من آثار و برکات دانشگاه آزاد را می‌دیدم و مطلع بودم. از سوی دیگر ارتباط تنگاتنگی با دکتر جاسبی داشتم و ...

آثار و برکات دانشگاه آزاد را دیدم/ ارتباط تنگاتنگی با جاسبی داشتم/ نتوانستم به هاشمی
گروه سیاسی مشرق - علی اکبر ناطق نوری نقش موثری در انتخابات ریاست جمهوری و همچنین انصراف عارف داشت که پس از پایان انتخابات  و فروکش کردن هیجانات رقابت های انتخاباتی، روایت های زیادی توسط چهره های سیاسی از نقش موثر او منتشر شد. در فاصله کمتر از چهار ماه از انتخابات گفت و گویی از تیمور علی‌عسگری معاون سابق پارلمانی مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر شد که در آن برای اولین بار ناگفته‌هایی از واپسین روزهای منتهی به انتخابات و پشت پرده‌های آن مطرح شده بود.

‌عسگری که یکی از نزدیک‌ترین یاران هاشمی به شمار می‌آید ضمن اشاره به تصور عمومی مبنی بر نقش مهم خاتمی در انصراف عارف، گفت: «خاتمی در نامه‌ای به ناطق پیشنهاد کرد که سه نفر از طرف روحانی و سه نفر از طرف عارف معرفی شوند و چند نفر هم مرضی الطرفین باشند و این شورا تصمیم بگیرند. بعد ناطق در جلسه ای به آقای خاتمی گفته بود فرصتی برای تشکیل این چنین شورایی وجود ندارد و گفته بود که مگر غیر از این است که آقای عارف گفته که «اگر آقای خاتمی به من بگویند، من کنار می روم» این موضوع را مکتوب کنید. بنابراین آقای ناطق نقش اثرگذاری داشت که آن نامه را خاتمی بنویسد».

با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی اخبار متفاوتی در خصوص احتمال ورود ناطق به عرصه انتخابات منتشر شد، در پی احتمال حضور ناطق نوری در انتخابات و احتمال سرلیستی وی توسط اصلاح طلبان، محمد رضا عارف اعلام کرده در این صورت به صورت مستقل و با لیست حزب خود در انتخابات شرکت خواهد کرد. به همین دلیل است که اکنون رسانه ها تحرکات ناطق نوری را به دقت دنبال می کنند و وی در بین سایر چهره های سیاسی از حساسیت بالایی برخوردار شده است.

روزنامه شرق امروز به گفت و گو با ناطق پرداخت و در ابتدای گفت و گوی خود به عنوان مقدمه نوشت: روزی بهاری، بلندی‌های لواسانات، دشتی که سبزشده و هوا هم به‌راستی هوا! قابل‌تنفس و سرخوشانه برای روزی مهم، قراری مهم و البته گفت‌وگویی مهم؛ گفت‌وگو با مردی که باوجود شهرتش سال‌هاست سکوت اختیار کرده و کمتر تن به گفت‌وگو می‌دهد. با چای و سوهانی که از کشوی میز بیرون می‌آورد، پذیرایی صمیمانه‌ای از ما می‌کند و سربه‌سر من و حاضران می‌گذارد! می‌خندد و ما هم ‌می‌خندیم، حاضران در اتاق در گفت‌وشنودی غیررسمی، از مسایل روز کشور و سال‌های گذشته می‌پرسند و او با روی باز و دقیق تحلیل می‌کند و پاسخ می‌دهد...

- در ادامه بخش هایی از سخنان ناطق نوری در گفت و گو با روزنامه شرق را می خوانید؛

- آقای هاشمی از من خواستند جایگزین مرحوم حبیبی که عضو هیات موسس بودند، بشوم. همان‌طور که گفتم، دیدم زیبنده نیست که آقای هاشمی از من درخواستی داشته باشد و نه بگویم. به همین خاطر پذیرفتم. به هر روی هیات موسس دانشگاه آزاد قبلا اختیارات بیشتری داشت، ولی در این دوره‌های اخیر، اختیارات هیات موسس کم شد و بخشی از آن به هیات‌امنا داده شد.

- من از ابتدا تقریبا در جریان تاسیس دانشگاه بودم و البته از موافقان آن بودم به همین خاطر زمانی که دانشگاه آزاد گسترش پیدا می‌کرد، خوشحال می‌شدم چرا که آثار و برکاتش را می‌دیدم و مطلع بودم. از سوی دیگر ارتباط تنگاتنگی با دکتر جاسبی داشتم به این صورت که بعضا ایشان به دفتر من می‌آمدند یا گاهی من به دفتر او می‌رفتم و به مناسبت‌های مختلف در جریان دانشگاه بودم.

- در یک مقطع هم آقای هاشمی از من خواسته بود که عضو هیات‌امنای دانشگاه‌های مازندران شوم که این را هم پذیرفته بودم و در مقطعی عضو هیات‌امنای دانشگاه‌های آزاد استان مازندران بودم. طبیعتا در جریان مسایل قرار می‌گرفتم. از این جهت درباره کلیات دانشگاه بی‌اطلاع نیستم.

- آقای جاسبی روابطش با نمایندگان خیلی قوی و خوب بود و هم انصافا مدیر قوی‌ای بود. از سوی دیگر دانشگاه آزاد در همه استان‌ها بود. هر نماینده‌ای هم توقع داشت که در شهر خود شعبه‌ای داشته باشد بنابراین خودشان را مدیون می‌دانستند و بستر را خراب نمی‌کردند؛ یکی از امتیازات نماینده این بود که توانسته یک دانشگاه را به شهرش ببرد. بنابراین هر زمان که قرار بود برای دانشگاه آزاد تصمیمی گرفته و رای‌گیری شود، رای می‌دادند. حتی در مجلس سوم که مخالفت‌ها تندتر بود، باز هم رای می‌آورد.

- دانشگاه آزاد یک نعمتی است که نصیب جمهوری‌اسلامی شد البته با پسوندی که خود جمهوری و این انقلاب دارد یعنی «اسلامی». به نظر من هیچ مکتبی مثل مکتب اسلام انسان‌ها را تشویق به فراگیری علم و دانش نمی‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    دیدم زیبنده نیست که آقای هاشمی از من درخواستی داشته باشد و نه بگویم. به همین خاطر پذیرفتم.!!!!!!!!!!!!! از ایادی هاشمی است
  • میترا1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    البته که برکات داره ! منتهی واسه کی ؟؟ مردم خودشون میدونن!
  • حسین ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    دانشگاه آزاد یک نعمتی است که نصیب جمهوری‌اسلامی شد!!!!! از نعمات دانشگاه آزاد که به دانشجو هاش نرسید ولی یه عده جیبشون پر نعمت شد
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    آثار و برکات گسترش فساد در جامعه توسط دانشگاه آزاد را دیدید؟
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    چه ساده بودیم و بودند مردمی که سال 76 فکر میکردند رفسنجانی و ناطق انقلابی اند اون موقع سنی نداشتم (15 سالم بود)، اما تعصب انقلابی گری داشتم مثل امروز هم رسانه ای نبود تا شخصیات ها رابشناسیم ولی از اونهایی که به ما میگفتن اینا انقلابی ان نمی گذرم کما اینکه الان باهاش قهرم
  • لیلی ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    الهی ! دلشون نیمده نه بگویند.. اسم چه ادمای خوشنامی تو این مصاحبه هست! هاشمی خاتمی جاسبی.. خدا از دلها اگاهتر است ...کی بشه خدا صبرش تموم شه.. خدایا
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    سلیمان صرد خزایی مسلم و امام حسین را یاری نکرد؛ حزب الله فدایی رهبر است
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    چطور به این عمار رهبری در سال 88 نه گفتی؟
  • مدرس دانشگاه آزاد ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    از مسئولین دانشگاه آزاد می خواهم به پرداختی حق التدریس های دانشگاه آزاد توجه شایسته ای داشته باشند. آخه هر سال حدود 150تومان (1500ریال)به هر ساعت حق التدریس اضافه می کنند.یعنی حدود 2درصد افزایش می دهند.
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    مرده بدم زنده شدم دولت پاینده شدم
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    میشه بگی کجا نه گفت؟ با سکوتش تایید کرد دیگه
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    خداشما را با هاشمی جاسبی و خاتمی محشور کند
  • مودی ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    یاد جمله ای که دکتراسماعیلی عضو حقوقدان سابق شورای نگهبان در مورد ناطق در برنامه شناسنامه یا دیروز امروز فردای تلویزیون گفت افتادم ... جوانمرد !!! بله جوانمردی که خجالت میکشد به هاشمی نه بگوید اما به فریاد این عمار رهبری در سال 88 هیچ جوابی نمیدهد و سر در لاک خود فرو میبرد ... به وضوح روشن است که بدهی ناطق به هاشمی بیشتر از بدهی وی به رهبر و نظام است چون در سال 88 فتنه گران اصل نظام را نشانه رفته بودند.... این هم از جوانمردی ناطق ... خدا عاقبت همه مان را ختم به خیر کند .... حب و بغض های شخصی با انسان چه میکند...
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    همتون از یه دار و دسته هستید
  • ریاستی ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    وای چه برکاتی،خدا به دور،خصوصا در عرصه علم وفرهنگ وثروت اندوزی!!!!
  • مودی ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    چی شده مشرق با ما مهربون شدی؟!! یکی دو نوبت شده کامنت منو منتشر میکنی....
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    به یاد ان مناظره تاریخی اقای احمدی نژاد که گفتند پسر جناب....
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    یکی از برکات دانشگاه ازاد فارغ التحصیلانی هستند که درفیسبوک به صورتهای عریان ونیمه عریان برای خودشون صفحه باز میکنن ودر پروفایلشون با افتخار مینویسند در دانشگاه ازاد اسلامی!! درس خوانده اند است!!
  • شيرقلي ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    مشرق جان چرا يكي نيست از اين آقا بپرسه چرا هنوز جواب سؤال احمدي نژاد را ندادي؟
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    خیلی ها از دانشگاه آزاد به نان و نوایی رسیده اند .
  • ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    دانشگاه آزاد ملک خداوند است؟ منظور از خداوند کدام خداوند است؟ آنکه همه خلایق را آفریده است یا منظور از خداوند صاحب حقیقی آن یعنی جناب حاج آقا خاطره است؟ چرا آقای ناطق برنامه عملی برای استفاده مردها از مناظر زیبایی که حاج آقا خاطره توصیه می فرمایند ، طرح و برنامه عملی ارائه نمی کنند؟
  • وحید ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    ناشناس ۱۴:۴۴ شما حرف نزنی سنگین تری! بنده ی خدا، به فارغ التحصيلان چی کار داری؟ خودت فهمیدی چی گفتی؟ تا حالا به دانشگاه شهید بهشتی و علوم پزشکی ایران و فنی تهران سر زدی؟؟ تازه بازم هستن ولی من با چشمای خودم وضعیت نامناسب حجاب و پوشش دانشجوهارو تو این دانشگاه ها دیدم، چرا موقع نظر دادن یه کم فکر نمیکنید؟؟؟
  • ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    اتفاقا خیلی هم نبودن ولی اونا که رسیدن رسیدن هاااااااااا!
  • ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    خیلی ها هم نان رو از سفره خودشون برداشتن دودستی تقدیم دانشگاه آزاد کردن تا حضرات سر مائده آسمانی جمع بشن
  • ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    حاج آقا آثار و برکات دانشگاه آزاد رو دیدن، نگفتن قبل از عضویت تو هیئت موسس یا بعدش؟
  • گمنام ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    به ناشناس ۱۴:۴۴ باید بگم؛ فارغ التحصيلان دانشگاه آزاد جوونای همین مملکتن، اونایی هم که تو فیسبوک و هزار ناکجا آباد دیگه هستن چه دانشگاه دولتی درس میخوندن چه آزاد، کاری که بهش اعتقاد دارنو انجام میدن، برای نمونه اظهارات آقای صادق زیباکلام که عضو هیئت علمی دانشگاه تهران هست رو داریم میبینیم!!!!! بیچاره جوونایی که زیر دست ایشون تربیت میشن!! دانشگاه آزاد فقط فساد اقتصادی کلان داره، وگرنه باقی چیزها در همه جا دیده میشه!
  • رضا ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    سکوت علامت رضاست دیگه!!
  • ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    شماکه صددرصد آثاروبرکاتش رادیدید !!!!!
  • جغفر قاسمی بوسجین ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    0 0
    اتفاقا" منظور حاج اقا بزرگ از زبیا رویان ان زبیا رویانی است که از دانشگاه ازاد فارغ التحصیل می شوند در ضمن این یکی از جاج اقا ها با چراغ سبزی که به او نشان دادند بدجور به دور افتاده نمی داند از برکات کسانی که اورده اند چگونه تشکر کند لازم است به این حاج اقا هم بگم داداش برو مشغول کارخانه ات باش سیاست شما ها را امتحان کردیم ما نسل جوان بیکار اما توانمند زیادی داریم که به علت تنگ شدن جا برای انان برخی از این مملکت مهاجرت می کنند پس بگذارید که اینان دیگر جامعه رااداره کنند
  • ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    0 0
    يك محقق قدَر بررسي كنه ببينيم چرا رد هر فسادي را ميگيريم به بستگان نسبي يا سببي! يا اقتصادي يه دودمان ميرسيم؟
  • mohammad ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    0 0
    عاقبت بخیر شد یا نه اینو بگو.
  • ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    0 0
    آثار و برکات دانشگاه آزاد !
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    0 0
    خدایا مرا هم از برکات دانشگاه آزاد بی نصیب مگذار
  • علی اصغر ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    0 0
    دانشگاه آزاد فارغ التحصیل بیکار و مال باخته تولید میکنه از اون طرف ملیاردرهای فامیلی , به نسبتی که به فارغ التحصیلان اضافه میشه به ثروت این هقت خط ها هم اضافه میشه .
  • ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    0 0
    درود بر احمدی نژاد که امثال این اقا از او بیزار هستند!!!!
  • ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    0 0
    ماشالله شما از کجا می دونی؟ اون با این جزئیات
  • ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
    0 0
    احمدی نژاد: بسران آقای هاشمی و ناطق چی کار میکنن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس