دولت به‌ دنبال این است که منابع بودجه را به وسیله مالیات بالا ببرد، چون چیزی حدود 29 تا 30 درصد بودجه کشور با مالیات تامین می‌شود، اما در این بسته عنوان شده که مالیات کاهش یابد.

نقش مبهم مالیات در بسته سیاستی خروج از رکودگروه اقتصادی مشرق - رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: یک‌سری تناقض‌ها در بسته سیاستی دولت برای خروج غیرتورمی از رکود دیده می‌شود که دولت باید به آنها توجه کند.

 یحیی آل‌اسحاق در گفتگو با خبرنگار اقتصادی مشرق درباره بسته سیاستی دولت برای خروج غیرتورمی از رکود اظهار داشت: یک تناقض‌هایی در این بسته دیده می‌شود که دولت باید به آنها توجه داشته باشد.

وی افزود: دولت در رویکردهای اعلامی خود عنوان کرده است برای کنترل تورم نباید به پایه پولی اضافه شود و حجم نقدینگی افزایش یابد، اما از آن طرف به دلیل این‌که برای رونق به پول نیاز داریم، راهکارهایی را عنوان کردند.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران تصریح کرد: یکی از راهکارهایی که برای رونق اقتصادی اعلام شده، کاهش مالیات است تا نقدینگی در اختیار واحدهای تولیدی بیشتر شود.

البته این نگاه، از جهت تزریق نقدینگی و بالا بردن قدرت خرید مثبت است، ولی رویکرد دیگری که قبلا در برنامه‌های دولت اعلام شده، این بوده اداره کشور را به سمت درآمدهای مالیاتی هدایت خواهیم کرد تا از وابستگی به نفت بیرون آییم.

وی با بیان این‌که همین حرف در وهله اول به تضاد در گفته‌های قبلی برمی‌خورد، عنوان کرد: دولت به‌دنبال این است که منابع بودجه را به وسیله مالیات بالا ببرد، چون چیزی حدود 29 تا 30 درصد بودجه کشور با مالیات تامین می‌شود، اما در این بسته عنوان شده که مالیات کاهش یابد.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با بیان این که تضاد دیگر، مربوط به برخی دیگر از جهت‌گیری‌های دولت است، گفت: در حال حاضر عنوان کردند برای خروج از رکود به واحدهای بخش پیشران اقتصاد همچون نفت، گاز، پتروشیمی و گردشگری توجه شود و در تجهیز منابع بانکی و مالی اولویت به این بخش‌ها داده شود تا رشد پیدا کنند، اما از طرف دیگر عنوان می‌کنند که ما می‌خواهیم به واحدهای کوچک و متوسط توجه کنیم؛ چرا که بیشترین اشتغال در واحدهای کوچک و متوسط است و بیشترین آسیب‌ها و نارسایی‌ها را در این سال‌ها این بخش‌ها دیده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۸
    0 0
    مشرق برو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس