کد خبر 332894
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳

بهترین بازیکن لیگ سیزدهم بختیار رحمانی و پیام صادقیان را به عنوان بهترین‌های لیگ دانست.

به گزارش مشرق، آندرانیک تیموریان. این نامی بود که مجری برنامه انتخاب برترین‌های فوتبال ایران در فصل سیزدهم به‌عنوان مرد سال فوتبال ایران صدا زد. انتخابی که بی شک تنها برای این بازیکن افتخار نیست و باشگاه استقلال هم سهم بزرگی از گزینش آندو می‌برد. او در مصاحبه با ایران ورزشی از حال و هوایش بعد از دریافت این جایزه می گوید:

قبل از اینکه به‌عنوان مرد سال فوتبال ایران انتخاب شوی برخی رسانه‌ها خبر انتخاب شدن تو را داده بودند. شنبه شب سرانجام به این عنوان رسیدی.

نمی‌دانم این اخبار از کجا به بیرون درز پیدا کرده بود. شاید هم گمانه‌زنی می‌کردند اما کم و بیش درجریان این موضوع قرار داشتم. طبیعی است که وقتی یک بازیکن چنین عنوانی را به دست می‌آورد خوشحال باشد. من هم همین حس را دارم. جایزه‌ای که گرفتم برایم خیلی با ارزش است. مرد سال فوتبال ایران شدن اتفاق کوچکی نیست. ایران یکی از تیم‌های بزرگ قاره آسیا است که لیگ خوبی هم دارد و هر فصل در حال پیشرفت است. امیدوارم شایسته این عنوان با ارزش باشم.

رقیبانی همچون بختیار رحمانی و پیام صادقیان داشتی اما در نهایت تو انتخاب شدی. فکر می‌کنی دلیل اینکه از این دو سبقت گرفتی چه بود؟

نسبت به هیچ کس احساس برتری ندارم. بختیار رحمانی و پیام صادقیان جزو بازیکنان با استعداد فوتبال ایران هستند که آینده درخشانی در انتظارشان است. وقتی گفتند روی استیج بیا من دست پیام را گرفتم که با هم برویم. مطمئنا اگر بختیار هم بود او را هم با خودم بالا می‌بردم. من به رقبایم احترام می‌گذارم و برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم و صادقانه می‌گویم اگر من به‌عنوانی رسیدم دلیلی بر برتری‌ام نسبت به دیگران نیست.

فکر می‌کنی چه دلایلی باعث شد به‌عنوان مرد سال فوتبال ایران انتخاب شوی؟

به این سوال هیات برگزاری این مراسم بهتر می‌تواند پاسخ دهد. قطعا داورانی بوده‌اند که بازیکنان را زیر نظر گرفته‌اند و در نهایت مجموع آراء را لحاظ کرده‌اند. در انگلیس که بودم وقتی می‌خواستند مرد سال لیگ جزیره را انتخاب کنند فاکتورهای زیادی مدنظر بود. اصولا نمی‌شود به این سوال پاسخ داد.

خودت داور بودی آندو را انتخاب می‌کردی؟

نه، هیچ وقت آندو را انتخاب نمی‌کردم. جایزه را می‌دادم به بختیار یا پیام.

جایی گفته بودی هدفت این است که در جام جهانی آینده هم برای تیم ملی بازی کنی. به جز این چه هدف دیگری داری؟

یک فوتبالیست باید همیشه نگاهی رو به جلو داشته باشد. همیشه به دنبال اهداف تازه هستم. حتی زمانی که از فوتبال بروم همینطور خواهم بود و هدف‌های جدیدی را دنبال می‌کنم. درحال حاضر خیلی دوست دارم روزی مرد سال فوتبال آسیا شوم. البته برای رسیدن به این مهم باید تلاش کنم.

فصل گذشته که استقلال در لیگ قهرمانان آسیا بود جزو یکی از کاندیدا‌ها بودی اما در نهایت بازیکنان دیگری به‌عنوان مردسال فوتبال آسیا برگزیده شدند.

آن فصل، فصل بسیار خوبی بود. برای اینکه یک بازیکن مرد سال فوتبال آسیا شود باید تلاشش را زیاد کند. موفقیت اتفاقی به دست نمی‌آید. باید با برنامه جلو رفت. شاید درجام ملت‌های آسیا چنین فرصتی نصیبم شود. سعی می‌کنم با تمام آمادگی راهی این مسابقات شوم و به آرزویم برسم.

زمانی که روی استیج رفتی و پشت میکروفن قرار گرفتی تا برای حاضران در مراسم حرف بزنی به نظر رسید لحظه‌ای بغض کردی. دلیلش چه بود؟

وقتی داشتم از خانواده‌ام تشکر می‌کردم یاد پدر خدا بیامرزم افتادم. دلیلش این بود که نتوانستم خودم را کنترل کنم. حال و هوای پدرم آمد توی سرم.

در هفته‌ای که گذشت، حاشیه‌هایی در استقلال وجود داشت که به تو هم ارتباط پیدا می‌کرد. می‌گفتند بعد از بازی با راه‌آهن به دلیل تاخیر اتوبوس ناراحت بودی.

من در انگلیس فوتبال بازی کردم. فکر می‌کنم به دلیل نظمی که در آنجا بود کمی بد عادت شده‌ام! باید قدری توقعاتم را از محیط پیرامونم کم کنم. گاهی وقت‌ها اتفاقاتی رخ می‌دهد که برایم آزاردهنده است اما هیچ وقت حاشیه‌ای ایجاد نکردم. شاید بعضی‌ها دوست داشته باشند من را وارد حاشیه کنند اما آنها نمی‌توانند. در کل اتفاق آنچنان بزرگی نبود که آنطور انعکاسش دادند.

در جریان بازی با راه‌آهن هم ظاهرا خسرو حیدری یادش رفت بازوبند را به تو بدهد و این موضوع هم حاشیه‌ساز شد.

از نظر من هیچ حاشیه‌ای وجود ندارد چون مساله مهمی نیست. من پیراهن استقلال را دارم که از بازوبند برایم خیلی مهم‌تراست.

با این رویکرد به طور قطع درخصوص مساله کاپیتانی هیچ وقت با مشکل مواجه نمی‌شوی.

قطعا همینطور است ضمن اینکه امیر قلعه‌نویی به‌عنوان سرمربی درباره اینکه چه کسی کاپیتان اول باشد تصمیم می‌گیرد. من کارم را می‌کنم، آن هم با قدرت.

ممکن است وسط فصل تیم را به مقصد تیم‌های خارجی ترک کنی؟

هیچ وقت چنین کاری نمی‌کنم. حتی اگر پیشنهاد‌های خوبی هم بدهند.

جایزه‌ای که گرفتی مسوولیتت را در استقلال دشوارتر می‌کند.

می‌گویند هر چه درخت پرمیوه‌تر می‌شود باید افتاده‌تر شود. من که افتخاری ندارم و هیچ وقت خودم را برتر از دیگران نمی‌دانم. هر افتخاری بوده لطف خدا است و البته کمک‌هایی که به من شده. سعی می‌کنم همان بازیکنی باشم که همه انتظار دارند.

هواداران استقلال بابت انتخاب تو خیلی خوشحالند. سورپرایز بعدی‌ات برای آنها چیست؟

بگذارید آماده شوم. فعلا دارم سفت و سخت تمرین می‌کنم. خیلی کارها توی سرم هست که می‌تواند هواداران استقلال را خوشحال کند. من با همه وجود در خدمت آنها و استقلال هستم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    آندوی با تعصب
  • رضا ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    پیام صادقیان تا اخلاقش عوض نشه به هیج کجا نمی رسه
  • محمد استقلالی ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    خدایی اخره غیرتی
  • ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    واقعا باغیرت ترین بازیکن ایران در جام جهانی بود یک لحظه آروم و قرار نداشت خدا حفظش کنه
  • محمود ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 0
    آندو یه دونه ای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس