روحانی سعی می‎نماید با ظهورجریانی سوم در کنار اصولگرایان و دوم خردادی‎ها، جریان اعتدال را در عرصه سیاسی کشور ایجاد نماید. البته در این مسیر امیدوارند بخشی از اصولگرایان را به محوریت آقایان لاریجانی و ناطق نوری با وعده استمرار ریاست مجلس دهم توسط جناب آقای لاریجانی همراه خود سازند تا در کنار قسمتی از اصلاح‎طلبان، شعار اعتدال را به یک جریان ریشهدار اجتماعی تبدیل کنند.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در سرمقاله نشریه پنچره به تجلیل از شخصیت مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی پرداخت و در یادداشتی با عنوان «بندگی مخلصانه دینداری عالمانه و سیاستمداری صادقانه» تاکیدات حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی بر وحدت و بایسته‌های نگاه به آینده را مورد بررسی قرار داد.

متن این یادداشت در ادامه می‌آید:

خبر رحلت جانسوز فقیه عالی مقام و مجاهد نستوه، حضرت آیتالله مهدویکنی، مطلعی شد تا علاقهمندان به انقلاب اسلامی ضمن سوختن در فراق ایشان - همان‎گونه که رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(صلی‎الله‎علیه‎و‎آله‎وسلم) فرمودند: «إِذَا مَاتَ‏ الْعَالِمُ‏ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ‏ءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَه» ( وقتی عالمی فقیه فوت کند در اسلام رخنه و حفرهای ایجاد شود که هیچ چیز نمیتواند جای آن را پر کند)- خلا غیر قابل جبران مرشدی آگاه، مجاهدی بصیر و پدری مهربان را با همه وجود حس نمایند و در مقابل هم دشمنان اسلام و ایران عزیز خشنود شدند تا جایی که بی‎محابا مکنونات قلبی سیاه خویش را بر زبان رانده و فقدان این عالم وارسته را به خیال خام خود، منشأ تغییر در آینده انقلاب اسلامی بدانند.

در ذهنم به اثرات فقدان این بنده مخلص الهی فکر می‎کردم و صفات برجسته‎ای را که از ایشان در خاطرم ثبت شده بود مرور می‎نمودم و حسرت می‎خوردم که چرا وقتی این بزرگان در قید حیات هستند ما جایگاه و منزلت آن‎ها را قدر نمی‎دانیم. از این رهگذر به صفاتی هم‎چون اسلام‎شناسی و جامع نگری، واقع بینی و درک درست مقتضیات زمانه با توجه ویژه به لطایف و ظرایف آن در کنار ولایتمداری، آینده نگری و حرکت دقیق در مسیر انقلاب اسلامی به‎همراه پذیرش هزینه‎‎های فداکاری و مجاهدت در دوران حیات پربرکتش می‎اندیشیدم.

عالم فرهیخته‎ای که در حوزه مروی و دانشگاه امام صادق (علیه‎السلام) توجه و اهتمام به تحول در حوزه و دانشگاه داشت و آینده پربرکت این انقلاب را در سایه دقت در اصول و ارزش‎‎های ناب اسلامی، خدمت صادقانه و بی‎منت به مردم رشید ایران و کادرسازی در دو مرکز تولید علم و انسان‎ساز حوزه و دانشگاه می‎دید و با تکلیفمداری و ترجیح مصالح انقلاب اسلامی بر مصالح شخصی می‎کوشید تا با آزادمنشی، اخلاقمداری و نگاه تشکیلاتی، نقش پدری مهربان را در جبهه انقلاب ایفا نماید و در همه ایام، حضور جدی و سرنوشت‎سازی در جبهه حق- هرچند در اوج ضعف جسمانی و بیماری قلبی- داشته باشد.

اینجانب توفیق ارادت از ابتدای انقلاب را به ایشان داشتم و به‎ویژه در دهه اخیر تاکیدات و خیرخواهیشان برای علاقهمندان به جبهه انقلاب را بین اصولگرایان شاهد بودم و از نزدیک در انتخابات‎‎های مکرر مجلس شورای اسلامی، ریاست‎جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا دریافتم که در کمال دقت می‎کوشد هزینه‎‎های حضور پر مسئولیت را داشته باشد ولی با آزادمنشی کامل به هیچ وجه رأی خویش را تحمیل ننماید و هیچ انتظاری را حتی ابراز ندارد، تاکیدات آن فقید سفرکرده هنوز در گوشم طنینانداز است که بر وحدت و پیوستگی اصولگرایان اصرار می‎ورزید و مسیر آن را هموار می‎نمود.

اینک که در آستانه انتخابات خبرگان پنجم و مجلس شورای اسلامی دهم قرار داریم، باید بکوشیم تا با وحدت بر محور اصول و پیگیری انسجام جبهه انقلاب، خاطر آن سفر کرده را آرامش بخشیم.

با دقت در آرایش صحنه انتخابات و توجه به اخبار موجود پیرامون آن، به نیکی در می‎یابیم که رقابت جدی آینده بین خودی‎‎های ملازم ولی فقیه در قامت اصولگرایان با خودی‎‎های متاخر از ولایت در چهره عناصر اصلاح‎طلب و کارگزاران است. به‎نظرم درانتخابات آتی نقش خودی‎‎های متقدم (گروه انحرافی) نسبت به ولی فقیه کمرنگ بوده و هیچ بخشی از جامعه به‎واسطه تموج و عهدشکنی، اعتمادی بر آن‎ها نخواهد کرد و لیکن در نهایت، وزنِ آن‎ها به‎سمت عناصر دوم خردادی و طرفداران رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام میل خواهد نمود، همانگونه که در گذشته اقدامات پرابهام و اخبار موثق آن شنیده می‎شد و اخیرا نیز جلساتی بین آن‎ها برگزار گردید.

1. آقایان هاشمی رفسنجانی، سیدحسن خمینی و محمد خاتمی می‎کوشند نقش خویش را در انتخابات خبرگان رهبری سال آینده محوری نموده و با اهداف حداکثری برای کسب اکثریت خبرگان پنجم و حداقلی برای حضور اقلیت فعال و اثرگذار، گام‎‎های موثری را بردارند. به‎نظر میرسد آنان با دقت تلاش می‎نمایند تا با مصادره ظرفیت ریاست محترم جمهوری و پیگیری وحدت بین افراد و گروه‎‎های دوم خردادی از یک سو و از سوی دیگر با ایجاد تفرقه بین اصولگرایان به جذب بخشی از ظرفیت ایشان دست یابند و با ارسال پیام‎‎های متنوع، عناصر خاموش و حتی دارای موضع در قبال انقلاب را جذب خویش نمایند.

2. ریاست محترم جمهوری جناب آقای روحانی سعی می‎نماید برای استمرار حضور خویش در اریکه قدرت نقشی فعال و اثر بخش در انتخابات مجلس شورای اسلامی داشته باشد و با ظهورجریانی سوم در کنار اصولگرایان و دوم خردادی‎ها، جریان اعتدال را در عرصه سیاسی کشور ایجاد نماید. البته در این مسیر امیدوارند بخشی از اصولگرایان را به محوریت آقایان لاریجانی و ناطق نوری با وعده استمرار ریاست مجلس دهم توسط جناب آقای لاریجانی همراه خود سازند تا در کنار قسمتی از اصلاح‎طلبان، شعار اعتدال را به یک جریان ریشهدار اجتماعی تبدیل کنند.

3. پیوستگی دو بند فوق و انتظار عناصر سیاسی دوم خردادی این است که در انتخابات خبرگان رهبری، داشته‎‎های جریان اعتدال(به فرض ایجاد) به سبد آرای مورد نظر آقایان هاشمی رفسنجانی، سید حسن خمینی و خاتمی سرازیر شده و بالعکس سرمایه‎‎های اجتماعی این سه نفر پشتوانه پیروزی جریان اعتدال در انتخابات مجلس شورای اسلامی شود.

4. اصولگرایان با کولهباری از عبرت و تجربه تلخ وشیرین گذشته می‎بایست بکوشند زمینه وحدت حداکثری بر محور اصول را فراهم نموده و با ایجاد همبستگی بین گرو‎‎های اصولگرا (جبهه پیروان خط امام و رهبری، جبهه پایداری انقلاب اسلامی، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی وسایر گروه‎‎های اصولگرا) و چهره‎‎های شاخص این جریان (آقایان حدادعادل، لاریجانی، توکلی، جلیلی، قالیباف، رضایی و... ) و در سایه حمایت‎‎های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جامعه روحانیت مبارز و موسسه حضرت امام خمینی (ره) ظرفیت حضوری بالا، فعال و اثرگذار را در جامعه خلق نمایند.

5. اصولگرایان باید تلاش کنند ضمن حفظ انسجام و وحدت حداکثری بر محور اصول که محوری‎ترین آن ولایتمداری درست است، با دقت در انتخاب عناصر شایسته و کارآمد و میدان دادن به چهره‎‎های جدید، پرانرژی و نخبه برای معرفی به مردم، ایجاد پیوستگی هرچه بیشتر با قاعده هرم اجتماعی و اکثر نخبگان و توده‎‎های جامعه، برنامه‎ریزی دقیق برای استفاده از ظرفیت‎‎های خاموش جامعه و ارائه یک چهره شاداب و با برنامه، زمینه تحول در قوه مقننه را فراهم آورند، رویکردی که ان شاء الله هم به اعتماد بالای ایرانیان عزیز منجر خواهد شد و هم پیروزی مجلسی پویا و با برنامه را رقم خواهد زد.

6. تجربه تلخ تفرقه در انتخابات‎‎های اخیر به ما می‎آموزد که از هیچ ریزشی در جبهه انقلاب استقبال ننماییم ولی عناصر فعال در جبهه انقلاب نیز باید بدانند خطا  در تشخیص و دامن زدن به تفرقه اینبار غیرقابل بخشش بوده و نیرو‎های انقلاب از هیچ پیام تفرقه انگیزی استقبال نخواهند کرد و هم‎چنین هرگونه عبور از جبهه اصولگرایان و پیوستن به جبهه فرضی اعتدال را کمک مستقیم به عناصر دوم خردادی دانسته و رهروان این مسیر را در ذهن دلدادگان به انقلاب از گردونه اصولگرایان خارج ساخته و با تغییر در ماهیت ایشان جایی برای آینده سیاسی‎شان در جبهه انقلاب نخواهد گذاشت.

والسلام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    ان خدائی که پاسدار حرمت خون شهیدان است نخواهد گذاشت خاتمی منافق روی کار بیاید .
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    ... هرگونه عبور از جبهه اصولگرایان و پیوستن به جبهه فرضی اعتدال را کمک مستقیم به عناصر دوم خردادی دانسته...
  • حسین ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    من یه دفعه این اقا را در برنامه دیروز امروز فردا دیدم
  • ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    عمراً لاریجانی ایجوری بازی نمیکنه
  • عدالتخواه ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    آقای زاکانی این همه به همه حمله میکنی مگه سهم و نقش شما در این انقلاب و نظام چقدر است ؟؟؟ به خدا دغدغه شما بیشتر از آقا سید حسن و هاشمی و .... نیست . آیا بهتر نیست از وحدت حرف بزنید و ولایت و نظام را یاری کنید ؟. براستی اگر کسی در اعتقادات سید حسن شک کند باید به درون خود هم شک کند . هاشمی و آقا سید حسن اصل وحدتند و میزان برای دیگران.....
  • سیدمهدی موسوی ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    جریان اعتدال را هزار بار سالم تر از پایداری
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    اصولگرایان مهم معیشت مردمه.
  • ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    دمشون گرم میتونن و ما هم بهشون رای میدیدم
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    دهان شما نیاز به آبکشی طولانی مدت داره برادر تکفیری
  • محسن ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    تحلیل های ایشون واقعا جای دقت و تامل داره به شخصه ایشون و فکر ایشونو خیلی بیشتر از تمام جریان پایداری قبول دارم
  • حسین ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    این اختلافها یعنی چی حاصل انقلاب باید این نباشه
  • محمد ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    تنها راه پیروزی اصولگرایان حفت وحدت هست دست از اختلاف بردارید
  • محمد ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    ناشناس 16:43تکفیری شما و مفتی انگلیسیتان خاتمی است.
  • رسول ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    ناشناس 16ک43 در جوابتون باید بگم شما فتنه گران با آب تمام دریاها هم پاک نمیشید . فتنه گر نجاستش ذاتیش هست همونطور که سگ رو نمیشه با آب کشیدن پاک کرد.
  • ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    خواب آشفته تان خیر ... ازجه می ترسید .
  • ناشناس ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    اصحاب فتنه مجددا" فعال شده اند خدا آخر و عاقبت این مردم و کشور را بخیر کنه .
  • ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    کمک واقعی به مردم بهترین تبلیغ برای هر حزب و گروهی میباشد
  • ناشناس ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    خداوند انشاالله سایه مقام معظم رهبری را بر سرمون مستدام بدارد
  • ناشناس ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    درود بر دکتر علیرضا زاکانی دلاور.
  • ناشناس ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    دغدغه هاشمی و سید حسن برای نظام و انقلاب !!! مردم هنوز مواضع این آقایان رو در فتنه 88 فراموش نکرده اند.
  • ناشناس ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    خاتمی فتنه گر باید محاکمه و مجازات شود تا دیگه جرات زیرآبی رفتن نداشته باشه .
  • اصلاح طلب ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    زاکانی چه منافعی تو این صحبت ها داری، برو دنبال هیئت و مسجد و عبادتت. هروقت جنگ شد بیا برو جلو
  • احسان ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    هدف اصلاح طلبان گرفتن قدرت حکومتی است هدف اعتدالیون گرفتن قدر دولتی و مجلس است این یک سناریوست و تا الان به خوبی اجرا شده جریان اصولگرایی هیچ گاه به قدرت باز نمیگرده و به عنوان یک حزب کوچک فعالیتشو ادامه میده
  • ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    شما دوم خردادی ها اکثرا تکفیری هستید که تا در قدرت نیستید مظلوم نمایی می کنید . می دانید در نشریه گاج دارید فتنه را تبلیغ می کنید .دانش اموزان مردم چه گناهی دارین که با گذاشتن عکس عامل فتنه بر روی ان هنوز خاتمی فتنه گر را تبلیغ می کنید
  • ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    پشت صحنه ای های فتنه گران زن صفت چرا محاکمه نمیشود؟
  • نادر ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    یک توهم نخ نما شده از یک متوهم باسابقه .
  • ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    اگر در بکار بردن کلمات ادب را رعایت کنید بهترست چرا که پیغمبر (ص) فرمودن فرزندان من را گرامی بدارید خوبشان را بخاطر خوب بودن و بدشان را بخاطر من. اگر مسولیت داشتنشان در انقلاب برای شما کافی نیست حداقل سید که هستن
  • ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    تو چرا ناراحتی ؟ دکونت تخته میشه؟ از شش جا حقوق میگیری ناراحتی!
  • کریستال ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    همین یه جمله آخرت نشون داد چقدر عدالتخواهی
  • آذربایجان ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد
  • ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    مردم فقط احمدی نژاد را دوست دارند.
  • ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    به به چه ترکیبی ، خدا حفظشون کنه انشاالله بیایند و موفق باشند ، منتظر حضورشان هستیم.
  • امیر ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    انشائ الله خداوند مکروحیله فتنه گران رابه خودشان برمیگرداندوشرانان رااز سرکشور و ملت عزیزمان کم کند
  • ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    زیارت قبول
  • فواد ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    رسول برام با داعش فرقی نداری ان شالله محشور بشید باهم
  • ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    سید حسن هم مبارز پیش از انقلاب و استوانه نظام بوده و خبر نداشتیم؟ نکنه باز خاطره ای چیزی رو شده؟
  • گومز ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    محبوبان دل مردم همین رزمندگان و فقر چشیده های پایین شهر هستند نه نیاوران نشینان خوش گذران سیاسی که از کودکی فقط خوش بوده اند و محافظ داشته اند و ...
  • یک هموطن ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    یعنی بجای خدا هم تصمیم می گیرند!!!
  • سما ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    اصلاح طلب، اصولگرا، دموکرات و جمهوری خواه، وعتصموا به حبل ا...
  • آرش ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    حتماآن خداهم خدای شماست نه حق تعالی
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    بیکلاس نباشید باید هم با هم
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    ادب مرد به ز دولت اوست
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    آن زمانی که زاکانی می جنگید سید حسن پی بازیهای کودکانه بود
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    اونم بعد مشخص میشه
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    شما فعلا بتازید ای اهل کوفه مدرن!
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    0 0
    براستی که شما ها همان منافقانید که دین را از سیاست جدا میدونند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس