قهرمان اسبق کشورمان با تمجید از قهرمانی ایران گفت: کشتی فرنگی ما پوست اندازی کرده و شرایطش طوری شده که رقبای نامدار هم نگران برخورد با قرعه کشتی گیران ایرانی هستند.

نامداران دنیا نگران برخورد با ایرانی‌ها هستند/ ریسک بزرگ خادم با بدهی میلیاردی
گروه ورزشی مشرق - تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب یک طلا، یک نقره و دو برنز برای نخستین بار بر بام دنیا ایستاد. این قهرمانی در شرایطی کسب شد که چند روز قبل تیم ملی کشتی آزاد کشورمان موفق نشد از عنوان قهرمانی خود دفاع کند و با 3 نقره و 2 برنز در مکان دوم قرار گرفت.

عسگری (عسکری) محمدیان قهرمان اسبق کشتی کشورمان عملکرد تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی تاشکند را قابل تقدیراعلام کرد و در گفتگو با مشرق تصریح نمود: برخی انتقاد می کنند که چرا در کشتی آزاد نایب قهرمان شدیم حال آن‌که ما پس از روسیه ای قرار گرفتیم که در کشتی دنیا صاحب سبک است و این نتایج در شرایطی رقم خورد که کمیل قاسمی، گاتسالوف روس را با تمام عناوین جهانی و المپیکی‌اش شکست داد یا حسن رحیمی نماینده پرقدرت روس ها را ضربه فنی کرد.

کارشناس کشتی کشورمان ادامه داد: آنها که از نزدیک با کشتی و سختی هایش آشنا هستند می دانند که این نتایج ساده به دست نمی آیند. کشتی برخلاف برخی رشته ها ورزش بی رکوردی است و سرنوشت برنده و بازنده اش در لحظات رقم می خورد و هر کسی که از لحظات بهتر استفاده کند برنده خواهد شد.

نامداران دنیا نگران برخورد با ایرانی‌ها هستند/ ریسک بزرگ خادم با بدهی میلیاردی

دارنده دو نقره پیاپی المپیک‌های 88 و 92 بارسلون سپس به مشکلاتی که در کشتی وجود دارد اما به چشم نمی آیند اشاره کرد و افزود: خیلی ها نمی دانند شرایط مالی فدراسیون کشتی مناسب نیست و رسول خادم با بدهی میلیاردی روبرست. این عین واقعیت است که آنها گاهی اوقات حتی برای تهیه امکانات اولیه اردوها با مشکل روبرو می‌شوند. به نظرم با توجه به در نظر گرفتن تمام شرایط کشتی در تاشکند نتیجه ای قابل تقدیر بدست آورد. شاید خیلی ها نگاهشان به آینده نباشد اما خادم دست به ریسک بزرگی زد تا با بها دادن به جوانان نشان دهد هدف اصلی‌اش نتیجه گرفتن در المپیک 2 سال بعد برزیل است. کسی محمد حسین محمدیان را باور نداشت، یا اینکه چه کسی تصور می کرد سید احمد محمدی در اولین تجربه جهانی‌اش تا فینال پیش برود؟ خادم در تاشکند بذری را کاشت که می توان در ریودوژانیرو محصولش را درو کرد.

نامداران دنیا نگران برخورد با ایرانی‌ها هستند/ ریسک بزرگ خادم با بدهی میلیاردی
محمدیان در خصوص قهرمانی تاریخی کشتی فرنگی هم به سوابق این رشته اشاره کرد و گفت: همین دو دهه قبل، کشتی فرنگی ما نه تنها توانایی رسیدن به سطح کشتی آزاد را نداشت که برعکس همیشه در سطح آسیا با مشکل روبرو بود. اما می بینید کشتی فرنگی ما پوست اندازی کرده و شرایطش طوری شده که رقبای نامدار هم نگران برخورد با قرعه کشتی گیران ایرانی هستند. پیش‌تر گفتم هیچ نتیجه‌ای بدون تلاش و ممارست به‌وجود نمی آید. من شاهد بودم که گاهی تمرینات تیم تا ساعات پایانی شب طول می کشید بدون اینکه مربیان یا کشتی گیران بخواهند از آن فرار کنند.

وی درخصوص طلای تاریخی سوریان و عبور از رکورد عبدالله موحد هم گفت: افتخاری که حمید سوریان کسب کرد متعلق به همه کشتی ایران است و از اینکه نام ایران بار دیگر در دنیا با یک رکورد تاریخی شنیده شد افتخار باید کرد.

نامداران دنیا نگران برخورد با ایرانی‌ها هستند/ ریسک بزرگ خادم با بدهی میلیاردی
پدر محمدحسین محمدیان افزود: برای رسیدن به قهرمانی باید خیلی از عوامل کنار یکدیگر قرار بگیرند اما آنچه نقش پررنگ تری در موفقیت کشتی ما داشت عشق بود. می دانم مربیان ما چندین ماه بدون حقوق کار کردند و فقط عشق به مردم، آب و خاک کشتی بود که باعث شد همچنان پرانرژی به فعالیت ادامه دهند.

این پیشکسوت کشتی در پایان چند جمله هم در مورد کم لطفی به کشتی حرف زد و با اذعان به این نکته که فوتبال پرطرفدارترین رشته ورزشی در دنیاست گفت: خود من فوتبال را دوست دارم و مسابقاتش را پی‌گیری می کنم اما نباید حواس‌ها از کشتی غافل بماند. مگر نه اینکه در بازی‌های آسیایی و المپیک ها نقش پررنگ کشتی به چشم می‌آید؟ کشتی همیشه برای ورزش ما آبروداری کرده است پس باید برای بهبود شرایطش تلاش بیشتری کرد تا مربیان و قهرمانانش با طیب خاطر و به دور از مشکلات حاشیه‌ای به کارشان بپردازند. در ورزش حرفه ای امروز دنیا باید شرایطی را فراهم آورد تا ورزشکار و مربی دغدغه ای جز ورزش نداشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    0 0
    آفرین بر کشتی ایرانی
  • peg ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    0 0
    نام ایران همیشه با کشتی ست!! انشالله بازم ازین کارابکنن و دلمون شادبشه!! فوتبالمون هم که ترکید ازویتنام باختیم ؟!تروخدا این حقش بود؟؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس