي ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    به نظرمن قلعنويي قبلاجام گرفته درست/ مربي خوبي هست درست /ولي استقلال هم تيم كوچكي نيست ماهواداران هرفصل ازتيممون انتظارقهرماني داريم پس دوسال پشت سرهم قهرمان نشدن كه هيچ سهميه هم نگرفتن اين نتايج وحشتناكه پس بايدبره تاكسي ديگه بيادتيم راسروسامون بده
  • اقبال ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    عمده شما برآورد ظاهری کرده اید . امیر مربی توانایی است اما از روزی که با مافیای فوتبال درافتاد قبرخودش را کند . یکی مثل کربکندی دل می کند عطایش را به لقایش می بخشد یکی مثل قلعه نویی میماند تا با این وضع وحال برود . فوتبال ورزش بی رحمی است . حالا هم درحق این یکی جفا میکند . خود ما درباشگاه مدرسه فوتبال دانمارک ۴ سال قبل ۳ بازیکن تیم ملی یونان را به استقلال پیشنهاد دادیم اما آقایی که دلال تیم است نخواست چون قرارداد نکونام برایش آب و نان داشت . باورکنید نرخ انتقال آن ۳ بازیکن مطرح لیگ اروپا سرهم نرخ انتقال جنجالی نکونام بود . درفوتبال ما هرکس فوتبالی باشد باید برود . مگر پروین را خانه نشین نکردند . مگر مایلی کهن را زمین نزدند . حالا هم این یکی . تا کفاشیان هست . تا کمیته من درآوردی انظباتی هست و تا فردوسی پور هست همین آش است و همین کاسه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس