«دوست من روز خوبی داشته باشی»؛ این جمله را سربازان گردان سوم تفنگداران آمریکایی در افغانستان بعد از ادرار بر روی اجساد قربانیان افغانی گفته‌اند. با گزارش ویژه مشرق همراه باشید تا با چهره بدون روتوش آمریکا روبرو شوید ......

گروه گزارش ویژه مشرق؛ در میان اصطلاحات روزمره جهان شاید کمتر اصطلاحی به مثل حقوق بشر(Human Rights)وجود دارد که در دو حوزه نظر و عمل دارای اختلافات عمیق و گسترده ای باشد. برخی دولت ها نیز پارا فراتر از این گذاشته و حوزه نظر را متناسب با حوزه عمل خود در نظر گرفته و معنا و فحوای این حقوق را به گونه ای دیگر بیان می نمایند. بسیاری از مدعیان حقوق بشر از این حقوق برای نیل به اهداف شوم خود بهره می گیرند، درحالی که خود در بسیاری از موارد ناقض آن هستند.

دولت آمریکا در طول سنوات گذشته شمشیر داموکلس حقوق بشر را بر سر دولت ها و ملت های مخالف خود قرار داده است و هر ازچندگاهی آن را فرود می آورد. در واقع، معیار دوستی و دشمنی ایالات متحده با سایر کشورها به میزان قابل توجهی به استنباط آمریکایی ها از معنا و فحوای حقوق بشر بوده و می باشد. 

اعلامیه جهانی حقوق بشر
یک پیمان بین‌المللی است که در تاریخ ۱۰ دسامبر ۱۹۴۸ میلادی در پاریس و در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید. گفته می شود که این اعلامیه نتیجه مستقیم جنگ بین الملل دوم است و حقوق اولیه تمامی ابناء بشر را بیان می نماید. این اعلامیه شامل ۳۰ ماده است که مفاد این مواد حقوق بنیادی و اولیه مدنی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، و اجتماعی‌ هر انسانی را مشخص می نماید. کشورهای دخیل در تهیه پیشنویس این میثاق نه کشور ایالات متحده آمریکا، فرانسه، لبنان، چین، شیلی، اتحاد جماهیر شوروی، بریتانیا، استرالیا و کانادا بودند.
با درنظر گرفتن کشورهای مذکور متوجه می شویم که بسیاری از آنان علی رغم تلاش گسترده برای تهیه پیش نویس و تصویب این اعلامیه، خود ناقض بسیاری از مواد و بندهای آن، چه قبل و چه بعد از تأیید نهایی این میثاق بین المللی هستند.

تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر مقارن با ریاست جمهوری ترومن(Harry S. Truman) در آمریکا بود و ترومن النور روزولت(Eleanor Roosevelt)، همسر فرانکلین روزولت(Franklin D. Roosevelt) را به نخستین هیأت نمایندگی آمریکا در ملل متحد منصوب کرد. با رایزنی هایی که خانم روزولت و دیگر هیئتهای نمایندگی صورت دادند سرانجام در 10 دسامبر 1948 میلادی این اعلامیه به تأیید نهایی رسید.


النور روزولت در کنار همسرش فرانکلین روزولت رئیس جمهور وقت آمریکا



النور روزولت و هری ترومن رئیس جمهور وقت آمریکا


نقض حقوق بشر به بهانه حقوق بشر
با توجه به مطالب بالا و درنظر گرفتن نقش اساسی ایالات متحده امریکا در تصویب این اعلامیه، متوجه می شویم که حقوق بشر هیچ گاه برای همدردی، اعانت و یاری انسانها نبوده و درواقع حقوق بشر مسئلهاي است كه هميشه دستاويزي براي ابرقدرت ها بوده تا به وسيله آن كشورهاي مستقل را تحت فشار و یوغ خود قرار دهند و به اهداف سلطه جویانه خود برسند. در اين ميان، دولت آمريكا هر ساله با انتشار گزارشي، وضعيت حقوق بشر در كشورهاي مختلف را بررسي ميكند و با استفاده از آن و سایر اهرم ها به دخالت در این کشورها با اهداف سودجویانه می پردازد و در جریان این دخالت ها شاهد نقض گسترده حقوق بشر بوده و هستیم.

ما در این گزارش سعی داریم به گوشه ای از اقدامات ایالات متحده امریکا در نقض حقوق بشر در حوزه های مختلف داخلی و بین المللی این کشور بپردازیم.

مسئله نقض حقوق بشر در داخل آمریکا
در گزارشات حقوق بشر که از سوی ایالات متحده آمریکا سالانه منتشر می شود هرگز به تصویر روشنی از وضعیت اسف بار و نابهنجار حقوق بشر در آمریکا برنمی خوریم و بیشتر با مسائل نقض حقوق بشر(به زعم آمریکایی ها) در کشورهای دیگر روبرو می شویم. آمار بیکاری، فقر، قتل، جرم، تجاوز، جنایت و غیره در اين كشور به طور نگران كنندهاي رو به ازدیاد است، در حالي كه دولتمردان آمریکا به روی این واقعیات چشم خود را بسته اند و در این گزارشات اشارات چندانی به آنها نمی نمایند.

1ـ وضعيت امنيت جاني، مالي و شخصي شهروندان آمريكايي
درایالات متحده آمریکا شهروندان توسط دوربین ها و شنودهای امنیتی به شدت کنترل می شوند. گزارشات حاکی از آن است که به طور متوسط در هر روز 300 تصویر از هر شهروند آمریکایی گرفته می شود.


همه جا تحت نظر هستی!

دستگاه های شنود و تصویر برداری در تمام نقاط شهر و وسایل نقلیه عمومی نصب شده است که این موضوع امنیت شخصی شهروندان را با مخاطره جدی روبرو ساخته است.


در تمامی اتوبوس های حمل و نقل عمومی شهری در آمریکا دستگاه های شنودی نصب شده است
 که کنترل کنندگان را قادر می سازد گفتگوهای مردم را شنود کرده و تجزیه و تحلیل کنند.


اعمال مردم و حرکت اتومبیل ها در اماکن مختلف شهرها و جاده ها، استراق سمع، دریافت ها و پرداخت های مالی شهروندان، فعالیت های اینترنتی مردم، رفت و آمد و ارتباطات، همگی با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته ای که در دست طبقه حاکم وجود دارد به شدت کنترل می شود.

پایگاه اینترنتی ویکی لیکس نیز با انتشار ایمیلی از نصب دوربین های مدار بسته از سوی دولت آمریکا در تمامی نقاط این کشور خبر داد. ویکی لیکس در ایمیل خود می نویسد: تمام شهروندان آمریکا به بهانه کنترل تروریست تحت نظر خواهند بود.


دوربین ها در تمامی زوایا همه چیز را رصد می کنند؛ ویکی لیکس:
تمام شهروندان آمریکا به بهانه کنترل تروریست تحت نظر خواهند بود.


وقوع جرم و جنايت در محيط هاي آموزشی، بالا بودن میزان نا امني‏ و گسترش خشونت هاي اجتماعي و دست‏رسي آسان همه اقشار جامعه حتی نوجوانان به سلاح سرد و گرم و آزادی حمل سلاح(با مجوز) در ایالات متحده از دیگر مشکلاتی است که آينده ای نه چندان روشن  به منظور داشتن زندگي ايمن برای ساکنان آمریکا ترسيم مي کند.


کودکان به راحتی به سلاح گرم و سرد دسترسی دارند



پدر به فرزند کوچکش طریقه شلیک با کلت را می آموزد،
در آمریکا افراد می توانند اسلحه خالی خود را وارد هواپیما نمایند.


گزارش ها حاکی از آن است که کشور آمریکا از لحاظ تعداد افرادی که سلاح گرم و سرد حمل می کنند، در رتبه نخست جهان قرار دارد و از هر 10 آمریکایی به طور متوسط 8 نفر صاحب یک اسلحه شخصی است.


تعداد مراکز رسمی و دارای مجوز برای فروش سلاح در آمریکا بیش از 130 هزار باب است؛
 به ازای هر 2200 آمریکایی یک باب



با اندکی جستجو در آمریکا به هر سلاحی می توان دست یافت؛
از هر 10 آمریکایی به طور متوسط 8 نفر صاحب یک اسلحه شخصی است


همچنین مردم آمریکا در هرسال هفت تا ده میلیارد گلوله خریداری می کنند و این رقم سال به سال در حال افزایش است.


مردم آمریکا در هرسال هفت تا ده میلیارد گلوله خریداری می کنند


بنابر گزارش رسمی پلیس فدرال آمریکا(FBI) از سال 2006 تا 2010 میلادی در حدود 50 هزار نفر در آمریکا دراثر حملات با سلاح گرم به قتل رسیدند. فقط در سال 2012 میلادی درحدود 12هزار نفر در آمریکا با سلاح گرم به قتل رسیدند.


فضاهاي آموزشي دبيرستان و دانشگاه‌ها صحنه وقوع جرايم خشني مانند تيراندازي شده‌اند و هر روز وضعيت بدتر مي‌شود



فردی مسلح در مدرسه ابتدایی سندی هوک دانش آموزان را به رگبار بست.


2ـ وضعيت حقوق مدني و سياسي در آمريكا
علاوه برآنکه در ایالات متحده آمریکا به دلایل مختلف بر امنیت شهروندی و آسایش آمریکایی ها خدشه وارد شده است، دولت آمریکا محدودیت های جدی ای را بر حقوق مدنی و سیاسی ساکنان خود وضع نموده که غالب این محدودیت ها یا به طور رسمی مورد موافقت مسئولین آمریکایی قرار گرفته است یا در مقابل اعمال آنها سکوت این مقامات را شاهد هستیم.


شدت عمل در دستور کار نیروهای امنیتی آمریکا


1-2- اعمال زور و برخوردهاي خشن نیروهای امنیتی با مردم به ویژه سیاهپوستان(رنگین پوستان)
رفتار نیروهای امنیتی آمریکا و پلیس این کشور را باید در صدر مسائلی دانست که حقوق مدنی شهروندان امریکایی را تضییع می نماید. برطبق گزارشات رسمی پلیس آمریکا، سالیانه درحدود یک میلیون نفر از مردم آمریکا بدون جهت مورد ایست و بازرسی قرار می گیرند و عده ای از آنان به اداره های پلیس منتقل می شوند و مدتی بدون تفهیم اتهام در بازداشتگاه می مانند و سپس با یک عذرخواهی ساده آزاد می شوند.


بدون شرح


در بسیاری از موارد و به ویژه در مقابل سیاهان شاهد ضرب و شتم و رفتار خشن نیروهای پلیس هستیم و تصاویر متعددی از این رفتارها تابه حال منتشر شده است.


خشونت وصف ناپذیر پلیس




در بسیاری از موارد و به ویژه در مقابل سیاهان شاهد ضرب و شتم و رفتار خشن نیروهای پلیس هستیم

رویداد واکو
واقعه واکو و برخورد با فرقه دیویدیه(داوودیه) یکی از مشهورترین و بحث برانگیزترین وقایع تاریخ ایالات متحده است که عده ای معتقدند لکه ننگی در تاریخ حقوق بشر ایالات متحده آمریکا محسوب می گردد. در جریان این برخورد کمپی که اعضای این شاخه در آن پناه گرفته بودند آتش گرفت که در طول این آتش سوزی مأموران امنیتی آمریکا تنها شاهد سوختن افراد داخل خانه بودند و هیچ اقدامی در نجات این افراد ننمودند.

76 نفر در جریان این آتش سوزی کشته شدند. در بین کشته شدگان 20 نفر کودک و دو خانم باردار نیز حضور داشتند. دیوید کورش رهبر شاخه نیز به همراه همسرش در این اتش سوزی کشته شدند.


محوطه و پناهگاه شاخه دیویدیه در حال سوختن



 دیوید کورش به همراه همسر و دو فرزندش

در این عملیات و برای محاصره کمپ مونت کارمل از تانک و تسلیحات نظامی استفاده شد. برمبنای قانون اساسی آمریکا، استفاده از تسلیحات نظامی علیه شهروندان امریکایی خلاف قانون به شمار می آید.



تانک های استفاده شده توسط FBI در جریان حمله به کمپ


برخورد با فاتحان وال استریت
خواسته غالب فاتحان وال‌استریت رفع و برطرف نمودن نابرابری‌های اقتصادی، مبارزه با فرهنگ کاپیتالیسم(اقتصاد سرمایه داری) بود. اما شاهد بودیم که در کشور به اصطلاح مهد دموکراسی چگونه پلیس آمریکا با این معترضان برخورد خشونت آمیز نمود.


چند ماهی معترضان سیاست های اقتصادی دولت وال استریت را به صورت نمادین تصرف نمودند.



 استفاده گسترده پلیس آمریکا از گاز فلفل




استفاده پلیس آمریکا از گاز فلفل
(لینک دانلود)

2-2- نامطلوب بودن وضعيت و شرایط زندان‏هاي آمريكا، وجود شکنجه، تجاوز و غیره در زندان ها
مطابق با کنوانسیونهای حقوق بشر هیچ کس  نبایستی در معرض رفتار تحقیرآمیز و یا وحشیانه قرار بگیرد. مطابق با ماده ۱۰ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی تمامی افرادی که آزادی آنها سلب میگردد باید با آنها با انسانیت و احترام که حقیقت ذاتی شخص انسان است، رفتار شود.
زندان و ندامتگاه نیز بایستی با ایجاد شرایطی موجب اصلاح رفتار فرد شود و نباید با زندانیان خلاف موازین اخلاقی رفتار شود.


شکنجه = زندان های دردناک آمریکا



ماده ۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر:
هیچ کس را نمی توان شکنجه کرد یا مورد عقوبت یا روش وحشیانه و غیر انسانی یا اهانت آمیز قرار داد




جرج بوش در گفتگو با شبکه ان‌بی‌سی در دفاع از غرق مصنوعی:
من معتقدم این تصمیم جان خیلی‌ها را نجات داد و این تکنیک شکنجه به شمار نمی‌آید!


زندانهای ایالات متحده آمریکا مملو از زندانی است. بنابر گزارشات رسمی، این کشور با جمعیتی کمتر از پنج درصد از جمعیت جهان، بیش از 25 درصد کل زندانیان جهان را در زندان‌هایش دارد. این گزارشات حاکی از آن است که به طور متوسط از هر 198 نفر امریکایی یک نفر در زندان به سر می برد و لذا آمار کل زندانیان آمریکا بیش از 2 میلیون و سیصد هزار نفر اعلام شده است.


سلول ها به شکلی ساخته شده اند که زندانبانان همه چیز را در کنترل خود دارند




 تعداد آمریکایی های محبوس در زندان از سال 1920 تا 2006


درضمن حدود 25 هزار نفر از این زندانیان در سلول های انفرادی و در شرایط بسیار نامناسب قرار دارند. برخی از این زندانیان در روز تنها 1.5 ساعت به محیط باز می آیند و در باقی ساعات شبانه روز هیچ نوری مشاهده نمی کنند. برخی تا 20 سال به صورت مداوم در حبس انفرادی به سر می برند.



برخی از این زندانیان در روز تنها 1.5 ساعت به محیط باز می آیند و در باقی ساعات شبانه روز هیچ نوری مشاهده نمی کنند.




برخی زندانیان تا 20 سال در زندان انفرادی به سر می برند


تجاوز جنسی واعتیاد روزافزون زندانیان به مواد مخدر، روی آوردن به خودکشی
در زندان ها نیز همانطور که بیان شد حقوق زندانی ها در بسیاری از موارد یا توسط زندانبانان و یا توسط معدود زندانیان زورگو تضییع می شود. تجاوز جنسی نیز یکی از بزرگ‌ترین مشکلات حال حاضر زندان‌های آمریکاست و برطبق آمار در حدود 90 درصد زندانبانان آمریکایی دارای پرونده های سوءاستفاده های جنسی از زندانیان هستند. در زندان های آمریکا سالانه درحدود 200 هزار تجاوز جنسی صورت می گیرد که بیشتر زندانیان در سال اول ورودشان به زندان حداقل یکبار مورد تجاوز قرار می گیرند. بسیاری از آنان به جهت آرام کردن و کاهش اضطراب خود به مواد مخدر روی می آورند و بسیاری نیز که تاب تحمل شرایط را ندارند به خودکشی دست می زنند.



زندانیان پس از گذراندن دوران حبس خود به جای اصلاح در زندان
 به یک مصرف کننده مواد مخدر و یا یک گانگستر حرفه ای تبدیل می شوند




بسیاری از زندانیان خودکشی را چاره ی کار خود در این شرایط می دانند

شکنجه و اعدام زندانیان
همانطور که بیان شد طبق ماده 5 میثاق بین المللی حقوق بشر شکنجه به طور کل ممنوع اعلام شده است ولی این عمل در زندان های امریکایی به طور گسترده صورت می گیرد. در ایالات متحده زندان‌های مخفی و سرّی بسیاری وجود دارد که عموم آنها به منظور اعمال شکنجه های وحستناک به دور از ناظران قضایی ساخته شده اند. شیوه های شکنجه مثل خفه کردن مصنوعی، استفاده از نیش مار، گرسنگی دادن، ضرب وشتم و غیره در این زندان ها رواج دارد.

در اینکه نفس اعدام برای احقاق حق و مجازات برخی مجرمین لازم و ضروری است، شکی نیست ولی مسئله در چگونگی اجرا و اعمال این مجازات است. در حال حاضر،‌ در آمریکا برای اعدام محکومین به مرگ در ایالت‌های مختلف از پنج روش عمده استفاده می‌شود که عبارتند از اعدام بوسیله تزریق مواد مرگبار، صندلی الکتریکی، گاز مرگبار، جوخه آتش و طناب دار.


صندلی الکتریکی




 اتاقک مخصوص گاز


تبعیض نژادی در زندان ها
در دوره‌ای که همه جهان سخن از پایان تبعیض نژادی و برتری نداشتن سفیدها بر سیاهان(رنگین پوستان) می‌گویند در آمریکا از هر 9 سیاهپوست که در سنین 20 تا 34 سالگی به سر می‌برند یک نفر زندگی خود را در زندان سپری می‌کند. رفتار زندانبانان نسبت به رنگین پوستان نیز نامناسب گزارش شده است.

چند سالی است که زندان هایی به طور رسمی با نام «واحد مدیریت ارتباطات» خصوصاً برای مسلمانان تأسیس شده است که ابتدایی ترین حقوق زندانیان را به طور کامل نادیده می گیرد.
مخالفت هایی در جهت جلوگیری از آغاز به کار این زندان ها توسط حامیان حقوق بشر صورت گرفت که به نتیجه نرسید.



هارلی لاپین، مدیریت ادراه فدرال زندان ها:
 « این افراد در واحدهای مدیریت ارتباطات نگهداری می‌شوند تا بتوانیم به راحتی ارتباطاتشان را
به هر دو صورت شفاهی و کتبی کنترل کنیم و آنها را بهتر کنترل کنیم»


محدودیت های ارتباطاتی برای این زندانیان درنظر گرفته شده است به طوری که هر زندانی تنها دوبار در ماه و هربار دوساعت به صورت کاملا امنیتی می تواند با افراد ملاقات کند. تمامی مکالمات باید به زبان انگلیسی باشد. زندانیان واحدهای مدیریت ارتباطات از هر گونه ارتباطات فیزیکی با دوستان و بستگان خود و حتی کودکان و نوزادان نیز منع شده‌اند.


یکی از واحدهای مدیریت و ارتباطات : شهر ترا اوت، ایالت ایندیانا


3-2- تصويب قانون استراق سمع یا «پاتریوت» از شهروندان آمريكايي و تفتیش ایمیل ها و نامه های آنان در مجلس اين كشور
قانون «پاتريوت»(Patriot =  میهن پرست) يا همان «استراق سمع» در زمان رياست جمهوري «جرج بوش»( George W. Bush) به عنوان يک مساله اضطراري و ضروری برای مبارزه با تروريسم درکنگره تصويب شد.  با پایان آمدن مهلت اعتبار آن، در زمان بارک اوباما رئیس جمهور فعلی آمریکا، تمدید شد. قانون پاتریوت دست دولت امریکا را در تفتیش ایمیل ها، نامه ها و گفتگوهای تلفنی آمریکاییان باز می گذارد.


 جرج بوش در حال امضای قانون پاتریوت؛ به زعم خودش مسئله ای ضروری برای مبارزه با تروریسم





(لینک دانلود)



با پایان آمدن مهلت اعتبار قانون پاتریوت در زمان بارک اوباما رئیس جمهور فعلی آمریکا، تمدید شد.


3ـ بررسي وضعيت حقوق اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي
با وقوع جنبش 99درصدی و فتح وال استریت توسط معترضان نظام سرمایه داری، قدرت پوشالی و چهره واقعی ایالات متحده آمریکا و نقص کاپیتالیسم بر همگان روشن گردید و همه براین واقعیت واقف گردیدند که پشت این ثروت عظیم، دنیایی از نداری و فقر وجود دارد.

آمار نشان می دهد که درحدود 100 میلیون نفر از مردم آمریکا فقیر هستند که از این میان  47 میلیون نفر از آنان زیر خط فقر هستند و در نداری کامل به سر می برند.


در این میان وضعیت شهروندان آمریکایی از لحاظ سلامت نیز مناسب نیست، در واقع 49.1 میلیون نفر از مردم آمریکا که کمتر از 65 سال سن دارند فاقد بیمه درمانی هستند.


 49.1 میلیون نفر از مردم آمریکا که کمتر از 65 سال سن دارند فاقد بیمه درمانی هستند.


بر اساس قانون جدید بیمه، کارگرانی که هفته ای 32 تا 38 ساعت کار می کنند؛ تمام وقت محسوب شده و باید توسط کارفرمایان خود بیمه شوند. با توجه به شرایط اقتصادی آمریکا، بسیاری از کارفرمایان توانایی انجام چنین کاری را ندارند و برای گریز از فشار مالی ناشی از این قانون اقدام به کاهش ساعات کاری کارگران می کنند.

تعداد کل بیکاران ایالات متحده آمریکا 13.1 میلیون نفر است و ترس از ازدست دادن شغل در میان آمریکایی ها روبه افزایش است و بسیاری از آمریکایی ها از نداشتن امنیت شغلی و متزلزل بودن آن خصوصاً بعد از بحران اقتصادی جهانی رنج می برند.

بررسی ها نشان می دهد که در حدود 700 هزار نفر در آمریکا بی خانمان وجود دارد که چاره ای جز خوابیدن در پارک ها و سطح خیابانها را ندارند.


از هر 10000 نفر 21 نفر بی خانمان است




 غذا دادن به بی خانمان ها ممنوع است


4ـ بررسي مسئله تبعيض نژادي
شاید یکی از بزرگترین معضلات جامعه آمریکا مسئله نژاد پرستی باشد که چتر نقض حقوق بشر را بیش از هر مسئله ای بر سر ایالات متحده می کشاند. در طول گزارش به برخی اقدامات نژادپرستانه دولت آمریکا پرداختیم، در ادامه به گوشه ای از این اقدامات در قالب بخش های زیر اشاره می کنیم.

1-4- تبعيض در خصوص دست‏يابي به شغل و بررسي آمار بيكاري در ميان اقليت‌هاي نژادي
سیاهپوستان آمریکا از نخستین گروه هایی بودند که در بحبوحه بحران اقتصادی غرب و دوران رکود شغل خود را ازدست دادند و هم اکنون نیز در دستیابی به شغل و رفع مشکلات معیشتی خود با مشکلات عدیده ای روبرو هستند.


 آمار سیاهپوستان بیکار در آمریکا تقریبا دوبرابر سفیدپوستان آمریکایی است


سرخپوستان نیز به دلیل اطلاع رسانی نادرست در شرایط سخت و امنیتی هستند و شماری از آنان که قادرند آزادانه در شهرها زندگی کنند در یافتن شغل با مشکلات زیادی روبرو هستند.

2-4- تبعیض در خصوص اقلیت های دینی
از نمونه فشارها بر اقلیت های دینی می توان به فشارها علیه مسلمانان و پروژه اسلام هراسی که مدتهاست از سوی دولتمردان امریکایی اجرا می شود و بعد از واقعه یازدهم سپتامبر قوت گرفته است اشاره نمود.


پروژه اسلام هراسی مدتهاست از سوی دولتمردان امریکایی اجرا می شود


باوجود آنکه مسلمانان یک سوم پیروان دین یهود یعنی 0.6 درصد از کل جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند ولی بیش از یک چهارم کل پرونده های شکایت از تبعیض و رفتار نامناسب از سوی مسلمانان صورت می پذیرد.


مسلمانان تنها 0.6 درصد کل جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند
ولی بیش از یک چهارم کل پرونده های شکایت از تبعیض و رفتار نامناسب از سوی مسلمانان صورت می پذیرد

همچنین نگاه مشکوک، دستگیری های بی مورد، حمله های لفظی و گاهی فیزیکی وغیره از ثمره های دموکراسی و آزادی آمریکایی برای مسلمانان است.

چندی پیش نیز اوباما رئیس جمهور فعلی آمریکا در اظهار نظر درمورد کشیشی که خواستار آتش زدن قرآن بود، گفت اگر او چنین کند جان سربازان آمریکایی مستقر در نقاط مختلف جهان از جمله افغانستان و عراق را به خطر می اندازد. باراک اوباما با چنین اظهار نظر به طور صریح بیان کرد که برای احساسات و ارزشهای مسلمانان ارزش قائل نیست.


(لینک دانلود)

3-4-  افزايش قوانين سخت‏گيرانه مهاجرت در خصوص اقليت‏هاي نژادي ودینی
همواره قوانین سختگیرانه ای درخصوص مهاجرت مسلمانان و به ویژه ایرانیان به آمریکا صورت گرفته است. تااین زمان چندین مسلمان و تبعه ایران که خواستار مهاجرت به آمریکا بودند و یا به منظور سفر سیاحتی قصد آمریکا نمودند به اتهامات مختلف از جمله به اتهام واهی جاسوسی، عملیات تروریستی و غیره دستگیر و خلاف تمامی تعهدات بین المللی و میثاق بین المللی حقوق بشر راهی زندان شده اند.

5ـ وضعيت نابهنجار حقوق زنان و كودكان
ايالات متحده آمريكا علي‏رغم ژست هاي بشر دوستانه خود در حمايت از حقوق زنان و كودكان كارنامه بسيار ننگيني در اين رابطه از خود به جاي گذاشته است. آمار بالاي سايت‏هاي مبتذل و هرزه نگاری در خصوص اذيت و آزار زنان و كودكان در آمريكا و درآمد حاصله از آن را مي‏توان مؤيد اين موضوع قرار داد.

1-5- عدم تعادل در برخورداري از حقوق مدنی و سياسي در جامعه آمريكا بين زنان و مردان و وضعيت نابه‏هنجار آزار و اذيت جنسي زنان در جامعه آمريكا

تبعیض‌های جنسی و نقض حقوق مدنی و سیاسی زنان از دیگر مواردی است که کارنامه حقوق بشر آمریکا را به شدت لکه دار نموده است. نابرابری ارزش زن و مرد و نگاه کالا انگارانه به زن در مراکز دولتی و خدماتی و نبود امنیت نیز به این تبعیض قوت می بخشد.


 انقلاب جنسی با شعارهای فریبنده زنان را هدف قرار داده بود.


در آمریکا سالانه به طور متوسط 300 هزار زن مورد تجاوز به عنف صورت می گیرد، یعنی از هر هزار زن آمریکایی 2 نفر  دچار خشونت های جنسی و تجاوز می شود.



 در هر 2 دقیقه به یک زن آمریکایی تجاوز به عنف صورت می گیرد.


این امر در ارتش کشور ایالات متحده نمود بیشتری دارد. آمار تجاوز جنسی به پرسنل زن ارتش آمریکا روزبه روز بالاتر می رود و  آمارهای رسمی حاکی از آن است که از هر سه زن یک نفر مورد تجاوز قرار می گیرد، این درحالی است که طبق گفته مسئولین مربوطه 90 درصد تجاوزات به دلایل مختلف گزارش نمی شود.


 90 درصد تجاوزات به دلایل مختلف گزارش نمی شود.


2-5- تهديدات متوجه كودكان از جهات مختلف
در حدود 20 میلیون کودک آمریکایی زیر خط فقر و در شرایط وخیم زندگی می کنند. بسیاری از آنان برای گذاران زندگی به کارهای سخت و نامتناسب با سنشان روی می آورند و بسیاری نیز مورد سوءاستفاده های جنسی کارفرمایان خود قرار می گیرند ولی به خاطر مشکلات زندگی و نیاز به درآمد حاضر به شکایت و بازگوی آن نیستند.


 در حدود 20 میلیون کودک آمریکایی زیر خط فقر و در شرایط وخیم زندگی می کنند


برطبق آمار رسمی سالانه درحدود 600 هزار کودک آمریکایی مورد سوءاستفاده های جنسی قرار می گیرند. این درحالی است که بیشتر کودکان به دلیل ترس و تهدید این مسئله را پنهان می کنند. هر روز بر تعداد کودکان بی سرپرست در آمریکا افزوده می شود زیرا که آمار کودکان ناخواسته و از راه غیر ازدواج بسیار بالاست و بیش از نیمی از زنان زایمان کننده زیر 30 سال آمریکایی فرزندانی به دنیا می آورند که حاصل ازدواج نیستند.


در هر روز به طور متوسط 5 کودک آمریکایی به علت سوءاستفاده جنسی یا کم توجهی جان می سپارد




 بیش از 50 درصد زایمان های زنان زیر 30 سال حاصل ازدواج نبوده است.



بیش از نیمی از زنان زایمان کننده زیر 30 سال آمریکایی فرزندانی به دنیا می آورند که حاصل ازدواج نیستند.


ایالات متحده آمریکا با تمام ادعاها و معرفی خود به عنوان مهد رعایت حقوق بشر، هرگز نمی تواند این موضوع را مخفی نماید که بزرگترین زندان کودکان و نوجوانان جهان را داراست.  بنابر گزارشات هم اکنون در حدود 3000 کودک و نوجوان در زندان های مخصوص در آمریکا به سر می برند که تعداد زیادی از آنها سن 13 تا 15 سال را دارند. برخی از آنان نیز همانند بزرگسالان در زندان های عادی همراه دیگر زندانیان بزرگسال به سرمی برند و همین باعث تضییع حقوق آنها و بالارفتن میزان تجاوزات جنسی به آنان شده است. غالب این کودکان و نوجوانان به اتهام قتل بدون درنظر گرفتن سنّشان در دادگاه ها محاکمه شده و در زندان منتظر رسیدن سن قانونی و اجرای حکمشان هستند.


هم اکنون در حدود 3000 کودک و نوجوان در زندان های مخصوص در آمریکا به سر می برند


مسئله نقض حقوق بشر در عرصه بین الملل

1 ـ بررسي تجاوز به حقوق ساير كشورها در صحنه نظام بين‏الملل
كارنامه سياه آمريكا در تجاوز به حقوق ديگران در صحنه نظام بين‏الملل به خصوص پس از حملات اتمي به شهرهاي ژاپني در جنگ دوم جهاني چهره‏اي واقعي از اين كشور مدعي صلح را به جهانيان نشان داد. امروزه بر هيچ كشوري در دنيا پوشيده نيست كه بايد در ارتباط با چگونگي تجاوز به حقوق ساير كشورها در صحنه نظام بين‏الملل و دخالت در امور داخلي ساير كشورها توسط ايالات متحده آمريكا بررسي‏هاي جدي صورت گيرد تا جهانیان با مدعی گسترش حقوق بشر بیشتر آشنا شوند.


بمب اتم یا سلاح هسته ای نماد حقوق بشر آمریکایی است




آمریکایی ها در حال یادگاری نوشتن بر بمب اتم

(لینک دانلود)


تاکنون در حدود 350 هزار نفر دراثر انفجار بمب و تشعشعات در ناکازاکی و هیروشیما کشته شده اند.


1-1- حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا به برخي از كشورها ازجمله پاكستان و كشتار بيگناهان
در سنوات گذشته آمریکایی ها پهپادها یا هواپیماهای بدون سرنشین را درجهت کشتار غیرنظامیان و نابودکردن تأسیسات کشورها به کارگرفتند و این وسیله به ابزاری روتین برای مبارزه با تروریسم در زمان باراک اوباما تبدیل شده است. مطابق گزارشات رسمی تاکنون حدود 3000 نفر به واسطه حملات پهپادهای آمریکایی کشته شده‌اند که حدود 800 تن از آنان از افراد غیر نظامی بوده‌اند. حدود 180 تن از غیر نظامیان نیز کودک بوده اند. این حملات تابحال بیش از 1200 مجروح به جای گذاشته است که بسیاری از آنان تا پایان عمر اثرات این حملات را بر بدن خود به همراه خواهند داشت. در این میان می توان به حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به وزیرستان شمالی پاکستان، مناطق افغانستان، لیبی و غیره و همچنین جاسوسی و نقض تمامیت ارضی بسیاری از کشورها از جمله ایران اسلامی اشاره نمود.


پهبادها سلاح های جدید و روتین نقض حقوق بشر؛ تاکنون حدود 3000 نفر به واسطه حملات پهپادهای آمریکایی کشته شده‌اند


2-1- بررسی حمایت از گروه های شورشی و مخالف در مناطق مختلف جهان خصوصاً مناطق مسلمان نشین
با فروپاشی شوروی، ایالات متحده خود را در عرصه بین الملل بی رقیب دید و از این رو شعار رهبری جهان و نظم نوین جهانی را سرداد و به دخالت در کشورهای مختلف جهان شدت بخشید. سیاست خارجی آمریکا همواره درجهت حمایت از گروه های مخالف و شورشی کشورهایی گام برمی دارد که مخالفت جدی ای با استثمار و استعمار نو آمریکایی می نمایند. دراین میان حمایت ایالات متحده از گروه های مختلف در چند سال گذشته بیان می شود.

حمایت از سازمان مجاهدین خلق ایران
نام سازمان مجاهدین خلق و جنایات آنها برای ایرانیان بسیار آشناست. جالب است گروه مجاهدین خلق از سال 1997میلادی و به دلیل کشتن 6 آمریکایی در ایران در لیست گروه‌های تروریستی آمریکا قرار گرفته‌ است ولی آمریکایی ها حمایت های خود به صورت غیر رسمی را از این سازمان ادامه دادند. سال گذشته وزارت خارجه آمریکا نام این گروه را از لیست سازمانهای تروریستی بیرون آورد و برحمایت های خود از این سازمان این بار به صورت کاملا رسمی ادامه داد.


دیدار مریم رجوی با چندتن از اعضای کنگره آمریکا




(لینک دانلود)


حمایت از گروهک تروریستی جنداله
جنایات این گروهک نیز برای ما ایرانیان بسیار آشنا و تأسف بار است. عبدالمالک ریگی سرکرده این گروهک پس از دستگیری، در اعترافات خود به روابط بسیار نزدیک مقامات امریکایی با وی و خواسته های آنان اشاره کرد.





به رگبار بستن اتوبوس حامل مسافران ایرانی، همه مسافران کشته شدند –
(لینک دانلود)



 
عبدالمالک ریگی : آمریکا آنقدر پول برایم ریخته که نمی‌توانم جمع کنم؛ آمریکا قول پایگاه نظامی داده بود
(لینک دانلود)

حمایت از گروهک تروریستی پ ک ک
حزب کارگران کردستان(پ ک ک) نام گروهی چپگرا و مسلح در کردستان ترکیه است که از سال ۱۹۸۴ میلادی به عنوان سازمانی چریکی شناخته شده که به صورت مسلحانه علیه دولت ترکیه، ایران و عراق برای خودمختاری کردستان و حقوق فرهنگی و سیاسی کردها در ترکیه، ایران و عراق مبارزه می‌کند.

مطابق با اسناد سایت افشاکننده ویکی لیکس، ایالات متحده امریکا، این سازمان را براي انجام عمليات تروريستي حمايت ‌کرده است.

اين درحالي است که از سال 1979 میلادی گروهک پ‌ک‌ک از سوي وزارت امور خارجه امريکا در فهرست گروه‌هاي تروريستي قرار گرفته است.

پيش از اين نيز گفته مي‌شد اعضاي پ‌ک‌ک عمليات خود را از کوه‌هاي قنديل در شمال عراق که تعدادي از شرکت‌هاي اسرائيلي نيز در آن‌جا فعاليت دارند، طرح‌ريزي و اجرا مي‌کند.

حمایت از تروریست ها در سوریه خصوصا حمایت از ارتش آزاد سوریه
آنچه امروزه شاهد آن هستیم این است که ارتش آزاد سوریه و تروریست ها به صورت فجیع و وحشیانه به قتل شهروندان سوری و غارت منازلشان دست می زنند، از سلاح شیمیایی علیه مردم بی گناه استفاده می کند و آمریکا مانند همیشه برطبل حمایت از تروریست ها می کوبد، سلاح های مرگبار در اختیارشان قرار می دهد، کمک چندین میلیون دلاری در کنگره تصویب می نماید وغیره.


 جنایت ارتش آزاد سوریه


سازمان ها وگروه های تروریستی و شورشی که ایالات متحده در طول سنوات گذشته از آنان حمایت نموده است بسیار متعددند و جهت جلوگیری از اطناب مملّ از توضیح سایر آنان خودداری می کنیم و تنها به ذکر نام آنان بسنده می نماییم.

حمایت از آشوبگران انتخابات 88 ریاست جمهوری در ایران

حمایت غیر رسمی و مخفیانه از گروهک طالبان

حمایت مخفیانه از گروهک القاعده

حمایت از نهضت جدایی طلب در تایوان
و غیره...

3-1- بررسي فروش تسليحات به كشورهاي جهان
آمریکا از لحاظ فروش سلاح در جهان در رتبه نخست قرار دارد و 30 درصد فروش اسلحه در جهان متعلق به این کشور است. در سال های گذشته میزان فروش سلاح این کشور به کشورهای خاورمیانه و خصوصاً کشورهای خلیج فارس بسیار افزایش یافته است.


 30 درصد فروش اسلحه در جهان متعلق به آمریکا است


یکی از روزنامه های آمریکایی دلیل فروش اسلحه به کشورهای خاورمیانه را راهی برای حفظ جایگاه ایالات متحده در خاورمیانه می داند که از سوی مقامات آمریکایی صورت می گیرد.
مدتی قبل از این آمریکا با عربستان قرارداد فروش موشک و جنگنده های اف 15 به ارزش 30 میلیارد دلار امضا کرده بود.

لازم به ذکر است  فروش اسلحه به تایوان نیز خشم چینی ها را برانگیخته است ازآنجاکه مدت هاست تایوان طبل جدایی از چین را می کوبد و بارها استقلال خود را به سازمان ملل تسلیم نموده است که هربار چینی ها آن را وتو می کنند.


 باراک اوباما با دالای لامای چهاردهم رهبر مذهبی و تبعیدی چین دیدار کرد و حمایت های خود را از وی اعلام نمود


4-1- بررسي خسارت‌هاي ناشي از جنگ عراق و افغانستان و جنایت های آمریکایی ها علیه مردم اين كشورها
دو جنگ افغانستان و عراق مطابق با آنچه به صورت رسمی بیان می شود تاکنون بیش از 15 هزار میلیارد دلار برای آمریکایی ها هزینه داشته است. این دو جنگ اقتصاد عراق را به طور کامل نابود کرد و زیربنای اقتصادی افغانستان را نیز کاملا ویران نمود. سال ها و شاید ده ها سال به طول بینجامد که عراق و افغانستان به وضعیت قبل از جنگ خود برسند.


سال ها و شاید ده ها سال به طول بینجامد که عراق و افغانستان به وضعیت قبل از جنگ خود برسند.


مطابق با آمار رسمی منتشر شده در طول جنگ عراق و افغانستان یک میلیون نفر غیر نظامی در این دو کشور کشته و درحدود دو میلیون نفر نیز مجروح شده اند. این درحالی است که آمار کشته ها تنها به زمان رسمی جنگ تا اعلام پیروزی از سوی ایالات متحده بازمی گردد و تبعات حضور نیروهای آمریکایی و حمله آنان به مردم بیگناه در این سنوات محاسبه نشده است. سربازان آمریکایی در طول جنگ و پس از آن مرتکب جنایات بسیاری علیه مردم این دو کشور شده اند. ما در این بخش تنها به سه نمونه از این جنایات وحشتناک اشاره می نماییم.

 «دوست من روز خوبی داشته باشی»؛ این جمله را سربازان گردان سوم تفنگداران آمریکایی در افغانستان بعد از ادرار بر روی اجساد قربانیان افغانی گفته‌اند. نوار ویدئویی پخش شده در اینترنت نشان می‌دهد چگونه نیروهای نظامی آمریکایی با تکرار این جمله از اقدامات ضد اخلاقی خود لذت می‌برند.


 بدون شرح!...



(لینک دانلود)

 از نمونه‌های دیگر این جنایات می‌توان به اعترافات «کلوین گیبز»؛ گروهبان ارتش آمریکا به کشتار سه غیرنظامی افغان و بریدن و جمع‌آوری انگشت‌های قربانیان اشاره کرد. عده‌ای دیگر از نظامیان ارتش آمریکا نیز به جمع‌آوری مجموعه‌ای از انگشتان بریده شده مردم افغان و کشتار وحشیانه کودکان با استفاده از نارنجک در ولایت قندهار اعتراف کرده‌‌اند. در این جنایت، جرمی مورلاک، سر دسته سربازان آمریکایی با یک سرباز دیگر بر سر چگونگی کشتن یک پسر بچه افغان مسابقه می‌دهند. آنها این پسربچه را صدا می‌کنند و در فاصله پنج متری وی، همزمان مورلاک نارنجکی را به سوی وی پرتاب کرده و هولمز با اسلحه خود شش گلوله به پسربچه شلیک می‌کند. در این مسابقه هولمز برنده می‌شود چون گلوله‌های شلیک شده توسط اسلحه او، زودتر پسربچه را از پای در می آورد.

همچنین در جنگ عراق آمریکایی ها به طور گسترده از سلاح های شیمیایی و بیولوژیک و اورانیوم ضعیف شده استفاده کردند. ابعاد مختلف تأثيرات كاربرد سلاح‌هاي اورانيومي بر مردم عراق و منطقه ازجمله اثرات افزايش نرخ مرگ و مير كودكان عراقي (به ميزان 15درصد)، تولد نوزادان ناقص الخلقه، افزايش ميزان سرطان‌ها، و بسياري از بيماري‌هاي ديگر بوده است.


 بمب های فسفری هدیه آمریکایی ها به کودکان


5-1- بررسی به کارگیری سلاح های کشتار جمعی (فروش یا استفاده و همچنین حمایت از استفاده کنندگان)
همانطور که بیان شد آمریکایی ها در جنگ عراق از سلاح های نامتعارف استفاده نمودند، ایالات متحده در طول جنگ های خود بارها از سلاح های شیمیایی، بیولوژیکی و هسته ای استفاده نموده است و بارها از به کارگیری این سلاح ها توسط متحدینش حمایت نموده است. حمله اتمی به هیروشیما و ناکازاکی در ژاپن، استفاده از بمب های آتش زا، خوشه ای و فسفری در ویتنام، عراق و افغانستان، استفاده از سلاح های بیولوژیکی در عراق و غیره از نمونه های این نوع از نقض حقوق بشر آمرکایی است. 


 حمایت ایالات متحده ازاسرائیل  درجنگ 33 و 22 روزه؛ اسرائیل  به طور گسترده از بمب های خوشه ای و فسفری استفاده نمود


2- بررسی برپايي و استقرار زندان‏هاي سيا در خارج از مرزهاي آمريكا
وجود زندان‌های مخوف گوانتانامو در کوبا، ابوغریب در عراق،‌ زندان‌های مخفی در افغانستان و دیگر نقاط جهان تنها گوشه‌ای از نقض‌های حقوق بشری این کشور در سراسر دنیاست.
 
برای آشنایی با نمادهای نقض حقوق بشر آمریکایی به چند نمونه از این زندان ها اشاره می نماییم.

بگرام؛ نمادی از نقض حقوق بشر
این زندان که از آن به «گوانتاناموی شمالی افغانستان» یاد می کنند مظهر و نماد نقض حقوق بشر از سوی آمریکا است. زندانیان زیادی در این زندان به سر می برند که غالب آنها تفهیم اتهام نشده اند و تنها قربانی دکترین مبارزه با تروریسم هستند و بدون محاکمه زندانی شده اند.

حقوق بشر آمریکایی در زندان ابوغریب
 ابوغریب از دیگر زندان‌های بسیار مخوف آمریکایی در عراق است که فجایع به وقوع پیوسته در آن جهان را به وحشت انداخت. جنایات نظامیان آمریکایی و نقض گسترده حقوق بشر در زندان ابوغریب چنان وحشتناک بود که بسیاری از رسانه‌های جهان اقدام به انتشار آن نمودند.


تصویری تکان دهنده از زندان ابوغریب؛ زندانی عراقی در حالی که کیسه ای به سردارد پسر کوچکش را در آغوش گرفته است


گوانتانامو
از دهه 1970 به بعد، پایگاه دریایی خلیج گوانتانامو برای اسکان پناهندگان هاییتیایی و کوبایی به کار می‌رفت. این مساله تا دهه 90 ادامه داشت اما در آن زمان حکم یک قاضی آمریکایی در غیرقانونی بودن این فعالیت این پایگاه را به تعطیلی کشاند، اما گوانتانامو بار دیگر و از سال 2002 میلادی، به دستور جرج بوش و برای نگهداری زندانیانی که در افغانستان و عراق دستگیر می‌شدند، آغاز به کار نمود.


 بدون شرح!...


اوباما در وعده های انتخاباتی اش موضوع بسته شدن گوانتانامو را مطرح کرد که با استقبال گسترده ای روبرو شد. در روز 7 ژانویه سال 2011 میلادی، اوباما لایحه دفاعی خود را ارائه کرد و در آن پیش‌بینی شده بود تحویل زندانیان محبوس در گوانتانامو به هرکشوری با محدودیت جدی روبرو شود و این خود عملا به معنای پایان امیدها برای بسته شدن این زندان به شمار می‌آمد.



(لینک دانلود)


سایت های سیاه، نقض حقوق بشر توسط سیا
به آن دسته از زندان‌هایی گفته می‌شود که سازمان اطلاعاتی آمریکا(سیا) در دوران جرج بوش در قالب طرح «جنگ با تروریسم» اداره می‌کرد و اقدام به آدم‌ربایی و شکنجه "مظنونین" در نقاط مختلف جهان می نمود. با اینکه هیچ کشوری وجود این زندان‌ها را در خاک خود نپذیرفت اما در نهایت، در روز 6 سپتامبر 2006 میلادی، جرج بوش به وجود این زندان‌ها اعتراف نموده و اظهار داشت بسیاری از زندانیانی که در این زندان‌ها نگهداری می‌شدند، به گوانتانامو انتقال یافته‌اند.

در پایان بایستی این نکته اذکار شود که جنایات و اقدامات ضد حقوق بشر ایالات متحده آمریکا فراتر از آن است که در طول یک گزارش یا چند گزارش به آنها پرداخته شود. ولی تنها یکی از این جنایت های مذکور می تواند نقاب منافقانه از چهره واقعی آمریکا کنار بزند.



 چهره واقعی آمریکا؛ در آمریکای امروز: جنگ صلح است، بردگی آزادیست و جهل قدرت است.



********************************

منابع و ماخذ:

http://www.reuters.com/article/2008/03/21/us-usa-prison-children-idUSN1045443520080321
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2006/03/09/AR2006030901307.html
http://abcnews.go.com/blogs/headlines/2012/08/guns-in-america-a-statistical-look/
http://www.reuters.com/article/2011/02/04/us-russia-usa-arms-idUKTRE71327O20110204
http://www.nbcnews.com/technology/technolog/trapwire-surveillance-really-spying-americans-939948
http://www.presstv.com/detail.fa/152868.html
http://www.guardian.co.uk/society/2006/may/14/childrensservices.crime
http://www.tradingeconomics.com/united-states/unemployment-rate
http://www.un.org/en/documents/udhr/index.shtml#ap
http://www.unac.org/rights/question.html
http://wiki.answers.com/Q/Who_signed_the_Universal_Declaration_of_Human_Rights
http://www.nationmaster.com/graph/cri_pri-crime-prisoners
http://www.nytimes.com/2012/08/05/opinion/sunday/too-many-prisoners.html?_r=0
http://www.propublica.org/article/by-the-numbers-the-u.s.s-growing-for-profit-detention-industry
http://www.chacha.com/question/how-many-jails-and-prisons-are-there-in-the-united-states
http://wiki.answers.com/Q/How_many_prisons_state_and_federal_in_the_US
http://solitarywatch.com/2012/02/01/how-many-prisoners-are-in-solitary-confinement-in-the-united-states/
http://jonathanturley.org/2011/01/10/gao-u-s-has-fired-250000-rounds-for-every-insurgent-killed/
http://americablog.com/2012/12/its-time-to-make-bullets-really-really-expensive.html
http://www.ask.com/answers/280527381/how-many-people-were-killed-by-guns-in-the-us-in-2012#jaques_frm
http://www.businessinsider.com/how-many-americans-killed-with-guns-2012-7
http://solitarywatch.com/2012/02/01/how-many-prisoners-are-in-solitary-confinement-in-the-united-states/
http://www.loompanics.com/Articles/RapeInPrison.html
http://www.americanprogress.org/issues/poverty/news/2012/01/13/10961/inequality-in-2012-by-the-numbers/
http://www.economicpopulist.org/content/how-many-people-are-poor-united-states
http://theeconomiccollapseblog.com/archives/100-million-poor-people-in-america-and-39-other-facts-about-poverty-that-will-blow-your-mind
http://usnews.nbcnews.com/_news/2012/01/18/10177017-homeless-numbers-down-but-risks-rise?lite
http://quickfacts.census.gov/qfd/states/00000.html
http://www.eji.org/childrenprison
http://wiki.answers.com/Q/How_many_of_the_kids_in_the_US_are_raped
http://www.nytimes.com/2011/12/15/health/nearly-1-in-5-women-in-us-survey-report-sexual-assault.html?_r=0
http://msmagazine.com/blog/2011/05/02/25-facts-about-rape-in-america/
http://www.significancemagazine.org/details/webexclusive/1424839/Rape-more-common-than-smoking-in-the-US.html
http://www.bjs.gov/index.cfm?ty=pbdetail&iid=4594
http://www.crisisconnectioninc.org/sexualassault/rapestatistics.htm
http://expertscolumn.com/content/woman-raped-united-states-every-2-seconds
http://www.npc.umich.edu/poverty/
http://wiki.answers.com/Q/How_many_of_the_kids_in_the_US_are_raped
http://www.yjc.ir/fa/news/4290362
http://wiki.answers.com/Q/How_many_people_died_in_the_wars_of_Afghanistan_and_Iraq
http://rajanews.com/detail.asp?id=127674
http://www.jamnews.ir/NSite/FullStory/Print/?Id=85580
http://jahannews.com/vdcbs8b85rhb09p.uiur.txt
http://www.deseretnews.com/article/705350139/Study-says-porn-damages-mind-heart.html?pg=all
http://dreamcatchersforabusedchildren.com/TM/dream1.html?type=&gclid=CKSc3rL7n7YCFeXLtAodf2EAtw

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • persianboy ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    6 0
    مشرق جان ممنون مقاله جالب و تکان دهنده ای بود
  • نیما ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    5 0
    خدا مارو هدایت کنه که با خرید محصولات امریکایی نظیر آیفون، مک و... اونها رو برای ارتکاب چنین جنایاتی قوی تر میکنیم.
  • مجتبی ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    2 0
    خدا لعنتشون کنه.
  • ali ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    5 0
    امریکایها شیطان های دو پا هستند که دست ابلیس را هم از پشت بستند خدا به این ها فرصت میده تا بر حجم گناهانشان افزوده شود تا اون موقع بوسیله نیروهای حزب اللهی خوار و ذلیل و به درک واصل شوند و در اخرت به سخترین کیفرها عاب شوند لعنت بر شیاطین از امریکایها متنفرم نجس های عالم الهی هر امریکایی از مغز سر تا نوک انگشتان پا صدتا سرطان و مرض لاعلاج بگیره امین یا رب العالمین
  • میترا ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    2 0
    مشرق ممنون مقاله وحشتناکی نوشتی
  • زهره ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    خدا قوت
  • بنده خدا ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    5 0
    مرگ بر آمریکای جنایتکار
  • حسن ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    7 0
    محصولات آیفون و مک پیش کش آقایون، هنوز با این همه تحریم و جنایات آمریگا علیه بشریت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ابران، نتوانسته ایم و یا بهتر بگم نتوانسته اند نوشابه کوکاکولا را در ایران تحریم کنند و هر روز بیش از دیروز در حال افزایش تولید آن هستند. به واقع، أین تذهبون
  • amin ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    9 0
    لطفا pdf شو بذارید
  • لیسانس علوم سیاسی ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    5 0
    واقعا استفاده کردم واقعا لذت می برم از این گزارش های وِیژه مشرق چطور می توانم من هم برای مشرق گزارش بنویسم؟
  • یوسف ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    5 0
    بسیار جالب و قابل تامل بود انشاالله دوران نابودی این قدرت شیطانی را به عینه میبینیم
  • sedosen ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    5 0
    مرگ بر آمریکا، شیطان بزرگ، قلب کفر و عصیان، مرکز فساد دنیا، اوج پستی و حیوانیت...
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    خیلی سنگینه چی کار کنم؟!
  • ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    به قول آذری ها ساغول چخ یاخچی ایچ گوردون درست بود وللش خیلی خوب کار کردید
  • آزادی بیان ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    5 0
    بابا اینا چیو ثابت می کنه خوب باید کشت و کشتار باشه برا حفظ اقتدار آمریکا باید بکشه، اسیر کنه، شکنجه کنه تا اقتدارش حفظ بشه این کارهارو کرده که الآن ابرقدرته
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    مشرق از کجا می دونی برادر گرامیه؟ شاید خواهر گرامی باشه !
  • ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    خواهشا pdf این مقاله رو برا دانلود بذارید
  • ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    همه اينها براي اثبات حقانيت نظام اسلامي و حركت عظيم امام خمين(ره) كافي است: مرگ بر آمريكا و ستكبار جهاني و شيطان يزرگ.
  • yaser ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    این گزارش رو به بانکی مون هم بفرستین
  • عمار ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    سلام ببخشید ولی قبل از شماره 3(بررسی وضعیت اقتصادی و...) تصویر به نظر می یاد مال خود زیرنویس تصویر نیست باید تصویر اوباما در حین امضای قانون پاتریوت باشد که آمار فقر و ... است
  • کامران ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    درآموزه های دینی ما اومده حکومت به کفر باقی میماند اما بر ظلم نه. بنشینید و ببینید ویران شدن نظام استکبار شیطانی را.
  • امین م ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    جالب بود
  • داداش آزادی بیان ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    سلام داداش میگم منم الان چون نسبت به شما یکم در مسایل نظامی دستم بازه شما هم که زورت به من نمیرسه میام میکنمت تو گونی تا میخری هم میزنمت چون زورم میرسه جرات داری چیزی بگو آخه من هم می خام ابر قدرت بشم حلا اگه جرات داری اعتراض کن تا ببرمت اونجا که عرب ...
  • آزادی بیان ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    اگه تو زورت برسد منم زور تورو نداشته باشم اشکالی نداره اینجا و در هرجا زور حکم می کنه آره داداش زیادم پررویی نکن تا نیومدم حسابتو برسم
  • مجيد ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    کجان اونايي که دم از آمريکا ميزنن و دلشون غش و ضعف ميره براي رفتن به اونجا و کجان اونايي که فکر ميکنن که با رابطه با آمريکا همه چي خوب ميشه که اينا رو بخونن
  • امید ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    با تشکر از این مقاله روشنگر. عکس هفتم متعلق به یک پدر و پسر لبنانیه. فکر نمی کنم جاش اینجا باشه.
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    معرکه بود خواهش می کنم یه جزوه کوچکش کنید به نام مشرق چاپ کنید معرکه بود
  • جک ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    تو خائنی به ملت و کشورت برو ....
  • روح الله ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    مشرق چی کار کردی در عرض نیم ساعت ما رو به بهترین آمارهای آمریکا از نظر خودشون رسوندی بابا دست مریزاد!
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    مشرق دیده!
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    سلام ببخشید فیلم دوم ریگی کار نمی کنه لطفا درستش کنید پخش هم زمان رو می گم نه دانلود رو
  • میرمحمدی ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    سلام یکی از موارد نقض حقوق بشر که در آن به آن اشاره ای نشد اعدام زنان و افراد عقب مانده ذهنی با صندلیهای الکتریکی است ضمنا ماجرای کودتاهای متعدد آمریکا در کشورهای مختلف از جمله ایران و سرنگونی افرادی مانند مصدق و آلنده و... را هم باید ذکر می کردید
  • ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    اشکم رو درآورد اون عکس بچه ای که تو آغوش اون زندانیه ابوغریبه واقعا گریه کردم نه فقط برا اون بلکه برا همه بچه ها چندوقت پیشم که عکس اون بچه سیدی که ذبح شده بود را بین المللتون گذاشته بود خدا.... چی کار کنیم.... واقعا عالیه خدا خیرتون بده یاعلی مدد
  • كاظم ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    احسنت به مشرق كاش مي شد. سرنوشت را از سر نوشت خدارو شكر كه ما شيعه هستيم و در ايران داريم زندگي ميكينيم و خدا به فرياد اون مظلوماي برسه كه اسير اين بي پدر مادران
  • غلامعلی ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    چشم فقط امروز پنج شنبه س میشه فردا بفرسته مشرق مشرق بفرست
  • صادق ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    فقط همین جالب بود مشرق ترکونده
  • ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج...
  • دانشجو ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    انتهای سرمایه داری.
  • ... ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    0 0
    به قول حاج آقا بهاءالدینی بعضی ها مثل صدامند ولی در دامنه و گستره قدرت خودشون. مثلا در سطح یک خانواده... تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
  • هادی ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    0 0
    من که نفهمیدم اینا برای چی منفی میدن .حتما برای سیا کار میکنن!!! ظالم و جانی که حمایت نداره داداش
  • هادی ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    0 0
    من که نفهمیدم برای چی منفی میدین!مگه ظالم را باید حمایت کرد ؟جانی های آدمکش را باید له کرد ! لعنت بر آنها و حامیان آنها و دوست دارانشان!
  • حجت ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    0 0
    احیانا شما تو جنگل زندگی نمی کنی؟
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    0 0
    در قالب یک یو پی ار بدید وزارت خارجه ی بی حال. ببرن شورای حقوق بشر
  • ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    0 0
    کثافتهای روزگارند
  • یونس ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    0 0
    خدایش حال کردم از این گزارش خدا لعنت کنه آمریکا رو با این همه روسیاهیش
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    0 0
    بسيار تشكر
  • سید ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    0 0
    بشدت دارم گریه می کنم . واقعا ظلم بکودکان کثییییییییییییییفترین کار این حیونات ادم نماست . حیوون هم همچین کاری نمی کنه . یا پسر کوچیک خودم افتادم . گریهههههههههه
  • حسین ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    0 0
    بسیار مطلب پر باری بود
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    0 0
    شاید اشتباه کنم ولی اون عکس سرباز زن به نظر آمریکایی نیست
  • آزادی بیان ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    0 0
    بابا به خودتون بیاید چرا اسرائیل و امریکا هی مارو تهدید می کنند چون ماهم به منافع اونا ضربه می زنیم دوزار فکر کنید خواهشا! من که هنوز روحرفم هستم
  • داداش آزادی بیان ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    0 0
    وای ترسیدم آزادی بیان نکشی منو حجت جان والا نمیدونم میخواستم با طرز فکر دوستان به طور کامل آشنا بشم که شدم دیدم واقعاً تو جنگل داریم زندگی میکنن دیدم که آزادی بیان هم طاقت آزادی بیان نداره می خواد بیاد حساب منو برسه اما نمیدونه که ... حالا بگذریم اما خدا نکنه یه روزیو ببینیم که به خاطر همین حاکم بودن زور بیان جلوی چشم آزادی بیان بخوان به ناموسش تجاوز بکنن اونم زورش نرسه دفاع کنه بیاد بشینه اینجا مارو نگا کنه
  • ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    0 0
    خوب بود
  • ساقی ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    0 0
    هادی جان دستش رفته منفی داده وگرنه مال این حرفا نیست
  • راد ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    0 0
    مشرق جان ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس