کد خبر 356987
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰

رئیس سابق سازمان لیگ فوتبال گفت: من هم زمانی که رئیس سازمان لیگ بودم اجازه ندادم دوربین‌ها به ورزشگاه بروند، اما از دفتر رئیس جمهور سابق نامه زدند.

به گزارش مشرق، عزیز محمدی در مورد پخش نشدن بازی های فوتبال به دلیل رعایت نکردن حق پخش از سوی صدا و سیما و اینکه اگر این مسئله ادامه پیدا کند نمره ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا کم نمی شود یا خیر اظهار داشت: جزو درآمدهای اصلی هر باشگاهی در دنیای حرفه ای فوتبال حق پخش است. در تمام آیتم هایی که در ورزشگاه ها در نظر گرفته شده جای دوربین ها، محل مصاحبه خبرنگاران با بازیکنان و محل خبرنگاران به هنگام مسابقه یکی از مسائل مهم از دید AFC است و ما سال ها قبل به دلیل نداشتن جای مناسب برای دوربین ها و خبرنگاران هیچ گاه نمره نیم گرفتیم اما ما این موارد را اصلاح کردیم و نمره کامل هم گرفتیم. وقتی در چنین شرایطی این مسئله برای کنفدراسیون آسیا اهمیت دارد پس پخش نشدن بازی ها قطعا نمره زیادی از ایران کم می کند و حتی خطر سهمیه ایران در لیگ قهرمانان را کاهش می دهد.

وی در خصوص اینکه چرا سازمان لیگ در این خصوص سکوت کرده و کسی در این مورد اظهار نظر نمی کند، گفت: در مورد سکوت آنها من نمی توانم حرفی بزنم چون اکنون در سازمان لیگ نیستم و شاید آنها چیزهایی می دانند که من نمی‌دانم. حق پخش حق فوتبال است. صدا و سیما هم باید این مورد را رعایت کند. البته این را هم بگویم درحالی که گفته می شود این اولین بار است که دوربین ها به ورزشگاه راه داده نشده است در سال 73 اولین بار بود که دوربین ها به ورزشگاه راه داده نشدند. همچنین زمانی که خودم رئیس سازمان لیگ بودم دوربین ها را به ورزشگاه راه ندادیم اما درست این زمان به حضور سران کشورها خورده بود و به خوبی یادم هست که اجازه حضور دوربین ها به استادیوم را نداده بودیم و از دفتر احمدی نژاد رئیس جمهور وقت به سازمان تربیت بدنی نامه نگاری شده بود که یک هفته فرصت بدهیم تا این مشکل حل شود و بعد از یک هفته هم پس از نامه سازمان تربیت بدنی و کفاشیان به سازمان لیگ قبول کردیم که دوربین ها به ورزشگاه ها بروند. مستندات این اتفاقات هم موجود است.

عزیزمحمدی تاکید کرد: ما برای سه سال قرارداد با صدا و سیما امضا کردیم که شد سالی 10 میلیارد تومان. شاید خیلی ها می گفتند که این مبلغ حق واقعی فوتبال نبود اما در شرایطی که اصلا صدا و سیما حاضر نبود پول را بدهد این قرارداد بستن کاری بزرگی بود. من یادم هست زمان صفایی فراهانی که رئیس فدراسیون فوتبال بود درخواست حق پخش از صدا و سیما به مجلس رفته بود و آنها تصویب کرده بودند اما شورای نگهبان این موضوع را رد کرد و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در نامه ای از صدا و سیما خواسته بود به فوتبال کمک کند اما مسئله حق و پخش را تایید نکرده بود اما ما توانستیم این کار را انجام دهیم. برای سه سال سوم هم قیمت قرارداد را سه برابر کردیم و تبلغیات محیطی را هم برای فدراسیون گذاشتیم.

رئیس اتحادیه فوتبال با اشاره به اینکه اکنون دعوای بین فدراسیون فوتبال و صدا و سیما دیر اتفاق افتاده گفت: به نظر من دعوا دیر انجام شده است. سال گذشته ما در اتحادیه فوتبال مدیران را جمع کردیم و نامه ای را تنظیم کردیم به مجلس ارسال کردیم تا قبل از اینکه بودجه امسال صدا و سیما تصویب شود در مورد حق پخش فوتبال نیز بودجه در نظر بگیرند اما متاسفانه چون در آن زمان وزیر ورزش هنوز انتخاب نشده بود تا نماینده برای دفاع از این طرح داشته باشد و از فدراسیون هم کسی به مجلس نرفت این مسئله ابتر ماند. فدراسیون فوتبال باید قبل از تعیین بودجه امسال صدا و سیما این مسئله را پیگیری می کرد و اکنون دیگر فایده ای ندارد و صدا و سیما در مورد اینکه بودجه ای برای حق پخش ندارد درست می گوید.

وی در پاسخ به این سوال که اکنون راهکار چیست گفت: فقط باید دو طرف با هم به تفاهم برسند و فدراسیون از حالا برای سال آینده با مجلس رایزنی کند.اکنون که 12 هفته از لیگ گذشته زمان دعوا نیست.

عزیز محمدی در خصوص اینکه اگر خود او در سازمان لیگ بود چه برنامه ای را در پیش می گرفت گفت: من اگر بودم دعواهایم را قبل از فصل انجام می دادم. من این حرف را زدم اما برخی دوستان در سازمان لیگ مصاحبه کردند و گفتند ما هنوز با صدا و سیما قرارداد داریم و بهتر است بگذارید این قرارداد تمام شود. در هر صورت  پخش نشدن بازی ها دو سر باخت برای صدا و سیما و فدراسیون فوتبال است. صدا و سیما با پخش نشدن بازی ها تیزرهای تبلیغاتی را از دست داده است و فدراسیون هم از تبلیغات محیطی چیزی نصیبش نمی شود. حتی اسپانسر باشگاه ها هم ممکن است صدایشان در بیاید و حتی برخی باشگاهها مجبور به دادن خسارت هم شوند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    صدا وسیما عزیزحق پخش بازیهای لیگ ایران رو به فدراسیون فوتبال پرداخت نکن تا بازیهای لیگ ایران رو نبینیم.
  • طاها كريمي ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    شما رو بخدا يه لطفي كنيد و اين فوتبال رو پخش نكنيد و اينهمه پولي رو كه از جيب بيت المال براي اين فوتبال مزخرف هزينه ميشه رو بزاريد حداقل براي تيم هاي پايه تا بعد از چند سال يه فوتبال با يه شاكله و اساس درست داشته باشيم
  • حسین ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    اقایان بیان تکلیف را روشن کنند همه تیمها دولتی هستند همشون از پول بیت المال هست نباید دیگه حرف اضافه بزنند
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    خدایا شکرت این فوتبال دیگه دیده نمشه که اینهمه ناراحتی بکشیم
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    حق پخش حتما بايد پرداخت شود.اين حق فوتبال است در جيب كارمندان صدا و سيما
  • saeid ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    فدراسیون باید ی پولی هم به صدا و سیما بده که این فوتبال درپیتو زنده پخش میکنه...
  • صادق ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    فكر كنم از همه بيشتر خانم ها خوشحال هستن كه بازي ها پخش نميشه چون با خيال راحت مي تونن سريال نگاه كنن.
  • ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    مگه خود صدا و سیما چند برابر فوتبال ردیف بودجه دولتی ندارد؟تازه چند برابر هم از تبلیغ بالشت و چیپس و پفک به جیب میزند
  • ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    LIKE DEATH TO FOOTBALL
  • سیروس ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    تو تمام دنیا فوتبال شده یه صنعت که از قبلش یه عده ایی صاحب شغل شدن و نون خودشونو در میارن و از همه مهمتر یه سرگرمی سالم برای مردم جهانه. حالا بماند که چه استفاده های مثبتی میشه از این مقوله داشت، اونوقت تو اینجا یه عده فقط بخاطر اینکه بلد نیستن از این صنعت درست استفاده کنن کلا دارن نفیش میکنن. که البته اونهم شدنی نیست. فوتبال زنده است و نفس میکشه حالا چه ما تو ایران بتونیم باهاش همراه بشیم یا نشیم. حق پخش تلویزیونی حق فوتباله اگه اینطور نبود که خوب تو تمام دنیا نبود نه اینکه فقط تو ایران. اینایی که بیت المال ، بیت المال میکنن باید بدونن اگه صنعت فوتبال تو ایران درست مدیریت بشه میتونه میلیونها میلیون پول از قِبل همین فوتبال به جیب بیت المال ریخته بشه. همونطور که تو تمام دنیا داره این اتفاق میفته. شما فقط حساب کن از ترانسفر و قرارداد بازیکنها چقدر پول نصیب اداره دارایی میشه. کمی آگاهانه همه جوانب رو در نظر بگیریم بد نیست!!
  • تلویز ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    آخه لیگ ما هم دبدن داره
  • ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    down with footbal ما فوتبال را به زیر پا میکشیم مرگ بر اون سیاستمداری که پول بیت المال رئ تو فوتبال حروم میکنه
  • اکبر ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    آخه سال 73 احمدی نژاد مگه رییس جمهور بود؟!!
  • ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    سیروس خان بخشی از درآمد باشگاه از حق پخشه ولی بقیه از کجاست؟ مثلا از طریق امتیاز پیراهن باشگاهها هنر کنن موارد دیگر را درست کنند بماند حق پخش که البته پرداخت خواهد شد ضمنا این قضایا کاملا مشکوکه بهتر است نهادهای نظارتی و اطلاعاتی کاملا هوشیار باشند.
  • کاپیتان ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    یه بنده خدایی بود معلولیت بالایی هم داشت و تنها سرگرمیش از همین سیمای ضرغامی این بود که بازی های استقلال رو بشینه ببینه. درسته فوتبال ما داغونه یا شاید به قول شما ارزش دیدن نداره ولی خیلی ها دلشون به همین زیرتوپ زدن جوونا خوش بود. نمیتونم آسایشگاه کهریزک رو تصور کنم که این پیرمرد ها بنده خداها با چه ذوقی میشستند بازی استقلال یا پرسپولیس رو نگاه کنن والان دیگه پخش نمیشه باور کن چشمشون حتی خوب نمیبینه چه برسه به این که بازیکنا رو بشناسن! اما همین قدر که دلشون خوش بود دارن فوتبال میبینن میرن تو خاطرات و یه حس جوونی بهشون دست میده. خیلی بیمارستانا خیلی گارگر ها خیلی ها بودند که الان سرگرمی ندارند دوستانی که از صدا و سیما حمایت میکنن و میگن این فوتبال چیه ارزش نداره و... اینجوریام نیست درسته الان فدراسیون فوتبال ما خوب نیست و افت کردیم ولی تو این یه مورد صداوسیما داره زور میگه و برای اولین بار از کفاشیان خوشم اومد که زیر بار حرف زور نرفت! هر چند دودش تو چشم مردم میره.
  • ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    کاش بازيهاي اس اس رو لااقل پخش ميکرديد انصافا امسال خوب داشت بازي ميکرد.....
  • محسن ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    یک قرون هزینه برای این فوتبال هم حیفه.
  • ایرانی ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    آقا ما نخواهیم بیت المال خرج این فوتبال بشه باید کی رو ببینیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس