کد خبر 401214
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹

نماینده ویژه رئیس جمهوری افغانستان برای اصلاحات و حکومتداری خوب اعلام کرد که حکومت وحدت ملی این کشور در آینده‌ای نزدیک پست نخست‌وزیری را ایجاد خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «احمد ضیاء مسعود» نمایندۀ ویژه محمد اشرف‌غنی رئیس‌جمهوری حکومت وحدت ملی افغانستان در امور اصلاحات و حکومتداری اعلام کرد: حکومت وحدت ملی افغانستان در آینده‌ای نزدیک پست نخست‌وزیر را با فرمان اشرف غنی ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: تاکنون نخست‌وزیر از سوی رئیس‌جمهور افغانستان انتخاب نشده اما این پست پس از برگزاری انتخابات پارلمانی و نشست «لویه جرگه» تشکیل خواهد شد.

مسعود در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: افغانستان به دلیل مشکلات اقتصادی و چالش در ثبات سیاسی و اجتماعی  یک دوره تشنجی که در این کشور سپری شد، هنوزهم به کمک جامعه جهانی نیازمند است.

نماینده ویژه محمد اشرف‌غنی «رئیس‌جمهوری» حکومت وحدت ملی افغانستان  با تأکید بر کمک‌های جامعه جهانی به افغانستان گفت: آمریکا سالانه 8 تا 9 ملیارد دلار به افغانستان کمک می‌کند.

وی ضمن اشاره به تفاوت‌های حکومت «حامد کرزی» رئیس‌جمهور سابق و محمد اشرف‌غنی رئیس‌جمهوری کنونی افغانستان گفت: اکنون حکومت وحدت ملی با حضور در مرحله جدیدی از شرایط اقتصادی و اجتماعی مجبور است با تمام دنیا خصوصا آمریکا ارتباط مناسبی داشته باشد.

احمد ضیا مسعود در مورد وضعیت امنیتی افغانستان در سال 2015 میلادی اظهار داشت: اوضاع افغانستان پس از این رو به بهبودی خواهد گذاشت، نیروهای نظامی و امنیتی افغان از توانایی رزمی خوبی برخوردار هستند و با توجه به صدماتی که اخیرا به مخالفان مسلح دولت وارد آمده توانایی حفظ این کشور را دارند.

نمایندۀ ویژه محمد اشرف‌غنی رئیس‌جمهوری حکومت وحدت ملی افغانستان اذعان داشت: با اینکه نیروهای امنیتی افغان توانایی مقابله با هر نوع تهدیدی را دارند، اما هنوز نیازمند کمک‌های جامعه جهانی هستیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اهوازی ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 0
    باید اختیارات رییس جمهور محدود شود و مجلس افغانستان به نخست وزیر و کابینه رای اعتماد بدهد.دکتر عبدالله شایسته این پست است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس