طرح پیشنهادی 5+1 برای راکتور آب سنگین اراک نیز به مفهوم تعطیلی این مرکز است، از جمله با این پیشنهاد که ظرفیت آن از 40 مگاوات کنونی به 10مگاوات-یعنی تقریبا هیچ- کاهش یابد و...

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری مدیر مسوول کیهان در یادداشت امروز این روزنامه به دور جدید باج خواهی های غرب اشاره کرد و نوشت:1- این نوشته در پی آن نیست که تلاش بی‌وقفه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان را نادیده بگیرد و یا در انگیزه آنان برای حفظ و حراست از دستاوردهای نظام خدشه‌ای وارد کند ولی شواهد و نشانه‌هایی در دست است که نشان می‌دهد آنچه تاکنون و در جریان مذاکرات اخیر با گروه کشورهای 5+1 به دست آورده‌ایم با آنچه وعده داده شده بود و انتظار می‌رفت فاصله زیادی دارد تا آنجا که می‌توان گفت تنها دستاورد دور جدید مذاکرات اثبات بی‌خدشه این واقعیت بوده است که «آمریکا قابل اعتماد نیست»!
و این، اگر چه با دستاوردهای مورد انتظار همخوانی نداشته و از جنس و سنخ دیگری است ولی بی‌تردید دستاورد بزرگی است که می‌تواند در ترسیم «نقشه‌راه» نقش سرنوشت‌سازی داشته و برخی از توهمات پمپاژ شده طی سال‌های اخیر را از میان بردارد.
و اما، این فاصله که پر ناشدنی به نظر می‌رسد را نه در کوتاهی تیم مذاکره‌کننده، بلکه باید در بستر و چارچوب -modality- تحمیل شده مذاکرات جست‌وجو کرد و به قول «لاپلاس»، کسی که در کویر پشت به خورشید می‌دود، همواره سایه خود را پیش روی خواهد داشت و نباید تصور کند که با افزایش سرعت می‌تواند از سایه خود سبقت بگیرد! چاره کار، تغییر «جهت حرکت» است و نه؛ افزایش سرعت. یادداشت پیش روی، اگر از وسوسه اصحاب وطن‌فروش فتنه 88 و لیبرال‌های سینه‌چاک و خود باخته- و بعضا خود فروخته- غرب‌گرا دور بماند، در پی همدلی و همراهی با تیم مذاکره‌کننده کشورمان است و در وسع و اندازه خود، لغزش‌گاه‌های مسیری که پیش گرفته شده است را به نمایش می‌گذارد و بر این واقعیت تاکید دارد که بستر و چارچوب کنونی مذاکرات همان «شتر مجنون» در داستان ملای‌رومی است که دل در گرو کُرِه خود دارد و برای رسیدن به «کوی‌لیلی» قدم از‌قدم بر نمی‌دارد. بخوانید!
2- فردای آن روز که توافقنامه ژنو به امضاء رسید - یکشنبه 3 آذرماه 92 / 24 نوامبر 2013 - «فرد کاپلن» روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی و ستون‌نویس روزنامه‌های نیویورک تایمز، نیویورکر، آتلانتیک و اسلیت آنلاین و مؤلف چند کتاب در زمینه‌های نظامی و جنگ هسته‌ای، طی مقاله‌ای با ابراز تعجب نوشت:
« چند هفته پیش یک مقام رسمی ارشد کاخ سفید از من و چند روزنامه‌نگار دیگر دعوت کرد تا نظر ما را درباره پیش‌نویس توافقنامه‌ای که قرار بود اوباما در مذاکره 5+1 با ایران به طرف ایران پیشنهاد کند جویا شود. وقتی متن پیش‌نویس توافقنامه را دیدیم، آن را کاملاً یکسویه ارزیابی کردیم و همه ما بر این باور بودیم که ایرانی‌ها هرگز این متن را نخواهند پذیرفت و به شرایطی که در آن آمده است تن‌نخواهند داد. پیش‌نویس توافقنامه به گونه‌ای بودکه هیچیک از مواد آن نمی‌توانست با اعتراض یک آمریکایی، یک اسرائیلی و یا یک عرب متعصب روبرو شود. اما امروز که متن توافقنامه یکشنبه ژنو منتشر شد با کمال تعجب دیدم همان پیش‌نویسی است که چند هفته قبل دیده بودم و اکنون تیم هسته‌ای ایران، برخلاف انتظار ما، بدون کمترین تغییری در متن پیش‌نویس به آن تن داده و پذیرفته است.»!
کیهان در همان اولین روزهای بعد از توافق ژنو و در جریان رصد رسانه‌های آمریکایی به نوشته «فردکاپلن» در سایت «اسلیت آنلاین» دسترسی پیدا کرده بود ولی به مصداق آیه شریفه «ان جائکم فاسق بنباء... اگر فاسقی خبری آورد، درباره آن تحقیق کنید» انتشار آن را به مصلحت ندیده و ترجیح داده بودیم که با اعلام پیروزی تیم هسته‌ای و رئیس‌جمهور محترم کشورمان همسویی کنیم، اما وقتی متن توافقنامه ژنو - به روایت وزارت خارجه خودمان
 و نه fact sheet کاخ‌سفید- منتشر شد، با کمال تاسف آنچه فرد‌کاپلن نوشته بود را «واقعی» یافتیم و طی چند یادداشت و گزارش به نقد مستند توافقنامه پرداختیم اما، باز هم به نوشته یاد شده استناد نکردیم، و این در حالی بود که برخی از دوستان با کم‌لطفی! کیهان و اسرائیل را به همسویی در مخالفت با توافقنامه ژنو متهم می‌کردند و در همان حال کاپلن به صراحت نوشته و استناد کرده بود توافقنامه ژنو هر آمریکایی و اسرائیلی متعصبی را هم راضی کرده است.
امروزه اما، بسیاری از دیرباورها نیز به این باور رسیده‌اند که در توافقنامه ژنو امتیازهای نقد داده‌ایم - نظیر امتیاز غنی‌سازی 20 درصد - ولی حتی وعده‌های نسیه هم نگرفته‌ایم، که افزایش تحریم‌ها، غیرقابل دسترس بودن اقساط دارایی‌های خودمان که بلوکه شده است و... فقط بخشی از آن وعده‌های نسیه و انجام نشده است.
3- روز چهارشنبه هفته گذشته، رهبر معظم انقلاب در دیدار مدیران و کارشناسان سازمان انرژی اتمی، نقشه راه فعالیت هسته‌ای کشورمان را ترسیم کردند و بر این محورهای غیرقابل تغییر تأکید ورزیدند که؛ «فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه تحقیق و توسعه هسته‌ای به هیچ‌وجه متوقف نخواهد شد و هیچیک از دستاوردهای هسته‌ای نیز تعطیل‌بردار نیست... و کسی هم حق معامله بر روی آنها را ندارد و کسی هم این کار را انجام نخواهد داد... تنها راه این است که به مسیر پیشرفت خود با قدرت ادامه دهیم و زیر بار حرف زور نرویم»... حضرت‌آقا با اشاره به فضاسازی بین‌المللی دشمن علیه برنامه هسته‌ای کشورمان فرمودند «بر‌همین اساس بود که با طراحی جدید دولت برای مذاکره درخصوص موضوع هسته‌ای موافقت شد تا این جو جهانی شکسته و ابتکار عمل از طرف مقابل گرفته شود»
اکنون و باردیگر با تأکید بر قابل تقدیر بودن تلاش تیم هسته‌ای کشورمان می‌توان گفت؛ لازمه تحقق نقشه راهی که رهبرمعظم انقلاب ترسیم فرموده‌اند تغییر بستر مذاکرات- نه توقف آن - و تدوین چارچوب و مدالیته‌ای متفاوت با چارچوب کنونی مذاکرات است. این چارچوب می‌تواند و باید در محدوده معاهده NPT و پادمان‌های مربوطه تدوین و تعریف شود، چرا که بستر کنونی مذاکرات با زیاده‌خواهی‌های غیرقانونی و محورهای فراتر از معاهدات پذیرفته  شده بین‌المللی و عرف رایج و شناخته شده مذاکرات تهیه و ارائه - بخوانید تحمیل - شده است.
در این‌باره اگرچه گفتنی‌های درخور توجهی هست ولی در محدوده این نوشتار تنها به نمونه‌هایی از آن اشاره می‌کنیم و باقی به بعد می‌گذاریم.
4- آمریکایی‌ها در جریان مذاکرات واژه من‌درآوردی «BREAK  OUT - نقطه‌گریز»، را که در هیچیک از متون قانونی و فایل‌های فنی و حقوقی هسته‌ای سابقه ندارد، به میدان مذاکره آورده و ادعا می‌کنند فعالیت اتمی ایران باید به گونه‌ای باشد که در صورت تصمیم به ساخت سلاح هسته‌ای
- نقطه‌گریز از معاهده NPT- حداقل بین 12 تا 18 ماه با تولید سلاح‌اتمی فاصله داشته باشد. جان‌کری در مصاحبه اخیر خود گفته است این فاصله در حال حاضر فقط 2 ماه است! آمریکایی‌ها برای افزایش «نقطه‌گریز» از - به قول خودشان - 2ماه‌‌به 18‌ماه، تاکید می‌کنند و به جد از تیم هسته‌ای کشورمان می‌خواهند که
الف: تعداد سانتریفیوژهای فعال کمتر از 4 هزار دستگاه باشد!
ب: مواد هسته‌ای ذخیره شده - اورانیوم زیر 5 درصد - بیشتر از 2000 کیلو نباشد!
ج - ایران با پذیرش پروتکل الحاقی -بازرسی‌های سر زده، از هر جا و در هر‌زمان- زمینه نظارت دایمی بر فعالیت هسته‌ای خود را فراهم آورد.
تن دادن به این خواسته غیرقانونی حریف که متأسفانه برخی خبرها از پذیرش - دستکم ضمنی- آن از سوی تیم کشورمان حکایت می‌کند، یعنی، دست کشیدن از غنی‌سازی صنعتی و کاهش فعالیت هسته‌ای ایران در حد آزمایشگاهی! در این صورت، باید تأسیسات فعال هسته‌ای کشورمان را برای همیشه از چرخه قانونی خارج کرده و اوراق کنیم و در یک کلام، فعالیت هسته‌ای نداشته باشیم. آمریکایی‌ها در مذاکرات به صراحت از واژه‌ اوراق کردن -DISMANTLE- بهره گرفته‌اند.
این در حالی است که معاهده NPT  و پادمان‌های مربوطه، هیچگونه محدودیتی برای تعداد سانتریفیوژها، میزان ذخیره‌سازی اورانیوم غنی شده و درصد آن قائل نشده و تنها راه پیشگیری از تولید سلاح را در بازرسی‌های آژانس تعریف کرده است.
5- آمریکایی‌ها در جریان مذاکرات واژه جدید دیگری نیز با عنوان «ابعاداحتمالی نظامی PMD»  اختراع کرده و ادعا می‌کنند، برای اطمینان از این که احتمال رویکرد به تولید سلاح هسته‌ای در جمهوری اسلامی ایران وجود نداشته و یا در گذشته حرکتی در این جهت صورت نپذیرفته است باید به تمامی پرسش‌های قبلی 5+1 پاسخ داده شود و اجازه بازرسی از تمامی مراکز نظامی و تسلیحاتی، شناسایی تمامی دانشمندان هسته‌ای و مذاکره و مصاحبه با آنها، معرفی تمامی افراد و مراکزی که مورد نظر بازرسان باشد و... نیز در دستور کار قرار گیرد.
نکته درخور توجه آن که، حریف هیچ نقطه‌ پایانی برای اعلام نتیجه این بازرسی‌ها و عادی شدن پرونده هسته‌ای ایران مشخص نمی‌کند و نقطه پایان را نه در اطمینان فنی و حقوقی، بلکه در اقناع خود می‌داند و در مواردی اعلام کرده است که انجام این بازرسی‌ها و اعلام نتیجه‌نهایی حداقل - تاکید شده است که حداقل - 20 سال طول می‌کشد!
گفتنی است که آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند بعد از بازرسی از یک مرکز و اطمینان از عدم وجود فعالیت هسته‌ای در آن، می‌توانند باز هم برای بازرسی به آن مرکز مراجعه کنند چرا که بعید نیست در فاصله بعد از بازرسی اول، انحراف به سوی تولید سلاح -DIVERSION- صورت پذیرفته باشد! این بهانه را پیش از این درباره پارچین پیش کشیده بودند، تن دادن به این خواسته غیرقانونی حریف نیز مفهومی غیر از تعطیل کردن و توقف فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان ندارد. پیش از این طی یادداشتی با یک محاسبه سرانگشتی نتیجه گرفته بودیم که پایان این بازرسی‌ها حداقل 200 سال به درازا می‌کشد!
طرح پیشنهادی 5+1 برای راکتور آب سنگین اراک نیز به مفهوم تعطیلی این مرکز است، از جمله با این پیشنهاد که ظرفیت آن از 40 مگاوات کنونی به 10مگاوات-یعنی تقریبا هیچ- کاهش یابد و...
 دراین‌باره و مخصوصا درباره وعده‌های نسیه و دم‌دستی و «ریز» حریف که متأسفانه در برخی رسانه‌ها «درشت‌ نمایی» می شود گفتنی‌های دیگری نیز هست که به بعد می‌گذاریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 81
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    oona b marg migiran k be tab razi beshim na 10 oona na 40 ma 30 kheyresho bebini
  • ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    حاج حسین ممنون
  • سجاد ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    مثل همیشه تحلیلی پر مغز و قوی... خدا کنه این دولت و تیم مذاکره کننده سر عقل بیان هر چه زودتر
  • مرتضی ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    قبول کنید که عقب نشینی از مواضع گذشته هسته ایی ، اوضاع را بهتر نکرد که هیچ ، خیلی باعث شرمساری شدش . حالا بیا فعلا جواب زیاده خواهی های اجنبی ها رو بده!!
  • ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    حالا مشخص شد عده ای که حاج حسین ما را همسو با اسرائیل می دانستند ، خود از کاسه لیسان اسرائیل و صهیونیست جهانی بودند .
  • ناشناس ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    دستاوردهای دانشمندان شهید هسته ای که باعث عزت و اقتدار ملی ما بود با قرار داد ژنو و نهایی شدن آن در حال نابود شدن است .
  • ناشناس ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    درود بر حاج حسین شریعتمداری سردار قلم .
  • میترا1 ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    دوستان سخنرانی اقای نبویان در نقد توافقنامه ی ژنو را گوش کنند همان نماینده ای که برای اولین بار درتاریخ جمهوری اسلانی ایران شورای امنیت ملی از اوبه دادگاه شکایت کرد !!
  • شکوفه ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    دست مریزاد.ایکاش به جای کلی گوئی تیم مذاکره کننده مورد به مورد مسائل مطرح شده بالا رو جواب بده.
  • Behnam ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    شریعتمداری چیکارست آخه
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    خداحفظت کنه ...عالی بود ولی محاظه کارانه
  • امين ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    هدف غرب كاهش و محدود كردن غني سازي تا حدي كه بود و نبودش خيلي فرقي براي ايران نكند مي باشد
  • سيد مجيد حسيني ازنوجاني ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    غرب همين 3 سال را مهلت دارد تا در زمان همين رئيس جمهور فعلي روابطش را سامان بخشد و در غير اينصورت در حصرت رابطه با ايران خواهد مرد. لذا وقت كشي را كنار بگذارد و كوتاه بيايد و طمع نكند. همين كه پاي ميز مذاكره رفته ايم خيلي امتياز بوده كه به دست آورده اند وگرنه ايران قدرمتند تر از آن است كه با اين بيفرهنگ ها اينگونه سرميز بنشيند.
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    بااینکه به اقای شریعتمداری نقد هایی وارد هست ولی سخن منطقی گفته شده اقای روحانی جواب بدید لطفا ؟چرا در مورد توافقات هسته ایی و اجرای تعهدات از طرف غربی داره لاپوشانی صورت میگیره چی شد پس شعارهایتان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    زنده باشی حاج حسین خار چشم دشمنایی
  • منتظر ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    احسنت بر شریعتمداری فهیم و بصیر که حقیقتا دوست داشتنی هستند و خیلی زود متوجه افکار پست دشمن می شوند بهتر است دیپلمات های ایرانی قبل از هر دور مذاکره خدمت ایشان برسند و راهنمایی های لازم را دریافت کنند
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    آقای شریعتمداری چکاره نظام هستن؟ وقتی حضرت آقا از تیم هسته ای حمایت میکنن دیگر نیازی به اظهار نظر افرادی مثل آقای شریعتمداری نیست و مردم مطیع امر رهبری هستن آقای شریعتمداری..
  • ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    مردم گفتند انرژی هسته ای در اولویت نیست - بنابراین همین خواسته باید دنبال شود - نه خواسته اصول گرایان
  • منتظر ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    شریعتمداری در همه نقدها به خوبی از بیانات رهبری استفاده می کند و طوری صحبت می کنند که هیچ وقت خلاف نظر ایشان نیست . رهبری هم هیچ وقت نگفته اند که مذاکرات به نفع نظام است بلکه در هر سخنرانی بدبینی خود را به مذاکره با آمریکای پلید بیان کرده اند .
  • ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    چرا همیشه حواشی سخنانی که رهبری پیرامون مذاکره فرموده اند را به روی مبارک خودنمیاورید؟؟؟؟؟؟
  • مصطفی ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    میشه بگی کدوم اجرای تعهدات ؟ پولی که هنوز 1 قرونش به دستمون نرسیده ؟ هواپیماهایی که بهمون نمیفروشن ؟ بامبولی که توی تعمیره هواپیما و فروش قطعاتش در آوردن ؟؟ توافق نامه های جدیدی که پارلمان اروپا برامون تصویب کرده ؟؟ درخواست کاهش برنامه های موشکی ؟؟ میشه دقیقا بگی کدوم اجرای تعهدات ؟؟؟
  • مصطفی ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    اگه اینجوریه تو که کلا هیچ کاره هستی چرا نظر میدی ؟؟؟ همین آدم هایی مثل شما دل آقا رو خون کردن دیگه که فقط نوک دماغشون رو میبینن به نظرت آقا بیاد چی بگه ؟؟؟ گوش میدین؟؟ یا فقط اون جاهایی که باب میلتون هست رو میبینید ؟ آقا چند بار بگه من خوشبین نیستم نشنیدی اینو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بعدشم انتظار داری آقا بیاد مستقیما بگه ؟؟؟
  • ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    امام علی(ع) بنا به مصالحی در مقابل عملکرد عثمان در ظاهر خویشتنداری میکرد ولی صحابی خاص او ابوذر غفاری در مقابل عثمان افشاگری میکرد بصیرت یعنی تشخیص اینها! این عمّار حضرت آقا را نشنیدی؟
  • یاور ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    عشقه
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    شما یه بار دیگه متن رو بخون بعد در فشانی کن !
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    منفی یا مثبت ندین بهتره جواب بدین به اظهار نظر
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    خاک برسرترسوشان کنیم , وقتی ایمان به خدا نباشد همین میشود که باید از آنهابترسند. حضرت آقای راه را نشان دادند باید به ان عمل گردد.
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    خاک برسرترسوشان کنیم , وقتی ایمان به خدا نباشد همین میشود که باید از آنهابترسند. حضرت آقای راه را نشان دادند باید به ان عمل گردد.
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    یه روز نامه نگار متعهد و دلسوز
  • صادق ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    حضرت آقا از كليت مذاكره حمايت كردند، نه از جزئياتش. اين خيلي مسئله ي مهميه لطفا بهش دقت كنيد.
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    توچكاره اي كه درباره هرچيزي هارت و پورت مي كني و نخود هراشي ميشي
  • ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    شما اگه جوابی داری بسم الله ، و گر نه خوش گلدین .
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    همه همفکرانش شما مشتی بی ادب هستند و چون از سواد کافی برخوردار نیستن رو به فحاشی می آورند .
  • محمد ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    محافظه کارانه بودنش برا اینه یهو دیدی خاطرات 9 دی تجدید شد.
  • عبدالله ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    حالا بازهم مخالفین شریعتمداری خجالت بکشند از اینکه او را همراه اسرائیل می دانستند.
  • محمد ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    هر چی در اولویت نبود رو باید تقدیم کنیم؟ بله اقتصاد و فرهنگ در اولویته میشه بگید به جز اون سبد کالای فاجعه و این همه تبلیغ برای نگرفتن یارانه چقدر به اقتصاد اهمیت دادن؟
  • محمد ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    شما کلا وقتی جواب نقد رو ندارید و نمیدونید باید چیکار کنید میزنید به توهین! توانایی دارید یا به ادعای خودتون سواد دارید به کسی که کم سواد میخونیدش جواب بدید؟ چی شد کجاس اون همه ادعا؟
  • واقع بين ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    تو خودت رو قاطيه مردم نكن بابا
  • سرباز ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    سلام/آقاي شريعتمداري نظري داده اگه ايرادي داره بگو و گرنه حرف غير منطقي نزن تا به بي سواد بودنت شك كنيم.
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    مشرق این کامنت منو بذار آقای شریعتمداری و هم فکرانشون دلسوخته نظام و مردم نیستن و نخواهند بود بنا به چند دلیل: 1-دربرابر تمرد اقای احمدی نژاد از فرمان رهبری (در بکارگیری مشایی و خانه نشینی)سکوت کردن و همچنان حامی احمدی نژاد بودن هنوز هم هستن 2-دربرابر اوج گیری گرانیها سکوت میکردن و مقاله دوست داریم احمدی نژاد رو هرروز در روزنامه میدیدیم 3-دربرابر عزل و نصب های وزرا و استانداران و سایر مناسبتهای دولتی دریغ از یک مقاله انتقادی از کیهان 4-مخالفت صریح و دلنگرانی ایشان از به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای 5-نگرانی ایشان و دوستانشان از لغو تحریمها و .......................... حضرت اقا فرمودند مذاکره کنندگان فرزندان انقلاب هستن و به شدت مورد حمایت حضرت آقا هستن..
  • ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    تو اگه میتونی به جای فحش جوابشو بده چی کار داری چه کاره است
  • کریم ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    جناب آقای شریعتمداری خداوند عمر تورا وامثال تو که با جان ودل برای این مملکت خدمت میکنید طولانی کند انشا الله خفاشان از نور حقیقت گریزانند بعضی از وطن فروشان وخیانت پیشگان از نوشتار قلم تو واعمال تو نا راحت میشوند بگذار ناراحت بشوند تو با اقتدار راه خودرا ادامه بده حرفهای تو تیری است بر قلب دشمنان .
  • سرباز ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    باسلام/ توجه توجه پيامكي كه هم اكنون ميخوانيد علامت خطر است حواستان خيلي جمع باشد با توجه به شكل گيري مذاكرات اكثراً حواستان به سبد كالا معطوف و زمانتان در صف هاي طولاني "سبد " از بين رفت اميدوارام ما جزء آن دسته نبوده باشيم، سرگرمي جديد و مشغول كننده دريافت يارانه با پرسش هاي چند صفحه اي و درگيري و اختصاص بيشترين زمان رسانه به آن و دغدغه هاي فراوان آن به بازار عرضه شده است................... احتمالاً موضوع "يارانه " از مباحث و اتفاقات انرژي هسته اي و روابط با امريكا و توافقات خيليييييييييييي مهمتره.
  • نادر ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    ناشناس جان خیلی از مرحله پرتی درکت خیلی کم است یک مقدار درک سیاسی را بالا ببر
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    /اقای شریعتمداری ای کاش بجای تفرقه انداختن بین تیم مذاکره وملت به فرامین رهبری توجه میکردیدید/شمافقط درتهمت زدن به رجل سیاسی هیچ حرفه ای دیگرنداری /آقای ازآب گل آلودماهیگیر/
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    واقعا غرب داره از قطع رابطه و تحریم ما ضرر میکنه..(منظورم دوران احمدی نژاده) دلار رو باید 4000بخرن بیکاری و تورم در کشورشون زیاد شده مردمانشون ارزوی خریدن مسکن و خودرو رو دارن قیمتها امروز یک قیمتی و فردا یک قیمت دیگه هست
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    طرح پیشنهادی 5+1 برای راکتور آب سنگین اراک نیز به مفهوم تعطیلی این مرکز است، از جمله با این پیشنهاد که ظرفیت آن از 40 مگاوات کنونی به 10مگاوات-یعنی تقریبا هیچ- کاهش یابد و... شریعتمداری حالیش نیست هدف مواد تولیدیه نه انرژی
  • منوچهر راستی بروجنی ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    بهتر است کسانی که در علوم هسته ای تجاربی ندارند زبان در کام گرفته لفاظی نکنند و دنیا را مادیات و خوشی نبینند .فرمایشات آقا کلی و تمام جزئیات را در نظر می گیرد .حاج حسین هم شخصی مطلع و از تجربیات افراد آگاه استفاده کرده و سخن می گوید .حرفش حرف آقا و با اطلاع می گوید .وطیفه اش را انجام می دهد که درست است .ولی بعضی ها با علم به این که مطلب را می دانند خود را به نفهمی زده و از نگاه دیگر به این مسئله مهم نگاه می کنند .ولی حقیقت همان است که حاجی اطلاع رسانی کرده .
  • سامان ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    چرا این مثبت منفی هاتون عمل نمیکنه، اینجاهم از سانسور دست برنمیدارین!!! درود بر ایرانی آباد درود بر رهبر فرزانه انقلاب درود بر روحانی و همکارانش
  • ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    وفقیت های تیم جدید دارد این آقایان را منفجر میکنه ، شریعتمداری نیز از سر لج این اراجیف را می بافد. تا کور شود هر آنکه نتواند دید.
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    این اقایان دارند از موفقیت های تیم حاضر منفجر میشوند و لذا به اراجیف و تهمت و بهتان متوسل شده اند و آقای شریعتمداری نیز از سر نشئگی این اراجیف را سر هم میکند. تا کور شود هرآنکه نتواند دید. خفاش از نور وحشت دارد و در تاریکی میتواند به خونخواری خودش ادامه دهد . دوران این سیه دلان دیگر بسرآمده است.
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    پس چی شد اون وعده هایی که داده بودی؟چرخ هسته بچرخه چرخ کارخانه هم باید بچرخه! الان که الحمدلله نه چرخ هسته ای دیگه داره میچرخه نه چرخه کارخونه و نه چرخ زندگی مردم...... اون از ازادی بیان و ازادی مطبوعات که هنوز نیومده روزنامه ها و نشریات منتقد رو یا توقیف یا به قول خدشون کارت زرد داده.اونم از وزیر علوم که دانشگاه و رو محل جولان ادم های کم سواد و فتنه گر قرار داده.خدا بخیر بگذرونه...
  • محمد ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    سالاری حاج حسین
  • سرباز ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    باسلام/ توجه توجه پيامكي كه هم اكنون ميخوانيد علامت خطر است حواستان خيلي جمع باشد با توجه به شكل گيري مذاكرات اكثراً حواستان به سبد كالا معطوف و زمانتان در صف هاي طولاني "سبد " از بين رفت اميدوارام ما جزء آن دسته نبوده باشيم، سرگرمي جديد و مشغول كننده دريافت يارانه با پرسش هاي چند صفحه اي و درگيري و اختصاص بيشترين زمان رسانه به آن و دغدغه هاي فراوان آن به بازار عرضه شده است................... احتمالاً موضوع "يارانه " از مباحث و اتفاقات انرژي هسته اي و روابط با امريكا و توافقات خيليييييييييييي مهمتره.
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    خدایا بیدار کن خوابزدگان و غرب زده گانی که چشم به برداشته شدن تحریم ها به هر قیمتی دارند
  • واله ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    ناشناس 12.35 1.تیزترین نقدها رو برای اولین بار حاج حسین نوشت. 2. مقاله های حاج حسین و کیهانی ها در برابر گرانیها نقل مجالس اصلاح طلبها هم شده بود!!! 3. حرف از عزل و نصب نزن که دیگه دولت کمباین سنگ تموم گذاشته!!! 4. جناب کم سواد این راهکارهایی که داره ارائه میده برای به نتیجه رسیدن مذاکراته نه بن بستی که الان توش گیر کردیم!!! 5. نگرانی ایشون از پابرجا بودن تحریم هاست و خالی شدن دست تدبیریها... 6. خداوکیلی تا حالا کیهان از نردیک دیدی!!! 7. الان کسی مجبورت کرده بود تو یه پیام اینهمه تناقض جمع کنی حضرت آقا فرمودند همه مردم باید مواظب این فرزندان انقلاب باشند و فرمودند بخاطر اصرار بعضی فرزندان و اثبات دشمنی آمریکا به همون فرزندان ، با مذاکرات محدود موافقت کردند
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    2-3 تا موفقیت تیم جدید رو بگو تا دیگه اراجیف نگه، اصلا یه دونه بگو، بگو دیگه، کوشی؟
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    ابتدا باید مولفه های «امنیت پایدار»در جمهوری اسلامی تعریف شوند وبعد برمینای آن استراتژی وطرحها را عملی نمود اگر اینکار صورت بگیره حتی ممکنه به این نتیجه برسیم که یک اقتصاد متوسط فیر وابسته وخود اتکا بیشتر از یک اقتصاد با رشد بالای وابسته به امنیت پایدار ج ا ا کمک می نماید ویا شاید به این نتیجه برسیم که الان موقع تشکیل یک بلوک جدید با پیمان استراتژیک بین ایران وروسیه وچین وسوریه وکره شمالی و...باشد ویا حتی تقویت مولفه فرهنگ پر پایه هویت ملی مهمتر از مولفه اقتصادی باشد واین میسر نمیشود جز برپایه پایش واقعی مولفه های «امنیت پایدار»
  • ایرانی ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    حاج اقا طبق معمول بجای بقول معروف دیدن جنگل یک درخل را میبیند! اگر همه اینچیزها که میگویند درست هم که باشد وبه اختمال قوی هم هست بایست پرسید که چاره ایی برایمان وقتی تحریمها عوج گرفت و کاری از دست هیچکس بر نمیامد و مردم را رو در روی مسولین بدون بصیرت و برنامه قرار داد وجود داشت؟ اگر اهداف اقتصاد مقاومتی ده سال پیش درک شده بود واز بصیرت و دور اندیشی بهره کرفته شده بود نه تنها میتوانستیم دور امریکا را خیط بکشیم بلکه انها را به التماس هم میانداختیم. از همه بد تر لبخندهای مضحک ما امروزه دارد شیطان بزرگ را زنده میگند! طرف دیگر قضیه این است که برنامه های هسته ایی ما صرفأ بخاطر داشتن برنامه هسته ایی بنا نشده و در راستای انعطاف سیاسی خرید و فروش شده. حاج اقا بهتر میداند که منافع ملی ما خیلی گسترده است و ختم به حقوق هسته ایی نمیشود!
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    ناشناس دومی @ اراجیف رو تو می گی که جوابی برای منطق حاج حسین نداری ...
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    تیم مذاکره کنند در برابر زیاده خواهی های بی پایان آمریکا محکم بایستد پیروزی ما نزدیک است فقط کمی استقامت لازم است
  • ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    احسنت به حقيقت بزرگي اشاره كردي
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    اشتب منفی زدم
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    شما هم دارید از نقد منطقی ایشان منفجر می شوید ، شما که نه ادب دارید و نه منطق و مشتی آواره اجیر شده هستید .
  • ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    منتقد. همون كه قرار بود بتونه راحت حرفش رو بزنه!
  • ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    ناشناس 12:35؛ همه دلايلت دروغ بود. تو كذابي، كذاب.
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    كشور اصول و قانون دارد و مردم فقط مي توانند بگويند چه كسي آن قانون را محقق كند. تعيين اينكه چه چيز در اولويت است يا نيست بر عهده قانون است نه مردم. گرچه مردم چنين چيزي هم نگفتند.
  • افشین تهران ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    سخنان حاج حسین همیشه منطقی وپاسخ ان همیشه بی ادبی وحاشیه سازی بوده.
  • ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    شَعار دادن مشکلی نداره ولی میترسم یهو شعارهاشو باور کنه!!!
  • ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    هنوز بهتر نشده ولی انگار نمیدونی که همه چیز داشت نابود میشد، بدتر نشدن خودش یه جور موفقیته.
  • ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    شمس الواعضین و قوچانی روزنامه نگار نیستن؟ از نظر من اونا دلسوزترن، ولی زور دست شماست.
  • ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    وگرنه چه کار میکنیم؟ امریکا و ااروپا رو تحریم میکنیم؟ یا به انگلیس و نیویورک لشگرکشی میکنیم؟
  • ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    ببین ساکنین ایران همون 4 میلیونن که به جلیلی رای دادن، همین که بقیه رو بیرون نکردن باید خدا رو شکر کنن
  • ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    0 0
    ناشناس واقعا بدتر نشده؟؟؟؟ دوست داشتی چیارو حراج کنن تا معنی بدترو بفهمی؟!؟!؟
  • ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    0 0
    اون که معلومه چیکارس! تو بگو چیکاره ای که حتی حاضر نشدی ایمیلتو ثبت کنی!!!!
  • ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    0 0
    ناشناس چندتا آدم معمولی رو تو غرب سراغ داری که ملک شخصی داشته باشن؟ یه تحقیق کن بعد ادا روشنفکرارو دربیار
  • رضا ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    0 0
    اولا این رای گیری رو کجا انجام دادین که ما نفهمیدیم؟ بی بی سی یا صدای آمریکا؟ دوما بفرمایید ببینیم که در زمینه اقتصادی چه گلی به سرمون زدن؟( با توجه به شیب کندشون!!!) سوما اگه ایرانی باشی و غرور داشته باشی هیچ وقت یه برنامه ملی رو با جهت گیری سیاسی خدشه دار نمی کنی!!! چهارما ؛ تو که اصولگرا نیستی ، می تونی تعریف اصلاح طلبو برامون بگی یا فقط یه چیزی شنیدی و بلغور می کنی؟؟؟ محض اطلاعت می گم نه اصولگراها و نه اصلاح طلبا هیچ کدوم خواستار توقف برنامه هسته ای نیست. اگه کسی رو دیدی که خواستار توقف بود و خودشو به این گروه ها وصل می کرد از من بشنو ، اون فقط یه وطن فروشه!!!!
  • رضا ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    0 0
    اصلا این آدم با این فرهنگ ارزش جواب دادن داره؟؟؟
  • رضا ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    0 0
    نه تو خوبی!!! نمردیم و معنی رجل سیاسی رو هم از زبون تو شنیدیم نمردیم و فهمیدیم که تو فرامین رهبری رو هم شنیدی ولی عزیزم از شبکه های خودمون گوش کنی کاملتر پخش می کنن
  • رضا ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    0 0
    ناشناس ایول داری . چندوقت بود انقد نخندیده بودم. همین که به اشتباه خودت اقرار کردی واسه ملت ایران افتخاره!!!
  • رضا ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    0 0
    بنده خدا ، برو خدارو شکر کن که الان می تونی تو شهر راه بری. اینا ممکنه دور بعدی این امتیاز رو هم تقدیم کنن!! تا می تونی استفاده کن!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس