کد خبر 340864
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷

رییس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال می‌گوید هر باشگاهی بازیکن ملی‌پوش خود را در روزهای فیفا در اختیار تیم ملی قرار ندهد تمام دیدارهایی را که آن بازیکن در رده باشگاهی حضور داشته سه بر صفر به سود حریفان رقم خواهد خورد.

به گزارش مشرق، هوشنگ نصیرزاده با اشاره به اینکه رقابت‌های آسیایی اینچئون در روزهای فیفا پیش‌بینی نشده است، اظهار کرد: به غیر از تیم بزرگسالان روزهای فیفا برای در اختیار قرار دادن بازیکن به تیم ملی پیش‌بینی نشده و همه چیز به مسائل ملی برمی‌گردد چرا که تنها رقابت‌های بزرگسالان در تقویم فیفا گنجانده می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه از طرف فدراسیون به باشگاه‌ها نامه‌ای زده شده است که در صورت بازیکن ندادن به تیم ملی امید این بازیکنان از همراهی تیم‌شان تا پایان نیم فصل محروم می‌شوند، گفت: این نامه خیلی تلطیف شده، در حالی که مقررات موجود تندتر از این تنبیه است.

رییس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال درباره آیین‌نامه انضباطی این فدراسیون در این خصوص اظهار کرد: آیین‌نامه انضباطی فدراسیون می‌گوید در صورتی که باشگاه‌ها به تیم ملی بازیکن ندهند نتیجه تمام بازی‌هایی که آن بازیکن شرکت کرده سه بر صفر به سود حریفان رقم خواهد خورد.

به گفته نصیرزاده این تنبیه برای تیم ملی بزرگسالان است اما بر اساس روح همین ماده قانونی می‌توان در ارتباط با باشگاه‌هایی که در تیم‌های ملی پایه بازیکن دارند تصمیم‌گیری کرد.

وی درباره صحبت‌های مطرح شده از سوی برخی مسئولان باشگاه‌ها در ارتباط با اینکه آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال برگرفته از آیین‌نامه انضباطی فیفا نیست تصریح کرد: از این صحبت‌ها معلوم است که این افراد آیین‌نامه‌های انضباطی فدراسیون فوتبال و فیفا را نخوانده‌اند، چرا که فدراسیون فوتبال ایران دقیقا بر اساس ماده ششم از فصل دوم نقل و انتقالات فیفا در این مورد اعلام رای کرده و حتی انشاء و ترتیب کلمات آن‌ هم عینا شبیه به آیین‌نامه فیفا است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس