کد خبر 401151
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳

در حالی که گمانه زنی ها در مورد احتمال رسیدن به یک توافق دقیقه نودی در خصوص برنامه هسته ای ایران و نتیجتا افزایش صادرات نفت این کشور همچنان ادامه دارد، قیمت نفت روز چهارشنبه کاهش یافت.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در حالی که گمانه زنی ها در مورد احتمال رسیدن به یک توافق دقیقه نودی در خصوص برنامه هسته ای ایران و نتیجتا افزایش صادرات نفت این کشور همچنان ادامه دارد، قیمت نفت روز چهارشنبه کاهش یافت.

مذاکرات بین ایران و 6 قدرت جهانی برای پایان دادن به اختلافات بر سر برنامه هسته ای تهران بعد از اتمام ضرب الاجل تعیین شده نیز ادامه پیدا کرده و طرف ها در حال نزدیک شدن به یک توافق هستند، اما این توافق در بر دارنده جزئیات مهمی نظیر برداشته شدن تحریم های سازمان ملل نخواهد بود.

تلاش ها برای رسیدن به چهارچوب یک توافق قرار بود امروز صبح نیز در شهر لوزان سوئیس ادامه پیدا کند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه می، پس از کاهش یک دلار و 18 سنتی در روز سه شنبه، امروز نیز با 10 سنت کاهش به 55 دلار و یک سنت رسید. قیمت نفت برنت  در طی هفته گذشته تحت تاثیر احتمال انعقاد توافق هسته ای 8 درصد کاهش داشته است.

قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه مارس پس از کاهش یک دلار و 8 سنتی در جلسه قبل، امروز 23 سنت کاهش یافت و به 47 دلار و 37 سنت رسید.

سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به خبرگزاری ایتارتاس گفت، توافق کلی بر سر تمام جنبه های کلیدی یک توافق آینده، به دست آمده است. اما یک دیپلمات که نخواست نامش فاش شود، دستیابی به چنین توافقی را تکذیب کرد.

هری تچیلینگویریان، تحلیلگر بازار نفت گفت: «چه توافق به دست آید و چه نیاید، ما انتظار نداریم که نتیجتا مقادیر زیادی نفت به بازار سرازیر شود.»

به گفته این کارشناس نفتی، ایران در حال حاضر روزانه حدود 2.8 میلیون بشکه تولید دارد. تحریم های غرب، صادرات نفت ایران را به حدود یک میلیون بشکه در روز محدود کرده است. ایران حدود 30 میلیون بشکه نفت بر روی دریا ذخیره کرده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس