کد خبر 385548
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹

رییس کمیته ملی المپیک گفت: با توجه به برنامه‌هایی که برای کسب سهمیه المپیک داریم باید اعتبارات به اندازه کافی در اختیارمان قرار بگیرد اما متاسفانه در حال حاضر وضعیت بودجه خوب نیست.

به گزارش مشرق، کیومرث هاشمی درباره لزوم توجه به رشته‌های پایه و پرمدال تصریح کرد: بحث اصلی ما این است که به نقطه ضعف ورزش توجه کنیم که آن توجه به رشته‌های پایه است. سالن و مربیان اختصاصی و امکانات ویژه برای این رشته‌ها از مهم‌ترین نیازهاست و باید برنامه جامع برای این رشته‌ها در نظر بگیرند.

هاشمی ادامه داد: باید بررسی لازم صورت بگیرد که اگر مشکل این رشته‌ها مربوط به فدراسیون است اعتبارات بیشتری به آن‌ها تعلق بگیرد و یا از نظر زیرساخت و اعتبارات عمرانی احتیاج به تغییراتی است انجام شود. این رشته‌ها از نظر اعزام برون مرزی هم باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند.

او با تاکید بر اینکه همه این موضوعات مستلزم وجود اعتبارات کافی است، گفت: برای عملی کردن تمام برنامه‌ها اعتبار و بودجه کافی لازم است. نمی‌خواهم ناامیدانه صحبت کنم اما الان وضعیت بودجه خوب نیست و اگر بخواهیم روی این موضوع گسترده فکر کنیم به اعتبارات بیشتری احتیاج داریم.

رییس کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه توجه به ورزش‌های پایه یک ضرورت است، تصریح کرد: توجه و برنامه‌ریزی برای رشته‌های پایه و پرمدال جزو ضرورت‌ها است. هر سالی که برای این رشته‌ها دیر اقدام کنیم و توجه ناکافی داشته باشیم به کل جامعه ورزشی آسیب می‌رسد. همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند هزینه کردن در ورزش اسراف نیست. بنابراین هرچقدر در ورزش هزینه کنیم در واقع یک سرمایه‌گذاری ثمربخش روی سلامت آحاد جامعه انجام داده‌ایم. این موضوع در بخش تخصصی هم فوایدی دارد و قهرمانی می‌تواند باعث غرور جمعی شود.

هاشمی درباره برنامه‌های کمیته برای کسب سهمیه المپیک ریو گفت: مسابقه‌های کسب سهمیه المپیک در چند رشته آغاز شده است، اما مسابقه‌های اصلی کسب سهمیه از سال آینده آغاز می‌شود. حدود 300 اعزام اعم از اعزام برای کسب سهمیه، همچنین آمادگی برای المپیک را پیش رو داریم که این نیازمند این است که در این یک سال و نیم فدراسیون‌ها برنامه منظمی را انجام دهند.

او در ادامه افزود: همه این مسائل مستلزم داشتن اعتبارات است که مخصوص المپیک باشد. این موضوع را به مسئولان انتقال دادیم. دولت و مجلس باید حمایت کنند تا ما بتوانیم سهمیه زیادی را به دست آوریم. چرا که من اعتقاد دارم ورزشکاران ایرانی ظرفیت خوبی برای کسب سهمیه دارند. ما باید صبر کنیم چرا که کمیسیون تلفیق در حال بررسی لایحه بودجه است و بعد ببینیم چه مقدار بودجه به ورزش تعلق می‌گیرد تا ما هم بر اساس آن برنامه‌ریزی کنیم.

او درباره وضعیت تیم ملی فوتبال امید، اظهار کرد: خوشبختانه تیم ملی امید در زمان خوبی تشکیل شد و حرکات خوبی هم از سوی دست‌اندرکاران تیم ملی صورت گرفته است. من برداشتم این است که نسبت به سال‌های گذشته یک امید و عزم خوبی در تیم وجود دارد. افراد باتجربه‌ای در کادر فنی حضور دارند که باید با اعتباراتی که از طرف کمیته و وزارت برای تیم در نظر گرفته می‌شود از تیم حمایت کنیم. کادر فنی و بخش مدیریتی زحمات زیادی کشیده‌اند و تیم ملی نیازمند این است که همه در کنار هم از تیم حمایت کنند. به هر حال فوتبال یک رشته‌ای است که مورد توجه همگان است و حضور این جوانان در المپیک می‌تواند باعث شادابی و نشاط جامعه شود.

هاشمی در پایان گفت: والیبال برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی را انجام داده است و ما امیدواریم بعد از کسب سهمیه المپیک در این رشته، بتوانیم روی سکو هم برویم. قطعا این موضوع باعث رشد ورزش در سطح کلان می‌شود. درست است که یک رشته به این موقعیت می‌رسد اما قطعا تاثیراتش را در تمام ورزش خواهیم دید.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس