محسن فروزان انتخاب اول امیر قلعه نویی برای حراست از دروازه استقلال در دربی فرداست اما هنوز چه کسی برای ایستادن درون دروازه پرسپولیس اصلح تر است؟

گروه ورزشی مشرق - تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس تهران، یکشنبه 2 آذر هفتاد و نهمین دیدار سنتی خود را برگزار خواهند کرد. بدون هیچ شک و تردیدی سنگربانان تیم های سرخابی از جمله مردان تاثیرگذار در دربی پایتخت خواهند بود. در یک سوی این میدان دو مدعی قرمز یعنی سوشا مکانی و نیلسون کوریا برزیلی قرار دارند و در سوی دیگر محسن فروزان و عملکرد قابل قبولش مقابل سرخپوشان.

آلرژی سوشا به مهاجم اول استقلالی ها
انتخاب دروازه بان اول پرسپولیس در دربی 79 مساله ای است که قطعا ذهن حمید درخشان سرمربی قرمز ها را به خود مشغول ساخته است. از یک طرف  سوشا مکانی تازه وارد به پرسپولیس نشان داده چندان تاب و تحمل نیمکت نشینی را ندارد و از سوی دیگر نیلسون کوریا برزیلی در دو فصل گذشته ثابت کرده یک دربی باز حرفه ای است.
روی کاغذ انتخاب مرد شماره یک پرسپولیس چندان دشوار نمی نماید. با این حال نظر نهایی را سرمربی پرسپولیس می دهد همان طور که عاقبت خود او پاسخگوی انتخابش خواهد بود.

سنگربانان تاثیرگذار
عملکرد دو گلر قرمزها در لیگ جاری تقریبا مشابه بوده است. نیلسون و سوشا تا پایان هفته چهاردهم بازی‌ها هر کدام 7 بازی انجام داده اند و مثل هم 8 گل خورده اند تا همه جوره از روی دست یکدیگر تقلب کرده باشند. شاید آنچه انتخاب گزینه مورد نظر برای حراست از دروازه پرسپولیس را برابر استقلال آسان تر نماید عملکرد پیشین این دو دروازه بان برابر آبی هاست.

نیلسون کوریا از هفته چهارم لیگ دوازدهم پای به فوتبال ما و باشگاه پرسپولیس گذاشت. این برزیلی خوش اخلاق از آن زمان به بعد در 4 دربی متوالی درون دروازه پرسپولیس ایستاد تا ضمن بسته نگه داشتن دروازه اش مهاجمان آبی را طلسم کند. عدم دریافت حتی یک گل در 360 دقیقه بازی سنگین و پرفشار نشان از آمادگی روحی کوریا برای حضور در دربی ها می دهد.

از طرف دیگر مکانی گلری که فصل قبل با فولاد قهرمان لیگ برتر شد درست برعکس نیلسون، آلرژی عجیبی به مهاجم اول استقلال در دربی فردا یعنی آرش برهانی دارد. سوشا در طول دو فصل گذشته -مدت زمان مشابه با نیلسون- 2 مرتبه شانس تقابل با استقلالی ها را داشته است. مکانی هفته سیزدهم لیگ دوازدهم، با پیراهن نفت مقابل استقلال به مبدان رفت تا خودش و تیمش مغلوب گلهای ساموئل(22) و برهانی(52) شوند. سوشا فصل قبل هم در نیم فصل دوم لیگ 13 از آرش برهانی(23) گل خورد تا فولاد علی‌رغم دارا بودن یک خط دفاعی خوب و قهرمانی در لیگ برتر بازنده دیدارش برابر استقلال باشد.

سنگربانان تاثیرگذار
 دریافت 3 گل از آبی ها در دو بازی نشان می دهد سوشا در صورت بازی در دربی فردا حداقل از نظر روحی شرایطی بهتر از نیلسون نخواهد داشت. خصوصا که با مصدومیت قاضی، آرش برهانی به دروازه پرسپولیس نزدیک تر از قبل خواهد شد.

فروزان و ژنرال شکست ناپذیر در کنار یکدیگر
به گزارش مشرق، در طرف مقابل گلر شماره یک استقلالی ها کارنامه‌ای جالب توجه برابر پرسپولیس به ثبت رسانده است؛ محسن فروزان طی حضورش در لیگ برتر 4 بار شانس تقابل با ارتش سرخ را داشته که در این بین 3 بار پیروز شده و یک بار روی یک ضربه پنالتی شکست برابر حریف را تجربه کرده است.

دروازه بان فردای استقلال در شهرآورد پایتخت سابقه 4 رویارویی مستقیم با پرسپولیس را در لیگ های یازدهم و سیزدهم دارد. قابل تامل اینکه فروزان طی این دیدارها 3 مرتبه پیروزی برابر پرسپولیس را تجربه کرده و تنها یک مرتبه روی یک ضربه پنالتی تلخی طعم شکست را مقابل پرسپولیس چشیده است.

محسن در هر دو دیدار رفت و برگشت تراکتورسازی برابر پرسپولیس در لیگ یازدهم انتخاب نخست امیر قلعه نویی بود. ارتش سرخ ژنرال یکشنبه 12 آذرماه سال 91 در تهران روی درخشش فروزان درون دروازه تراکتور موفق شد هفته آخر نیم فصل نخست لیگ یازدهم را به کام پرسپولیس یک بر صفر تلخ کند. 11 ماه و 20 روز قبل سیاووش اکبرپور استقلالی گل پیروزی تبریزی ها را وارد دروازه پرسپولیس کرده بود. تراکتور با فروزان و امیر قلعه نویی در دیدار برگشت لیگ یازدهم هم پرسپولیس را شکست داد آن هم با نتیجه دور از تصور 4-1. جالب اینکه این اولین و آخرین گلی بود که فروزان در جریان یک بازی از پرسپولیس خورد. پنج شنبه هفتم اردیبهشت سال 91 علیرضا نورمحمدی در دقیقه 79 بازی دو تیم دروازه تبریزی ها را پیش چشم 50 هزار هوادار تراکتور باز کرد در حالی که میزبان 4 گل وارد دروازه تیمش کرد.

با این حساب محسن فروزان آخرین بار 2 سال و 6 ماه و 27 روز قبل در جریان دیدار تیمش برابر پرسپولیس دست‌هایش را به علامت تسلیم مقابل قرمزهای پایتخت بالا برد.

سنگربانان تاثیرگذار
اما محسن در لیگ دوازدهم نیمکت نشین مهدی ثابتی در تراکتور شد تا شانسی برای بازی مقابل پرسپولیس نداشته باشد با این حال در لیگ سیزدهم دوباره هنرش را برابر قرمزپوشان پایتخت به نمایش گذاشت. فروزان فصل قبل با پیراهن گسترش فولاد دو مرتبه برابر پرسپولیس به میدان رفت. در بازی رفت عملکرد این گلر کم نقص بود هرچند که در دقیقه 1+45 مغلوب ضربه پنالتی محمدرضا خلعتبری شد. پرسپولیس در نهایت هم نتوانست به گل دیگری دست پیدا کند اما در بازی برگشت، گسترش در حال سقوط، با نمایش درخشان فروزان و گل دقیقه 57 بایرامی 3 امتیاز شیرین و حیاتی در ایستگاه 24 بازیها بدست آورد. البته این آخرین تقابل فروزان با پرسپولیسی ها قبل از بازی فردا بود.

نکته جالب اینکه از پیروزی سوم فروزان مقابل پرسپولیس در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز تا به امروز دقیقا 10 ماه می گذرد. محسن با درخشش خود در بازی یکم بهمن ماه سال 92 سد راه پرسپولیس علی دایی شده بود. حال باید دید انتخاب نخست امیر قلعه نویی مثل لیگ یازدهم در تقابل با پرسپولیس عصای دست ژنرال آبی ها خواهد شد یا خیر؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد حسین ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    0 0
    نیــــــــــلسون میتونه تو دربی بازی کنه نوبتی هم باشه نوبت شکلات پرسپولیس هست... فقط عمو نیلسون رو عشقه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس