معاون بین‌الملل سازمان بسیج گفت: نسخه‌ای از گزارش بسیج از نقض حقوق بشر در آمریکا در سال ۲۰۱۳، بطور رسمی به دبیرکل سازمان ملل و کمیته حقوق بشر آن سازمان و همچنین سفارت کانادا و سوئیس به عنوان حافظ منافع دولت آمریکا ارسال خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس،‌ احمد اسفندیاری سرپرست معاونت بین الملل سازمان بسیج با اشاره به اقدام اخیر این معاونت در تهیه گزارشی از موارد نقض حقوق بشر در آمریکا در سال 2013 و همچنین گزارشات احمد شهید علیه ایران، گفت: سال گذشته، کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل به طرح پیشنهادی کانادا و چهل و دو کشور دیگر در انتقاد از شرایط حقوق بشر در ایران رای مثبت داد و در دسامبر همان سال هم، مجمع عمومی قطعنامه‌ای را محکومیت وضعیت حقوق بشر در ایران تصویب کرد.

وی افزود: از آن زمان معاونت بین الملل سازمان بسیج بر اساس رهنمودهای راهبردی مقام معظم رهبری در رابطه با نقض حقوق بشر از سوی آمریکا برنامه ریزی جدی کرد تا که گزارشی مستند را از موارد نقض حقوق بشر در آمریکا تهیه کند.

اسفندیاری تاکید کرد: انتشار این گزارش مستند می‌تواند به دنیا نشان دهد که مدعیان دروغین دموکراسی در جهان خود اولین و بزرگترین ناقضین حقوق بشر در جهان هستند. طبعا انتشار چنین گزارش مستندی می تواند در عرصه دیپلماسی عمومی شرایطی را فراهم کند که دولت ایالات متحده آمریکا مورد بازخواست جامعه جهانی قرار گیرد.

وی ادامه داد: واکنش مثبت اندیشمندان و نخبگان آزاداندیش جامعه بین الملل ذاتا می تواند از بهانه‌جویی‌های مرسوم دولت آمریکا در محکوم سازی ملل غیر وابسته به نقض حقوق بشر هوشمندانه جلوگیری کند. طبیعتا کشوری که خود بزرگترین جریان سیستماتیک نقض حقوق بشر در داخل و خارج از کشور آمریکا را مدیریت و رهبری می‌کند نمی‌تواند با فریب و تزویر منادی دموکراسی و آزادی باشد. این گزارش بطور بنیادین روشن می‌سازد که پرچمداری دفاع از حقوق بشر توسط دولت آمریکا شاید یکی از بزرگترین دورغ‌های تاریخ معاصر باشد.

معاون بین الملل سازمان بسیج تصریح کرد: بازبینی رفتارها و تصمیمات کنترل شده سازمان ملل موید آن است که این سازمان برخلاف منشور اولیه آن تاکنون نتوانسته است به رسالت های بین المللی خویش جامه بپوشاند و عملا خود را از سیطره فکری نظام سلطه غرب خارج سازد. مصون بودن متحدین آمریکا در خاورمیانه از گزارش های حقوق بشری سازمان ملل گواه دیگری بر این ناکارآمدی سازمان ملل است.

وی افزود: برای نمونه سکوت سازمان ملل در مقابل ددمنشی‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و یا تسامح زیانبار سازمان ملل در باره نقض حقوق بشر در کشورهای وابسته به آمریکا از جمله مصر، عربستان، یمن، بحرین و... نمود روشنی از عملکرد مغرضانه آن سازمان است. در حقیقت این سلطه معنادار آمریکا سازمان ملل را از مسیر اصلی و ترسیم شده اولیه خارج کرده است.

اسفندیاری گفت: از سوی دیگر بی اعتنائی سازمان ملل به نقض حقوق بشر در کانادا و آمریکا رگه‌های دیگری از این سلطه را به نمایش همگانی می گذارد. بومی‌ها و رنگین پوست‌های آمریکائی و کانادائی و مهاجرین از لحاظ رعایت حقوق ابتدائی بشر در بدترین وضعیت ممکنه به سر می‌برند ولی تاکنون هیچ گزارشگر ویژه‌ای برای رسیدگی به وضعیت خیل کثیری از شهوندان کانادائی- آمریکائی که مورد انواع تبعیض‌های غیر انسانی قرار می‌گیرند، تعیین نکرده است.

معاون بین الملل سازمان بسیج خاطرنشان کرد: از این رو تصمیم گرفتیم در گزارش مبسوط خود موارد آشکار و فراوان نقض حقوق اقلیت‌ها، نقض آزادی بیان و ... را در جامعه آمریکا مورد بررسی قرار دهیم. کشور آمریکا با وجود اینکه تنها 5 درصد جمعیت جهان را دارد اما در عین حال بیش از 25 درصد جمعیت زندانیان جهان را به خود اختصاص داده است و موارد دیگر، که نشانه‌ای روشن مبنی بر نقض آشکار حقوق بشر در آمریکا است.

وی در ادامه اظهار داشت: از این رو این معاونت در نظر دارد در تاریخ 7 بهمن مراسم رونمایی از این سند بین المللی که حاوی اسناد و گزارش نقض حقوق بشر در آمریکا است را با حضور خبرگزاری‌های داخلی و خارجی و همچنین مسئولین عالی رتبه نظام جمهوری اسلامی برگزار کند.

اسفندیاری با اشاره به محتوای این گزارش گفت: در این گزارش سعی شده است بازداشت خودسرانه و نقض عدالت کیفری، نقض حریم خصوصی شهروندان، نقض حقوق اقلیت مهاجران، سیاه پوستان و مسلمانان در آمریکا و در پایان هم نقض آزادی بیان مورد بررسی قرار گیرد.

معاون بین الملل سازمان بسیج تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است که این گزارش و ترجمه آن به زبان‎های اصلی دنیا، در اختیار رسانه های داخلی و بین المللی قرار گرفته و نسخه‌ای از آن بطور رسمی به دبیر کل سازمان ملل و کمیته حقوق بشر آن سازمان و هم چنین سفارت کانادا و سوئیس- به عنوان حافظ منافع دولت آمریکا- ارسال و متعاقبا پیگیر آن باشیم. به هر حال ارسال سند مذکور به صورت رسمی به کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد و خواستار شدن پیگیری آن از طریق نهادهای بین المللی اقدام موثری می تواند در راستای افشا چهره مزورانه دولت آمریکا در عرصه نقض گسترده حقوق بشر در آمریکا و خارج از آمریکا باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس