کد خبر 225957
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۵

معمولا در ایران برای ساخت سری دوم سریال‌ها ریسک و سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. برای اینکه از اول برای ادامه طراحی نمی‌کنند. برای «هوش سیاه» هم از اول برای ادامه‌اش طراحی نکرده بودیم اما از جایی که شخصیت محوری سریال طراحی و در دل قصه خلق شد، در اواسط تولید سری اول به این نتیجه رسیدیم که این قضیه و شخصیت با این موتوری که دارد، می‌تواند تا دور دست‌ها برود.

به گزارش سرویس فرهنگی مشرق به نقل از همشهری جوان، بازتاب موفق مخاطبان پس از سری اول «هوش سیاه» در سال ۸۸ باعث شد که آب پرور سری دوم را هم کلید بزند. حالا او تمام قد از سریالش دفاع می‌کند و می‌گوید قصه طوری طراحی شده که قابلیت دوباره ادامه پیدا کردن را هم دارد. پس منتظر سومین هوش سیاه هم باشید!


چرا «هوش سیاه» را ادامه دادید؟

معمولا در ایران برای ساخت سری دوم سریال‌ها ریسک و سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. برای اینکه از اول برای ادامه طراحی نمی‌کنند. برای «هوش سیاه» هم از اول برای ادامه‌اش طراحی نکرده بودیم اما از جایی که شخصیت محوری سریال طراحی و در دل قصه خلق شد، در اواسط تولید سری اول به این نتیجه رسیدیم که این قضیه و شخصیت با این موتوری که دارد، می‌تواند تا دور دست‌ها برود. از همان‌جا ما به فصل‌ها و اپیزود‌های بعدی هم فکر کردیم. من همانجا گفتم این قضیه می‌تواند حداقل تا ۱۰۰ قسمت ادامه پیدا کند.


پس «هوش سیاه ۳» در راه است؟

نه شرایطی وجود دارد که من نمی‌توانم ادامه‌اش بدهم.


مگر ساختن سریال پلیسی در ایران چه دردسر‌هایی دارد؟

سختی ندارد. زمینه‌هایش باید مهیا باشد. اول از همه زمینه‌های نرم‌افزاری‌اش؛ باید بدانیم از لحاظ فکری وارد چه حوزه‌ای می‌شویم و وقتی کار اکشن و پلیسی می‌کنیم باید چه سازمان‌ها و نهاد‌هایی را در کار شریک کنیم. در واقع بدانیم که این سریال‌ها با کار‌های آپارتمانی تفاوت دارد،‌ هم هزینه‌هایش فرق می‌کند، هم زمانی که باید صرف کنیم،‌هم آدم‌هایی که درگیرش می‌شوند، تخصص پیچیده‌ای دارند. همه آدم‌هایی که وارد این حوزه می‌شوند، باید آمادگی ذهنی داشته باشند تا یک اثر ناموفق به کار‌های قبلی اضافه نشود. به لحاظ سخت‌افزاری هم باید زمینه‌های تولیدی، تجهیزاتی، ماشین آلات و امکاناتش مهیا باشد. در این سریال‌ها با اکسسوار یک خانه سروکار نداریم. آکسسوارمان ماشین‌ها، سلاح‌های مختلف، هلی‌کوپتر و امکاناتی است که قهرمان و ضد‌قهرمان قصه برا ی جذاب شدن به آن نیاز دارند. سینما و تلویزیون ایران در این زمینه تجربه کمی دارد و بعضی جاها مجبوریم آزمون و خطا داشته باشیم.



پس چرا ما درباره سریال‌های پلیسی سراغ تجربه‌گرایی نمی‌رویم؟ در چند دهه گذشته فقط چند سریال پلیسی موفق مثل «کارآگاه علوی» و «خواب و بیدار» داریم.

برای اینکه ما استراتژی و یک مدیریت فرهنگی واحد نداریم. زمانی تلویزیون این کار را انجام می‌داد، یعنی می‌توانستی به یک وحدت رویه در زمینه امور فرهنگی فکر کنی. آن خط پررنگ فرهنگی را می‌دیدی که تلویزیون روی همه چیز - حتی سینما - تاثیر می‌گذاشت. این نشان می‌دهد که چقدر سازندگان فرهیخته‌ای در تلویزیون حضور داشتند و چه مدیریت فرهیخته‌ای وجود داشت که می‌توانست آنها را به این سمت راهبری کند. اما الان می‌بینیم که به دلیل صف‌آرایی وحشتناک رسانه‌های بیرونی ما بی‌خود در لاک دفاعی فرورفته‌ایم. رسانه ما از خلاقیت فوق‌العاده بالایی برخوردار است و به جای فرو رفتن در لاک دفاغی فرهنگی، باید به تنهاجم فرهنگی رو بیاورد.


سروکله زدن با مفاهیم کامپیوتری و اینترنتی دنیای مجازی در سریال‌، مخاطب عام سریال را پس نزده؟

اصلاً رفته رفته همه به این نکته می‌رسند که ظاهراً ناگزیر هستند از این مسائل سردربیاورند. سری اول را که می‌ساختیم، کمی نگران این طیف مخاطبان بودیم. طبیعتاً نشانه‌گیری ما سمت جوانان بود. برای همین هم این قصه انتخاب شد. اما فکر می‌کردیم آدم‌های میانسال، سنتی‌ها و کسانی که سروکاری با تکنولوژی جدید ندارند، ما را پس خواهند زد. کم‌کم دیدیم این جوری نشد. شاید وجود زمینه داستانی،‌گره‌افکنی‌ها و... آنها را علاقه‌مند می‌کرد که سریال را ببینند. در این سری به موضوعات تخصصی نگاه کرده‌ایم و کمی پیچیده‌تر شده. گاهی از طرف کاربر‌های حرفه‌ای‌تر مورد انتقاد قرار گرفتیم که چرا در بعضی مواقع ساده‌انگاری شده. ما هم گفتیم می‌خواستیم معدل کلی را بگیریم که نه سیخ بسوزد، نه کباب. به خاطر همین این دفعه خیلی حرفه‌ای و دقیق پیش رفته‌ایم. مخاطبان این سری از سری پیش هم بیشتر هستند.


در اجرای فرم تصویری سریال، آگاهانه از فرم سریال «۲۴» استفاده کرده‌اید؟

«هوش سیاه ۱» بعد از سریال «۲۴» ساخته شده و ممکن است این تصور به وجود بیاید که تقلید کرده‌ایم اما من در تله فیلم «خشاب خالی» هم که قبل از نمایش سریال «۲۴» ساخته‌ام، از همین فرم اسکرین استفاده کرده‌ام. البته من فوق‌العاده «۲۴» را دوست دارم.


به نظر خودتان پلیس‌های سریال توقع مخاطب را برآورده می‌کنند؟ شکل دیگری از پلیس در ذهنتان نبوده که عملی نشود؟

ما می‌خواستیم پلیسمان را چابک‌تر، تیز‌هوش‌تر و تکنیکال‌تر نمایش بدهیم. چون هم جهان نوین این سمت در حرکت است، هم برای ما یک چالش ایجاد کرده بود که این آدم‌ها باید توانمند و هوشمند باشند که بتوانند با جنایت‌ها هوشمندانه مقابله کنند. بالاخره نزدیک ۴۰ قسمت اینها مثل موش و گربه دنبال هم هستند اما هیچ کس نمی‌تواند بگوید پلیس ناتوان است. برای اینکه نشانه‌های تیز‌هوشی او را می‌بیند. جاهایی حتی از مجرم جلوتر حرکت می‌کند ولی در بازی موش و گربه به ابتکار عمل دست موش است.


 
چرا اصرار دارید که علاوه بر دنبال کردن روایت قصه اصلی در سریال، همزمان موضوعاتی مثل شرکت‌های هرمی و... را با هم پیش ببرید؟

اصولا دوست دارم این خرق عادت انجام شود. اینکه وسط سریال شام هم بخوریم و با مهمان هم حرف بزنیم ولی هیچ چیز را از دست ندهیم، یک تصور قدیمی و نخ‌نما شده است. نباید بتوانید سریال را رها کنیم. باید به بغل دستی‌تان بگویید «حرف نزن، می‌خواهم سریال ببینم» به همین خاطر باید حجم و ریتم اطلاعات طوری باشد که خلائی در آن ایجاد نشود. اگر جایی هم هست که داستان سبک‌تر پیش می‌رود، باید بدانید اینها به اصطلاح نفس خور وسط کار است. وقتی شما به نقطه هیجان می‌رسید، دریچه‌های یادگیری بازتر است و بهتر یاد می‌گیرید. این نقطه حدی دارد. بعد از آدرنالینی که با هیجان به شما تزریق می‌شود، باید یک نفس راحت بکشید. مثل عوض کردن دنده و خلاص کردن برای ماشین. منتهی مردم ما بدعادت شده‌اند. حق مردم است که فیلم و سریال درجه یک ببینند. اگر این اتفاق بیفتد. دیگر خودشان سمت آثار سطحی نمی‌روند. یکی از آرزو‌ها و اهداف من همین سلیقه‌سازی برای مردم است.

 
به خاطر همین فضای زندان سریال را هم متفاوت و فرهنگی طراحی کرده‌اید؟! «انگار این زندان اساسا در ایران نیست.

من فکر می‌کنم فضای ایده‌آل باید این جوری باشد. واقع‌گرایانه با این موضوع برخورد نکرده‌ام. من نرفته‌ام و دوربینم را در یک زندان بگذارم و از همان استفاده کنم. آن موقع که چیزی به جامعه‌ام اضافه نکرده‌ام من باید الگو بسازم و بگویم یک زندان آرمانی، فقط می‌تواند مراودات اجتماعی یک زندانی را از او بگیرد، نه چیز‌های دیگری را.

 
اما به درک مخاطب از واقعیت ضربه می‌زند.

بله. روز‌های اول ما را به سریال «فراز از زندان» نسبت می‌دادند. هرچه بیشتر پیش رفتیم. این حرف و حدیث‌ها کمتر شد. معلوم می‌شود که باید عادت‌های قدیمی را دور برزیم. من سعی کردم در سریالم به اصطلاح‌ نمایشی‌ها یک دنیای خود‌بسنده بسازم. دنیایی که خودش کامل است و قواعدی دارد که به آن احترام می‌گذارد. بعد از مدتی مخاطب فرض می‌گیرد که این زندان واقعی است. البته من فقط ۴ قسمت از «فرار از زندان» را دیدم و بقیه‌اش را ندیدم تا ناخودآگاه از آن تاثیر نگیرم.

 
خودتان از پلیسی‌ها کدامشان را دوست دارید؟

در بین خارجی‌ها «۲۴» و در سریال‌های داخلی «خواب و بیدار» آقای فخیم‌زاده.




از نظر شما شاخصه‌های یک کار پلیسی موفق چه چیز‌هایی است که این دو سریال را می‌پسندید؟

باید مولفه‌های استاندارد ژانر پلیسی واکنش را رعایت و چاشنی نو‌آوری را به آن اضافه کرد. بومی‌سازی را هم باید در کار پلیسی تعریف کرد. سینما یک پدیده فرهنگی است. ژانر‌بندی‌ها هم که دست ما نیست و قبلاً اتفاق افتاده. وقایع پلیسی هم که رخ می‌دهد، در جوامع شهری ما اتفاق می‌افتد. فرهنگ جوامع شهری فعلی ما تفاوت چندانی با سایر نقاط دنیا ندارد. به خاطر همین باید از کلی‌گویی پرهیز و بحث ریز‌کنیم.


بالاخره ما کار خارجی پلیسی زیادی دیده‌ایم و ناخودآگاه خودمان را با آن مقایسه می‌کنیم. به خاطر همین من باید خیلی بی‌هوش و حواس باشم که بخواهم غربی‌سازی کنم. معمولاً منظور ما از فرمی بومی، یک فیلم ایستا با پلان‌های طولانی، اندازه قاب‌های بی‌خاصیت و بی‌حرکت است. در حالی که دوربین من یک لحظه آرام و قرار ندارد. اینها گرام و ابزار سینماست تا بتوانم تاثیر‌ بگذارم. ضمن اینکه ما الان در پخش جرم و تعدیلی نداریم. اگر از فرهنگ مردم فاصله داشتیم قطعاً با شمشیر پخش مواجه می‌شدیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 68
  • در انتظار بررسی: 23
  • غیر قابل انتشار: 27
  • ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    5 0
    خیلی عالی
  • رضا ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    3 0
    س ما همه ایرانی ها منتظر هوش سیاه 3 هستیم.هر چه زودتر بهتر ممنون میشم
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    4 0
    حتمن حتمن هوش سياه 3ساخته ميشود
  • زینب ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    3 0
    فقط آقای آب پرور باید هماهنگی درست وهمفکری درست و وقت کافی برای همه چیز داشته باشه اگر میخواد خوب بسازه
  • سعید ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    2 0
    خدا کنه زود بیاد
  • aliakbar ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    4 0
    خداكنه زودترساخته بشه
  • ابوالفضل فاتحی ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    3 0
    آقا زود باشید منتظرم
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    2 0
    کی ساخته میشه
  • فاطی ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    2 0
    بسازینش دیگه.من خیلی این سریال رو دوست دارم.
  • کامران ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    2 0
    من عاشق هوش سیاه هستم اگر 3 رو بسازن عالی میشه.نه؟
    • ارشیا ربانی IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
      1 0
      من هم همینطورخیلی خوب میشه هرچه زودترهوش سیاه۳روبسازن خیلی منتظردیدارش هستیم.
  • amir ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    4 0
    من که عاشق هوش سیاه و تکنولوژی هستم لطفا بگین هوش سیاه 3 حتمی است؟
  • دانیال صمیمی ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    6 0
    من عاشق هوش سیاهم اگر 3 هم بیاد عالی میشه آقای آبپرور خواهش میکنم .
  • دانیال صمیمی ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    1 0
    شما ماشااله تجزیه وتحلیلت بد نیست ها حتما کارگردان شو
  • دانیال صمیمی ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    2 0
    من عاشق هوش سیاهم اگر 3 هم بیاد عالی میشه آقای آبپرور خواهش میکنم .
  • said ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    4 0
    سلام هوش سیاه مخاطبان بسیاری دارد مطمئنا از تبلیقات هزینه های آن بر می گردد لطفا قسمت های سری سوم را مثل سری دوم کاهش ندهید.ممنون
  • محسن چهاردولی ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    3 0
    من از آقای حسین یاری و کیکاووس یاکیده خیلی خوشم می آید لطفا هوش سیاه ۳ را بسازید خیلی خوش حال می شوم.
  • سید کوشا حسینی ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    3 0
    سلام خدمت اقای آب پرور و مدیر این سایت من یکی از طرفداران پروپا قرص این سریال هستم.من یک خواهشی از مدیر سایت دارم و اون اینکه ازشما میخوام که زمان دقیق پخش سریال هوش سیاه را برای من ایمیل کنید اگر امکان دارد با عرض احترام
  • سید کوشا حسینی ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    2 0
    سلام خدمت اقای آب پرور و مدیر این سایت من یکی از طرفداران پروپا قرص این سریال هستم.من یک خواهشی از مدیر سایت دارم و اون اینکه ازشما میخوام که زمان دقیق پخش سریال هوش سیاه را برای من ایمیل کنید اگر امکان دارد با عرض احترام
  • میثم اسدپور ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    2 0
    سلام آقای آب پرور.با تشکر از شما بخاطر فیلم هوش سیاه.من واقعا منطظر فیلم هوش سیاه 3 هستم و از شما بخاطر زحمات تون تشکر میکنم.
  • سیدعمیدالدین انوار ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    1 0
    باعرض سلام وخسته نباشیدبه عوامل مجموعه سریال هوش سیاه1و2من خودم سریال هوش سیاه رادوست دارم وهرشب این سریال جذاب رامیدیدم خواهش میکنم ازاقای مسعود اب پرورسریال هوش سیاه3 رابسازدباتشکرازهمه عزیزانی که سریال هوسیاه نقش افرین بودن ودوباره خواهش میکنم حتما هوش سیاه3 ساخته شود
  • احسان ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    1 0
    سلام و خسته نباشید خودتان خوب میدونید که در قسمت پایانی وش سیاه2 اولین موشکی که زدن با دریا برخورد کرد و در این صورت جناب اقای کیکاووس باید فرار کرده باشند حتما پس باید ادامه داشته باشد.............
  • محمد ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    2 0
    سلامممممم میگم واضح بگین که ایا هوش سیاه3خواهد امد یا نه؟
  • احسان طا هرکرمی ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
    1 0
    سلام و عرض ادب خدمت جناب اقای اب پرور لطفا هوش سیاه 3 را زود تر بخش کنید خواهش میکنم بگویید هوش سیاه چه زمانی خواهد بود
  • علی ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    خیلی ممنون
  • کیکاوس ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    1 0
    طرفداران عزیز سلام من همون جور که توی سایت خبری قطره نوشتم اینجاهم مینویسم من باآقای مسعودآب پرورصحبت کردم وتاحودودی رازیش کردم تا هوش سیاه3رابسازد
  • زینب ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    باشه چون که تو گفتی باش
  • رضا ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    حسین یاری چی داره ها فقط آقای کیاوس
  • مریم ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    سلام به دانیال یه تودهنی زدم باجوابم بیا بخان راستی نظرت خیلی خوب بود
  • محمدرضا دماوندی ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    1 0
    با تشکر و سپاس از کسانی که این سریال را ساخته اند.
  • امید ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    1 0
    آقای آب پرور چند سال طول میکشه تا هوش سیاه 3 را درستش کنین الان 2015شد دیگه صبرمون سر اومد منتظریم میگیم امسال پخش می شه ولی پخش نمی شه هر چه زود تر درست کنین بهتر با تشکر
  • امیر محمد ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    1 0
    درست بگید قسمت 3 پخش میشه یا نه چرا جوونا رو الاف خودتون کردین خواهشن یه جواب درست وکامل بدین
  • ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    1 0
    جناب مسعود اب پرور باعرض سلام و خسته نباشی خواستم تقاضا کنم که زودتر هوش سیاه 3 را آماده پخش کنید. باتشکر نوید نوری
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    1 0
    جناب مسعود اب پرور باعرض سلام و خسته نباشی خواستم تقاضا کنم که زودتر هوش سیاه 3 را آماده پخش کنید. باتشکر نوید نوری
  • علی ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    1 0
    تورا خدا هوش سیاه 3 پخش کنید تا بفهیم اخر قصه چی میشه ....توسریال های ایرانی همینه معلوم نیس فیلم چجوری تموم میشه با تشکر
  • رضا ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    1 0
    سلام اگه می شه تو رو خدا هوش سیاه 3 رو هم پخش کنید ممنون
  • بهنام ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    2 0
    آقا این هوش سیاه 3رو میسازید یا خودم دست بکار بشم
  • احمدحسینی ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    1 4
    سلام و خسته نباشید آقا ما رو مسقصره کردید یا خودتان رو مسخره کردید . آقا کی میخواید ادامه ش رو بذارید بابا اصلا داستان هوش قشنگ یادمون رفتش . سریع اند ادامش رو بزاید ههههههههه فکر کنم همه ی این بد بختی ها تقصیر این مذاکرات مقصره و تحریم ها میباشد
  • محمدد صادق فتوحی ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    3 0
    سلام ممنون میشم. که هوش سیاه3را بسازید لطفا زود پخش کنید
  • غزل ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    3 0
    سلام تورو خدا هوش سیاه ۳رو هر چه سریع تر رو انتن بیارید
  • سردار دل ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    1 0
    بسازیدش لطفا
  • سینااکبری ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    1 0
    ایا هوش سیاه 3 میاید ما ببینیم و کی شروع می شود لوتفن جواب بدهید من منتزرم چو من این سریال هوش سیاه دوست دارم خیلی و چند بار میبیییینم من خاهشن جواب منو بدهید
  • ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    2 0
    سلام واقعابهترين سريال ايراني بود لطفاسري٣روهرچه زودتربسازيد ممنون
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    0 0
    هوش سیاه
  • ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    1 0
    با سلام لطفا یک خبری بدید که سزیال هوش سیاه 3 داره ساخته میشه یا اصلا شروع ساخت نداره؟؟ و اگه در حال ساخت زمان تقریبی این سریال کی میشه ممنون
  • حمید ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    1 0
    آقای آب پرور خواهش میکنم ازتون که این سریال رو ادامه بدید هوش سیاه ۳رو بسازید میدونم که سخته ولی ازتون خواهش میکنم نوکرتم
  • معین از اراک ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    2 0
    عاشقتم کیکاووس صدات بازیگریت تیپت حرف نداره خیلی میخوامت خیلی خوب بازی میکنی لایک داری زیاد
  • روژینا ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    2 0
    خداکنه هوش سیاه3 زودتربیاد وکیکاووس رو هم نکشن وبه همه هدفش برسه
  • حمیداحمدی ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    2 0
    توراخدا هوش سیاه 3را هم بازی کنید
  • مهرداد ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    2 0
    آب پرور جان عزیزت هوش سیاه3 روهرچه زودتربساز.خیلی ممنون
  • محسن دوستی ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    1 0
    سلام پس کی هوش سیاه۳ را می سازید سه سال شد راستی هوش سیاه۱و۲ ازنقش جمشید کاظمی خیلی خوب است لطفا هوش سیاه۳ رابسازیدوپخش کنید
  • ارشین ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    3 0
    سلام امیدوارم هوش سیاه3ساخته بشه,,,,کیکاوس بی نظیری عاشق بازیتم حرف نداری,,,,موضوع هوش سیاه خیلی خوب بود امابازی کیکاوس محشرش کرد
  • مهدی فتحی ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    3 0
    آقاامیدوارم زودترسری 3 هوش سیاه هم ساخته بشه.
  • هوشنگ ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    1 0
    خیلی فیلم هوش سیاه قشنگه .هوش سیاه سه رو لطفا درست کنید
  • سحر ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    1 0
    امیدوارم خبر پخش سریال هوش سیاه رو هرچه زودتر بشنویم. من که یکی از طرفدار های این سریال هستم و خواهش می کنم سریال هایی از این قبیل بیش تر بسازن.
  • ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
    1 0
    خییییییییییلی قشنگه
  • اميرمسعود ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    حتما بايد ژخش بشه
  • زهرا واشقانی ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    1 0
    لطفا و خواهشا هوش سیاه 3 رو درست کنید ما منتظریم
  • غلی احمدی ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 1
    سلام بی خودی منتظرنمونیدهوش سیاه3رکارنیست چون فیلم های ایرانی همشون همینطورن.
  • عاشق هوش سیاه ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    1 0
    خیلی وقت گذشت پس چرا پخش نمیکنید این سریال جذاب رو ترخدا زودتر .......سه سال گذشت .....من طرفدار پر پا قرص این سریالم
  • reza ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    1 0
    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم ایا هوش سیاه ۳ حتمیه یا نه اگر درست بشه عالی میشه
  • رضا ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    1 0
    سلام امیدوارم سریال هوش سیاه سه با بازی خوب آقای کیکاووس یاکیده هرچه زودتر ساخته شود.
  • رضا ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    2 0
    سلام امیدوارم سریال هوش سیاه سه با بازی خوب آقای کیکاووس یاکیده هرچه زودتر ساخته شود.
  • سید میثم موسوی ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    1 0
    منم عاشق سری هوش سیاه هستم،آقای یاوری رو از زمان سریال آتش در خرمن یادمه آقای یاکیده رو هم سال ها بود که صدایش رو شنیده بودم وقتی توی این سریال چهره اش رو دیدم انقدر ذوق کردم که گفتم این صدا فقط به این چهره میاد و بس! آقای آب پرور لطفا سری سوم هم بسازید
  • Anonymous ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
    1 0
    این سریال یکی از بهترین سریاله که تا بحال دیدم مخصوصا بازیگر خوبه کیکاووس
  • مسعود ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
    3 1
    از نظر من سریال هوش سیاه بهترین سریالی بوده که دیدم منتظر سری سومش هم هستم
  • نیما IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
    0 0
    خیلی عالیه این سریال من از همه سریال ها بیشتر دوست دارم این سریال
  • ناشناس IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 0
    واقا کامران در هوش سیاه دو مرده است یا نه خواهش میکنم بگین و اینکنه چرا سه نمیسازین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس