کد خبر 399040
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۰

این آثار، کاملا آشکار شده و شامل ظروف سفالی مملو از طلاست که نقوش تاریخی و رمزهایی از قبور متعلق به 2500 سال قبل روی آنها حک شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل مشرق، کمیته آثار باستانی استان "الانبار" عراق از کشف آثار باستانی متعدد در محدوده دریاچه سد "حدیثه" در مسیر رود فرات خبر داد که در پی کاهش سطح آب، پیدا شده است.

کشف گنج‌های طلا در مسیر رود فرات

"محمد الدلیمی" کارشناس آثار باستانی در این کمیته به خبرگزاری عراقی "نینا" گفت: کاهش سطح آب دریاچه حدیثه طی دو دهه گذشته بی‌سابقه بوده و باعث ریزش خاک اطراف دریاچه شده که همین مسأله باعث کشف آثار باستانیی شد که باستان‌شناسان و کاوشگران پیش از این از وجود آنها بی‌خبر بوده‌اند.

وی افزود: این آثار، کاملا آشکار شده و شامل ظروف سفالی مملو از طلاست که نقوش تاریخی و رمزهایی از قبور متعلق به 2500 سال قبل روی آنها حک شده است.

الدلیمی گفت: در این استان، بیش از 400 مکان تاریخی باستانی و اسلامی وجود دارد.

کشف گنج‌های طلا در مسیر رود فرات

در همین حال، یک سایت متعلق به گروه تروریستی تکفیری داعش با اشاره به این خبر و انتشار تصاویری از کشفیات، نوشت: این گنج‌ها هدیه خدا به دولت اسلامی است و به‌زودی همه آنها در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 6
  • حسین ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    9 0
    در روایات آمده که جنگ قرقیسا بر سر گنجی از طلاست که از فرات سر بر می آورد. والله عالم
  • ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    5 1
    دست داعش افتاده؟؟؟؟؟؟؟
  • ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    4 1
    نبرد قرقیسیا بخاطر گنجی است که در فرات آشکار خواهد شد
  • ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    3 0
    الله اکبر! آن چنان که از روایات برمی آید، زمینه ساز نبرد قرقیسیا گنجی است که در ناحیه «فرات» پیدا می شود، ابن حَماد به نقل از پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) از این گنج چنین گزارش می دهد: «فرات از کوهی از طلا و نقره پرده برمی دارد، سپس بر سر آن جنگ می شود به طوری که از هر نه نفر، هفت نفر کشته می شود، پس هرگاه آن را درک کردید به آن نزدیک نشوید.» الفتن ابن حماد، ص 233، ح 921. همین مضمون با الفاظی مشابه در روایات دیگری که از پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) نقل شده، آمده است که از جمله می توان به روایت زیر اشاره کرد: «فرات از کوهی از طلا پرده برمی دارد، سپس مردم بر سر آن به نبرد برمی خیزند و از هر صد نفر، نود نفر (و یا فرمود: نه نفر) در این نبرد کشته می شوند، هریک از آن مردمان گمان می کنند که نجات می یابند.» در «الفتن و الملاحم» ابن کثیر نیز به نقل از رسول خدا (صلّی الله علیه و آله و سلّم) به پیدا شدن گنج اشاره شده است: «به زودی فرات از گنجی از طلا پرده برمی دارد، پس هرکس آن را یافت، نباید چیزی از آن برگیرد.» ابن کثیر در جایی دیگر نیز از آن حضرت روایت می کند که: «قیامت برپا نمی شود تا اینکه فرات از کوهی از طلا پرده برمی گیرد [در آن زمان] مردم با یکدیگر به نبرد برمی خیزند. پس، از هر صد نفر، نود و نه نفر کشته می شود، هر یک از آن مردمان می گوید: شاید من کسی باشم که نجات می یابم.» ابن حسام جونپوری نیز در «البرهان فی علامات مهدی آخرالزمان» به ماجرای کوه طلا در «فرات» اشاره دارد: «قیامت برپا نمی شود، مگر اینکه فرات کوهی از طلا را ‌آشکار می سازد، مردم بر سر آن گنج به نبرد برمی خیزند و نه دهم آنها کشته می شوند.» نویسنده کتاب «عصر ظهور» در بحث از جنبش سفیانی چنین آورده است: «هدف اصلی سفیانی از جنگ عراق سلطه یافتن بر آن کشور و ایجاد مقاومت در برابر نیروهای ایرانی و زمینه سازان ظهور حضرت که از مسیر عراق به سوی سوریه و قدس پیش می روند خواهد بود؛ ولی در راه عراق در اثر حادثه عجیبی جنگ قرقیسیا رخ می دهد و آن حادثه پیدا شدن گنجی در مجرای فرات یا نزدیک مجرای رود فرات است؛ به طوری که عدّه ای از مردم برای دست یافتن به آن، دست به تلاش می زنند و آتش جنگ بین آنها شعله ور می شود و بیش از صد هزار تن از آنها کشته می شوند و هیچ یک به پیروزی قطعی نمی رسند و به آن گنج دست نمی یابند؛ بلکه همگی از آن منصرف شده و به مسائل دیگر مشغول می شوند.» ناگفته نماند که ایشان نیز روایاتی درباره پیدا شدن گنج نقل می کنند، از جمله روایت زیر که در نسخه خطّی ابن حماد به نقل از پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) وارد شده است: «فتنه چهارم هجده سال به طور می انجامد، سپس در آن هنگام که باید پایان می پذیرد و تحقیقاً نهر فرات از کوهی از طلا پرده برمی دارد و مردم برای رسیدن به آن به جان یکدیگر می افتند و از هر نُه تن هفت تن کشته می شوند.» البته سند همه این روایات ضعیف است اما ضعیف بودن روایت لزوما به معنای دروغ بودنش نیست.
  • ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    5 0
    سکه ها دروغ است خوب نگاه کن همشون جدیدی وبا پرس قوی ضرب شده است وخیلی تمیز
  • یه مومیایی ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    3 0
    این گنج ها اصل نیست معلومه که تقلبیه چون اون سکه ها انقد صاف نبود کج و کوج بود انگاز بانک مرکزی زدش...
  • عباس ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    2 0
    جنگ قرقيسيا در مرزهاي سوريه، عراق و تركيه به وقوع خواهد پيوست. دليل اصلي اين جنگ پيدا شدن گنجي در رود فرات است. اين گنج به صورت كوهي از طلا و نقره‌است كه از درون فرات بيرون كشيده مي‌شود. همهٔ مردم براي دستيابي به آن گنج وارد اين سرزمين شده‌اند و به همين خاطر جنگ سختي رخ مي‌دهد كه به كشته شدن صدها هزار نفر مي‌انجامد.
  • محمد ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    2 0
    اگر اشتباه نکنم از علایم ظهور پیدا شدن گنج در فرات هم بود
  • ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    4 1
    نبرد بر سر گنج فرات نزدیکه
  • ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    1 0
    علت جنگ قرقیسیا نیست؟
  • ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    3 0
    اینارو باید هدیه بدهند به ایران
  • ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    2 0
    آیا کشف این طلا ها میتواند با روادید واحادیث درمورد آشکار شدن کوهی از طلا درموردظهورمنجی عالم حضرت مهدی (عج) باشد؟ که در روادید آمده فرات ازکوهی ازطلا پرده برمیدارد.؟
  • افشاری ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    1 0
    تو کتاب عصر ظهور علی کورانی پیرامون کشف گنج‌های طلا در مسیر رود فرات مفصل مطالبی گفته شده که عامل جنگ خونینی میشه یا این مسئله اتفاقیه و ربطی به اون قضایا نداره یا اگه این گنج ها ادامه داشته باشه میشه روایات مربوط به کتاب عصر ظهور
  • ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    2 1
    حوش به حالشون
  • امین فضل کاظمی ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    1 0
    سلام خدا رحم کند. پیشنهاد می کنم احادیث مربوط به نیرد قرقیسیا را بخوانید.
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    3 0
    جنگ قرقیسیا سره همین گنجی هستش که توی فرات پیدا میشه البته یه کوه طلاست نه اینقد
  • متعجب ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    1 2
    شعور آدمهای قرن بیست و یکم دیگه اینقدر پایین نیست که تفاوت ساخت سکه و طلاجات 2500 سال پیش را با این تصاویر متوجه نشه.
  • مصطفی ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    1 0
    الله اکبر، إنّ فی ذلک لآیات...
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    1 0
    چه سكه هاي گرد و صاف و صوفي!!!!انگاري همين اكنون ضرب شده نه 2500سال پيش!!!!
  • یه هندیجانی ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    1 0
    اگر گنجی درکار باشد بدون شک از ایرانیان قبل از اسلام به یادگار مونده
  • علی ماکو ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    0 0
    بعله باید بدن به قوپو ، موندم چرا اینقد عقل کل هستین‏!‏ گنج ایران تو سوریه و فلسطین و لبنان و .‏.ست
  • سلام ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    1 1
    واقعا عجیبه تصاویر منتشر شده برای گنج فرات دقیقا همون تصاویر گنج نمروده که صدام پیدا کرد و امریکا دزدید. حالا دوباره به اسم گنج فرات پیدا شده یه جورایی شاید دارن با عقاید ما بازی میکنن یه کم فکر کنیم
  • مهدی ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    3 1
    شاید...ولی انشاالله ظهور نزدیک است...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس