کد خبر 326929
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲

دبیرکل فدراسیون فوتبال می‌گوید خبر توافق کی‌روش با فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی مورد تایید نیست.

به گزارش مشرق، مهدی محمد نبی درباره خبر توافق کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی، اظهار کرد: ما پیشنهادمان را به کارلوس کی‌روش داده‌ایم. من خودم حدود 45 دقیقه‌ پیش سایت فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی را چک کردم و خبری مبنی بر این که کی‌روش با آنها توافق کرده است، مشاهده نکردم. این خبر را رسانه‌های برزیلی و آفریقایی منتشر کردند و رسانه‌های ایران هم به نقل از آنها این خبر را کار کردند.

وی افزود: ما در چارچوب ضوابط فدراسیون فوتبال پیشنهاد تمدید قرارداد را به کی‌روش ارائه ‌کرده‌ایم و ایشان هم با ارسال یک ایمیل به آقای کفاشیان، نظر مثبت‌شان را به ما گفته و اعلام کرده‌ که پس از بازگشت به تهران درباره جزئیات قرارداد مذاکره خواهد کرد. کی‌روش یک فرد اخلاق گرا و حرفه‌ای است و مطمئنا اگر مذاکره‌ای با گزینه‌های دیگری داشت به ما می‌گفت. در کل باید بگویم که تا این لحظه‌ای هیچ تاییدیه‌ای مبنی بر توافق کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی به دست ما نرسیده است.

نبی تصریح کرد: فدراسیون فوتبال ایران کار خود را انجام داده و دیگر باید منتظر پاسخ کی‌روش بماند. کی‌روش می‌تواند با توجه به پایان رسیدن قراردادش با فدراسیون فوتبال ایران با سایر گزینه‌ها مذاکره کند و ما هم نمی‌توانیم او را از این امر محروم کنیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که پیشنهادی که شما به کی‌روش ارائه کرده اید محرمانه بوده، چطور این بسته رسانه‌ای شد؟ گفت: ما باید پاسخگوی رسانه‌ها باشیم. بنابراین پیشنهادی هم که ما به کارلوس کی‌روش ارائه داده‌ایم دارای دو بخش است که بخش اول آن پیش قرارداد است و بخش دیگر آن به پاداش‌ها و آیتم‌هایی است که ما برای او در نظر گرفته‌ایم. بخش دیگری که در قرارداد کارلوس کی‌روش آمده مربوط به حضور دستیاران ایرانی در کادر فنی تیم ملی است. البته در این قرارداد درباره حضور دستیاران خارجی نیز بندهایی آورده‌ایم. به طور مثال کی‌روش می‌تواند دو دستیار خارجی به صورت ثابت در تیم ملی کنار خودش داشته باشد و اگر خواست دستیار دیگری به صورت موقت به کادر فنی اضافه کند بر اساس ضوابط خاصی باید باشد. در بخش آخر هم به مسئولیت فدراسیون فوتبال و کارهایی که فدراسیون باید برای تیم ملی انجام دهد اشاره شده است. این چیز خاصی نیست که بخواهیم آن را از دیگران پنهان کنیم. البته تاکید می‌کنم اعداد و ارقامی که از سوی رسانه‌ها اعلام شده است به هیچ عنوان از ناحیه فدراسیون منتشر نشده است.

وی با اشاره به پاداش‌هایی که در قرارداد پیشنهادی فدراسیون به کی‌روش آمده است، گفت: آن چیزی که در این قرارداد در نظر گرفته‌ایم این است که اگر تیم در جام ملت‌های آسیا قهرمان شد یک پاداش خاص و اگر تیم دوم شد پاداش کمتری و اگر رتبه کمتری در جام ملت‌ها کسب کردیم پاداش کمتری به کی‌روش پرداخت شود. البته برای صعود به جام جهانی بعدی هم پاداش خاصی در نظر گرفته‌ایم. با این کار می‌خواهیم انگیزه کادر فنی و بازیکنان را بالا ببریم تا ان‌شاءالله نتایج خوبی را کسب کنیم. این کار در تمام تیم‌های دنیا انجام می‌شود.

نبی در پاسخ به این سوال که آیا تنبیهاتی در قرارداد کی‌روش در نظر گرفته‌اید؟ گفت: تنبیهات خاصی در نظر نگرفته‌ایم و شاید محروم شدن از پاداش‌ها نوعی تنبیه باشد. ما تا به حال کسی را تنبیه نکرده ایم و این کار را هم نخواهیم کرد. باید به فکر ایجاد تعامل میان سرمربی و فدراسیون باشیم، زیرا اگر در همین ابتدا نتوانیم تعامل ایجاد کنیم، نمی دانیم در آخر چه خواهد شد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که چطور شد کی‌روش از مواضع قبلی خود کمی کوتاه آمد، گفت: اساسا در مدیریت طرفین به دنبال توافق هستند. با شناختی که در این سه سال و نیم از کارلوس کی‌روش داشتیم و او نیز از ما شناخت داشت بسته پیشنهادی را برای او مطرح کردیم. به طور مثال در پیش قرارداد آورده‌ایم که دستیار ایرانی باید در کنار کی‌روش باشد، البته دستیاری به غیر از "مارکار آقاجانیان" زیرا می‌خواهیم مربیان ایرانی هم در کنار کی‌روش دانش افزایی کنند. البته این کار تحمیل به کی‌روش نیست، ‌بلکه ما این کار را با توافق انجام می‌دهیم. در توافق نهایی با او سعی می‌کنیم نظرات دو طرف را به صورت کامل بررسی کنیم و بهترین تصمیم را بگیریم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس