سرمربی اینتر درباره نحوه انتخاب بازیکنان تیم‌های باشگاهی و تیم ملی فوتبال ایتالیا جملاتی را بر زبان آورد که موجی از واکنش‌ها را در پی داشته است.

این اظهارات عاقلانه است یا نژادپرستانه؟گروه ورزشی مشرق - سرمربی تیم فوتبال باشگاه اینترمیلان ایتالیا در آخرین مصاحبه خود با شبکه رای ایتالیا سخنانی را بر زبان آورد که برایش حسابی دردسرساز شد. او البته بعد از آن بارها بر این نکته تاکید کرد که هیچ اندیشه نژادپرستانه ای در سر نداشته و ندارد و مقصودش در رسانه ها کاملا اشتباه و شاید مغرضانه تعبیر شده است.

مانچینی که در چند سال گذشته سه بار به خاطر اظهارات نژادپرستانه جریمه نقدی شده این بار هم خود را در آستانه یک محکومیت جدی از سوی فدراسیون فوتبال ایتالیا قرار داده است.

وی درباره نحوه انتخاب بازیکنان تیمهای باشگاهی و تیم ملی فوتبال ایتالیا گفت: «به عقیده من تیم ملی فوتبال ایتالیا باید ایتالیایی باشد نه این که بازیکنان خارجی بیایند و آن را بسازند.»

مانچینی در پاسخ به اینکه بازیکنان خارجی چه تعریفی دارند و اگر کسی شهروند ایتالیا باشد آیا حق عضویت در تیم ملی را ندارد، تصریح کرد: «هر شهروند ایتالیایی حق عضویت در تیم ملی را دارد. در واقع ایتالیایی بودن تعریفی دارد که شامل حال هر کسی نمی شود، فقط این کافی نیست که یک پسر جوان با مادر و پدرش روزگاری به ایتالیا پناهنده شده باشند و آن پسر امروز یک ایتالیایی باشد»

مشخص است که بالوتلی یکی از بازیکنان مورد خطاب مانچینی بوده اما این موضوع را تکذیب می کند و معتقد است که سخنانش بسیار بد فهمیده شده اند!

در این میان اما خبرنگار رای ایتالیا در گزارش خود برای گازتا دلواسپورت می نویسد: منظور مانچینی کاملا روشن بود، دلیلی ندارد بد فهمیده شود، او حرفش را زد و کاملا واضح تصریح کرد که دل خوشی از بازیکنان دورگه و سیاه پوست ندارد.

از طرفی توتواسپورت در مقاله روز گذشته خود سخنان مانچینی را کاملا منطقی و عاقلانه توصیف کرده و نوشته است: «مانچینی بر ایتالیایی بودن تیمی تاکید کرده که امروز در آن خبری از ایتالیا نیست و بازیکنان دورگه و چند ملیتی در آن سرگرم لذت بردن از شهرت و ثروت هستند.»

خبرگزاری ایتالیا آنسا نیز با انتشار بخشی از سخنان مانچینی قسمتی از سخنان او درباره بازیکنان پناهنده به ایتالیا را حذف کرده و همین موضوع سوژه تحلیلی سایر رقبای خبری شده است.

مانچینی در بخشی از حرفهای پر حاشیه خود به تیم ملی فوتبال آلمان نیز اشاره کرده و با کنایه به حضور خدیرا (خضیره) و چند بازیکن آفریقایی تبار پرداخته و گفته است: «این تیم ملی آلمان امروز هیچ ربطی به تیم ده سال پیش ندارد و گویا با تیم منتخب ستارگان آفریقا و چند کشور اروپای شرقی بازی می کنید.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس