کد خبر 205416
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰

افزایش سقف معافیت مالیاتی حقوق بگیران در سال 92 در انتظار تصویب لایحه بودجه در مجلس است، این در حالی است که برای اولین بار یکسان سازی معافیت مالیاتی شاغلان بخش عمومی و خصوصی اجرایی خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، ایجاد برخی تغییرات در وضعیت اعمال معافیت های مالیاتی حقوق و دستمزد شاغلان در بخش های مختلف یکی از مواردی است که با آغاز بررسی لایحه بودجه سال 92 کل کشور در مجلس از  امروز دوشنبه می توان انتظار داشت که افزایش سقف معافیت مالیاتی حقوق بگیران در سال 92 و در عین حال یکسان سازی معافیت حقوق شاغلان بخش عمومی و خصوصی اجرایی شود.

سازمان امور مالیاتی کشور در لایحه بودجه سال 92 کشور افزایش سقف معافیت مالیاتی حقوق بگیران را مد نظر قرار داده و آن را به مجلس برای تصویب پیشنهاد کرده بود که بر اساس آن پایه معافیت مالیاتی حقوق بگیران به صورت سالانه حدود 7 میلیون و 200 هزار تومان و ماهیانه 600 هزار تومان است.

در عین حال سازمان مالیاتی برای افزایش سف معافیت مالیاتی حقوق بگیران پیشنهاد دیگری را در قالب لایحه بودجه به مجلس ارائه کرده است که در این پیشنهاد دوم سقف افزایش معافیت مالیاتی سالیانه به 8 میلیون و 400 هزار تومان و ماهیانه 700 هزار تومان می رسد.

این در حالی است که برای اولین بار موضوع یکسان سازی معافیت مالیاتی حقوق بگیران و شاغلان بخش عمومی و خصوصی در لایحه بودجه سال 92 به مجلس پیشنهاد شده است که اجرای آن در انتظار تصویب لایحه توسط نمایندگان مجلس است.

مسئولان سازمان امور مالیاتی کشور پیش از این دلیل ارائه پیشنهاد یکسان سازی معافیت مالیاتی را رفع تبعیض از مالیات حقوق و دستمزد شاغلان بخش های مختلف اعلام کرده اند که بر اساس آن مالیات حقوق شاغلان بخش خصوصی در سال جاری کاهش می یابد که البته بستگی به نظر مجلس دارد.

در صورت نهایی شدن معافیت مالیاتی جدید و تصویب آن توسط نمایندگان مجلس، علاوه بر یکسان شدن میزان معافیت مالیاتی شاغلان در بخش های عمومی و خصوصی؛ گروه قابل توجهی از حقوق بگیران نیز از پرداخت مالیات حقوق خود معاف خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • افشار ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    وقتی دولت صلاح نمی داند مطالبات مردم از ثروتمندان و بدهکاران بانکی را بگیرد . طبیعی است به مردم فشار می اورد .
  • مهلا ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    كاركنان شركتهاي توؤيع برق كه ئاهرا سهامي خاص ميباشى ماليات خصوصي ذرىاخت ميكننى كه كمرشان را بريىه هردن حقوق ىولتي ىريافت ميشوى لءفا رسيىطي شوى
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    بهترين و ساده ترين راه اخذ ماليات فعلا كارمندان و حقوق بگيران بيچاره شده اند در حالي كه تو اين مملكت چه بسيار شغلهايي وجود دارد كه درآمدهايشان هيج جا ثبت و ضبط نمي شود و مالياتي هم نمي دهند-ضمنا خداوكيلي ميزان سقف معافيت ماليات بايد خيلي بيشتر از اينها و حداقل به ميزان خط فقر باشد- و البته چه خوب بود كه ككسي پيدا ميشد گزارش مشروحي از كارهاي صورت گرفته از محل ماليات را به مردم اعلام مي كرد تا اين احساس ايجاد نمي شد در ما كه انگار داريم پول زور مي دهيم به اميد اجراي به حق عدالت و احقاق حق مظلومان-
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    لطفاً به زبان فارسی بنویس تا بفهمیم چه می گویی
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    ببخشید مهلا خانم ، خودت فهمیدی چه نوشتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس