از دهه 1980 میلادی، انواع سلاح‌های تک‌تیرانداز کالیبر50 به‌وفور در ارتش‌های جهان استفاده شده است. برخورد این گلوله در نواحی مثل بالا تنه در بسیاری از موارد به دو نیمه‌شدن فرد انجامیده و هنگام برخورد به دست یا پا نیز به احتمال بسیار بالا به قطع کامل عضو منجر می‌شود.

گروه دفاع و امنیت مشرق - بیش از 1 ماه از آغاز تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه می گذرد و با شروع فاز تهاجم زمینی صهیونیست ها به این منطقه، غافلگیری نیروهای اسراییلی به دست رزمندگان فلسطینی نکته بسیار مهمی از نظر نظامی و روانی محسوب می شود.

موشک های ضد زره ای که کابوسی برای زره پوش های صهیونیست ها شده تا تله های انفجاری و حملات هدفمند خمپاره ای که تا به امروز بیش از 100 نظامی صهیونیست را به هلاکت رسانده است، از جمله اقدامات قابل تحسین و مهم رزمندگان مقاومت است اما یکی از جدیدترین تاکتیک های مقاومت برای اشغال گران در این جنگ، سلاح های تک تیر انداز کالیبر سنگین بود که تلفات قابل توجهی را به نظامیان صهیونیست وارد کرده است که بر این اساس، نگاهی به اهمیت و تاثیر این سلاح ها در جنگ فعلی خواهیم داشت.

در ابتدا بهتر است که کمی در تاریخ به عقب برگشته و به یکی از خونین ترین نبردهای تاریخ بشریت که تک تیراندازان نقشی مهم در آن ایفا کردند بپردازیم. در جریان نبرد استالینگراد در جنگ جهانی دوم، تک تیراندازهای شوروی تعداد بسیار زیادی از افسران ارشد آلمانی، دیده بانها و حتی تک تیراندازان آلمانی را شکار کرده و راه را برای پیروزی ارتش سرخ هموار کردند.

صیاد 2 و غول دو کابوس جدید صهیونیستها+عکس و فیلم+18
واسیلی زایتسزف از تک تیرانداز مشهور روس در نبرد استالینگراد

یکی از اثرات حضور این تیراندازان، ضربه روانی بود که به ارتش آلمان وارد شد و در حقیقت با ایجاد فضایی از ترس، روحیه سربازان آلمانی را نابود کرده و از طرفی روحیه سربازان شوروی را به شدت افزایش دادند.

امروز و در جریان نبرد غزه نیز صهیونیستها وارد منطقه ای شدند که به وسیله حملات هوایی و توپخانه ای خودشان به شدت آسیب دیده است. اما این خانه ها و تاسیسات آسیب دیده یک مشکل بزرگ برای نیروهای زمینی اسراییل ایجاد کردند و آن هم این مسئله است که این شرایط برای یک تک تیرانداز یک وضعیت ایده آل به حساب می آید.

بر اساس تصاویری که پیش از این از نیروهای مقاومت در دسترس بود این نیروها به سلاح تک تیرانداز معروف روسی یعنی سیمینوف مجهز بودند. این سلاح روسی در بسیاری از جنگ های دهه اخیر به خوبی وارد عمل شده و توانسته است اثر گذار باشد. اما یک نکته عملکرد این سلاح را در نبرد بر علیه سربازان اسراییلی محدود می کند.

با توجه به تصاویر موجود، اکثر سربازان اسراییلی که در این تهاجم شرکت کرده اند به جلیقه های ضد گلوله مدرن مجهز هستند و تک تیرانداز فلسطینی در صورتی که می خواستند با سلاحی مثل سیمینوف آنها را به صورت موثر هدف قرار دهند می بایست بیش از حد به آنها نزدیک می شدند که این مسئله می توانست به لو رفتن موقعیت آنها منجر شود.

صیاد 2 و غول دو کابوس جدید صهیونیستها+عکس و فیلم+18
رزمنده فلسطینی مجهز به سیمینوف

اما در چند سال اخیر، ورود دو سلاح به سازمان رزم نیروهای مقاومت فلسطینی باعث شد تا این نیروها در این بخش دست برتر را پیدا کنند. آنچه از تصاویر مشخص است نیروهای مقاومت به اسلحه ای مجهز شده اند که شباهت فراوانی به سلاح تک تیرانداز ایرانی یعنی صیاد 2 دارد.

اسلحه تک تیرانداز صیاد 2 بر اساس تلاش های مهندسان ایرانی بر اساس یک سلاح اتریشی به تولید انبوه رسیده و به یگان های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تحویل شده است. این سلاح از گلوله های کالیبر 12.7 میلی متری بهره برده و سرعت دهانه گلوله‌های آن در حدود 879 متر بر ثانیه است.

صیاد 2 و غول دو کابوس جدید صهیونیستها+عکس و فیلم+18
رزمندگان فلسطینی مجهز به سلاح شبیه به صیاد-2

برد موثر این سلاح تا فاصله 1500 متری به همراه دقت بالا تضمین شده است. اما نکته مهم در مورد این سلاح قدرت تخریب و نفوذ بالای آن است.

از دهه 1980 میلادی به این سو سلاح های تک تیرانداز کالیبر 50 به وفور توسط ارتش های مختلف جهان مورد استفاده قرار گرفته است. برخورد این گلوله در نواحی مثل بالا تنه شامل سینه و شکم در بسیاری از موارد به نصف شدن فرد مورد اصابت قرار گرفته منجر شده و در زمان برخورد به دست و یا پا نیز به احتمال بسیار بالا به قطع کامل عضو منجر می شود.

صیاد 2 و غول دو کابوس جدید صهیونیستها+عکس و فیلم+18
گلوله 12.7 میلی متری

در حقیقت می توان گفت که پوشیدن و یا نپوشیدن جلیقه ضد گلوله برای هدف این سلاح هیچ تفاوتی نداشته و نفوذ تخریبی صد در صد این گلوله ضمانت شده است.

برای درک این قدرت به نظر این مثال کافی می باشد: « انرژی گلوله یک سلاح هجومی در زمان خروج از دهانه 1291 پوند بر هر فوت است که این رقم برای گلوله های کالیبر 12.7 برابر با 12943 پوند بر هر فوت است.این یعنی 11652 پوند بر فوت بیشتر که خود نشان می دهد قدرت تخریب این گلوله در چه حدی است. حتی در صورت پنهان شدن در پشت یک دیوار سیمانی یا بتی و یا حتی در درون زره پوش ها نیز هدف مورد نظر سالم نخواهد ماند.»

برای دیدن قدرت تخریب این گلوله ها به تصاویر زیر دقت کنید. توجه داشته باشید که دیدن این تصاویر به همه افراد توصیه نمی شود.

{$sepehr_album_15966}


اما داستان سلاح‌های سنگین تک‌تیرانداز مقاومت به همین جا ختم نشد و همزمان با اوج‌گیری نبرد غزه، نیروهای مقاومت از سلاح تک‌تیرانداز جدید خود به نام "غول" رونمایی کردند. منابع فلسطینی اعلام کردند که این سلاح تک‌تیرانداز کالیبر 14.5 میلی متر بوده و برد آن در حدود 2000 متر است.

اطلاعات زیادی از سلاح جدید مقاومت منتشر نشده است، اما احتمالا با وجود پیچیدگی های خاص مربوط به ساخت این گونه از سلاح‌ها احتمالا دانش ساخت آن به غزه منتقل و در آنجا به تولید رسیده است. برای نمونه و با مقایسه ای با دیگر سلاح‌های تک‌تیرانداز کالیبر 14.5 میلی‌متر می توان سرعت دهانه گلوله این سلاح را بیش از 1100 متر در ثانیه عنوان کرد.

ناگفته پیداست که انرژی و قدرت تخریب "غول" فلسطینی حتی از صیاد 2 نیز بیشتر است.

صیاد 2 و غول دو کابوس جدید صهیونیستها+عکس و فیلم+18
گلوله 14.5 میلی متر

نکته جالب اینجاست که پس از رونمایی از این سلاح، یک پزشک اسرائیلی در مصاحبه با شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تا آن تاریخ نزدیک به 150 سرباز صهیونیست به دلیل مورد اصابت قرار گرفتن با گلوله‌های سلاح "غول" دست و یا پای خود را از دست داده اند.

البته به دلیل سانسور شدید اخبار و تصاویر مربوط به تلفات نظامیان صهیونیست در نبرد غزه نمی توان به رقم صحیحی دست یافت اما شاید بتوان صحبت همین پزشک صهیونیست را نشانه ای هر چند کوچک از عمق تلفات وارده به نظامیان صهیونیست دانست.

رونمایی از سلاح غول و استفاده از آن ضد نظامیان صهیونیست



با این اوصاف می توان امیدوار بود، حال که این دو سلاح جدید در زمان مناسب به دست رزمندگان فلسطین رسیده و اشغالگران قدس را با غافلگیری تلخ رو به رو کرده، اثرات آن با تولید بیشتر و انتقال آن به مناطق مختلف فلسطین اشغالی، بیش از امروز عیان و قابل بررسی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 158
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 36
  • ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    2 5
    اخه این چه تصویری بود یه +18 بزارید بد نیست
  • الله اکبر حمدلله ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    2 1
    خداروشکرایشالله هروزبهترازامروزباشه
  • بهرنگ ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    4 10
    بااین سلاح هامیخواین جلویه ارتشه اسرائیلوبااون همه جنگنده وتانکو...بگیرین؟؟!!!!فقط ساده لوحاباورمیکنن که حماس میتونه برنده باشه
  • ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    6 2
    خیلی کاربردیه،توی کمین یا تک به دشمن روحیه دشمن رو نابود میکنه.
  • محسن ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    2 0
    پس حالا فهمیدم چرا تو call of duty 4 وقتی به اون یارو شلیک کردم دستش قطع شد. تفنگم کالیبر 12.7 بوده خبر نداشتم.
  • محمد ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    1 0
    مشرق این تصاویر رو بردار شاید یکی تحمل دیدن این تصاویرو نداشته باشه واقعا که
  • اهوازی ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    1 1
    واژه کالیبر از واژه لاتین کالیبرو گرفته شده که کالیبرو از واژه قالب عربی گرفته شده که قالب از کالبد فارسی گرفته شده است پس بهتر است از همان واژه کالبد فارسی استفاده کنیم.
  • ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    اوه اوه عکس ها عجیب بودن ... حسن موجی تو برنامه ماه عسل راست میگفت که حتی دوست نداره تو امریکا هم جنگ بشه!!! واقعا جنگ وحشتناکه
  • ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    احسنت
  • علی ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    2 0
    سلاح شبیه به صیاد 2 !! یا خود صیاد 2
  • ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    واقعا شرم آوره مشرق کلا برای هرچی که نمیدونم، مدتیه سیاست های غیراسلامی داری پیش میگیری! برای نشان دادن قدرت یه اسلحه، اصلا لزومی نداره همچین تصاویر بدی رو منتشر کنی!!خب، این اسلحه خیلی شاخه و خفنه، دقیقا باید جواب بدی که با کدام منطق و استدلال این تصاویر رو منتشر کردی برای این خبر؟ یه موقع است جنایت کسانی است که برخی باید بدانند دشمن چه سفاک و درنده است؛ خب عکس میذارند. اما اینجا که کسی لزومی ندارد ببیند حالا این اسلحه چطوری کله یا دست یک انسان رو متلاشی میکنه...؟!
  • ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    امیدوارم این سلاح علیه شیعیان در سوریه و عراق استفاده نشود
  • رضوی نژاد ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    مقاومت اگر مقاومت کند صهیونیسم پشیزی بیش نیست و 15 سال بعد اسرائیل از نقشه جهان حذف خواهد شد
  • ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ
  • سید ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    چه ضمانتی وجود دارد که این اطلاعات در اختیار تروریست های داعش قرار نگیرد ؟
  • کیا ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    غول شبیه شاهر خودمون نیست!!؟
  • حسین ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 1
    امیدوارم حماس سرعقل آمده باشد ودیگه چشمش به کمکهای آل سعود وترکیه نباشد. و انشاءا... این سلاح رو دراختیار دشمنان سوریه وعراق نگذارد!!!!!!!!!!!!!!
  • حامد ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    ساخت کدومه! یه باسواد تو اون مشرق پیدا نمیشه که بدونه ساخت لوله و اسکوپ این سلاح در توان حماس نیست؟!
  • ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    1 0
    دیدن کشته شدن انسان ها بوسیله ی مسلمان ها هیچ وقت تبلیغ مناسبی برای دین اسلام و مسلمانان نبوده و نیست. ضمن اینکه همیشه انسان از خودی خواهد خورد و این روزی برای مسئولان ایران مشخص خواهد شد که تجهیز بیش از حد نیروهای تندرو فلسطینی به زیان ایران خواهد بود.
    • ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      0 0
      کور شوند انهایی که چشم دیدن موفقیتهای مقاومت رو در برابر ارتش و رژیم جعلی اسرائیل حیوان صفت رو ندارند... لبیک یا مهدی
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    فقط شیعیان امیدوارم بر علیه هیچ انسانی با هر دین و مذهب و حتی اگر انسان بی دینی باشد استفاده نشود .
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    انشاءالله خدا ظلم رو ازبین ببره اما آیا احتمال نمی دهید پس از ختم جنگ غزه این همه تسلیحات بر علیه شیعه به کار گرفته نشود؟ آیا پرچم سیاه داعش و ماسک ویژه در میام برادران حماس نفوذ نکرده است. امیدوارم چنین نباشد.
  • ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    سلاح غول فلسطینی ها نمونه جدید سلاح ایران به اسم شاهر هست تازه یک سلاح تک تیرانداز دیگه هست که میشه بهش گفت عملا توپ دستیه با کالیبر 20میلیمتر !!به اسم ارش ویدیو شلیکش در اینترنت هست اون دیگه معرکه است واقعا به هرهدفی بخوره منفجرش میکنه
  • حسین ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    باید بنویسی +1000سال
  • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    بی عقلی سماح تکرار خواهد شد کمک ما به حماس برای جلوگیری از حمله به حزب الله و تضعیف اسرائیل است
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    فقط صبر کن و ببین که این سلاح ها همراه با نصرت خداوند چه بر سرشان خواهد آورد. در ضمن بد نیست که سر مبارک را از زیر برف بیرون آورده و نیم نگاهی به اعترافات اسرائیلی ها در روزنامه های خودشان بیندازی و ببینی که خودشان چه اعترافاتی کرده اند.
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    آقای ناشناس یعنی اعتقاد داری که نباید علیه دشمنان خداهم استفاده بشه؟!!
  • یاسر ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    فکر نکنم قالب از کالبد گرفته شده باشه :-؟
  • محمد ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    با مقاومت این تخمین توسط سیا به ده سال رسیده انشاالله که زودتر از پیش بینی اونا اسرائیل نابود بشه نابودی اسرائیل از مقدمات ظهور است در این زمینه به آیات ابتدایی سوره اسراء مراجعه کنید.
  • محمد ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    آهای منفی زن تو با خداهم سر جنگ داری؟!! نگاه کن ببین تو گروه کی داری سینه میزنی؟! حزب الله یا حزب الشیطان؟؟؟
  • کیا موتورز ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    شاهر کجا این کجا!!!!!!!!! کالیبر گلوله های شاهر انقدر زیاده که باید از واژه توپ استفاده کنیم،با شاهر میشه موتور یه هامر یا بالگرد رو متلاشی کرد عزیز http://www.mashreghnews.ir/fa/news/207158/%D8%B1%D8%B2%D9%85%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%B4%D8%A7%D9%87%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%A8%D9%88%D8%B3-%D9%87%D8%A7%D9%85%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AC%D9%86%D8%A8%DB%8C-%D8%B4%D8%AF%D9%86%D8%AF-%D8%B9%DA%A9%D8%B3
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    تصاویر مگه مشکل داشت؟؟؟؟؟
  • بهنام ح ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    حالا که شده
  • بنده خدا ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    فقط ي سوال فلسطين و غزه و لبنان سلاح مي‌سازن؟؟؟؟؟
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    درست حرف بزن ....
  • سعید ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    1 0
    حالم به هم خورد با این تصاویر...
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    جنابان این هپون صیاد دو هستش که به نام غول در فلیطن مونتاژ میشه ! کجاش شبیه شاهره ؟
  • ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    ابله! به خدا اگه باور های اعتقادیمون رو افزایش بدیم با دست خالی هم میتونیم اسرائیل رو زمین گیر کنیم. وقتی اون بزرگوار میفرماید هر مسلمون یه سطل آب بریزه اسرائیل رو آب میبره بی حساب حرف نزده. و از همه مهمتر آیه و ما رمیت اذرمیت ولکن الله رمی
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    قبلا بدون این سلاح هم در جنگ 22 روزه موفق به پیروزی شدند فقط بعضی ها کورن یا خودشون رو به کوری میزنن
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    اگه این جوری بود ما هم در برابر عراق شانسی نداشتبم و باید تسلیم می شدیم
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    اسرائیل از سنگ می ترسه ، کلاش و صیاد و غول که جای خودشون رو دارند
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    شما این داعشی ها رو خیلی اوشکول فرض کردی گویا!
  • علی ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    جون تو من 4 دفه تمومش کردم هر دفه خیال میکردم اشتباه زدم باید میکشتمش (((((:
  • David ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    به امید پیروزی حماس!راستی برین تو اینترنت پیشبینی حضرت علی از گروه داعش رو ببینید !!!خیلی جالبه!یا علی
  • علی ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    به امید ان روزی که در هیچ جای دنیا جنگ و خونریزی نباشه و همه مخترعین اسلحه ها نابود شن .
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    اینقدر سوسول نباشید بابا... جنگه شوخی نیست که
  • اهوازی ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    تفنگ شاهر کالبد 14.5 دارد و صیاد 2 کالبدش 12.7 میباشد.تنفگ شاهر 185 سانتیمتر و تفنگ صیاد 2 کمتر از 145 سانتیمتر است.از این مقاله و تصاویر فقط میشود این را استنباط کرد که تفنگی با کالبد 14.5 و به درازای کمتر 145 سانتیمتر ساخته شده باشد.
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    منظورش مونتاژه مثل خودروسازهای وطنی که ال نود رو مونتاژ میکنن و بعد میکن خودمون ساختیم
  • حجت ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    کشته شدن مسلمانا بوسیله یودیا چی؟ عین حقوق بشره؟
  • ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    خب قرار بگیره مثلا چیکار میخوان بکنن در ثانی خود همین که ترس و لرز بندازیم تو وجودشون همین بسه!!!
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    آقا شبیه صیاد 2 یعنی چی؟!! خوب همه می دونند ما بهشون کمک کردیم و سلاح دادیم ، چرا می ترسیم از گفتن این حرف؟!!
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    وای مامان جون !!! برو بشین کارتون تماشا کن عزیزم روحت خدشه دار نشه !!!
  • کاوره ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    داش کیا موتورز، این بنده خدا کیا مثل اینکه راست میگه ها. من از همین لینکی که خودت گذاشتی رفتم مشخصات و قیافه شاهر رو دیدم. خیلی به این "غول" نزدیک بود
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    چه وقت این را درک میکنند
  • alireza ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    مرده شور ببرتت با این عکست
  • هرمزچرم شیر ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    بچه های امروز چقدر نازنازی شده اند ! آقای دکتر ابوالقاسمی رئیس قبلی سازمان انتقال خون با دست خودش پیکر متلاشی برادر شهیدش را به عقب جبهه منتقل کرد . ضمناً مشرق که در تیتر خبر قید کرده بود +18 چرا دقت نکردید ؟
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    فقط یک کللمه میگم جناب بهرنگ مزدور...........
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    مزدور ها باید بدونن که اسلام هم میتونه از سلاحی استفاده کنه برای نظامی ها که اونا برای بچه ها ازش استفادهمیکنن.13 تا بچه رو یادتون میاد که............
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    مشرق جان . از این عکس ها نگذار ! بابا این فتنه گرها با دیدن این عکس ها و اسلحه ها قالب تهی میکنن و طهارت واجب میشن ها :)))
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    زاکایف؟
  • لر اهوازی ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    ما لرها با برنو این کارها رو انجام میدیم.اگر این شاهر و صیاد و غول و..... بدستمون برسه چه میشه.ای خدا برسون.
  • محمدامین ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    اخه مشرق عاقل این تصاویر رو مجبوری پخش کنی؟؟/اخه من به تو چی بگم؟//
  • ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    با دیدن توانایی های مقاومت اسلامی غزه بخشی از آتشی که دلم را تسخیر کرده بود آرام شد. به عبارت دیگر دلم یک کم خنک شد
  • سید سعدی علوی ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    سلام،در اینکه این سلاح دارای قدرت بسیار زیاده شکی وجود نداره اما تصویر دومی که فردی روی زمین دراز کشیده و سرش متلاشی شده ربطی به برخورد تیر این سلاح نداره،اون قضیش چیز دیگست.....
  • فروید ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    برادران چرا جبهه میگیرین؟ در جنگ هر طرفی معیار های خودشو داره برا پیروزی،یکی مثل فلسطین مقاومت رو پیروزی میدونه یکی هم مثل اسرائیل تلفات گرفتن رو،یکی از بزرگان ارتش روم باستان که اسمش یادم نیست گفته که رمز پیروزی اینه که معیار پیروزی دشمنت رو بدونی و همون اصل رو بر خودش پیاده کنی،یعنی اگه میخوای اسرائیل رو شکست بدی باید ازش تلفات بگیری و همینطور اسرائیل اگه بخواد پیروز شه باید مقاومت فلسطین رو بشکنه همین!
  • میثم ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    اگه لطف کنید و این تصاویر رو خیلی مات بزارین هر کی دلش خواست کلیک کنه بزرگ و با کیفیت ببینه اونایی که نمی خوان مثل من حالشون گرفته نشه
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    وقتی دست حماس هست یعنی دست داعش هم خواهد بود جالبه خود آمریکایی ها همچین حماقتی نمی کنند که ما افتخار جاهلانه می کنیم
  • بابا پنجعلی ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    ها مثل برزیلته
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    اها ، یعنی کالبد انسان یعنی کالیبر انسان.
  • یاسر ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    آدم با موتور که تصادف میکنه صحنه دلخراش تر از اینها هم میبینه،اگه با یه تصویر حالتون بد میشه فردا اگه خدای نکرده جنگ بشه چیکار میکنین؟اگه خانوم هستی توقع نداریم ازت ولی اگه آقا هستی باید بهت بگم که خاک بر سرت که زن و بچت دلشون به تو گرمه :|
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    پس آمریکا هم از اسرائیل خواهد خورد
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    فکرکردین کار بزرگی کردین- حالا که داعش داره با همینا دخلتون میاره این یعنی اسراییلم بلده- آره داعش خیلی بده ولی هرچی سرتون بیاد حقتونه-حالا باز کالیبرشو بزرگتر کنید با همونا میکشنتون
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    چرا مثل کبک سرت رو کردی توی برف
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    "شبیه صیاد 2 است" یعنی ما دادیم بهشون؟ خوابید یا خودتون رو به خواب زدید؟ ما خودمون صیاد 2 رو از روی اشتایر اتریشی زدیم ، دیگه قرار نیست هرجا اصل اشتایر دستشون بود بگیم صیاده که دم بچه های ما گرم که این سلاح پیشرفته رو به تولید انبوه رسوندن ولی خبر دروغ(این مسئله که سلاح صیاد 2 دست قسامه رو چندین بار گفتید) باعث سرخوردگی بازدید کننده ها میشه
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    به جای این تصاویر لینک بذارید هر کی خواست نگاه کنه، این چه کاریه ...
  • مرتضیsk ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    کم کم عادت میکنید ، این دوست ما بهرنگ زیاد تو باغ نیست تعجب میکنم مشرق نظرات مارو چرا تند تند منتشر نمیکنه!!
  • یاسر ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    ناشناس 14:32 یعنی میخوای بگی آمریکا به اسرائیل تجهیزات پیشرفته نمیده؟
  • مهدی ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    سلام مشرق تفنگ تکتیرانداز روسیه سمینف نیست دراگنوف یا همان قناصه معروف است
  • مهدی ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    سلام تفنگی که به نام سمینف در دست رزمنده فلسطینی سمینف نیست بلکه تفنگ اس پی وی دراگنوف معروف به قناصه میباشد سمینف از سلاحهای قدیمی روسی شبیه تفنگ برنو کوتاه میباشد .
  • ممد ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    تو تصویر دومی یارو که سرش پریده عجب کتونایی داره فک کنم 200 مایشه ..
  • ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    انگار خوابی حماس برنده شد
  • نوید ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    اطلاعات زیادی از سلاح جدید مقاومت منتشر نشده است، اما احتمالا با وجود پیچیدگی های خاص مربوط به ساخت این گونه از سلاح‌ها احتمالا دانش ساخت آن به غزه منتقل و در آنجا به تولید رسیده است. خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ ایول به بچه های خودمون
  • محمد ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    مشرق جان از اوضاع شهر میسوری آمریکا گزارش بده
  • منصور ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    8 سال دفاع مقدس با کلاش مقابل ارتش تا دندان مسلح بعثی غربی وایسادیم حالا این غده سرطانی چیزی نیست که!!!
  • alireza ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    برادر عزیز وحشی بودن افتخار نیست.....حتی حیوانات هم با دیدن این عکسا اذیت می شوند.
  • Arash ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    فرض محال که حماس برنده شد !! به ما چی میرسه ؟ شما که اینقدر سنگ فلسطینو به سینه میزنین، چرا اینجا نشستین و میگین لنگش کن ؟ چرا تشریف نمیبرین اونجا و به درجه رقیع شهادت نمیرسین ؟ وجود این دو کشور فقط به زیان ما ایرانیهاس، چرا که فلسطین شده یه کشور مفت خور که مثل انگل فقط از ایران تغذیه میکنه، اسرائیل هم که چشم نداره ما رو ببینه، من فقط اینو میدونم که اگر کسی به هر دلیلی قصد تجاوز به خاک وطنم را داشته باشه باید در موردش اقدام کنم اگر نه که اگر همین الان خبر بدن که کل اسرائیل و فلسطین با خاک یکسان شد و همه مردمش هم به درک واصل شدن، کوچکترین اثری در من نداره
  • ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    چرا سپاه با صیاد به داعش توی عراق و سوریه حمله نکرد مردو آواره نشن ؟
  • افشین تهران ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    مثبت 18در تیتر خبر گذاشته شده و اقا مهدی سیمنوف سلاح تک تیر انداز روسیه بوده و در جنگ هم ما از ان استفاده میکردیم که خیلی هم خوشدست و دقیق هست.
  • افشین تهران ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    بعد از الچرت و مازندرانی این بدرنگ رو کم داشتیم.حالا اگه این سلاح مال امریکا و یا اسراییل بود واز اون خبر میزدند میگفت عجب سلاحی با این میشه جنگنده هم زد.
  • ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    برای مسلح کردن داعش بهتون تبریک می گم.
  • افشین تهران ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    کسیکه خودش رو در جنگ فدای کشورش کرده رو اینجوری خطاب نکن.اگه تربیت نداری لاقل مردانگی داشته باش.
  • ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    چرا میده ولی محدودیت هایی و مرزهایی رو در انتقال تکنولوژی رعایت می کنند منظور من دادن سلاح های مرگبار از طرف آمریکا به همین گروه های میانه رو مخالف اسد بود نه اسرائیل
  • افشین تهران ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    این همه سلاح!!!!!!جو گیر شدی داداش؟متاسفانه تکفیری گری در همه جا نفوذ کرده و در بین فلسطینیها هم هستند اما ماسک رو ازقبل هم میزدند تا شناخته و ترور نشن.البته در یک خاکسپاری هم چندتا پرچم داعش رو بعضیها بدست گرفته بودند که گزارش رو خود مشرق گذاشت ولی باید دید که این کار رو چه کسانی و با چه انگیزه ای انجام دادن.ایا منظورشون همین دلخوری و اختلاف افکنی بوده یا واقعا طرفداری از داعش بوده؟
  • افشین تهران ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    شما اینجوری حساب کن.خیلی که مشکل نیست.
  • افشین تهران ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    دیکته تجدید میشدی هر سال؟
  • افشین تهران ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    بابا مثلا فارسی را پاس داشتی البته من دراوردی.
  • افشین تهران ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    ما نتنها نمیترسیم بلکه افتخار هم میکنیم اما در صحنه نبرد و سیاست همیشه راست کفتن خوب نیست.
  • افشین تهران ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    همینجوری هم شما موقع دعوا چند تا کشته میدید اگه از اینا داشته باشید که نسلتون رو خودتون منقرض میکنین.اینا برای دشمن هست نه برای خودی و انشالله شما هم مثل پیشینیان وطن پرست لر بر علیه دشمن استفاده کنی.
  • افشین تهران ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 1
    شاهر و ارش رو از روی چی زدن؟چرا اینقدر عقده خود کوچک بینی دارید؟یعنی اتریش به اینها سلاح فروخته!!!!؟
  • افشین تهران ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    1 0
    سیمنوف کوتاهه؟!!!!!
  • افشین تهران ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    مرگ بر اسراییل.
  • صادق ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    با سلام سلاحي كه در ايران به سيمينوف مشهور شده، در واقع دراگانف نام دارد. لطفا اصلاح كنيد.
  • صادق ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    پس مدافعان حرم با چي دفاع مي كنند!؟ شما بهتره يك جستجو در اينترنت انجام بدهيد ، تا متوجه حضور اين سلاح شويد.
  • محمد ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    چرا متاسفانه . یک عده از حماسی ها مثل هنیه طرفدار داعش هستند . اصولا طرز فکر و استراتژی یکسانی دارن. خدا رحم کنه . این همه پولی که خرجشون می کنیم ، یک روز بر علیه خودمان بکار خواهند برد.
  • ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    کشته شدن فرماندهان داعش توسط تک تیراندازای سپاه بدر و جیش المهدی رو دنبال کن . حفظ سامرا رو هم از بر و بچ سوال کن
  • ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    خودتان را به خریت نزنید فقط سلاحهای لیزری هستند که می توانند دشمن را درهم بشکنند آنهم از طریق هوا
  • ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    این سلاح صیاد2 و اون سلاح غول مستقیما توسط ایران به دست اون ها رسیده..اینها خدا کنه مشکل ساز نشه بعدا برای ما...نباید فناوری به این مهمی رو به این سنی های ناصبی داعشی می دادیم حتی با وجود دشمنی با رژیم صهیونیستی
  • ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    به نظر من علی جان این نظر شما غلطه. چون قرآن امر به آمادگی برای مبارزه کرده و همه مخترعین اسلحه در یک طرف قرار نمی گیرند.
  • ایمان ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    وقتی میگیم فلانی کالیبرش بالاس، یعنی کالبدش بالاست؟
  • نوید پناهی آذر ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    جنگه؟به ما چه مربوطه؟این تشویش اذهان عمومیه..... چرا همش بر طبل جنگ میکوبید.چه اصراری به جنگ دارید.جنگ قرار به ما چی بده؟
  • فاطمه ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    باز این بهرنگ حرف زد...نکنه عامل خود اسرائیلی تو؟
  • مهدی ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    اطلاعات را قبل از ما (منظورم آمریکایی ها و اسرائیلی ها به داعش) تحویل دادن، تو جوش نزن...
  • تراب ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    منم با آب پاش اینکارها رو انجام میدادم!
  • ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    از این سلاح بهتر را آمریکاییها و اسرائیلیها به اونا دادند نگران نباش.
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    به این میگن دخالت در امور داخلی کشورها...
  • محسن ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    آره آره همون زاکایف. خوب یادت مونده...
  • عظیم ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    ببخشید یه تذکر رسانه ای که اکثر سایت های خبری در ایران آنرا یا نمیدونن یا رعایت نمی کنن : در تمام دنیا برای تصاویر مستهجن و غیراخلاقی یا پورنو عدد 18+ استفاده می کنن اما برای تصاویر دلخراش یا وحشتناک یا تهوع آور از عبارت 16+ استفاده می کنن. خواهشا کاری کنین این عبارت ها درست استفاده بشه . یعنی با توجه به قوانین و عرف کشور ما اصلا ما نمی توانیم از عبارت 18+ استفاده کنیم . چون همچین عکس و نصویری اجازه پخش ندارند
  • سعید ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    بهرنگ بهتره یک کم فکر کنی و عقلتو به کار بندازی،اعترافات اسرائیل رو بخون،تاریخ جنگ های 22 روزه و 33روزه رو بخون و در ضمن تاریخ 8 ساله دفاع مقدس رو هم بخون و بدان که اون موقع رزمندگان ایران با سلاح ایمان چه حماسه هایی آفریدن بعد بیا نظر بده!!!!!!
  • افشین تهران ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    عراق خودش مگه مردم و ارتش تداره که ما سپاهیان خودمون رو فدا کنیم.
  • بهمن ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    اتفاقاً سلاحهای کالبیر 50 تو سوریه شده خوراک روزانه.... هم ارتش و هم داعش هردوتاشون دارن
  • www ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    آقا امشب خوابم نمی بره.یا ضامن آهو
  • ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 1
    سیمسنوف، دراگانوف، قناصه همه نام یک سلاح است. حوصلشو ندارم برات علتشو بنویسم خودت تحقیق کن
  • ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    تو دیگه خیلی پرتی از ماجرا! عراق تجهیزات زمینیش نامبر وانه. آبرامز، هاموی، استرایکر، ام4 و... کمبود تجهیزات عراقو به این روز ننداخته بلکه ...
  • dada ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    اهوازی جان حرکت کن داداش تحرک یا اخی
  • ابراهیم ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    اولا تطبیق روایات کار سختی هست ثانیا اولین گروهی که پرچم و لباس سیاه داشتن عباسیان بودنند
  • ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    حماس نشان داد مورد اطمینان نیست امیدواریم البغدادی غول دار نشده
  • قاسم ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    حماس زياد قابل اعتماد نيست و سابق بر اين ظاهرا هواپيماي بدون سرنشين ابابيل ساخت ايران به داعش داده بود ، اميدوارم اين سلاح ها دست جنايت كاران داعش نيفته.
  • ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    تو هم که همش افکارت منفی هستش بدبخت
  • اندیشمند ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    یه عده آدم نفهم وبددهن دورهم جمع شدیم ونظرات چرت وپرت اسم خودمونم گذاشتیم آدم یعنی بایه +18گذاشتن هرغلطی دلتون خواست میتونیدبکنید چرااین جورعکسهاروبایدبه نمایش بگذارید هدف چیست چقدربی درک واحمقیم ما خاک توسرنفهممون کنن
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    من گفتم مثلا از سنجار حفاظت می شد کسی قرار نیست فدا بشه وقتی از 2 کیلومتری بزنی با آبرامزنمی شه شهر پس گرفت میشه خرابش کرد یعنی فقط حرم مهمه مردم بی ارزشن
  • اهوازي ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    خب وقتي ميشه فارسي گفت چرا از وازه هايي استفاده كنيم كه از كلمات فارسي گرفته شده است.خودتان برويد ريشه لغات را پيگيري كنيد.
  • اهوازي ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    دوستان لطفا برويد سري به فرهنگ يلغات بزنيد و ريشه لغات را مورد بررسي قرار دهيد.
  • اندیشمند ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    یه عده آدم نفهم وبددهن دورهم جمع شدیم ونظرات چرت وپرت اسم خودمونم گذاشتیم آدم یعنی بایه +18گذاشتن هرغلطی دلتون خواست میتونیدبکنید چرااین جورعکسهاروبایدبه نمایش بگذارید هدف چیست چقدربی درک واحمقیم ما خاک توسرنفهممون کنن
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    بردارید این عکس ها رو.
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    با بخش اخر حرفت موافقم نباید به حماس بیش از حد تجهیزات داد
  • یاسر ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    واقعیتش ما خودمون هم نمیدونیم توو منطقه چند چندیم فقط کورکورانه داریم از هرکسی که علیه اسرائیل تحرک میکنه حمایت میکنیم! عجیب ترین دیپلماسی در کل تاریخ تمدن رو داریم پیاده میکنیم
  • مجید ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    سلام ؛ چی شد ؟ این حرفا رو ولش کنید بابا ؛ اعزام میشه نیرو ؟ منم خبر کنید ... اجرتون با زینب ....
  • سارا ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    افشین تهران،خیلی جالب بود.از خنده ریسه رفتم.شاید بنده خدا با عجله متنش رو نوشته باشه.
  • رضا ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    احتمالا علی آقا ظهور امام زمان رو آرزو کردن که بعد از استقرار حکومتشون دیگه جنگی نیست. وگرنه قبل از ظهور که محاله هیچ جنگی نباشه
  • ناشناس ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    آقای لر اهوازی منم لرم و بچه خرم آباد. این کارها رو انجام میدیم یعنی چه؟؟؟؟ الان همه فکر میکنن لرها سرگرمیشون اینه با برنو سر و دست همدیگه رو متلاشی میکنن. سلاح فقط برای دشمنه نه خودی
  • رضا ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    تو اگه اندیشمند بودی اینطوری چرت و پرت نمیگفتی. میمیری یه تذکر محترمانه بدی؟؟؟
  • رضا ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    گذاشته دیگه بیچاره.انقد حول کردی یادت رفته؟
  • رضا ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    جنگ غزه بر سر دین و قومیت و نژاد نیست بر سر منافع است بین ایران و اسرائیل و مصر و عربستان و آمریکا من نمی دونم شاید شما بدونید قدس در غزه واقع است؟؟؟؟؟؟؟؟ و اما از ویکی پدیا بخوانید اطلاع درست بدهید؟؟ اس‌کااس یا سیمونوف تفنگ نیمه‌اتوماتیکی است که در اوج جنگ جهانی دوم توسط سرگئی سیمونوف در شوروی طراحی شد. این تفنگ در دهه ۱۹۵۰ در نیروهای خط مقدم ارتش شوروی به طور کامل با تفنگ کلاشنیکف، که از فشنگ مشابه ۳۹×۷٫۶۲ استفاده می‌کرد، جایگزین شد اما تا دهه‌ها بعد از آن به عنوان تفنگ نیروهای ذخیره همچنان مورد استفاده بود. این تفنگ همچنین به کشورهای متعددی از جمله تقریباً تمامی کشورهای بلوک شرق نیز صادر شده و در کشورهایی چون چین، یوگسلاوی، کره شمالی، آلبانی و آلمان شرقی تولید شده و در بسیاری از جنگ‌ها مورد استفاده قرار گرفت. نام کامل و رسمی این سلاح (به روسی: Самозарядный карабин системы Симонова, 1945) به معنی «سیستم کاربین نیمه‌اتوماتیک سیمونوف، ۱۹۴۵» است که اغلب از مخفف آن اس‌کااس (СКС) استفاده می‌شود. در فارسی نام این سلاح بیشتر به صورت سیمینُف تلفظ می‌شود. ضمن اینکه بسیاری این نام را به اشتباه برای تفنگ تک‌تیرانداز روسی دراگانف استفاده می‌کنند. سیمینوف با توجه به اینکه دقت بیشتری نسبت به کلاشنیکف داشت تا پیش از ساخت دراگانف در اوایل دهه ۱۹۶۰ در نقش تفنگ تک‌تیرانداز هم استفاده می‌شد. اِس‌وِدِ دراگونُف (به روسی: Снайперская винтовка Драгунова، تلفظ: اسنایپِرسکایا وینتوکا دراگونُوا) یا قَنّاصه یک تفنگ نیمه خودکار تک‌تیرانداز و دوربین‌دار ساخت اتحاد جماهیر شوروی با عملکرد تا اندازه‌ای شبیه به کلاشنیکف است که با فشار گاز باروت مسلح می‌شود و از فشنگ‌های ۵۴×۷٫۶۲ استفاده می‌کند. این سلاح گاهی سیمونوف هم نامیده می‌شود در حالی که سیمونوف یک سلاح قدیمی‌تر است که از فشنگ ۳۹×۷٫۶۲ استفاده می‌کند. این سلاح با آنکه بیشتر به سلاح تک تیرانداز معروف است و حتی در بین کشورهای مسلمان که امروزه عموه مصرفکنندگان آنرا تشکیل میدهند با نام قناصه بر گرفته از کلمه عربی قناص به معنی تک تیرانداز شناخته می شود ولی در اصل به منظور پشتیبانی سربازان در جبهه ساخته شده است زیرا سلاح کلاشنیکف دقت تیر بعد از 150 متر را ندارد و پس از 400 متر بی تاثیر است. اما پس از طراحی این سلاح و اثبات دقت تیر نسبتاً بالای آن بخصوص در بین کشورهای جهان سوم که نه توانایی خرید سلاحهای تک تیرانداز را داشتند و نه توانایی نگهداری این سلاحها را که محتاج تمیزکاری مداوم بودند، بزودی تبدیل به سلاح تک تیرانداز مطلق این کشورها شد. پیشینه این سلاح در ایران به دوران قبل از انقلاب برمیگردد هنگامی که ارتش ایران بسرعت در حال پیشرفت بود دولت وقت این سلاح را بعنوان سلاح متوسط تک تیرانداز خریداری نمود. امروزه ایران خود اقدام به تولید این سلاح که ساده ترین سلاح تکتیرانداز نوین است میکند
  • helen ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    واسه دفاع از شرافت وعزت ترکوندن کله ی پوک چندتا انسان نما که چیزی نیست
  • لراهوازي ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    برادران منظور من اينست كه ما با دشمن اينكار را ميكرديم در ابتداي جنگ عشاير غيور با تفنگ برنو و شكاري به جنگ دشمن رفتند.
  • ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    اصل اشتایر رو از کجا آوردن مثلا؟ به نظرت اتریش به حماس سلاح می فروشه؟ یا همه ی این سلاح ها رو غنیمت گرفتن؟ یکم فکر کنی می فهمی که ایرانیه.
  • ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    سلام مشرق کالیبر 50 کجا بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آخه اسلحه ای با کالیبر 50 قابل حمل توسط یک نفر هست که شما تیتر زدید کالیبر 50
  • ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    سلام مشرق کالیبر 50 کجا بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آخه اسلحه ای با کالیبر 50 قابل حمل توسط یک نفر هست که شما تیتر زدید کالیبر 50
  • ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    سلام مشرق کالیبر 50 کجا بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آخه اسلحه ای با کالیبر 50 قابل حمل توسط یک نفر هست که شما تیتر زدید کالیبر 50
  • ناشناس ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    سلاح غول خیلی شباهت به سلاح ایرانی شاهر هست .
  • ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    یاد نگرفتین تصاویر بد رو نگذارین اخه این چی بود حالم به هم خورد
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    موافقم حزب خدا باید از همه بهتر باشه توی همه چی وگرنه که نمیشه به یاری خدا دلخوش بود خدا ضدمردمی رو تغییر میده که خودشون بخوان
  • محمدامین ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    حالا چرا به خودمون فحش میدی ؟ حالا مشرق یک غلطی کرد این عکس هارو گذاشت ول کن ما رو
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    0 0
    دمشون گرم
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    این فلسطینیها قابل اعتماد نیستند به آنها سلاح خطرناک ندهید .و اگر دادید پس بگیرید البته اسرائیلیها نفهمند که سلاح را پس گرفته اید .
  • amirsn82 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    0 0
    یعنی اینقدر حالو هستی
  • یه نفر ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    زمین گیر کردن اسرائیل یا فلسطین فقط یه روز کار داره. حالا یه قرن دارن کشش میدن
  • مهران ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    به نظر می رسد این سلاح ها برای کشتن طراحی شده اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس