تیم فوتبال رئال مادرید موفق شد در دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ را شکست دهد.

به گزارش مشرق، دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی 1-0 رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو مقابل بایرن مونیخ به پایان رسید. کریم بن‌زما در دقیقه 19 تک گل این بازی را به ثمر رساند. (فیلم خلاصه دیدار رفت رئال مادرید - بایرن مونیخ)

برخلاف انتظار بازی با حملات بایرن‌مونیخ آغاز شد و این تیم مالکیت توپ را در اختیار گرفت و توسط آرین روبن و فرانک ریبری چندین فرصت گلزنی را از دست داد. اما در اولین حمله جدی رئال، رونالدو در دقیقه 19 هموطنش کوئنترائو را صاحب توپ کرد و این بازیکن با نفوذ از سمت چپ و پاس عرضی به دهانه دروازه باعث شد تا کریم بنزما به راحتی دروازه نویر را باز کرده و رئال‌مادرید را جلو بیندازد تا نیمه نخست با برتری یک بر صفر میزبان به پایان برسد.

کریم بنزما

در نیمه دوم باوارایی‌ها به دنبال زدن گل تساوی بودند اما شاگردان آنچلوتی با دفاعی منطقی راه‌های نفوذ را بستند و در ضدحملات هم بسیار خطرناک ظاهر شدند.

در شرایطی که شاگردان گواردیولا در پایان بازی فشار زیادی را روی دروازه رئال به وجود آوردند اما درخشش کاسیاس مانع از باز شدن دروازه رئال شد تا در نهایت بازی با برتری یک گله کهکشانی‌ها به پایان رسید و گواردیولا سرانجام در برنابئو متحمل شکست شد.

پیروزی خانگی رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ

مصدومیت پپه مدافع پرتغالی رئال و خروج او از بازی و تعویض کریستیانو رونالدو و حضور گرت بیل در میدان از اتفاقات مهم این بازی بود. در دقیقه 92 نیز توماس مولر در محوطه جریمه سرنگون شد که اعتقاد به خطای پنالتی داشت اما تصاویر تلویزیونی نشان داد خطایی در این صحنه رخ نداده است.

رئال با این پیروزی یک گام به دسیما و کسب دهمین عنوان قهرمانی اروپا نزدیک شد. دیدار برگشت سه‌شنبه هفته آینده در آلیانس آره‌نا برگزار می‌شود.

ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو به نوعی برای بایرن طلسم شده است چرا که آنها در 6 بازی قبلی خود در این ورزشگاه در رقابتهای لیگ قهرمانان مغلوب شده اند.

نکاتی آماری در مورد بازی

* رئال مادرید و بایرن مونیخ تا به حال 15 بار در رقابتهای لیگ قهرمانان رو در روی هم قرار گرفته اند که این تعداد با رکورد بیشتری تقابل دو تیم اروپایی متعلق به بارسلونا – میلان برابر می کند.

* بایرن مونیخ برای نخستین بار در طول 10 بازی اخیر خود در مرحله حذفی لیگ قهرمانان شکست خورد.

* کارلو آنچلوتی تا به حال هرگز به عنوان سرمربی مقابل بایرن مونیخ مغلوب نشده است (5 پیروزی و 2 تساوی همگی با میلان).

* بایرن مونیخ 6 بازی قبلی خود در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو را واگذار کرده است (شکست مقابل اینتر در فینال رقابتهای سال 2010 هم شامل این شکست ها می شود).

* گواردیولا برای نخستین با در 8 دیداری که به عنوان سرمربی به سانتیاگو برنابئو رفته است شکست را پذیرفت.

* بایرن مونیخ در 3 دوره اخیری که دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را واگذار کرده اند، از دور رقابتها حذف شده اند.

به گزارش مشرق، دیگر دیدار این مرحله شب گذشته بین تیم‌های اتلتیکو مادرید و چلسی برگزار شد که این دیدار با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. (اینجا)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس