کد خبر 331764
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵

رئیس سازمان لیگ گفت: فقط انجام مسابقات بر عهده ماست اما در ایران مسئولیت همه کارها را بر عهده ما می‌اندازند.

به گزارش مشرق، مهدی تاج رئیس سازمان لیگ در برنامه ورزش و مردم در پاسخ به این سؤال که شما لیگ را شروع کرده‌اید در حالی که برخی ورزشگاه‌ها مثل تختی و همچنین آزادی که موضوع بلیت الکترونیکی مطرح است، مشکل دارند، گفت: سازمان لیگ مسئول برگزاری مسابقات است اما در ایران مسئول نظام وظیفه و دریافت مالیات است و حتی هر کسی که پول آب و برقش را ندهد، به سازمان لیگ مربوط می‌شود. واقعیت این است که انجام مسابقات بر عهده ماست و تجهیز ورزشگاه‌ها بر عهده ما نیست.هر تیمی دو ورزشگاه معرفی می‌کند که ما تائید می‌کنیم مطابق استانداردهای AFC می‌شود یا نه. البته ما برای کمک به تیم‌ها ورود داشته‌ایم و به عنوان مثال در ورزشگاه آزادی خودمان مسئولیت بلیت الکترونیک را بر عهده گرفتیم و تلاش کردیم نفت مسجدسلیمان امروز به بازی برسد.

وی در پاسخ به این سؤال که موضوع راه‌آهن به کجا کشیده شد، عنوان کرد: بدون مزایده نمی‌شود این باشگاه را به فروش رساند. چون مالک زندان بود. راه‌آهن به مزایده گذاشته شد اما کسی نیامد. باب مزایده الان باز است من تشکر می‌کنم که اجازه دادند این تیم بازی هفته اول را انجام دهد.

* با کی‌روش رفیق هستم

رئیس سازمان لیگ درباره تفاهم با کی‌روش و امضای قرادادش اظهار داشت: در حال حاضر با کی‌روش رفیق هستیم و قرارداد هم به زودی بسته می‌شود. کی‌روش در ابتدا به سازمان لیگ اعتقاد نداشت و بیانیه‌ها بود که پشت سر هم صادر می‌شد اما حالا به این نتیجه رسیده اگر سازمان لیگ قولی بدهد به آن عمل می‌کند. امسال هم تفاهمی داشته‌ایم. شرایط طرفین در نظر گرفته شده است. ما برنامه یکساله ارائه کرده و زمان‌ها را معلوم کرده‌ایم. سال‌های قبل برنامه‌های ما 5-6 هفته‌ای بود اما حالا یک ساله است. تفاهم کردیم 10 روز فیفا که در شهریور است و همچنین 10 روز در میان فصل در جام ملت‌های آسیا تیم را به کی‌روش بدهیم او هم پذیرفت برنامه‌هایش فقط در روز فیفا برگزار شود.

تاج درباره اینکه برخی‌ها از جمله علی دایی ناراحتند که سربازها دیر اعلام شدند و در این میان چه کسی مقصر است، خاطرنشان کرد: علی دایی حرف خوبی زد که گفت خون بازیکنان از بقیه رنگین‌تر نیست بنابراین آنها هم باید به سربازی بروند. البته موضوع سربازی در حیطه کاری سازمان لیگ نیست و مربوط به نظام وظیفه است. آنها معافیت را صادر کردند. اینکه برخی‌ها چه مستنداتی داشتند که معاف شدند سؤالی است که مردم هم دارند.

* معافی ورزشکاران جعل نشده بود

وی درباره اینکه گروهی در جعل معافیت دست داشتند، تصریح کرد: معافی‌ها جعل نشده بود من روز گذشته با باران‌چشمه جلسه داشتم. آنها بنا دارند با همه برخورد کنند. سازمان نظام وظیفه 29 تیر به ما اسامی سربازان را اعلام کرد و ما هم 30 تیر به باشگاه‌ها ابلاغ کردیم. ساسان انصاری روز گذشته مدارکش را آورد و وقتی دیدیم مشکلی ندارد اجازه بازی دادیم. بقیه هم بیاورند می‌توانند بازی کنند. نظام وظیفه اعلام کرده که بازیکنان مدارک‌شان را نشان د هند. مشکلی نداشته باشد می‌توانند بازی کنند.

تاج درباره ماهینی گفت: موضوع ماهینی را رحیمی 20-30 روز قبل می‌دانست چون ما اسامی را غیررسمی می‌دانستیم اما از نظام وظیفه خواستیم به صورت مکتوب اعلام کند که ما هم 30 تیر اسامی را اعلام کردیم.

وی در پاسخ به این سؤال که امسال پول داوران اضافه خواهد شد یا خیر، خاطرنشان کرد: پول داوران ماجرای خاص خودش را دارد. در حال حاضر داور وسط 650 هزار، کمک‌ها 450 هزار ریال، ناظر بازی 250 هزار ریال، ناظر خودمان 350 هزار تومان می‌گیرند. بنابراین یک کوبل داوری برای ما 3 میلیون و 600 هزار هزینه دارد. الان با این درآمدها امکان اضافه کردن پول داوران را نداریم و باید صبر کنیم تا در شرایط بهتر آن را افزایش دهیم. البته کمیته داوران پیشنهاد یک میلیون تومانی داده که باید بررسی کنیم.

رئیس سازمان لیگ در خصوص لیگ‌های دسته‌ اول، دوم و غیره گفت: لیگ یک از 15 مهر شروع می‌شود و مانند سال گذشته برگزار خواهد شد. نیم‌فصل اول لیگ یک را باید تا 10‌ آذر به اتمام برسانیم. لیگ دسته دو 39 تیمی است که در شهریور شروع می‌شود و لیگ دسته سه هم با حضور 80 تیم برگزار خواهد شد.

تاج در مورد کاهش هزینه‌های فوتبال و شفاف‌سازی در آن خاطرنشان کرد:لیگ ما به سمتی می‌رفت که ممکن بود چند ایراد جدی پیدا کند و اگر مقابلش نمی‌ایستادیم با مشکل روبه‌رو می‌شدیم که یکی از آنها بحث جوانگرایی بود به نظر من در فوتبال توانایی مهم‌تر از دانایی است به هر حال امیدوارم لیگ امسال هم شرایط خوبی داشته باشد.

وی افزود: وزارت ورزش حرف خوبی زد و سازمان لیگ هم این موضوع را قبول کرد و ما به سمت کاهش هزینه‌ها رفتیم که در این راه علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال هم فشارهای زیادی به ما وارد کرد. در جلسه‌ای که داشتیم مقرر شد قوانین AFC را اجرا کنیم و باشگاه‌ها بودجه خود را اعلام کنند. اگر باشگاه‌ها خواستند بیشتر از بودجه خود خرج کنند باید آن را به عنوان متمم بودجه اعلام کنند که ما در گزارش خود به AFCآن را قید کنیم که وقتی ناظران AFC شرایط را دیدند، دچار دوگانگی نشوند.

رئیس سازمان لیگ با بیان اینکه جلسه‌ای برگزار شد تا باشگاه‌ها قراردادها را اعلام کنند، گفت: مدیران باید کاری کنند که بتوانند آن را راحت اعلام کنند. خوشبختانه سازمان لیگ مجبور نشد قرارداد باشگاهی را اعلام کنند چرا که تمام باشگاه‌ها خودشان این کار را کردند. با توجه به شرایطی که وجود داشت امسال کشورمان فوتبال‌زده بود. 18-17بازیکن هستند که روی قرارداد آنها حرف داریم. باشگاهی مانند نفت قرارداد بازیکنانش را اعلام کرده که همه چیز آن منظم است و هیچ مشکلی ندارد.

وی افزود: با سازمان بازرسی و هیأت رئیسه جلسه‌ای برگزار کردیم و گفتیم جرم آن است که در قرارداد بنویسند یک میلیارد و 200 و این رقم را اعلام کنند اما در واقع یک میلیارد و 700 یا بیشتر پرداخت شود. امسال مقابل خیلی چیزها ایستادیم و همانطور که می‌دانید سال ‌های گذشته غیر از مبلغ قرارداد ماشین و مسکن هم داده می‌شد.

تاج با بیان اینکه ما به دنبال کاهش هزینه‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: مجموع قراردادهای بازیکنان در لیگ امسال حدود 150 میلیارد است و اگر آن 18-17 بازیکن هم که ممکن است قراردادشان ایراد داشته باشد را اصلاح کنیم باز هم به 200 میلیارد نمی‌رسد.

رئیس سازمان لیگ در مورد اظهارات درودگر مبنی بر اینکه چرا باشگاه سایپا لیست قراردادهایش را اعلام نمی‌کند، تصریح کرد:‌سایپا لیستش را اعلام کرده و مانند برخی از باشگاه‌ها تنها تعدادی از اعضای کادر فنی آنها هنوز تکلیف‌شان مشخص نیست. ما اعلام کردیم که با هر گونه اضافه پرداخت برخورد می‌کنیم و به اندازه یک چهارم از عواید فوتبال به باشگاه‌های متخلف نمی‌دهیم و آن را خرج توسعه فوتبال می‌کنیم. اگر باشگاه‌ها تخلف داشته باشند نقل و انتقالات را از آنها می‌گیریم.

تاج در مورد استانداردهای AFC گفت: استانداردهای کنفدراسیون فوتبال آسیا در ماه نوامبر اعلام می‌شود. در حال حاضر از نظر رتبه‌بندی فنی کره جنوبی با 95.21 امتیاز اول، عربستان با 87 امتیاز دوم و ایران با 83 امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد و پس از ایران ژاپنی‌ها هستند.

رئیس سازمان لیگ در مورد اینکه گفته می‌شود چون شما اصفهانی هستید به سپاهان اجازه دادید بالاتر از سقف خرج کند، تصریح کرد: نه تنها سپاهان بلکه هیچ باشگاهی نباید بالاتر از سقف خرج کند برخی‌ها این موضوع را به وزیر ورزش نسبت دادند در حالیکه اصلا صحت ندارد و همه باید تابع قانون باشند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس