مدافع تیم فوتبال ام‌صلال قطر گفت: به عملکرد بازیکنان و کادر فنی تیم ملی افتخار کردم، کی‌روش باید بماند تا از تجریبات او استفاده کنیم.

به گزارش مشرق، پژمان منتظری در خصوص آخرین شرایط خود در کشور قطر و رفع مصدومیتش و همچنین نتایج تیم ملی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا صحبت‌های زیر را انجام داد. متن گفت‌وگوی این بازیکن را در زیر می‌خوانید.

ابتدا از وضعیت مصدومیت و شرایط خودت صحبت کن.

خدا را شکر وضعیت خوبی دارم و دو هفته است که در کنار تیم تمرین می‌کنم. البته مصدومیت بد زمانی به سراغ من آمد چون از لحاظ بدنی در شرایط خیلی خوبی بودم و خیلی امیدوار بودم بتوانم به تیم ملی در جام ملت‌ها کمک کنم اما این آسیب‌دیدگی بد زمانی به سراغ من آمد و از این موضوع خیلی ناراحت هستم اما به تمرینات تیم برگشته‌ام و با تیم تمرین می‌کنم. در آن زمان تیم ما در 8 هفته فقط یک گل خورده بود و بهترین خط دفاعی لیگ قطر را داشتیم و می‌توانستم در جام ملت‌ها به تیم خیلی کمک کنم که متاسفانه آن مصدومیت سراغم آمد.

شرایط ام‌الصلال در قطر چگونه است؟

شرایط تیم ما هم خوب است. تیم‌هایی مثل ام‌الصلال جزو تیم‌های متوسط تیم‌های قطر به حساب می‌آیند و ما هم در نیم‌فصل اول نتایج خوبی گرفتیم و حالا هم در شرایط بدی به سر نمی‌بریم.

ظاهرا مصدومیتت خیلی زودتر از موعد مقرر خوب شد درست است؟

بعد از اینکه درمان را شروع کردم این رویه خیلی زود جواب داد. البته من از ناحیه کشاله ران دچار آسیب‌دیدگی شده بودم و طول درمان آن هم 4 هفته بود. پزشکان تیم ما و تیم ملی 4 هفته طول درمان برای ما در نظر گرفته بودند که قاعدتا با توجه به وضعیت آمادگی جسمانی جام ملت‌ها را از دست می‌دادم ولی خوشبختانه بعد از 18 روز نرم دوی را آغاز کردم و چند روز بعد هم با تیم تمرین کردم. قبول دارم اینکه زودتر برگشتم کمی غیرطبیعی بود ولی در تمام دنیا اینگونه است که مصدومیت پارگی کشاله ران چند هفته طول درمان خواهد داشت.

بعد از اینکه به قطر برگشتی شایعه شد که پزشکان تیم ملی اشتباه تشخیص داده‌اند و تو می‌توانستی برای تیم ملی بازی کنی آیا چنین موضوعی را شنیدی؟

من هم چنین مسئله‌ای را شنیدم و حتی با پزشکان تیم ملی تماس گرفتم. نمی‌دانم این صحبت از کجا بیرون آمده بود ولی الان دیگر در سال 2015 حضور داریم و علم پیشرفت کرده است. همه چیز از روی عکس MRI مشخص می‌شود و تنها یک پزشک در مورد آسیب‌دیدگی من نظر نداده بود. نه تنها پزشکان تیم ملی بلکه پزشکان تیم ما هم معتقد بودند که طول درمان من حداقل 4 هفته است و با این شرایط من جام ملت‌ها را از دست می‌دادم. اتفاقا از پزشکان تیم ملی ممنون هستم و آنها برایم خیلی زحمت کشیدند.

بازی‌های تیم ملی را تماشا کردی؟

من تمام بازی‌های تیم ملی را دیدم و واقعا بهترین لحظات زندگی‌ام را از دست دادم. دوست داشتم در کنار تیم باشم ولی نشد اما انصافا خودم را کنار بازیکنان دیگر حس می‌کردم و واقعا از بازی کردن آنها لذت می‌بردم. می‌دیدم که آنها چقدر زحمت می‌کشند و با جان و دل کار می‌کنند.

به نظر تیم ملی خوب کار کرد؟

عملکرد تیم ملی خوب بود و کی‌روش در مورد همه مشکلاتی که قرار بود به وجود بیاید فکر کرده بود به جز داور استرالیایی و تصمیماتش. تیم ملی عراق به هیچ عنوان نمی‌توانست ما را شکست دهد ولی با یک تصمیم اشتباه داور ما را از مسابقه کنار زد. من به عملکرد تیم ملی و بازیکنان افتخار کردم و از آنها هم تشکر می‌کنم.

به نظر تو کی‌روش باید در تیم ملی بماند یا نه؟

در بزرگی کارلوس کی‌روش شک نکنید چون 3-4 سال است که تیم ما را رهبری می‌کند و جوانان خیلی خوبی را به این فوتبال معرفی کرده است. او می‌داند که چه موقع از چه بازیکنی استفاده کند و هیچ وقت یادم نمی‌رود که چه زمانی به من در تیم ملی بازی داد. خود من تصور می‌کردم که خیلی زودتر برای تیم ملی بازی کنم اما کی‌روش درست در زمانی که فکرش را نمی‌کردم من را مقابل ازبکستان در اولین بازی گروهی مسابقات مقدماتی جام جهانی به میدان فرستاد. به همین خاطر است که می‌گویم کی‌روش بلد است از چه بازیکنی در چه زمانی استفاده کند. الان بهترین فرصت است که از کی‌روش استفاده کنیم و از تجربیات او بهره ببریم.

تو یکی از بازیکنانی هستی که در لیگ قطر بازی می‌کنی. قطری‌ها بعد از حذف از جام ملت‌های آسیا چه برنامه‌هایی داشتند و برای جام جهانی چه کار می‌کنند؟

من اینجا هستم و می‌بینم که آنها چه امکاناتی دارند. اینگونه نیست که قطر‌ی‌ها دست روی دست بگذارند و بعد از اینکه از مسابقات جام ملت‌های آسیا حذف شده‌اند بیکار بنشینند. در حالی که ما در ایران برای بازی‌های دوستانه کار خیلی سختی داریم قطری‌ها بایرن مونیخ را با تمامی نفراتش به اینجا آوردند و مقابل تیم ستارگان کشور قطر از آنها استفاده کردند. ما حتی نمی‌توانیم یک تیم لیگ برتری آلمان را به کشورمان بیاوریم. همین حالا که با شما صحبت می‌کنم اورتون در اینجا حضور دارد و مشغول برگزاری بازی‌های دوستانه است. چند زمین در کشور قطر وجود دارد که واقعا مخمل است و آنها شرایطی را برای بازیکنان کم سن و سال خود فراهم می‌کنند که روند آماده‌سازی خوبی داشته باشد ولی در ایران از داشتن زمین چمن تمرینی محروم هستیم و استعداد‌های ما به هدر می‌رود. بازیکنانی که کم سن و سال هستند و حتی می‌توانند با کمی توجه به پیشرفت برسند به حال خود رها می‌شوند و استعداد آنها از بین می‌رود. اینها مسائلی است که نه تنها قطری‌ها بلکه همه جای دنیا به آنها رسیدگی می‌کنند اما در ایران اینگونه نیست.

صحبتی باقی مانده است؟

امیدوارم شرایط به گونه‌ای فراهم شود که از حالا برای جام جهانی آینده برنامه‌ریزی داشته باشیم و بتوانیم خود را آماده این مسابقات مهم کنیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس