کد خبر 238956
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹

چندی است که پدیده ای شوم برپیکر زنان پایتخت خودنمایی می کند که نامش «ساپورت» و یا «لگ» (leg) است.

به گزارش وبلاگستان مشرق،‌ مهران موزون در وبلاگ شنود نوشت: البته این از خاصیت های جامعه ی آوانگارد و مدپرست است که برای ذایقه سازی و هویت بخشی به پدیده های نو و گاها ناساز با فضای عمومی، اقدام به نامگذاری خاص بر روی آنها می کنند.


این تصاویر در فضای عمومی تهران براحتی قابل مشاهده است


اینکه چرا و چه کسی نام «جوراب شلواری» های سابق را «ساپورت» نهاده و اصلا این نام از خارج کشور همراه با این جوراب شلواری های رنگ آمیری شده وارد شده یا خیر، موضوع بحث ما نیست.

داستان از این قرار است که از زمستان 1391 برخی زنان خیابانی تهران در حرکتی کاملا مشکوک و سیستماتیک اقدام به پوشیدن جوراب شلواری هایی نمودند که منظره ی بدن نمای از زانو به پایین این پوشش ها قدری عجیب می نمود.




متاسفانه اقدامی در برخورد با این پوشش (که عملا شلوار را از زیر مانتو حذف کرده بود) از سوی هیچکدام از مبادی مسئول صورت نگرفت.

یکی از تحلیل های محتمل نیز این بود که حساسیت فضای پیش از انتخابات ریاست جمهوری و بهانه جویی دشمن برای شبطنت رسانه ای، دلیل جدی نگرفتن این آسیب اجتماعی می توانست باشد.

بهار 1392 از راه رسید و چشم مردم تهران منور به کوتاه تر شدن مانتوهایی شد که زیر آن هیچ برتن صاحبش نبود جز جوراب شلواری های سابق (که حالا نام ساپورت به خود گرفته بودند) و آرام آرام با حرکتی خزشی این ساپورت ها نه تنها آفتاب بیشتری به خود می دیدند بلکه رنگ ها و نقوش بیشتری را بر اندام باربی های تهرانی تجربه می کردند.


گاهی یک ساپورت «رنگ پا» بیننده را به اشتباه می انداخت که نکند فقط یک پیراهن بر تن فلان زن است و دیگر هیچ!

به هر روی..

پس از اعلام نتایج انتخابات خرداد 92 ، آمار ساپورتهایی که صاحبانشان مانتوها را نیز به کناری نهاده و پیراهنی کِشی و چسبان را روی ساپورت ها برتن می کردند شیب تندی به خود گرفت.


این تصاویر در فضای عمومی تهران براحتی قابل مشاهده است


حالا این روزها..

ساپورت های رنگارنگ در حال فتح خیابانهای تهران است.

اکنون به وفور دختران و زنانی در سطح شهر تهران دیده می شوند که پیراهنی کشی و مجلسی را (که هیچ ربط و شباهتی به مانتو ندارد و صرفا پیراهنی است که تا نیمی از نشیمنگاه امتداد دارد) بر تن داشته و پوشش تمامی نیم تنه ی تحتانی بدن را برعهده ی ساپورت نازک و گاها رنگ بدن خویش گذاشته اند.

روز گذشته برای دیدن فیلم «هیس!..دختر ها فریاد نمیزنند» به سینما پردیس رفته بودم تا یکی دیگر از فیلمهای سینمای مولف را ببینم.

انبوه زنان و دختران ساپورت پوشی که مردانشان با عضلات ستبر و بدنسازی شده (مردانی که حکماً به اندازه ی جوجه خروس هم غیور نبودند) دیده میشد و در این میان دخترکی با آرایشی غلیظ و موهایی افشان با ساپورتی مشکی خودنمایی می کرد چرا که با فونت نستعلیق سایز 90 و سفید روی ران ها و ساق پاهای خویش(بر روی ساپورت) اشعاری مورب و حالت ابر و باد ادبیاتی نوشته شده بود.

هرچه کردم نتوانستم قید خواندن اشعار بزنم.

دقیق تر شدم.

نوشته بود : شوش..جوادیه...راه آهن..شوش..میدان راه آهن...ترمینال جنوب..

نمی دانستم بخندم یا عصبانی شوم.

طراحی ابلیس کار خودش را برای کسانی که نمی خواهند به ساپورتها چشم بدوزند کرده بود..

چشم ها کنجکاو خواندن اشعار می شوند.

بعید نیست در آینده ی نه چندان دور که جدول متقاطع کلمات را بر روی برجستگی بدن زنان و دختران ایرانی در فضاهای عمومی شاهد باشیم.

نگرانم..

نگران شهرستان هایی که قرار است مورد حمله ی ساپورت ها قرار گیرند.

پروژه ی «حیازدایی» دشمن همچنان ادامه دارد و ما همچنان در غار اصحاب کهف خوابیم.






نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 209
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 11
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    2 1
    به شما چه ربطی داره؟كشور افتاده دست شما تندروها؛داريد چرت و پرت ميگيد؛به آزادی فردی ديگران چيكار داريد؛شما زندگی خودتو بكنيد؛ما هم زندگی خودمونو؛ما شاه پرت نكرديم بيرون كه شما واسه ما شاخ بشيد!
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    2 1
    آقا بنده همفکر سیاسی شما نیستم ولی در دغدغه های فرهنگی با شما کاملا همنظرم. این بحث در همه دولتهای بعد از 78 بوده و متاسفانه در دولت قبلی بوی سیاسی کاری هم گرفت و با نظر مراجع معظم برای جلوگیری از این لباسها هم مخالفت شد
  • سید احمد ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    1 0
    واقعاً فاجعه است . وفاجعه بار تر آنکه در این 8 سال فردی با نماد اصولگرائی , رزمنده , متدین و... زمام اجرائی کشور را بر عهده داشت ( البته قوه قضائیه ومجلس هم بی تأثیر وبی تقصیر نبودند ) واین در شرایطی است که مقام معظم رهبری , دلسوزان , متدینین , علما ومراجع تقلید همواره به این وضعیت هشدار داده اند و... حالا امیدواریم با روی کار آمدن یک روحانی که در حوزه درس خوانده است وضعیت بطرف بهبود پیش برود البته اگر لیبرالها , اصلاح طلبان وآنهائی که غیرت خود را از غرب به عاریت گرفته اند اجازه اینکار را بدهند . وبا توجیهاتی از این قبیل که نه آقا باید کار فرهنگی کرد وشدت عمل ثمری ندارد باعث ترشح غده بی غیرتی ما ومانع اجرای نهی از منکر ودر مجموع ادامه همین روند باشد . واقعاً توجه شود که اگر قوه مجریه وقضائیه وناجا شدت عمل بخرج دهد بخش عمده ای از این ماجرا وتراژدی مصیبت بار به پایان خواهد رسید ودر غیر این صورت شاهد رواج آن حتی در روستاها خواهیم بود . ضمناً هشدار میدهم که این روند ساپورتی وبی غیرتی بصورت برنامه ریزی شده به محله های متدین نشین تهران نفوذ ودر حال گسترش است . خداوند آخر وعاقبت ما را ختم به خیر بگرئاند . انشاءالله
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    مشرق باز ... زیادی خوردی توی این ماه رمضانی ؟ مگه ... نگفته توی ماه رمضان تا قبل از افطار نباید.... بخورید ؟
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    و من الله توفيق
  • يك ايراني مسلمان ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    1 0
    براي چند لحظه و به فرض محال تصور كنيد كه طبق مقررات و عرف كشور پوشيدن اينگونه ساپورت ها و مواردي نظير آن موجه و قانوني بود و بر عكس، استفاده از چادر ممنوع و غير قانوني بود. در آن صورت حدس مي زنيد هيچ خانمي جرات مي كرد در انظار عمومي چادر سر كند. همين جماعت ساپورت پوش! چنان جنجال و تظلم خواهي از حكومت مي كردند كه چرا جلوي چادري ها را نمي گيريد و چرا هر كه بخواهد بر خلاف قوانين عمل مي كند و هزاران حرف و استدلال به اصطلاح مدرن و جامعه پسند مطرح مي كردند تا جو رواني جامعه را به سمت ضرورت مقابله با چادري ها بر مي انگيزاندند و ... اكنون ما را چه شده است!
  • مرتضی گیلانی ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    1 0
    نه فقط تهران که این معظل مثل یه بیماری واگیر در تمام شهرهای ایران پراکنده شده در ظل خواب و توجه مسئولان تازه مجلس محترم شورای اسلامی تصمیم گرفته حادثه ی قم رو واکاوی کنه !!!! من نمیدونم مسئولین در قیامت چه جوابی در مقابل این همه اهمال و به خواب زدن خودشون خواهند داد ...؟
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    عیبی نداره آقایان فعلا به عوای های سیاسی و اقتصادی شان برسند ، بعداٌ روز قیامت جواب میدن!
  • علي ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    پناه بر خدا ... غيرت كمرنگ شده و زنان هر روز بي حياتر از هر ديروز ... بخداااا روسپي هاي غربي هم به اين شكل لباس نمي پوشند پناه بر خدا ....
  • اریا ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 1
    دلشون میخواد متحجر های بدبخت
  • فاطمه ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    چرا مسئولین کار رو ریشه ای پیگیری نمیکنن؟ من از شما میپرسم آیا دختری که تا 18 سالگی کاری جز درس خوندن و تفکری جز نمره گرفتن نداشته میشه فهماند که کارت اشتباهه؟ دختران ما دارن تبدیل به لیدی گاگا(بانوی بی عقل) میشن و مسئولان ما همه خواب!!! دلم برای بچه هایی میسوزه که باید زیر دست این مادرها بزرگ بشن
  • امیر ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    چی بگم والله؟!! دخترها و خانم های هموطن خودمون باید کمی به فکر عقت خودشون باشن و وقتی بخشی از اون ها به فکر نیستن، کاری نمیشه کرد جز این که دودستی بکوبیم توی مغزمون!!!
  • مهرداد ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    باید توجه داشته باشیم که با زور هیچ حرکت فرهنگی را نمیتوان به پیش برد ، بسیاری از این مشکلات فرهنگی از ماهواره نشات میگیرد و تا زمانی که تلویزیون ملی اقدامی در جهت بهبود بخشیدن به کیفیت برنامه هایش نکند همین آش است و همین کاسه و وضعیت روز به روز بدتر و وخیم تر خواهد شد ...
  • MojICiviL ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    مرد بی غیرت زن بی حجاب به بار می آورد
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    خود مردم باید یه کاری بکنند
  • مهدی ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    معمولاً این حرکت ها پله به پله و سنگر به سنگر انجام میشه, وقتی جلوی اولین ها گرفته نشه دیگه جلوی سیل ویرانگری که راه افتاده رو نمی شه گرفت! واقعاً برای حیا عفت و غیرت هموطنانم متاسفم!
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    ناجا چکار میکنه؟
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    ما نخوابیدیم. مسئولان خوابند.
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    آزادی فردی که روی آزادی اجتماعی تاثیر بزاره و باعث بشه بقیه هم الگو بگیرند اسمش آزادی نیست اسمش فحشاست
  • MojICiviL ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    پرچم چی می گه؟؟؟ یه جواب به همه دوستان زنی که زیبایی اندیشه نداشته باشد زیبایی بدنش را به نمایش می گزارد دکتر شریعتی اگر برهنگی تمدن است خر از همه متمدن تر است شهید مطهری
  • عبدالصمد ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    په نه په ، شما راحت لخت شید و آزادی ما رو سلب کنید بعدش هم آزادی ما باعث بشه به شما حمله کنیم!! به به چه آزادی
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    تماشا !!!! والبته برخورد با ناهیان از منکر با شدت هرچه تمامتر !!!
  • امیرحسین سعیدی رضوانی دانشجوی ای تی سراسری و برق فراگیر ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    نمی دونم اینو منتشر می کنید یا نه چون شاید بگید بحث امنیت ملی میشه شایدم منتشر کنید و سیر انتقاد ها به من روان بشه ولی من یک پسر 23 ساله دقیقا سیر این روند رو پیش بینی می کردم تابستان 91 بود تو مشهد زیر مانتوهای بلند و بسیار بلند ساپورت می پوشیدن من می دونستم اون طراح های مد برای حمله ای جدی تر خود رو اماده می کنن ولی برای حساس نکردن مسئولان کم کم. پیش بینی می کردم که این مانتو کوتاه می شن و و دقیقا این طوری شد در مرحله ی بعدی رنگ ساپورت رو به رنگ پا می کنن که از دور لخت دیده بشی که این مشهد خدایی نیامده حالا من دیدم نوشتن در تهران هست تاسف خوردم. مرحله بعدی ام مشخصه دیگه می خوان کم کم ساپورت رو کوتاه کنن عین شلوارک های اوایل دهه 80 و حالا باید دید تا چه میزان برهنگی می تونن پیش برن دخترای ما که پایه هستن برخیشون. اما بحث امنیت ملی اش کجا بود که می گفتم شاید بخاطرش منتشر نشه این که طبق تحقیقات من ما در الان در وضعیتی بسیار مشابه به زمان به شاه قرار داریم از لحاظ حجاب. ساپورت حلقه اتصال ما به زمان شاهه. من می دونم متوجهم که ما هنوز با دخترکان دامن کوتاه پوش زمان شاه فاصله داریم- هر چند قرار نیست برگردیم به اون دوران- اما همین ساپورت که اون زمانا جوراب شلواری نام داشته پای دخترانی بوده که نه دوست داشتن حجاب داشته باشن نه دلشون می اومده لخت باشن و تیپشون دقیقا این بوده و ما برگشتیم به همون دوران. من نمی دونم جمهوری اسلامی چی کار باید بکنه ولی به عقل بهترین راه عدم فروشه. جمهوری اسلامی یک کار خنده دار انجام می ده می اد به مغازه ها اجازه ی فروش می ده بعد به خانم ها می گه ای وا خواهر چرا می پوشی خوب مسلمان به مغازه دار بگو!!! مغازه دارها شخصیت های حقوقی هستن جواز کسب دارن برخورد با اینا معقول تره از دختری نوجوان و زود رنج و جاهل هست که حالا منظوری نداشته شاید از پوشش نامناسب باید به ریشه زد باید با مغازه داران برخورد بشه.
  • صمد ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    عزیزان مگه اینجا جمهوری اسلامی ایران نیست؟ پس این اسلامیش کجاست؟؟؟؟؟
  • ایرانی ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    چه استدلال جالبی؟ فکر کنم شما به یه نکته توجه نکردید: آدم ها فقط از طریق دست کردن تو جیب همدیگه یا انواع دزدی ها و تهمت ها و ... به هم ضرر نمیرسونن بلکه آدم ها میتونند از نظر روحی و فکری و روانی هم روی هم اثر بذارن. وجود این قبیل تیپ های نامتعارف روی فکر و روح و روان آدم هایی که میخوان سالم زندگی کنند و خانوادشون در یک فضای سالم باشند، خیلی تاثیر بد میگذاره. اگه آزادی خوبه پس دزدی هم باید آزاد باشه، فحش هم باید آزاد باشه، کتک کاری هم باید آزاد باشه. اگه آزادی خوبه، همونطور که یه نفر از قدرت جاذبه ی جنسی اش برای ورود به حریم ذهنی آدما استفاده میکنه، یکی هم باید اجازه داشته باشه از قدرت بدنی اش برای ورود به خانه ی آدما استفاده کنه. ما همیشه فکر میکنیم ورود به حریم خصوصی آدما فقط با دزدی کردنه، بلکه با ایجاد انحراف فکری هم شما به حریم اون فرد تجاوز کردین و چه بسا یه سری عقاید رو هم با خودتون برداشتین بردین. حرف از آزادی با این تعریف شما شاید جذاب باشه اما کاملا ناقصه. باتشکر
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    از شیوه حرف زدنتان معلوم است که جوانید . نه دوران شاه را دیدید و نه او را به جایی پرت کردید
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    بی ادب . بی تربیت
  • karbala ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    چیز عجیبی نیست. جای خالی وزارت فرهنگ و ارشاد و دیگر نهادهای فرهنگی را پر می کنند
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    شما لطفا اوصاف خودت را به دیگران نسبت نده
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    خواب خوش می بینه
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    اکنون به وفور دختران و زنانی در سطح شهر تهران دیده می شوند که پیراهنی کشی و مجلسی را (که هیچ ربط و شباهتی به مانتو ندارد و صرفا پیراهنی است که تا نیمی از نشیمنگاه امتداد دارد) بر تن داشته و پوشش تمامی نیم تنه ی تحتانی بدن را برعهده ی ساپورت نازک و گاها رنگ بدن خویش گذاشته اند!!!!!!! آقا شما کجای تهرانی بگو بیایم واست داروی پارانوید بیاریم؟!
  • امیر ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    همین تهران خراب شده بس هست امیدوارم به شهرستان ها کشیده نشود.در کشور های اروپایی هم زنان جوراب شلواری یا همان ساپورت همینجوری نمی پوشند بیایند تو خیابان همراهش دامن دارد ولی متاسفانه ملت ایران با تاریخ غنی چند سالی هست که از اون طرف افتاده اند و متاسفانه در هشت سال گذشته امور فرهنگی جامعه متولی نداشته .ببینید با زور و تهدید و حتی ارشاد نمیشه این ضد فرهنگ که پروژه دشمان هست مقابله کرد اینها کار های اساسی فرهنگی می طلبه.ایران دارای فرهنگ غنی هست و نیاز به فرهنگ وارداتی ندارد.
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    بد بخت توی ولگرد چشم چرون هوس بازی . خدا نجاتت بده
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    خف بابا
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    آقا یا خانم محترمی که نظر دادی....لطفا برامون بنویس که حریم خصوصی و عمومی رو مد نظر داری ..... برامون بنویس که نظر اکثریت یه جامعه ای رو می شه تندروی خوند .... برامون بنویس که معیارت برای تندرو بودن یا نبودن چیه......برامون بنویس فرق آزادی فکری رو با آزادی پوشش تو حریم عمومی..... تا اونجا که من میدونم امثال شما شاه رو بیرون ننداختین که حالا ادعاتون به آسمون رسیده ...شاه رو همون جوونای که به خونشون غلتیدن بیرون انداختن که حالا تو طرز فکرشون رو تندروی می دونی..... اگه الان تو خونت راحت پای اینترنتی به خاطر همون300هزار تا تندروییه که فدای این مملکت و آرمان هاشون شدن......
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    اگه قرار بود به زمان شاه بر گردیم بس: گهههههه خوردید انقلاب کردید و این همه سال تاوان دادیم.
  • آزیتا ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    سال 86 یکی از بهترین دوست هام رو تو تصادف اتوبوس دانشگاه از دست دادم همیشه نمازش رو میخوند ولی حجابش کامل نبود البته اصلا قابل مقایسه با بی حجابی های الان نبود چند وقت بعد فوتش یکی از بچه های هم اتاقیش ( ما تو خوابگاه بودیم ) که خیلی بی تابش بود و خیلی گریه می کرد حتی نتونست دو تا از امتحانات پایان ترمش رو هم بده , این دوست مرحوممون رو تو خواب دید: بهش گفته گریه نکن بیشتر اذیت میشم اینجا از حجابم خیلی پرسیدن خیلی ایراد می گیرن گفته بود اینجا خیلی با دنیا فرق می کنه و تمام. باور کنید اون یه مانتو شلوار ساده می پوشید فقط موهاش رو یه کم درست می کرد و بیرون میذاشت و البته با آرایش متوسط. بعد اون خواب خیلی ماجراها تو خوابگاه اتفاق افتاد. واقعا برای خود من یه نشانه و تلنگر بود البته مشابه این ماجرا برای زن داییم هم پیش اومده بود که خوب من تا اون موقع باور نکرده بودم , زن داییم تعریف می کرد قبل از انقلاب بی حجاب بوده و به خاطر خوشگلیش خیلی تو چشم بوده یه شب خواب میبینه تو یه جایی هستش و عده ای دارن موها و پوست بدنش رو می کنن و برای تعبیرش پیش یه عالمی میره و اون بهش میگه به حجابت هشدار دادند و از اون موقع زن داییم یکی از باحجاب ترین خانم های فامیل هستش کاش به باور می رسیدیم که خدا هست دین هست حساب و کتاب هست امان از روز حسرت
  • ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    ببخشید شما چندسالتونه؟ درضمن شما شاه رو پرت کردی بیرون و به جمهوری اسلامی رأی دادی جمهوری اسلامی هم اینجور مسائل رو نمیپذیره درضمن فکر غیرت خودت با این وضع بیرون بیاد و نگاه ها نامحرم بهش بیفته و مطمئن باش عاقبت اینجور لباس ها و نگاه ها وحشتناکه و گریبانه خودتون رو میگیره. خداییش منطقی فکرکن فقط به فکر خودت نباش که به این زنها نگاه میکنی و لذت میبری
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    خدا بهت عقل بده
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    اون عده ای که تو سر کسایی که میخواستند جلوی این فاجعه رو بگیرند رو نمیگی و چسبیدی به دولت؟ چقدر مقابل دولت احمدی نژاد ایستادند و گفتند گشت ارشاد رو جمع کنید؟؟؟
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    اگه موافق بد حجابی هستی پس بگو ناموست از این چیزا بپوشن ماهم نمره بدیم
  • محمد ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    خفه شو آشغال
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    مجلس توهین به سیاسیون نزدیک به خودشون رو تو دستور کار تحقیق و تفحص میگذارند ولی توهین کنندگان به نظام اسلامی ایران و رأی مردمی که انقلاب کردند و به جمهوری اسلامی رأی دادند رو نادیده میگیرند و ازش رد میشند این خودش توهین به عقل و شعور و رأی مردم ایرانه
  • ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    10 سال پيش يه روحانی باگفتن آزادی آزادی جامعه رو به اين وضع كشوند سيد جان.
  • صابر میم ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    ربطش به اینه که این کشور اسلامیه و امثال شما که مسلمون نیستید باید واسه زندگی تو این کشور مالیات اسلامی بدید. دوما شما شاه پرت نکردی که الانم بخوای قومپوز درکنی! اونایی شاه رو پرت کردن بیرون که 98 درصدشون خواستار کشور اسلامی بودن و شما قطعا جزو اون 2 درصد کفاری! سوما کسی حق نداره به اسم آزادی و حریم شخصی با میخ کشتی رو سوراخ کنه! چهارما خفه! مملکت صاحاب داره!
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    دوست کوته فکره من . اینجا ایرانه . اصلا کاری ندارم که تو فکرت چیه . اما تو آمریکاش هم یه ساپورت تنگ و تونگ بپوشن و بیان تو خیابون مانور بدن ... چه تو شهوت داشته باشی چه نداشته باشی. تحریک می شی . چرا انقدر مغزتون کوچولو هست . نمردیم و معنیه تندرویی رو فهمیدییییم ...
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    منم دلم میخواد بانگاه به محرم دیگران لذت ببرم و شاید نتونم با نگاه خودم رو تحمل کنم و ... اینو میخوای؟
  • صابر میم ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    خوش غیرت باکی نیس،امر به معروفی که دوباره راه اندازی شد رو عشق است!!!
  • محمد ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    غیرت از مردم ایران رفته به ولله یک زمانی ناموس دیگران ناموس همه بود و همه بهش تعصب و غیرت داشتند ولی الآن همه غیرت ها تبدیل به هوس شده و کورکرده همه رو
  • sarbaz ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    آزادی فردی شما ازادی من رو نقض میکنه این کلمه جک بزرگیه آزادی کجا وجود داره اصلا این یک اصل عقلیه که ازادی ازادی رو از بین میبره بخوای نخوای باید تابع قانون باشیم کدوم قانون بهتر از قانون خدا که بنده هاش رو بهتر از هرکسی میشناسه
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    از غفلت ما و امثال ماست که این وضع پیش اومده من نگاه حتی کوچک رو هم به ناموسم تحمل نمیکنم چه برسه به اینکه نگاه ها آلوده هم باشند.
  • صابر میم ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    مجوس، شما شیطان پرستا ... تو روز روشن می خورید،خبر ندارید ما بهش میگیم نجاست،همه که مثل خودتون نیستن! آقا اصلا شما رو چه به ماه رمضان ، برید با مراسم خون آشامیتون خوش باشید و منتظر،که انشالله خدمتتون خواهیم بود!
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    آیا خیال کرده اید می شود با داشتن نظام مالی کاملا ربوی و خوراندن مال حرام به مردم از آنها بزور انتظار دیانت داشت!؟ ضمنا مشخص است که نویسنده خودش اهل اهل چشم چرانی است والا این همه توصیفات دقیق و ظریف قطعا برایش میسر نبود!
  • mohammad ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    شاه رو انداختیم بیرون تا این غلطارو نکنه.ای لعنت بر دولت اصلاحات که فقط ازادیرو اینچیزا نشون داد.
  • صابر میم ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    مثبت زدم تو خیال خودت فک کنی بیشماری! تو جامعه ای که خدا حکومت میکنه اعمال دل بخواهی نیست ، هرچی خدابخواده! اگه منظورت از متحجر همون مسلمونه خودمونه! آره ما متحجریم و بخاطر این تحجر بخودمون افتخار میکنیم. در ضمن چشم تمام زردتشتیای آتش پرست رو هم در میاریم!
  • صابر میم ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    گشت میزنه بلکه خدای ناکرده و زبونم لال نکنه یه بسیجی تو خیابون یکی رو امر به معروف کنه!
  • mohammad ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    مشرق جان 100بار گفتم بازم میگم سیستم تایید نظرو درست کنید.یا همینجوری تایید میکنید یا بیدلیل رد.که این هر چی خودشو خونوادشه به شما بگه.میدونم اینم منتشر نمیشه.از 100 تا نظر من 10 تاشو شاید منتشر کردی.بعد این نظراتو تایید میکنی.
  • reza ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    نباید ناراحت باشیم این کم کاری مسئولای ماست زمانی که پول بیت المال رو صرف باند بازی و کارهای دیگه میکنن به جای اینکه بیان و فکر زن رو درست کنن هر روز باید منتظر بدتر شدن اوضاع باشیم از ما جونا گرفته تا اون صدا و سیمای عصر حجر که باید رفتارمون رو اصلاح کنیم همه مقصریم، ما در باره زندگی فاطمه زهرا (س) چی یاد دادیم به زنها و دختران جامعمون !!!! همه چیزمون شده تناقض ساعتها وقت میذاریم تا تو یک میز گرد با چند تا از علما سعی میکنیم بگیم ما از زنان حمایت میکنیم، ما استفاده ابزاری نمی کنیم و ... اما تا میریم بیرون تو سطح شهر به تیزر های سینمایی نگاه می کنیم میبینیم که دقیقاً مثل غربیها داریم سوئ استفاده می کنیم یا تو اداراتمون یا .... فقط باید خدا به دادمون برسه از شر فتنه های آخرالزمان
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    هی بچه 2 تا شبکه ماهواره ای دیدی 2 تا چیز یا گرفتی تندروها هنوز خیلی چیزها رو باید بفهمی که نفهمی تو اگه آدمی از خودت استقلال داشته باش
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    خودت راضی میشه عکس ناموست و با این ساپورتها بذاری و مردم لایکش کنند؟ بزار تا ببینی چند نفر لایک میکنند و نظر میدهند. بیچاره آزادی جنسی آزادی نیست.
  • سید یاسر ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    انشالله مسئولینی که در این زمینه ها کوتاهی کردند روز قیامت جواب قانع کننده ای برای پایمال کردن خون هزاران شهید داشته باشند. التماس دعا
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    آیا خیال کرده اید می شود با داشتن نظام مالی کاملا ربوی و خوراندن مال حرام به مردم از آنها بزور انتظار دیانت داشت!؟ ضمنا مشخص است که نویسنده خودش اهل اهل چشم چرانی است والا این همه توصیفات دقیق و ظریف قطعا برایش میسر نبود!
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    آزادی فردی یعنی با لباسهای بدن نما و وسوسه انگیز بیای توخیابون؟ پس حریم دیگرون چی؟ شاید من و امثال من نخوان بچشون که نگاه هاش پاکه بادیدن این صحنه ها آیندش سیاه و کثیف بشه
  • هم وطن ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    نشونه شخصیت خانوادگیشه تقصیر خودش نیست
  • هم وطن ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    تو هم100000000000000000000000000000000000000+++
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    واقعا همین طور هم هست 10سال پیش یک روحانی نما و منحرف،‌ایرن مدل به اصطلاح آزادی رو به مردم فروکرد و حالا همه مردم دارند چوب نفهمیشو میخورند. من موندم این همه کارهای اون رئیس جمهور روحانی نما، نمایه واقعی خیانت به ملت و هم گامی با دشمنای این ملت نبوده؟ حیف که سیدی
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    این همه، مجلس قانون تصویب میکنه ولی به اصل رأی مردم ایران که به جمهوری اسلامی رأی دادند توجهی نداره. این مدل لباس ها و فحشاها،‌مخالف صددرصد رأی مردم هست و باید باهاش شدیدا مخالفت بشه
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    یا از اول انقلاب جلوشو نمیگرفتن یا حالا که گرفته شده باید تا اخر پاش وایسن.اقای روحانی همین مشکلو حل کنه همه مشکلات خودبخود حل میشه.خسته شدیم از اینهمه بیغیرتی.بری بیرون ایران زندگی کنی بهتره حداقل جمهوری اسلامی نیستن که ادم انتظاری داشته باذشه.یه همت عالی میخاد.باید سر این شوهر و پدرای بیغیرتشونو تو گونی کرد.زن هر سازی زد که نباید باش رقصید.ول کن بگن تندرو هستن بهتره تا بگن بیغیرتن.نهی از منکرو با جدیت باید شروع کرد.حتی برخورد فیزیکی.بسه دیگه بسه.
  • یکی دیگه ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    کلاس چندمی عموجون؟ چند سالته؟ ظاهرا اون چیزی که پرت شده بیرون عقل توست غلط کردی اگه شاه را، تو و امثال تو انداختن بیرون!! درضمن به خواهر و مادرت هم بگو از اینا بپوشن بیان بیرون مردم منتظرن ببیندشون تو این لباسها البته هرچه فجیع تر لذتش هم بیشتر!!! خدایا به تو پناه میبرم از شر احمقها
  • هم وطن ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    برای قسمت اول احسنت وبرای قسمت دوم باید بگم متاسفم اگر نبینند چطور میشود مقاله نوشت وجامعه رو اگاه کرد پیش داوری ممنوع
  • ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    همه اینها از ماهواره است زمان رژیم سابق تلویزیون حرام بود وخیلی از خانوادهها با داشتن تمکن مالی تلویزیون نداشتند چرا این علما و فضلا خوابند شاید انها هم ماهواره نگاه میکنند کجاست میرزای شیرازی تا فتوی حرامکردن ماهواره را بدهد ما داریم چوب دانایان نادان را میخوریم اروپا وامریکامانع پخش تلویزیونهای ماهواره ای مامیشوند چرا علما و فضلا با فتوا به کمک دولت ومردم نمیایند وتحریم نمیکنند ماهواره را؟مشرق میدانم دل خوشی از من نداری ولی اگر سانسور کنی نهی از منکری را سانسور کرده ای خوددانی
  • ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    منظورت اینه که همون نگاه اول که چشم آدم میفته رو هم قلم بگیریم و بگیم انشاءالله بز است !!!!؟
  • سارا ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    یادمه وقتی ساپورت تازه اومده بود و خداروشکر متروام که مرکز رونمایی ازاختراعات جدیده فروشنده ای رو دیدم که ضمن تبلیغ محصول سوغات غربش خیلی تاکید داشت که نمونش تو پای خودش هست ... اون روز کلی به حالش تاسف خوردم چند روز بعد خانمی رو دیدم یه ان حس کردم هیچی پاش نیست اما فهمیدم که ساپورت که نباید فقط مشکی باشه خدایا به بزرگیت قسم ما رو انی به خودمون واگذار نکن...امین
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    رعایت کن برادر من.این حرفارو اینجوری بی ابا نزن.مشرق جان تحویل بگیر تایید کردن نظراتو.کسی که به این مثبت بده گناه کرده.چشم عقاب داشته طرف.
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    شما مثل اینکه از این مرفح های بی دردی که با ماشین میری سرکار و برمیگردی درسته؟ چون اصلا تو اجتماع زیاد پیاده روی نکردی و جاهای ماشین نرو رو ندیدی
  • زن چادري ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    متاسفانه هتاكي وبي حيايي اين قوم ساپورت پوش (بي حجاب)به جايي رسيده كه كسي جرأت نداره نگاه چپ بهشون بكنه چه برسه به تذكر وامربه معروف ونهي ازمنكر!به نظرمن هرمردي چه برادر چه پدر وچه همسر ناموسش را محافظت كنه ونسبت به حجاب ناموسش حساسيت نشون بده وضع جامعه درست ميشه...غيرت تعصب ؛دينداري...
  • mohtaj ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    هیچی بابا این مسئولین پررویی که من دیدم فردای قیامت از ما و شهدا طلبکار میشن توی مشهد که به حساب خودشون پایتخت معنوی بهش میگن وضعیت از تهران هم بدتره طرف میخاد بره زیارت اول نگهبانی جادر میزاره سرش بعدهم که اومد بیرون بر میداره یکی هم نیست به این احمق ها بگه اخه مگه فقط امام رضا نامحرم هستش؟ بقیه محرم هستن
  • رضا ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    واقعا کاش به باور برسیم شهید جعفر لاله رزمندهـ تیپ110 خاتم الانبیا(ص) شهادت:25/11/1365 - عملیات نصر/ماووت عراق با هم قرار گذاشته بودیم هر کسی شهید شد، از اون طرف خبر بیاره. شهید که شد خوابشو دیدم. داشت می رفت، با قسم حضرت زهرا(س) نگهش داشتم. با گریه گفتم: مگه قرار نبود هر کسی شهید شد از اون طرف خبر بیاره؟ بالاخره حرف زد و گفت: مهدی اینجا قیامته! خیلی خبر هاس. جمعمون جمعه؛ ولی ظرفیت شما پایینه. هر چی بگم متوجه نمی شید. گفتم: اندازه ی ظرفیت کوچیک من بگو. فکر کرد و گفت: همین دیگه، امام حسین(ع) وسط می شینه ما هم حلقه می زنیم دورش، برای آقا خاطره می گیم. بهش گفتم: چیکار کنم تا آقا من رو هم ببره؟ نگاهم کرد و گفت: مهدی! همه چیز دست امام حسینِ(ع) همه ی پرونده ها میاد زیر دست حضرت. آقا نگاه می کنه هر کسی رو که بخواد یه امضای سبز می زنه می برندش. برید دامن حضرت رو بگیرید. راوی: مداح اهل بیت حاج مهدی سلحشور – خط عاشقی/ صفحه 133
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    معذرت میخوام ولی نویسنده جرأت داشته و این مطلب رو نوشته بالاخره باید به مردم اطلاع رسانی بشود یا نه اتفاقا مطلبی با این دقت تأثیر بیشتری داره و مخاطب رو تو عمق فاجعه میبره
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    عینا کلمات سیاسیون ما اینجا تکرار شد . با الفاظی که برای ایجاد سد مقابل اجرای امر به معروف و قانون به اسم "زور" بکار می برند. وقتی یک صحنه ی ضد فرهنگی به جرم تدبیل شد اقدام مقابل آن باید صرفا فرهنگی باشد؟ آزا دزدی ناشی از ضعف فرهنگی و اعتقادی نیست؟ آدم کشی چه ؟ ضرب و شتم ؟ کلاهبرداری ؟ آقایان بیایید کل محاکم را تعطیل کرده به فکر "ارشاد فرهنگی!" باشید. هرچند ، متاسفانه ، قائلم که اقدام قانونی در حوزه جرائم عمومی تقریبا بطور کامل تعطیل شده و تا شکایت خصوصی وجود نداشته باشد معدود کسی از مقامات قضایی به میدان می آیند.
  • mohtaj ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    1 0
    خبر نداری تو مشهد همه جورش دیگه پیدا میشه در همه رنگ و همه طرح از بی توجهی مسئولین به چنین روزی افتادیم عرضه ندارید با هنجارشکن ها برخورد کنید مغازه هایی رو که چنین اجناسی رو عرضه می کنن که می تونید پلمپ و جریمه کنید
  • ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    حالا کدام مرحله ماهیت "سیل" دارد ؟ یعنی منظورم اینه که از کجا بفهمیم الان وقت "بیخیال مقاومت شدن" است؟ به این نکته خوب فکر کنید. اسلام بن بست ندارد و در جوامع صد درصد بدوی و دور از آداب اسلام بروز پیدا کرده . در این جوامع هم ارشاد را جاری کرد و هم اجرای حدود خدا را.
  • مهرداد ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    خاک بر سر مسئولین بی غیرت
  • مجید ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    شاه رو انداختن بیرون به جمهوری اسلامی هم رای دادن پس باید اسلام در این کشور اجرا بشه . تندرو و کند رو هم نداره دموکراسی هم همینو میگه . آزادی فردی رو هم میتونی توی خونه خودت داشته باشی ولی بیرون خونه باید به نظر جمع احترام بذاری ضمنا وقتی که خانواده ها و چادریها خونه نشین بشن و از پارکها و مکانهای عمومی که حق اوناست استفاده نکنن خوبه معلومه که لشگر ساپورتها خودشون رو نشون میدن
  • ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    یاده داستان زیر افتادم جوان خیلی آرام و متین به مرد نزدیک شد و با لحنی مودبانه گفت: - ببخشید آقا! من میتونم یکم به خانم شما نگاه کنم و لذت ببرم؟ مرد که اصلاً توقع چنین حرفی رو نداشت و حسابی جا خورده بود، مثل آتشفشان از جا پرید و میان بازار و جمعیت، یقۀ جوان رو گرفت و عصبانی، طوری که رگ گردنش بیرون زده بود، او را به دیوار کوفت و فریاد زد: - مردیکۀ عوضی، مگه خودت ناموس نداری…؟ خجالت نمیکشی؟؟ اما جوان،خیلی آرام، بدون اینکه از رفتار و فحش های مرد عصبی بشه و واکنشی نشون بده، همان طور مودبانهه و متین ادامه داد.. - خیلی عذر میخوام؛ فکر نمیکردم این همه عصبی و غیرتی بشین! دیدم همۀ بازار دارن بدون اجازه نگاه میکنن و لذت میبرن، من گفتم حداقل از شما اجازه بگیرم، که نامردی نکرده باشم…! حالا هم یقه مو ول کنین! از خیرش گذشتم!! مرد خشکش زد… همانطور که یقۀ جوان را گرفته بود، آب دهانش را قورت داد و زیر چشمی زنش را برانداز کرد…
  • mohtaj ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    در ایران اگه ساختمان کوچکترین ایرادی داشته باشه شهرداری جریمه و پلمپ و غیره رو براش در نظر می گیره اما در زمینه دین و فرهنگ متاسفانه هیچ کاری صورت نمیگیره به نظرم بهتر هست امر مبارزه با بی حجابی رو هم به شهرداری بسپارن تا ظرف کمتر از یه هفته وضعیت حجاب در ایران کن فیکون بشه چادر رو از سر زن مردم بر می دارن و کتک میزنن بعد با یه قبض برق ازادش می کنند البته تقصیر اون خانم محجبه هم بود که رضایت داد و با این کارش اونها را جری تر کرد تا جایی که من یادم میاد حتی کسایی هم که در راه امربه معروف و نهی از منکر در ایران بعد از انقلاب به شهادت رسیدن بعدا خانواده هاشون رضایت دادن و از اعدام کردن طرف مقابل صرف نظر کردن همین کارا باعث میشه که این افراد هنجار شکن به راحتی هر غلطی که دلشان بخاد انجام بدن چونکه مطمئن هستند که مسئولین کاری با انها ندارن و یا درنهایت خانواده قربانی رضایت میده
  • حسین ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    سلام . امام باقر ( ع ) فرمودند روی پیشانی بعضی مرد ها نوشته هذا دیوث ( مرد بی غیرت ) . ما نباید کاری به دولت و مجلس و قوه قضائیه داشته باشیم و می بایست خودمان وضع خودمان را اصلاح نمائیم تا انشاءا.. مورد رضایت امام زمان ( عج ) قرار بگیریم . آن عزیزان موافق اگر ناموس خودشان با لباس نامناسب در ملا عام ظاهر شوند و مورد عنایت سمعی و بصری دیگران قرار بگیرند آیا راضی خواهند شد ؟
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    به قسمت اول نوشته ات مثبت دادم واز قسمت دوم نوشتارت که تهمت زدی بیزاری میجویم
  • محمد ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    مشكل اصلي شما و امثال شما اينه كه فكر ميكنند خيابون هم اتاق شخصي اوناست! محيط اجتماعي، نبايد با مظاهر گناه آلوده بشه. زمين خدا نبايد با گناه و فساد، براي دين مداران آزاردهنده شود. تو خونه شون هر كاري دوست دارن بكنن.
  • محمد ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    غذاي اختصاصي خودت رو به بقيه تعارف نكن. بين انسان و حيوان تفاوت هست.
  • محمد ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    هيچ نظري ندارم به جز هزار تا مثبت +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
  • ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    اونایی که از رییس دولت نهم و دهم دفاع میکنن مواضع جناب رییس جمهور سابق فراموش کردن ؟ نطق ایشونو بر ضد گشت ارشاد تو مجلس فراموش کردن ؟ اینکه همه چیزو گردن خاتمی بندازن از گناه دولت نهم و دهم کم مکینه ؟
  • محمد ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    يعني اگه لخت بشيم، مدرن ميشيم! خب با اين حساب حيوانات، همگي ph.d دارند.
  • ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    رفته ساپورت بخره!
  • ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    فعلا که شعار آزادی حجاب مهمترین عامل جذب آرای مردمه .
  • ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    مشرق نظر جناب صابر میم توهین به یکی از ادیان رسمی و توحیدی کشوره . بهتره نذاری اینجا تبدیل به محلی برای توهین به سایر ادیان بشه وگرنه در دراز مدت همه ضرر میکنیم . لطفا اون قسمش نظرشو تا دیر نشده حذفش کن که نگن مسلمونها بد دهن هستن .
  • ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    کل دنیا میخوان مارو زمین بزنن فقط همین مونده مردم بیفتن به جون هم .
  • علی داودی ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    السلام علیک یا بقیه الله . چی بگم ... فقط میدونم که ... اندکی صبر صبح ضهور نزدیک است ... دهنهامونو میبندیم تا به موقش ...
  • محمد ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    اگر مردی بخواهد شلوارکی بپوشد که برای بیننده بسیار ززنده باشد و مدعی آزادی فردی باشد آیا شما اجازه عبور فرد را از کنار مادرتان یا خواهرتان یا خودتان را تحمل میکنید راستی یک معتاد هم می تواند بگوید آزادی فردی دارم و می خواهم مواد استعمال کنم آیا ای حرف قابل قبول است؟
  • مهدی ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    شما شاه و پرت کردید بیرون ؟ وای خدای من !!!! حتما صدام ملعون هم شما سرجاش نشوندین . حتما خرمشهر هم شما آزاد کردین ... احتمالا حسین فهمیده هم همسایه دیوار به دیوارتون بوده .
  • امیر ج ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    ببین اگر قرار خودت رو آتیش بزنی چرا میخای ما رو هم بسوزونی آصلا تو میدونی آزادی فردی رو تعریف کنی آزادی فردی زمانی معنی میگیره که در بعد خصوصی باشه نه در بعد اجتماعی مگه نشنیدی مثلا تو بعضی از کشور ها سیگار کشیدن در مکان عمومی ممنوعه و جریمه هم داره یا مصرف مشروبات الکلی هنگام رانندگی،در سر کار ، مدارس و دانشگاه ها و در کل مناطق عمومی ممنوعه شما در خونه خودت لخت مادر زاد باش کسی کاری با شما نداره (داستان فرد زنا کاری که اومده بود پیش پیامبر (ص) تا به گناهش اعتراف کنه) مثل زمانی که تو کشتی هستی و خودت تو آب پرت کنی ولی زمانی که به با آن وضع به جامعه آمدی مثل زمانی میمونه که شما میخای کشتی رو سوراخ کنی اون وقته که باید جلوی کارش گرفته بشه تا به دیگران آسیب نرسه بعد هم ببین نیم میلیون انسان در این مملکت شهید شدن تا ناموسشون دست چشم آبی ها نیفته و اگر هم لازم باشه این مقدار زیادتر هم میشه و اگر شما ناراحتی میتونی ناموستو ببری پیش چشم آبی ها و لختش کنی تا اونجا آزادی فردی داشته باشی مثل بعضی از بی غیرتای وطن فروش که تو خارج برای جلب رضایت چشم آبی ها حاضرن زن و ناموسشون رو در اختیار اونا بزارن.
  • ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    دخرجون بست نبود اینهمه جواب؟ بگو غلط کردم، شکر خوردم قال قضیه رو بکن دیگه بابا...
  • بداقا ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    کلا دوتا از مطالب مشرق خیلی خواننده و نظرات داره من دقت کردم.یکی سیاسی باشه یکی درمورد خانومها باشه:)) عجب ملتی داریم.ولی خدائیش راست میگن شیطان از طریق خانومها رسوخ میکنه
  • ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    پس با توجه به این نظر بهترین راه ترویج حجاب اینه که همه بدحجابها خواب مکافات عملشونو ببینن !
  • ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    بدبختی اینه که از نهی از منکر به داستان نویسی افتادیم .
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    فقط باید گفت تجربه ثابت کرده هیچ کاری با برخوردهای فیزیکی، درست نمی شود که بدتر هم خواهد شد.
  • علی سلیمانی ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    مردان باغیرت...زنان با حجاب و البته مردان بی غیرت..زنان هرزه کار ازبی حجابی گذشته به هرزگی رسیده...این مشکل از جایی شروع شد که ما لفظ بدحجاب رو وارد ادبیاتمون کردیم بدحجاب ینی چی؟؟ما یا باحجاب داریم یا بی حجاب والسلام
  • ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    ناشناس ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ! کافر همه را به کیش خود پندارد !!!!!!!!
  • نسترن م ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    با اینکه با مشرق مخالفم ولی در این قضیه حق با شماست چنین ظاهری برای یک کشور اسلامی فاجعه است
  • ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    تنها راه برخورد نیروی انتظامیه ! هرچند تجربه نشون داده از نیروی انتظامی آبی گرم نمیشه !!!! باید مردم خودشون آدمشون کنن !!!!
  • ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    چرا متن صحبتهای احمدی نژاد تو مجلس در دفاع از آزادی پوشش جوانان نمیذارین ؟ از چی میترسین که حتی نظرمو منتشر نمیکنین ؟ هرچی میکشیم از جناح بازیه . میترسین جناح مقابلتون بل بگیره که حقیقت دولت نهم و دهم نمیگین ؟
  • اسمال ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    خدا اخر و عاقبتمون بخیر کنه.والله اگر زلزله تو تهران بیاد حقمونه
  • ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    یکی از آشنایان بنده مدت 15 سال در آمریکا بوده . باهاش که میگفت این وضع فاجعه باره ! تو آمریکا روسپیها و زنان خیابانی اینطور لباس میپوشند ! میگفت مردم آمریکا اگر این نوع پوشش زنان ایرانی رو ببینند فکرهای بسیار بدی در مورد زنان ایران میکنند !!!!!!!!!!!!!!!!
  • آرش ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    آریا خان اگه فساد و فحشا میشه مدرن بودن تو مدرن باش!!! ما مثله تو نیستم که شرف و ناموس برامون مهم نباشه !!! محترمانه بهت گفتم ! اگه از نزدیک میدیدمت توجیحت !!! میکردم !!!!!
  • ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    مرد بی شرف ، زن بی شرف به بار میاره ! کاره اینا از غیرت گذشته !
  • ایرانی با غیرت ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    ناشناس ۱۵:۰۵ ، اگر کمی ، فقط کمی عزت نفس و شرف داشتی همچین حرفی نمیزدی ! تو آدرستو بده بیام اساسی ارشادت کنم بچه سوسول !
  • ایرانی مسلمان ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    آقای ناشناس احسنت به خدا احسنت کمه برای حرفت !!! واقا آفرین داری با این نکته که گفتی !!! تو قرآن هم گفته شده : "شکمهایتان از حرام پر شده و بر قلبهایتان مُهر خورده است." وقتی تمام عمر به کسی پول ربا میدن دیگه چه انتظاری دارن !
  • ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    مشرق یکم درباره اقتصاد مقاومتی و اقتصاد غربی و ربا میتونی بنویسی !؟ ممنون بابت مطالب چالش برانگیزی که میزاری.
  • ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    کاملا موافقم با حرفت ! خیلی با نرمش با این افراد برخورد شده ! دیگه بسه ! بی غیرتی دیگه بسه ! بی ناموسی دیگه بسه !
  • ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    ای آقا حسین .... اینا با این موارد مشکلی ندارن که مثلا کسی به ناموسشون نگاه بد کنه و...... بی ناموسی موج میزنه تو برخی افراد !!!!!
  • ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    جایی که مشکلات وحود داره ما باید وارد بشیم ! نمیشه دست روی دست بذاریم که !
  • ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    ...؟ ... ای.
  • ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    در حوزه درس خوانده؟!! پس سر خم کردن در برابر غربی ها رو هم حتما از حوزه یاد گرفته . همچنین دکتراش رو هم حتما از حوزه گرفته .
  • ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    اون کسیکه این خیانت رو به ملت ایران کرد ه بود
  • ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    تو رو نخورده.
  • سید ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    عزیزانی که از بی حجاب آمدن خانم ها به محیط های عمومی دفاع می کنند خوب توجه کنند: اگر امکان دارد بروند از چگونه شکل گیری نطفه خود از مادرشان پرسش کنند. و اگر مادر در قید حیاط نیست توجه جدی به رفتار های خود و خانواده خویش داشته باشند تا ببینند به چه میزانی با اعضای قلعه قرابت فکری و عملی دارند؟
  • ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    دل اونها می خواد یا دل تو میخواد؟ طنز قضیه اینجاست کسایی که مروج بدن نمایی زنها هستند مدعی دفاع از حقوق زنان هم هستند.
  • ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    مشرق کارشه ...خوری.
  • میم ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    اینکه مغازه ها نفروشن حرفی است که من قبول ندارم !؟خب اشکال نداره در جمع محارم اینگونه لباسها!! به نظر بنده این باید فرهنگ شود که هر لباسی برای جایی ساخته شده و شان ان مکان حفظ شود !!
  • مومني ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    بله تا به اساتيد راجع به حجاب و حيا تذكر مي دهي امل و عقب مانده و هزار انگ به تو مي خورد متاسفانه حيا در جامعه ما به ويژه شهرهاي بزرگ كم كم دارد از بين مي رود و تبعات آن در سالهاي آتي خود را نشان خواهد داد كه منجمله گسترش فحشا، ناامني ، طلاق و صدها مشكل ديگر را شامل مي شود و افسوس كه هنگامي كه راجع به غيرت با اين بااصطلاح روشنفكران صحبت مي كني مي گويند اگر خواهر و مادر و نزديكان ما بي حيا باشند نشانه دمكراسي و روشنفكري است بله امروزه بي حيايي نشانه روشنفكري است وااسفا
  • نیما ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    هیچگاه و هیچگاه حکومت نخواهد توانست جلوتر از پدر ، برادر و یا همسر دختران و زنان حرکت نماید و به اصطلاح کاتولیک تر از پاپ باشد از آنجا که در عرف بخشهای بزرگی از جامعه پوشش بسیاری از زنان جا افتاده است خطای بزرگ حکومت برخوردهای انتظامی -قضایی خواهد بود... من در ابتدای دهه هفتاد برخورد و جریمه و بازداشت های بسیاری را به خاطر دارم که بر سر پوشیدن شلوار جین و یا صحبت دختر و پسر در خیابانها و همراه داشتن نوار کاست و واکمن انجام میشد روزی که برادران به پارکها یا دیگر اماکن تفریحی می ریختند و موهای بلند پسران را کوتاه میکردند و یا شلوارهای جین را پاره میکردند در خاطره ام ثبت شده است ......حکومت ایران مردمی است و نخواهد توانست با فرهنگ جا افتاده مردم ستیز کند چرا که باز هم در اینصورت نه تنها از این رهگذر کسی خوش حجاب نخواهد شد بلکه تنها برنده ی این وضعیت دشمنان ما خواهند بود .....................
  • ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    یعنی چی دهنمونو میبندیم ...
  • محمود ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    این ساپورتها قبل از انتخابات هم بود و ربطی به دولت جدید نداره
  • ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    بی ادب . آدم هایی مثل تو هستند که با ادبشان جامعه را به گند می کشند.
  • وحید ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    ازادی فردی با آزادی اجتماعی فرق داره عزیزم.
  • ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    خوابی یا خودتو زدی به خواب . مترو سوار شو نمونه اش را می بینی .
  • ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم
  • ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    0 0
    بابا لخت بودن کمتر مردارو تحریک میکنه تا این نوع پوشش
  • ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    0 0
    :))
  • doki ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    0 0
    دست شما بی غیرتها بیفته خوبه؟
  • ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    0 0
    آقا پلیسه بیکاره....
  • ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    0 0
    احسنت
  • ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    0 0
    همونقدر که زنان بی حجاب در این قضیه مقصرند، مردان ِ بی غیرتشون هم مقصرند! من خودم مردی رو سراغ دارم که یکی از شرایط ازدواجش با دخترمورد نظر، کنارگذاشتن چادر و مانتویی شدن بود!!! شرطی که متاسفانه پذیرفته شد و ازدواج صورت گرفت... همون دختری که با حجاب کامل ِ چادر بود حالا ساپورت می پوشه و کنار شوهرش راه میره... متاسفم ازینکه این مرد بی غیرت، دایی و همسرشون زن دایی بنده هستن... این حرکت باعث شد خیلیا توو فامیل حجاب و چادرشون رو کنار بذارند! ببنید درخواست یک مرد چند نفر رو به مرز بی حجابی می کِشه!
  • ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    0 0
    بابا جان چند بار بهت بگم به اندازه کوپونت حرف بزن؟ تو که معنی آزادی رو نمیفهمی مگه مجبوری راجع بهش اظهار فضله کنی؟ خوبه حالا دو سال نیست اومدی اینجا!
  • ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    0 0
    اولا که از زمستان نود و یک نبوده! شما دیر فهمیدی! ثانیا شما با ساق ملت چکار داشتی که متنشو هم خوندی :)))))))))))))
  • مجيد ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    0 0
    مرد بي غيرت زن بي حجاب
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    0 0
    من یه جا خوندم که نوشته بود توجه توجه ساپورت پسرانه رسید ........یعنی داشتم بالا میاوردم
  • سيد قاسم ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    0 0
    خانوم اگر يك روز تو بااين تيپ بياي بيرون ومورد تعرض يك فرد هوس ران قرار بگيري تو بوق و كرنا ميكني كه تواين مملكت امنيت نيست اول توبايد باپوششي كه براي خودت انتخاب ميكني براي خودت امنيت ايجاد كني درانسان چيز عجيبي به اسم شهوت وجود دارد
  • محمدرضا ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    0 0
    متاسفم!!!!برهنگی ظاهری شما ناشی از برهنگی فرهنگی تان است . خداوند عاقبت همه ما را ختم به خیر فرماید.
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    0 0
    برو مرتیکه خواهر مادرت اینجوری بیان تو خیابون خشته؟
  • بردیا ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    0 0
    مگه تو انجمن حجتیه ای هستی که میگی باید صبر کرد تا ظهور آقا باید به نص صریح دین که امر به معروف و نهی از منکره عمل کرد اللهم عجل لولیک الفرج
  • قلی ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    0 0
    باید به نص صریح دین که امر به معروف و نهی از منکره عمل کرد
  • میثم ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    0 0
    پاسخ ناشناس ساعت 15:10 شانزدهم واقعا لایک داره...
  • جواد ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    0 0
    خیلی بی ادبی که اینجا رو به گند کشیدی.
  • ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    0 0
    فعلا مد در برهنگیه ! خود غربی ها هم شاکیند و میگن چرا در قرن جدید مثل فاحشه ها لباس میپوشیم .
  • علی ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    0 0
    توانقلاب کردی یاانقلاب ارث باباته....؟؟ اینجامنظورت ازآزادی بی ناموسی نبود احیانا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • علی ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    0 0
    1-شعارهای اقتصادی عامل جذب آرای مردمه 2-مشکل شمااینه که ازادی رو فساد وبی بندوباری معنی میکنید.....
  • ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    0 0
    یه عاقل پیدا شد خوبه امید وارشدم
  • علی ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    0 0
    ناشناس12:14 شماهاکه روزه نمیگیرید پس به خوردنتون ادمه بدین وبه بقیه تعارف نکنید
  • علی ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    0 0
    بی ناموسی تاکی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • حسین ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    0 0
    اگه همین گشت ارشاد نبود ، الآن معلوم نبود وضعمون چه جوری بود. شما از روی چه تجربه ای صحبت می کنید ؟ تجربه می گه : هر جا زور اومده اینجور آدمایی مطیع شدن. به شرطی که زورش زور باشه. اگه نیم زور باشه ، موجب تحریک مشکل هست نه پایان آن. مثـــال : بنیتو موسولینی ، با بنای حزب فاشیست در ایتالیا و سخت گیری های گوناگون ، محبوبیت بسیاری در میلان و رم بدست آورده بود. طوری که مردم اجازه ندادند ، بعد از اون همه استبداد ، حتی جنازش تحقیر بشه. محمدعلی شاه قاجار ، تحت تاثیر معاون و معلمش : سرگئی شاپشال ، به جنگ با مشروطه برخاست و مجلس رو در ملا عام به توپ بست. و قدرتش رو حفظ کرد. هیچکس هم نتونست جیک بزنه. ژوزف استالین در ابتدای جنگ بارباروسا ، جنبش های پارتیزان داخلی رو سرکوب کرد تا بر روی آلمان نازی متمرکز بشه و موفق هم شد. و . . . وقتی زور کار ساز نیست که جنبش تبدیل به انقلاب بشه : یعنی نظر همه کشور یکی باشه ولی یه تئوری حتی اگه یک مخالف داشته باشف ، قابل شکسته. ولی نیروی انقلاب قابل فرسایش نیست : مثــــال : انقلاب روسیه ، توسط سرمایه داران سرکوب نشد. غرب نتونست مانع از پیروزی انقلابیون فرانسه بشه. آمریکا در ضربه زدن به انقلاب کـــوبا ناکام ماند و فیدل کاسترو پیروز شد. گاندی با پشتوانه تمام ملت هندوستان ، کمپانی هند رو متلاشی ، و هند رو از تسلط آنگولاساکسون ها نجات داد. امام خمینی ، چون انقلابیون در کل کشور همراهش بودند ، بدون اینکه یک کلاشینکوف تو دستش باشه ، با ساقط کردن شاه ، جمهوری راه انداخت و با همون ملت ، صدام و غرب رو له له و داغون داغون کرد و . . . شاید گروهی از لیبرال ها (احتمالاً از نوع افراطی) من رو به باد انتقاد بگیرن. ولی توجه داشته باشید که آزادی حق اوناییه که جنبه آزادی رو دارن. نه ملت . . . ما که تا بهشون رو میدی ، با شورت و زیرپوش میریزن تو خیابون. نمونه این بی جنبگی ها رو نه تنها کلان شهر ها بلکه در دهات های کشور هم می تونین مشاهده کنید. حالا با توجه به این که این افراد بی جنبه تمام جامعه رو تشکیل نمیدن (و جنبششون انقلاب نیست) می تونم بپرسم ، شما از روی چه (**««تجربه»»**) ای کامنت میزارید؟ راستی اشتباهی براتون لایک زدم.
  • حسین ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    0 0
    ببند دهنتو
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    0 0
    به شما مربوط نیست شوهرمون اجازه داده
  • ali ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    0 0
    ازپرچمش معلومه صاحب چه اندیشه ای می باشد.
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    0 0
    آقا ما چرا منفی میدم ثبت نمیشه؟
  • رضا ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    0 0
    فقط به تهران حمله نکرده!
  • ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    0 0
    هرکی‌ مغزش خالی‌ تره از اندامش بیشتر مایه میذاره
  • ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    0 0
    اقا چرا ناراحت می شین راست می گه
  • ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    0 0
    با قسمت اول جمله ات موافقم.
  • موسوی ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    0 0
    سلام نکته ای که میشه بهش اشاره کرد و متاسفانه هیچ کس هم نمی تونه جلو شو بگیره ارزان قیمت بودن این نوع پوشش نسبت به سایر موارد هست و قشر کم در آمد کشش بیشتری بهش دارن چون هم مد روز هست هم ارزان
  • هاتف ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    0 0
    خدا لعنت کند مسببان آن و همچنین اهمال کاران آن را !
  • رضا ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    0 0
    دلیل این فجایع: 1_سیاست گذاری های غلط 2_ بی تفاوتی مردم 3_بی تفاوتی نیروی انتظامی 4_ایجاد خلع فرهنگی توسط مسئولین 5_فقر مردم و... خدا نجات مون بده
  • ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    0 0
    شهرداري رو خوب اومدي
  • ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    0 0
    تازه افتخار ميكنن به زن خوشگل وجذابشون
  • ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    0 0
    من كه حاضر نيستم دهنمو ببندم ولي ميترسم توخيابون كتك بخورم
  • ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    0 0
    تازه کجاشو دیدی
  • ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    0 0
    مشرق زیاده روی نکرده تو بچه گمرکی.
  • دوستدار مشرق راستگو ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    0 0
    ادب شما ، نشانه شخصیت خانوادگی شماست ! قابل توجه بی فرهنگای بی تربیت !
  • ایرا ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    0 0
    دلشون چی میخواد مگه شهر حرته
  • نادر ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    0 0
    بعد پلیس با طرفداری از خانم در می اید.
  • ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    0 0
    همراه شده.
  • ایرانی ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    0 0
    در کشور ایران مرد باشرف و با غیرت جاده صاف کن زن با حیا و با حیثیت . و بر عکس ان . غیر از این نداریم .
  • ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    0 0
    ناجا حفظت شون را بر عهده دارد
  • ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    0 0
    اونا باید راحت باشند وبه کارخود برسن.
  • ایمان ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    0 0
    از 3 شعار اولیه انقلاب . شعار آزادی داره اجرا می شود واقعا در دنیا بی نظیر است.
  • مراد ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    0 0
    وزیر ارشادمون که (مهاجرانی) اینجوری باشه دیگه ال فاتح.
  • ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    0 0
    با خاک حل نمیشه !!!! ولی در کل با جمله ات موافقم !
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    0 0
    بیشعور!
  • ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    0 0
    رفته گل بچینه!
  • مسعود اهواز ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    0 0
    تو خودت بیشتر.......میخوری
  • خاطره ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    0 0
    در جمع محارم این پوشش مشکل دارد، بحث محرک بودن است دقت کنید.
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    0 0
    تهران نگو، بگو فلوریدا.
  • ناشناس ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    0 0
    امریکا داره تو تهاجم فرهنگی ایران شکست میده
  • ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    0 0
    ايول
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    0 0
    احمقها!!!
  • عليزاده ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    0 0
    دليل همه اينكارها فقط دوري از خداست. همين
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    0 0
    از دزدي خيلي بهتره.
  • شاهد ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    0 0
    این یارو امریکایی چی می گه
  • صادق ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    0 0
    شما ضعیف النفسی و مشکل روحی داری نگاه نکن تا بقول خودت نلغزی!
  • شاهد ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    0 0
    حساس نشو حساس بازی در نیار
  • شاهد ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    0 0
    اخ اخ اخ اخ اخ اخ ا
  • نیما ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    0 0
    خدائیش یه نگاهی به کامنت های بالا بندازین و ببینین سطح فرهنگ در چه سطحی هست ............
  • ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    0 0
    مردم حق دارند هر لباسی را که می خواهند بپوشند.
  • حسین ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    0 0
    مشرق چرا نظرات منو منتشر نمیکنی ؟؟
  • مرتضي پرواززاده ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    0 0
    اشتباهي مثبت دادم / چه تفكراتي ذارن بعضيا / من نگاه نكنم آيا پسر منم نگاه نميكنه؟ آيا هوايي نميشه؟
  • ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    0 0
    الان چا ربطی داشت؟!
  • ایران ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    مشکل از ساپورت و بدحجابی نیست مشکل از چشم های حریص و تشنه مردهاست مشکل از اراده ضعیفه تو اگه چشمهات رو جمع کنی اگه زن ها لخت هم بیان بیرون مشکلی پیش نمی آد . برو ذهن بیمار خودت رو درمان کن مرد به جای اینکه روی کل زن ها کاور بکشی
  • من ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    0 0
    دیگه داری چرت میگی......
  • ملیسا ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
    0 0
    من نمیدونم این مردها کی هستن که بخوان درمورد پوشش خانوما نظر بدن همش مردا میان درمورد پوشش خانوما حرف میزنن آخه چه ربطی به مردا داره؟چرا ما خانوما نباید راحت لباس بپوشیم یعنی مردها اینقد گرسنه اند؟ یعنی بنیان این خانواده ها چه قدر سسته که با یک مو از هم بپاشه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس