کد خبر 204550
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵

نمایندگان مجلس و چهره‌های سیاسی در تحلیل علت نامگذاری سال 92 به نام «حماسه سیاسی؛ حماسه اقتصادی» معتقدند: مشارکت حداکثری و انتخاب فرد اصلح در انتخابات حماسه سیاسی را رقم می‌زند.

 به گزارش مشرق، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی‌شان در آغاز سال جدید، سال 1392 را به نام سال «حماسه سیاسی؛ حماسه اقتصادی» نامگذاری کردند.

تعدادی از نمایندگان مجلس و مسئولان و مقامات سیاسی کشور در گفت‌وگوهای جداگانه‌ای با خبرگزاری فارس به بررسی و تبیین علت این نامگذاری از سوی رهبر معظم انقلاب پرداختند که گزارش کامل این گفت‌وگوها در ذیل می‌آید.

زارعی: «حماسه» عنوان با معنایی از نمادهای اعتقادی و ملی ماست

علی‌اصغر زارعی نماینده مردم تهران در مجلس درباره نامگذاری امسال با عنوان «حماسه سیاسی حماسه اقتصادی» از سوی مقام معظم رهبری، گفت: قدرت ملی مردم در مناسبت‌های مختلف در معرض دید جهانیان قرار گرفته است.

وی افزود: حماسه مردم در 22 خرداد 88، حضور در راهپیمایی روز قدس آن هم با زبان روزه و حماسه 22 بهمن علی‌الخصوص در سال 91 آن هم با شرایط و مشکلات اقتصادی که دشمنان برای ما تدارک دیدند، نشان داد که قدرت سیاسی کشور در قدرت اعتقادی و باورهای مردم نسبت به نظام و انقلاب است.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه ملت ایران در عرصه سیاسی کارنامه ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت، اظهار داشت: در عرصه اقتصادی هم خوداتکایی به داخل و باور کردن نیروهای جوان و خلاق و تلاش برای درونی‌سازی کشور نشان از قدرت اعتقادی مردم داشت.

زارعی اقدامات صورت گرفته را مرهون هدایت مقام معظم رهبری و همت مردم دانست و گفت: همین اقدامات بود که در صحنه بین‌الملل قدرت ایران افزایش پیدا کرد و دشمنان به این باور رسیدند که نظام از چنان ثباتی برخوردار است که آنها نمی‌توانند برنامه‌های خود را برای ضربه زدن به نظام محقق کنند.

وی افزود: حماسه سیاسی در واقع عنوان با معنایی از نمادهای اعتقادی و ملی ماست؛ امیدوارم در سال 92 هم در عرصه سیاسی در انتخابات 24 خرداد و هم در تعاملات بین‌المللی شاهد موفقیت‌های روزن‌افزونی برای کشور باشیم و در عرصه اقتصاد هم حل مشکلات، افزایش تولید ملی و زمینه‌سازی بیشتر برای فعالیت‌های اقتصادی رقم بخورد.

استادآقا: مشارکت حداکثری و انتخاب فرد اصلح در انتخابات حماسه سیاسی را رقم می‌زند

حسین استادآقا کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به شعار امسال با عنوان «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت:‌ ملت ایران در انتخابات آتی با حمایت‌های بیش از پیش از نظام اسلامی، حماسه سیاسی را رقم خواهند زد.

وی انتخابات آتی را از دو بعد مهم ارزیابی کرد و گفت:‌ مشارکت حداکثری و انتخاب فرد اصلح که مورد تأکیدات مقام معظم رهبری نیز بوده است می‌تواند در آینده کشور تأثیرات بسزایی در بعد سیاسی داشته باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد:‌ با توجه به ادامه تحریم‌ها از سوی دشمنان انقلاب اسلامی نیاز کشور جهش اقتصادی است و باید حمایت از کار و سرمایه ایرانی را که مقام معظم رهبری در سال 91 به آن اشاره داشتند در سال 92 نیز ادامه پیدا کند.

اولویت‌های سال «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» از زبان نادران

الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس به تحلیل اولویت‌های سال 92 با توجه به نامگذاری امسال به نام «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» پرداخت.

وی با بیان اینکه در سال 92 کشور ما با رویدادهای داخلی و همچنین خارجی مختلفی مواجه است، در بیان رویداد داخلی گفت: انتخابات ریاست جمهوری و همچنین انتخابات شوراها دارای اهمیت هستند.

نادران درباره رویدادهای خارجی کشورمان در سال 92 هم گفت: اکنون بیداری اسلامی به یک نقطه تعیین کننده رسیده است؛ همچنین بحث هسته‌ای کشورمان که شاهدیم امروز غربی‌ها به حقوق ملت ایران اعتراف می‌کنند هم شرایط حساسی را برای کشور رقم زده است.

این نماینده مردم در خانه ملت افزود: امروز اقتدار داخلی و حماسه‌ای همچون حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن 91 یک فرصت فوق‌العاده را برای مسئولان و مردم فراهم کرده است که می‌توان با استفاده از آن ضمن ارتقاء جایگاه کشور، ایران را به نقطه‌ای که استحقاق آن را دارد، رساند.

نادران در ادامه گفت‌وگوی خود با فارس با بیان اینکه اگر مسئولان بخواهند به دعواهای گذشته ادامه دهند کشور آسیب می‌بیند، گفت: مخاطب مسائل ذکر شده غیر از مردم، مسئولان هم هستند و آنها بایستی به وظایف‌شان به درستی عمل کنند.

نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه مردم همواره در برهه‌های مختلف وظایف خود را به درستی انجام دادند، تصریح کرد: ملت با همه ناملایمات و سوء‌مدیریت‌ها و همچنین فشارها در 22 بهمن حماسه‌ای خلق کردند که همگان را شگفت‌زده کرد. و به همین دلیل باید مسئولان در راستای کمک به ملت بکوشند.

نادران با اشاره به اقتصاد مقاومتی و ضرورت تحقق آن گفت: در چند سال گذشته محور فشارهای بیرونی مسائل اقتصادی بوده است؛ طبیعتا راه مقابله با این فشارها هم اقتصاد است.

وی گفت: بایستی امروز با استفاده درست از ابزارها و اقدامات هدفمند و صحیح گام‌های مثبتی برداشت و نظام برنامه‌ریزی کشور با درک صحیح و همچنین مدیریت درست و هزینه‌کرد و ایجاد شرایط مناسب برای فعالیت تولیدی تلاش کند.

حضرتی: انتخابات 92 صحنه نمایش قدرت مردمی نظام است/ اقتصاد ملی در مسیر پویندگی قرار می‌گیرد

الیاس حضرتی درباره نامگذاری سال 92 به عنوان «سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» از سوی مقام معظم رهبری گفت: امسال با یک موضوع مهم و اساسی به نام انتخابات مواجه هستیم.

وی افزود: انتخابات همیشه فرصت تاریخی برای نظام اسلامی ما بوده که بار دیگر مردمی بودن و حضور پر رنگ اصلی ترین پشتوانه و حامی نظام در صحنه سیاست را به نمایش بگذارد.

مدیرمسئول روزنامه اعتماد گفت: انتخابات همواره فرصتی برای مردم ایران بوده که به دنیا نشان دهند در کنار نظام و مسئولان نظام منتخب آنها هستند و با رأی مستقیم ملت سر کار می‌آیند.

حضرتی افزود: در طول 34 سال گذشته صندوق رأی قوی ترین و غنی ترین سلاح بازدارنده در برابر دشمنان و خنثی کننده ترفندها و توطئه‌های آنها بوده و این بار نیز ملت ایران با حضور گسترده در انتخابات، حماسه دیگری می آفریند.

وی با بیان اینکه سال آینده سال به نمایش درآمدن تصویر زیبای دیگری از سوی ملت ایران است، اظهار داشت: سال گذشته آمریکا و تمامی ایادی آن تلاش کردند به اقتصاد ایران ضربه زده، مردم را ناامید کنند و بین مردم و نظام فاصله بیاندازند.

عضو حزب اعتماد ملی افزود: مقاومت جانانه و مخلصانه مردم در برابر مشکلات و تلاش مضاعف برای عبور از چالش های اقتصادی تمام نقشه‌های دشمنان این مرز و بوم را خنثی کرد.

حضرتی در پایان خاطرنشان کرد: امسال تصویر مقاومت زیبای مردم در صحنه اقتصاد به ثمر می‌نشیند و اقتصاد کشور در مسیر طبیعی خودجوش خود، در مسیر پویندگی قرار خواهد گرفت.

 

روح نواز: نباید بین دو بخش «اقتصاد و معیشت» و «سیاست» جدایی فرض کرد

 

علی اکبر روح نواز عضو هیئت مدیره انجمن روزنامه نگاران مسلمان درباره نامگذاری سال 1392 به نام "حماسه سیاسی و اقتصادی" با تاکید بر این که نامگذاری سالها ناشی از درک استراتژیک از نیازهای اساسی کشور است گفت: سال جاری به حق به خاطر رویداد مهم و سرنوشت ساز دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و تشدید فشارها و تحریم های اقتصادی، از سوی مقام معظم رهبری به این عنوان نامگذاری شده است.

 

وی این دو مهم را لازم و ملزوم هم خواند و افزود: تحقق اهداف مدنظر در این نامگذاری استراتژیک، مستلزم رعایت همه فاکتورهای اساسی در مولفه های اقتصاد مقاومتی و آگاهی های سیاسی و معرفتی است؛ این کاملاً واضح است که قدرتهای مخالف ایران صرفاً با هدف افزایش نارضایتی عمومی ناشی از فشارهای اقتصادی و معیشتی، تحریم های اقتصادی و تحریم خرید نفت را کلید زده اند تا به زعم خود مقامات ایران را ملزم به پذیرش خواسته های سیاسی خود کنند و به همین علت نباید بین دو بخش «اقتصاد و معیشت» و «سیاست» جدایی فرض کرد.

 

این فعال رسانه ای تاکید کرد: قطعاً حماسه اقتصادی پیش زمینه هایی دارد که خوشبختانه در سال گذشته در پرتو اصل مهم اقتصاد مقاومتی به درستی، ممارست و آزموده شد و بی تردید در سال جاری آثار و نتایج آن که همانا تبدیل تهدیدها به فرصت و مهار فشارهای خارجی به اتکای تولید داخلی و خودکفایی است به منصه ظهور خواهد رسید.

 

روح نواز اظهار داشت: حماسه سیاسی هم وقتی عینیت پیدا می کند که مردم با آگاهی و دانش و بینش سیاسی درستی در صحنه انتخاب نامزدها حاضر شوند تا امور کشور به دست شایستگان سپرده شود و افراد و به جریانهایی هم که احساس تکلیف خارج از حد متعارف داشته باشند گوش نکنند.

 

وی قهرمانان حماسه اقتصادی و سیاسی را همه مردم دانست و ادامه داد: خلق یک حماسه توسط یک ملت، ناشی از خصیصه شجاعت و دلاوری در تک تک آحاد آن است و مردم ایران در انقلاب اسلامی به عنوان بی نظیرترین انقلاب عصر حاضر و حماسه دفاع مقدس و جنگ نرم، این خصیصه را در حد اعلای خود اثبات کرده اند و تکرار آن حماسه در سال 1392 دور از دسترس نیست.

 

عضو هیئت مدیره انجمن روزنامه نگاران مسلمان تصریح کرد: آنچه که ملتی را در خلق یک حماسه بیش از هر چیزی قوت می بخشد نشاط توام با امید و یکدلی است و امیدواریم همه متولیان که در این امر وظیفه ای بر عهده دارند نقش خود را به نحو شایسته عملی کنند تا این هدف تحقق یابد؛ امیدواریم خواص و گروههای سیاسی هم با حفظ مصالح عمومی در رقابت سیاسی نقش ایفا کنند و اجازه دهند مردم در فضای سالم و آرام سرنوشت خود را رقم بزنند.

 

نعمتی: مردم لبیک گوی پیام ولی فقیه برای خلق حماسه سیاسی و اقتصادی خواهند بود

بهروز نعمتی نماینده اسدآباد و عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس با اشاره به نامگذاری سال 92 به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: تأکید همیشگی امام و رهبری حضور باشکوه مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی بوده و از آنجا که رهبر ما هم مرجعیت شیعیان را برعهده داشته و هم سخنان ایشان فصل‌الخطاب است در مقاطع مختلف مردم لبیک گفتند.

وی افزود: در ایام 8 سال دفاع مقدس دیدیم که با یک فرمان حضرت امام سپاه 100 هزار نفره حضرت محمد (ص)‌ تشکیل می‌شد و یا در ایام‌الله مختلف، حضورهای مهم بعد از فتنه 88 و 22 بهمن امسال مردم نشان دادند که چگونه به فرمان رهبر و مقتدای‌شان لبیک می‌گویند.

نعمتی با بیان اینکه امسال شاید به مراتب بیشتر از 35 سال گذشته این حماسه رقم بخورد به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اشاره کرد و گفت: استنباط من این است که بیش از 80 درصد مردم در انتخابات خرداد 92 حضور خواهند یافت و این لبیکی به ندای رهبری خواهد بود.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت افزود:‌ ممکن است جریانات مختلف سیاسی بخواهند از حضور مردم به نفع خود استفاده کنند اما مردم در ایام مختلف ثابت کرده‌اند که حضورشان در راستای لبیک به ندای رهبری بوده است.

نعمتی با اشاره به بخش اقتصادی نامگذاری سال 92 اظهار داشت: حدود 5 سال است که مقام معظم رهبری جلوتر از نخبگان و حتی مدیران اجرایی مسائل و مشکلات اقتصادی را پیش‌بینی کرده‌اند اما متأسفانه آنگونه که باید و شاید مطالبات ایشان محقق نشد و اکنون در نامگذاری سال 92 به نظر می‌رسد تأکید مقام رهبری به گونه‌ای است که به جای مدیران از مردم می‌خواهند که وارد عرصه اقتصادی شوند و قطعاً حضور پرشور مردم در عرصه‌ای اقتصادی نوید بسیار خوبی برای کشور خواهد داشت.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد:‌ ان‌شاءالله با حضور جدی مردم در عرصه اقتصادی می‌توانیم به افق ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری یعنی تبدیل ایران به قطب اول خاورمیانه برسیم.

نعمتی خاطرنشان کرد: پیام مقام معظم رهبری یک پیام مبارک است و قطعاً مردم در سال 92 لبیک‌گوی ایشان خواهند بود و بهتر از مسئولان از پس برآورده‌ کردن مطالبات‌ ایشان برخواهند آمد.

آلیا: «حماسه» یعنی ناامید کردن دشمن/ ایران سال تاریخ‌سازی را آغاز کرد

فاطمه آلیا عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با اشاره به نامگذاری سال 1392 به نام «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی»، گفت: نامگذاری مقام معظم رهبری بسیار هوشمندانه و بر مبنای عقلانی قابل اهمیتی استوار است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های استکبار جهانی با شعار دموکراسی که در حقیقت علیه دموکراسی صورت می‌گیرد، افزود: جمهوری اسلامی ایران واقعی‌ترین و اصیل‌ترین نظام مردم سالاری دینی است و حضور و مشارکت پی در پی و آگاهانه مردم در انتخابات از شاخص‌های مردم سالاری دینی و به قول غربی‌ها دموکراسی است.

عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس با اشاره به فتنه 88 تصریح کرد: در آن سال همزمان با انتخابات ریاست جمهوری سلسله پروژه‌های از پیش طراحی شده‌ای علیه نظام مردم سالاری کلید خورد که فضای سیاسی کشور را تحت‌الشعاع قرار داد و اکنون اولین انتخابات ریاست جمهوری بعد از آن فتنه در پیش است و اینجاست که حضور حداکثری مردم و مشارکت همراه با بصیرت و نشاط مردم می‌تواند یک حماسه سیاسی را رقم بزند.

وی با بیان اینکه مشارکت‌های مردم در 35 سال گذشته همواره حماسه‌ساز بوده تاکید کرد: در سال 92 حضور ملت ما قطعا حماسه‌ای تاریخی خواهد بود و مردم با بینش و بصیرت سیاسی هفتمین رئیس‌جمهور را انتخاب خواهند کرد.

آلیا با اشاره به حماسه اقتصادی در نامگذاری سال 92 اظهار داشت:‌ در سال‌های گذشته شاهد نامگذاری‌هایی از قبیل اصلاح الگوی مصرف، جهاد اقتصادی و تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بودیم و اکنون در سال 92 زمان نظاره محصول چند سال گذشته و برنامه‌ریزی و تحول و تلاش‌های صورت گرفته در ابعاد گوناگون است و بر این اساس در سال جدید مردم با بازنگری در سبک زندگی و ایجاد تحول، یک حماسه اقتصادی را رقم خواهند زد که دشمنان را ناکام می‌کند.

وی افزود: دشمنان بسیار کوشیدند تا با فشار و تحریم اقتصادی مردم را از پشتیبانی و علاقه به نظام عقب بنشانند اما در سال حماسه اقتصادی مردم تلاش مذبوحانه آنها را ناکام خواهند گذاشت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه چند مقطع در کشور ما نام حماسه را به خود گرفته است، گفت: در حماسه دفاع مقدس دشمن از پیروزی در جنگ نظامی بر ایران اسلامی ناامید شد، در 9 دی حضور مردم دشمن را از پیروزی در جنگ نرم ناکام گذاشت و قطعا در سال حماسه سیاسی و اقتصادی ملت با تبعیت از فرامین ولایت فقیه، دشمنان را هم در عرصه سیاسی و هم در عرصه اقتصادی از دست‌اندازی به آرامش مردم ناامید خواهند کرد.

آلیا با تاکید بر لزوم دقت به بار معنایی و مفهوم واژه «حماسه» خاطرنشان کرد: حماسه به معنای قطع امید دشمن و رقم زدن یک اقدام تاریخی و ایجاد امید در دل ملت‌های مستضعف جهان و ملت‌هایی است که بیداری اسلامی را رقم زده‌اند.

بذرپاش: تحقق «حماسه سیاسی و اقتصادی» در گرو مجاهدت بِاَموالِهِم و اَنفُسِهِم است

مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس درباره نامگذاری سال 92 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «حماسه سیاسی؛ حماسه اقتصادی»، تصریح کرد: در سال جدید در دو محور باید کوشا باشیم و همه همت خود را به کار گیریم.

وی نخستین محور را تداوم شعار سال گذشته و حرکت به سوی اقتصادی پویا و مقاومتی عنوان کرد که «هم رشد و پیشرفت ما را تضمین می کند و هم ما را در مقابل بدخواهی ها ایمن می سازد».

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با تأکید بر لزوم مشارکت آحاد ملت در ارتقاء اقتصاد ملی خاطرنشان کرد: بدون حضور مردم در صحنه، نمی توان در عرصه مهم اقتصاد به سر منزل مطلوب رسید و اتفاقات بزرگ رقم زد.

بذرپاش بر همین اساس متذکر شد: با حضور حماسی مردم در عرصه اقتصاد، به طور قطع اتفاقی خواهد افتاد که دشمن از امیدی که نقشه‌هایش بسته، نا امید شود و این جز با مجاهدت بِاَموالِهِم و اَنفُسِهِم میسّر نخواهد شد.

وی از «انتخابات 92» به عنوان دیگر موضوع مهم پیش روی ملت ایران یاد کرد و گفت: مردم بصیر و همیشه در صحنه ایران اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، برگ زرین دیگری بر برگ‌های زریّن این انقلاب مردمی خواهند افزود.

نماینده تهران در مجلس گفت: مردم با حضور خود در صحنه انتخابات، همچون گذشته تصویر دیگری از انتخابات آزاد را به نمایش می‌ گذارند که در نوع خود، هم در میزان حضور مردم و هم در نوع انتخاب آنها افتخارآفرین خواهد بود.

بذرپاش در پایان تصریح کرد: انتخابات آینده انتخاباتی در تراز انقلاب و دهه چهارم خواهد بود و کشور را در عرصه‌های مختلف، گام‌های بلندی به سمت جلو رهنمون خواهد ساخت.

شایق: حماسه اقتصادی پیش‌درآمدی برای پیروزی شاخصه اقتصاد ایران است

عشرت شایق عضو جمعیت ایثارگران با اشاره به روند نامگذاری‌های سال‌های گذشته از سوی مقام معظم رهبری گفت: مطمئناً حماسه اقتصادی پیش‌درآمدی برای پیروزی شاخصه اقتصاد ایران است.

وی با بیان اینکه به یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نزدیک هستیم، افزود: مطمئناً دستگاه‌های فکری، امنیتی و فرهنگی دشمن به دنبال توطئه‌های رنگارنگ با ابزارهای مختلف در انتخابات سال 92 هستند و می‌خواهند مانع حضور مردم در مشارکت فعال شوند.

شایق افزود: مردم سال آینده با حضور گسترده و چشم‌گیر خود در انتخابات سال 92 توطئه‌های دشمن را نقش بر آب خواهند کرد و به دشمن خواهند گفت که تحریم‌ها در عزم و اراده ملی آنان تأثیر نداشته است.

سلیمی: حضور حماسی در انتخابات و اقتصاد مقاومتی اولویت‌های سال 92 است

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس با اشاره به نامگذاری سال 92 به نام «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی»، گفت: این نامگذاری نشان از اهمیت و حساسیت امسال دارد.

وی افزود: از چند جهت اهمیت سال 92 قابل بررسی است؛ جهت اول این است که امسال یک انتخابات معناداری در اوایل سال در کشور خواهیم داشت.

این نماینده مردم در خانه ملت با یادآوری انتخابات سال 88 و فتنه‌انگیزی دشمنان برای مصادره آن سال و همچنین تلخ کردن آن حماسه بزرگ به کام ملت تصریح کرد: این انتخابات از آن جهت معنادار است که بعد از انتخابات 88 اولین انتخابات ریاست جمهوری کشور است.

سلیمی با یادآوری حضور بیش از 80 درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 تصریح کرد: مردم در آن سال پایه‌های استوار نظام را به رخ جهانیان کشیدند که امیدواریم در انتخابات پیش رو نیز این استواری از سوی مردم برای جهانیان به نمایش درآید.

وی با استناد به موارد ذیل شده یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخاباتی حساس و سرنوشت ساز توصیف کرد و بر لزوم حضور پررنگ مردم در صحنه انتخابات تاکید کرد و گفت: همه ناظران از هم اکنون به این انتخابات و نتیجه آن چشم دوخته‌اند.

این نماینده مردم در خانه ملت در ادامه گفت‌وگوی خود با فارس با اشاره به سال 91 و تلاش دشمنان برای ایجاد فشار اقتصادی به کشور در سال سپری شده،‌ گفت: در سال 91 دشمنان از همه توان خود برای اعمال فشار اقتصادی به ایران استفاده کردند و به دنبال این بودند که با استفاده از این فشارها نظام را وادار به تسلیم کنند. اما در سال 91 علیرغم همه فشارها ملت بزرگ ایران ایستادگی کرد.

وی افزود: سال 92 از این جهت نیز دارای اهمیت است زیرا حال می‌توان در این سال میوه شیرین درخت صبر را که ملت ایران در سال‌های قبل به وجود آورد، در سبد ایران گذاشت.

این نماینده مردم در خانه ملت همچنین گفت: دشمن بعد از اعمال فشارها علیه ملت ایران متوجه شد که ملت ایران گامی به عقب نخواهد رفت و همین موضوع دشمنان را دچار یاس و ناآرامی کرد.

سلیمی نکته دیگر حائز اهمیت در سال 92 را حضور آمریکایی‌ها در منطقه برشمرد و افزود: امروز آمریکایی‌ها بازی‌های مختلف و رنگارنگی در منطقه آغاز کردند که همه این بازی‌ها به اعتراف خودشان برای ایجاد دیوار حائل به دور جمهوری اسلامی ایران است که سال 92 نیز از این جهت نیز دارای اهمیت است.

وی با اشاره مجدد به نامگذاری سال 92 به نام «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن انتخابات و لزوم خلق یک حماسه توسط ملت ایران این حضور می‌تواند معادلات دشمن را جابجا کرده و تغییر دهد.

سلیمی در همین زمینه گفت: البته باید توجه داشت که با توجه به شعار سال بایستی در سال 92 هم با اقتصاد مقاومتی نقشه دشمنان را حتی در عرصه اقتصادی دچار انحراف کرد.

این نماینده مردم در خانه ملت ابراز امیدواری کرد که در سال 92 با توانایی‌هایی که در ملت ایران وجود دارد، شاهد خلق حماسه‌های بزرگ و متعدد سیاسی و اقتصادی باشیم.

کریمی‌اصفهانی: سیاست و اقتصاد درهم گره خورده است/ دشمن به دنبال جدا کردن مردم از نظام است

احمد کریمی‌اصفهانی دبیرکل جامعه اصناف و بازار به نامگذاری امسال جاری مبنی بر «حماسه اقتصادی حماسه سیاسی» از سوی مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: آنچه که مسلم است حضرت آقا هر سال نامگذرای را با محتوای بلند و هدف‌گیری صحیح عنوان می‌کند و همه مسئولان، نخبگان و مردم باید بدانند که شعار سال فی‌البداهه نیست بلکه مقام معظم رهبری با دوراندیشی این عنوان را انتخاب کردند.

وی افزود: در سالی که گذشت ما شاهد این معضلات و دردسرهای بسیاری برای کشور بودیم و علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری درباره آرامش، التهابات گوناگونی در جامعه به وجود آمد.

دبیرکل جامعه اصناف و بازار با تاکید بر اینکه دشمنان 30 سال است که با جمهوری اسلامی دشمنی دارند، ‌گفت: دشمن حتی یک ثانیه هم دست از مبارزه علیه ملت ایران برنداشته است و امسال نیز دیدیم که دشمن با هدف جدایی مردم از نظام تحریم‌هایی را علیه جمهوری اسلامی ایجاد کرد که هدف‌شان از این کار دلسرد کردن مردم از نظام بود.

کریمی اصفهانی سوء مدیریت‌ها را عامل تقویت‌کننده تحریم‌ها دانست و اظهار داشت: متاسفانه امسال کودتای سوء تدبیرها بود که سبب رنجش مردم شد. اما مردم باز هم پشت نظام را خالی نکردند و بار دیگر در 22 بهمن حماسه آفریدند.

وی با تاکید بر اینکه سیاست و اقتصاد ما باید توامان با هم باشد، گفت: اقتصاد و سیاست به هم گره خورده است و نمی‌توانیم مسائل اقتصادی را بدون در نظر گرفتن مسائل سیاسی حل کنیم و شاید یکی از دلایل نامگذاری امسال همین باشد.

دبیرکل جامعه اصناف و بازار ظرفیت‌های ایران در بعد اقتصادی را بسیار بالقوه ارزیابی و تصریح کرد: اگر امسال نیز توجه جدی به شعار امسال شود، ما شاهد رشد روزافزون در بعد اقتصادی و سیاسی خواهیم بود.

افتخاری: نام سال 92 باید در برنامه‌های کاندیداها دیده شود/ پیوند سال 92 با دو انتخابات

لاله افتخاری نماینده مردم تهران در خانه ملت با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری حکیمانه است و با یک آینده نگری بیان می‌شود، گفت: هدایت‌گری و بصیرتی بی‌نظیر در سخنان ایشان وجود دارد که انشاءالله ما بتوانیم توجه کافی به سخنان ایشان داشته باشیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال 92 از سوی مقام معظم رهبری به نام «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» گفت: این نامگذاری با دو انتخابات مهم پیوند می‌خورد.

افتخاری انتخابات ریاست جمهوری و همچنین انتخابات شوراها را دارای اهمیت توصیف کرد و گفت: این دو انتخابات در سیاست خارجی و داخلی و حتی در بحث اقتصادی موثر هستند. زیرا تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی که امروز به کشور وارد می‌شود مبنای سیاسی دارد.

این نماینده مردم در خانه ملت با بیان اینکه استقامت ما از یک طرف باعث ناامیدی دشمنان شده است، اظهار داشت: هر چند فشارهای خارجی به کشور بیشتر می‌شود اما ملت مقابل این فشارها ایستادگی کردند و تصور دشمن برای تاثیرگذاری تحریم‌ها بر ایرانیان نقش بر آب شد.

افتخاری با اشاره به اهمیت رویکردهای سیاسی و اقتصادی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: موضع‌گیری افراد از جهات سیاسی واقتصادی و همچنین گرایشات آنها و برنامه‌هایشان دارای اهمیت است زیرا کاندیداها بایستی دارای برنامه‌های صحیح اقتصادی باشند.

وی در پایان گفت: برنامه‌های نامزدها هم نحوه جهت‌گیری آنها را مشخص می‌کند و هم به انتخاب مردم کمک می‌کند.

کریمی‌قدوسی: حضور پرشور در انتخابات گامی برای حماسه سازی در عرصه اقتصاد است

جواد کریمی‌قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: در حالی وارد سال 92 می‌شویم که عرصه نبرد ما با دشمنان کاملاً اقتصادی و سیاسیست و ما با تجربه سال‌های گذشته وارد این سال می‌‌شویم.

وی ادامه داد: حضور پرشور و حماسی مردم در انتخابات ریاست جمهوری زمینه حماسه‌سازی در عرصه اقتصاد را فراهم می‌‌کند و از سوی دیگر حضور گسترده مردم در انتخابات سال 92 و اولین انتخابات ریاست‌جمهوری بعد از فتنه سال 88 پاسخ محکمی به فتنه بعد از انتخابات دهم ریاست‌جمهوری دهم خواهد بود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پس از حماسه سیاسی مردم با حضور در انتخابات، دولت یازدهم با کمک مجلس، مردم و در رأس آنها رهبر معظم انقلاب باید زمینه‌ای را فراهم کند تا پیش از پایان سال 92 ما شاهد حماسه اقتصادی و جهاد عظیم خودکفایی در کشور باشیم.

سودانی: برای تحقق جهاد اقتصادی باید به اقتصاد مقاومتی و تولید ملی توجه ویژه داشت

سیدناصر سودانی نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به نامگذاری سال 92 به نام «حماسه سیاسی حماسه اقتصادی» از سوی مقام معظم رهبری گفت:‌ با توجه به انتخابات سال آینده که یک انتخابات مهم و حساس برای کشور است بایستی شاهد خلق یک حماسه از سوی مردم باشیم.

وی با اشاره به حوادث بعد از انتخابات سال 88 گفت: اکنون این انتخابات بعد از آن فتنه بزرگ در پیش است و انتظار می‌رود که مردم حماسه‌ بزرگی را در حوزه سیاسی خلق کنند.

سودانی با بیان اینکه مردم بایستی با انتخاب فرد اصلح بتوانند هم ثبات کشور را افزایش داده و هم توسعه، پیشرفت و تعالی کشور را باعث شوند، تصریح کرد: ملت بایستی بار دیگر با حضور در صحنه دشمنان را ناکام و برنامه‌های آنان را نقش بر آب کنند.

نماینده مردم اهواز در خانه ملت حضور مردم در انتخابات را به سان یک جهاد بزرگ توصیف کرد که می‌تواند ارکان نظام را استوارتر و محکم‌تر کند.

سودانی با اشاره به بخش اقتصادی نام سال گفت: در شرایط کنونی شاهد تحریم‌هایی از سوی دشمنان هستیم اما ملت ایران با تحمل و صبر خود و همچنین درایت مقام معظم رهبری مقابل این تحریم‌ها ایستادند و امروز می‌توانیم بگوییم که با افتخار مقابل این تحریم‌های ظالمانه ایستاده‌ایم.

نماینده مردم اهواز در مجلس افزود: حماسه اقتصادی معنایش این است که بایستی مقابل توطئه‌های دشمنان با صبر و درایت و بصیرت کامل ایستاد و با استفاده از تمامی توانایی‌ها برای مقابله با این فشارها و همچنین اتخاذ راهکارهایی برای پیشرفت تلاش کرد.

سودانی ابراز امیدواری کرد که در سال 92 همگان با تلاش خود حماسه‌ای را در عرصه اقتصادی خلق کنند.

وی بر لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی با توجه به آموزه‌های اسلامی تأکید کرد و در همین زمینه گفت‌: در سال 92 بایستی در جهت تولید ملی با استفاده از دانش و فناوری بومی با اعتماد به سرمایه ایرانی تلاش کرد تا ضمن خنثی‌سازی توطئه دشمنان شاهد توسعه کشور باشیم.

جهانگیرزاده: ملت قطعاً امسال با حضور گسترده در انتخابات حماسه سیاسی خلق می‌کنند

جواد جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه و عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در سال جدید ما یک مأموریت بسیار مهم در زمینه آینده سیاسی اجرایی کشور  داریم.

برگزاری دور یازدهم انتخابات ریاست جمهوری و شوراها که 24 خرداد ماه در سراسر کشور انجام می‌شود، ماموریتی بسیار مهم است که با انتخاب رئیس جمهور جدید مسیر اجرایی کشور را مشخص  خواهد شد.

این عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه تصریح کرد: وقتی می‌گوییم حماسه سیاسی، باید در نظر داشته باشیم که نوع نگاه دنیا نسبت به انتخابات ریاست جمهوری، نگاهی ویژه است و این امر ضرورت ایجاد می‌کند که ملت حضور حداکثری پای صندوق‌های رای داشته باشند تا واقعیت‌های علاقه‌مندی مردم به نظام اسلامی به درستی روشن شود.

وی تأکید کرد: همواره حضور مردم در انتخابات به عنوان یکی از پارامترهای تعیین کننده در روند اجرای امور در کشور ما بوده است و دشمن هم روی این امر حساب می‌کند.

جهانگیرزاده همچنین یادآور شد: مردم عزیز ایران همواره در زمینه مسائل مربوط به جمهوری اسلامی ایران در دنیا حضور ویژه‌ای داشتند که مطمئنا در سال جدید هم شاهد حماسه سیاسی ملت در انتخابات ریاست جمهوری خواهیم بود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه چالش عمده‌ای که در 6 ماهه دوم سال گذشته داشتیم افزایش قیمت ارز و سکه و گرانی‌ها بود که فشار زیادی به مردم وارد کرد، گفت: ملت ایران اما در همان شرایط نابسامان اقتصادی مراقبت کردند و دیدیم که چگونه ملت در راهپیمایی 22 بهمن 91 با حضور گسترده، علاقه‌مندیشان به نظام اسلامی را نشان دادند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: اگر بناست مردم حماسه سیاسی خلق کنند، ضرورت دارد مجلس و دولت آینده تدابیری بیاندیشند تا شرایط موجود را تسهیل کرده و به مردم خدمات بیشتری ارائه دهند.

جواد جهانگیرزاده در خاتمه خاطرنشان کرد: در سال جاری ما هم در حوزه سیاسی و هم در حوزه اقتصادی نیازمند یک حماسه‌سازی هستیم تا بتوانیم قابلیت‌ها و ظرفیت‌های نظام را بدرستی به نمایش بگذاریم.

آیت‌الله ممدوحی: شناسایی خطوط دشمن از شاخصه‌‌های حماسه سیاسی است/در حماسه اقتصادی «مصرف» باید اندازه‌گیری شود

آیت‌الله حسن ممدوحی عضو مجلس خبرگان رهبری درباره مختصات و شاخصه‌های حماسه سیاسی و اقتصادی که از سوی مقام معظم رهبری برای سال 92 برگزیده شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب مجموعه بایدها و نبایدها در سال گذشته را ملاحظه کردند که نتیجه همه آنها «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» است.

آیت‌الله ممدوحی با اشاره به لزوم تلاش در زمینه سیاسی و مقاومت در زمینه اقتصادی خاطرنشان کرد:‌ نظام سیاسی ما مانند سایر نظام‌های دنیا به دنبال سیاست‌بازی نیست بلکه این امر در جمهوری اسلامی به معنای مدیریت صحیح است؛ از این رو هدف وسیله را به هیچ عنوان توجیه نمی‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شناخت خود و شناخت دشمن را یکی از ویژگی‌های حماسه سیاسی برشمرد و تأکید کرد: ما برای عدم تسلط و پیشروی باید خطوط دشمن را شناسایی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به ابعاد حماسه اقتصادی تصریح کرد: هنر مقام معظم رهبری این است که فرمودند مقاومت اقتصادی نه ریاضت اقتصادی چرا که کشور ما بسیار ثروتمند بوده و نیازی به ریاضت ندارد اما در مدل مقاومت ما باید به سمت درست مصرف کردن و درست خرج کردن و همچنین عدم ریخت و پاش حرکت می‌کنیم و اندازه‌گیری دقیقی از مصرف خود داشته باشیم.

آیت‌الله ممدوحی توجه به تولیدات و مصرف داخلی را یکی دیگر از شاخص‌های حماسه اقتصادی دانست و به تولیدکنندگان در بخش‌های بنیادین و روبنایی توصیه کرد که جنس خوب و غیر تقلبی تولید کنند تا مردم متوجه شوند که صرفه با خرید جنس داخل است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به بخش دیگری از محورهای مطرح شده از سوی رهبری در حرم رضوی به موضوع مذاکره پرداخت و اظهار داشت: تعبیر مذاکره با آمریکا از سوی رهبری نشان داد که ما آمریکا را با عمل می‌شناسیم نه با قول و قرارهایش، بنابراین آنها باید دست از محاصره اقتصادی، تبلیغات منفی بردارند چرا که آنها در حال حاضر بیش از 100 پایگاه خبری علیه جمهوری اسلامی راه‌اندازی کرده‌اند. از این رو باید بتوانند در عمل حسن نیت خود را ثابت کنند.

سلیمانی: انتخابات 92 با نظارت خوب، عدم دخالت مجریان و تمکین کاندیداها به قانون، حماسه می‌شود

محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: دلیل اصلی این نامگذاری این بود که امسال انتخاباتی سرنوشت ساز در جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود که هم از اهمیت ویژه‌ای برای ملت ایران برخودار بوده و هم در معرض دید جهانیان قرار دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به فشارهای اقتصادی در سال 91 تاکید کرد: ملت ایران در سال 91 نقاط ضعف اقتصادی خود را شناسایی کرده و خود را آماده رفع این نقاط ضعف کرده است؛ نقاط ضعفی که در لایه‌های مختلف پنهان بود و در این سال آشکار شد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر استقلال اقتصاد از نفت و اینکه تکنوکرات‌ها در چندین سال گذشته مانع این کار شدند یاد آور شد: انتخابات سال 92 از جهات مختلفی حساس است و رئیس جمهور آینده باید توجه کند که استقلال اقتصادی ما در این سال رشد، نمو و رونق داشته باشد.

نماینده مردم تهران با یاد آوری مولفه‌هایی که برای خلق حماسه سیاسی در سال جاری از سوی رهبر انقلاب مطرح شد، اظهار کرد: یک وجه آن حضور مردم پای صندوق‌های رای در شرایط که دشمن فشار زیادی به مردم وارد می‌کند است که می‌تواند پاسخ دندان شکنی به انها باشد.

وی همچنین به اشاره مقام معظم رهبری به ویژگی‌های دولت بعدی اشاره کرد و گفت: تاکید ایشان بر این بود که دولت بعدی تمام مزایای دولت فعلی داشته اما معایب آن را نداشته باشد، مردم قطعا همچنان پرتلاشی، پرکاری، جدیت، حضور در استان‌ها، شهرها و استان‌ها، تلاش شبانه روزی، پرتحرکی، کم هزینه بودن مسئولان و ساده زیستی که جز ارزش‌های این دولت بود را قبول دارند و نمی‌پذیرند که مسئولان سراغ اشرافی گری و یا ضد ارزش‌ها که در دوران اصلاحات و پیش از ان رخ داد بروند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: دولت آینده باید با تکیه بر اصول و دیدن آرمان‌های بلندی که امام راحل ترسیم کردند و مقام معظم رهبری بر ان پا فشاری می‌کنند، مطالبات مردم را پی گیری کنند.

وی با بیان اینکه یک رای هم در انتخابات ارزش دارد گفت: انتخابات آینده با حضور تعداد زیادی از کاندیدها برگزار می‌شود و رقابت جانانه‌ای بین گفتمان‌های مختلف و سلایقی خواهد بود که در معرض انتخاب مردم قرار می‌گیرند لذا برگزیدن گفتمانی که بیشترین نزدیکی را به مردم را خود خلق حماسه خواهد بود.

سلیمانی با اشاره به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ایشان یک رای دارند که کسی از آن مطلع نیست، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در تمام انتخابات‌‌ها این موضوع را مطرح می‌کند اما این بار با صراحت بیشتری بر آن تاکید کردند تا فرصت را از بعضی سوء استفاده کنندگان و فرصت طلبان که خود را منتسب به رهبری می‌کنند بگیرند و کاندیداها مجبور باشند با ارائه دیدگاه‌ها، برنامه‌ها و راهکارهای خود برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی و همچنین پیشرفت کشور و اجرای عدالت در معرض رای مردم قرار گیرند و همین امکان رقابت سختی را فراهم می‌کند.

نماینده مردم تهران همچنین به بخش دیگری از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره تمکین به قانون در انتخابات اشاره کرد و افزود: این موضوع هم متوجه مسئولان و مجریان انتخابات است و هم وظیفه ناظران انتخابات را سنگین تر می‌کند و در عین حال هشداری برای کاندیدایی است که به صحنه رقابت می‌آیند تا خود را برای شکست یا پیروزی آماده کننده و به رای مردم تمکین نمایند.

وی تصریح کرد : با نظارت خوبی که در انتخابات صورت می‌گیرد و همچنین پرهیز مسئولان از دخالت و یا هر اظهار نظری که بوی دخالت بدهد و همچنین رعایت اخلاق از سوی کاندیدها و برهم نزدن بازی قطعا انتخابات ریاست جمهوری پیش رو به یک حماسه سیاسی تبدیل خواهد شد.

اسلامی: فردی سکاندار ریاست‌جمهوری شود که توان خلق حماسه را داشته باشد

محمدمهدی اسلامی قائم مقام مرکز سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی اظهار داشت: دلیری، شجاعت و ماندگاری در تاریخ از مشخصه‌های حماسه است و وقتی سخن از حماسه می‌رود به مفهوم نوعی ایفای نقش ویژه در نبرد با دشمن که برخاسته از اعتقادات محکم و همبستگی نیروهای حماسه آفرین است.

وی افزود: برای رخ دادن یک حماسه سیاسی باید شاهد حوادثی همچون مشارکت حداکثری مردم در انتخابات‌‌ها بود و درنمونه‌هایی که مشارکت گسترده صورت پذیرفته، از سوی رهبری انقلاب لقب حماسه را دریافت کرده‌اند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی به تحلیل مشارکت حداکثری در انتخابات پرداخت و گفت: مشارکت حداکثری از منظر جامعه شناسان یک سرمایه اجتماعی جدی محسوب می‌شود که می‌تواند نشان‌گر همبستگی ملی باشد و از این رو در منظر دشمنان بخشی از مقاومت در یک نبرد سیاسی تعریف می‌شود.

اسلامی با بیان اینکه مشارکت‌های گسترده سبب دفع تهدیدات نظامی و تهدیدات اجتماعی دشمن می‌شود، خاطرنشان کرد: ملت ایران برای به ثمر نشاندن حماسه سیاسی در سال 92 نقطه عطفی همچون انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا را پیش رو دارد.

وی با تاکید بر اینکه حماسه الزاماً حمله نیست، اظهار داشت: حماسه می‌تواند در ایستادگی و شکستن دسیسه‌های دشمن بروز کند.

قائم مقام مرکز سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی معتقد است که حماسه اقتصادی در شرایط تحریم‌ها می‌تواند آمیخته با دفاع و حتی تهاجم باشد و به گفته وی در شرایط فعلی تولید ملی ناظر به صادرات با توجه به بازار گسترده موجود پیش روی اقتصاد ایران می‌تواند به راحتی تهدیدات فعلی را به فرصت تبدیل کند.

اسلامی در ادامه به پیام نوروزی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اشاره و تصریح کرد: این پیام نوروزی جایگاه ایران در معادلات جهانی را نشان داد و گویای این بود که این جایگاه فعلی متفاوت از قبل است و کشورهای زورگو ناگزیرند سخن از تعامل بزنند.

وی انتخاب رئیس قوه مجریه را برای خلق یک حماسه مهم ارزیابی کرد و گفت: باید فردی سکان ریاست جمهوری را به دست بگیرد که با تدبیر و مدیریت توان حماسه‌سازی ذیل فرماندهی مقام معظم رهبری را داشته باشد.

عزیزی: انقلاب اقتصادی و حماسه سیاسی در سایه شعار سال جدید باید در کشور محقق شود

عبدالرضا عزیزی گفت: با توجه به نامگذاری سال 92 به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب من معتقدم که ما باید هم در مسائل سیاسی و هم در مسائل اقتصادی کشور انقلابی را داشته باشیم و انقلاب در عرصه اقتصاد کشور به وجود نخواهد آمد مگر اینکه ما به شعار سال 91 نیز توجه داشته و به آن عمل کنیم.

وی افزود: در بعد سیاسی ما باید با حضور پرشور و گسترده و به دور از انتظار دشمنان در انتخابات ریاست‌جمهوری در انتخابات مشارکت داشته باشیم و فردی را که در جهت منویات مقام معظم رهبری حرکت می‌کند و ولایتمدار و ولایتپذیر است انتخاب کرده و با این کار دشمنان خود را مأیوس کنیم.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قطعا ما زمانی از نظر سیاسی و اقتصادی موفق خواهیم بود که به دستاوردهای انقلاب و آنچه که ما از انقلاب به دنبال آن بوده‌ایم پایبند باشیم و در سایه پایبندی به ولایت، وحدت و همچنین استقلال کشور به اهداف دیگر نیز دست پیدا می‌کنیم.

شهریاری: ضرورت حمایت از تولید ملی در سال 92/ الزامات تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی

حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: این نامگذاری‌ها با توجه به شرایط کشور صورت گرفته است.

وی با اشاره به نامگذاری سال 92 به عنوان سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: این نامگذاری‌ها نشان می‌دهد که مقام معظم رهبری در اشراف کامل نسبت به اوضاع جامعه هستند.

شهریاری با اشاره به لزوم توجه تولید ملی و همچنین اندیشیدن راهکارهایی برای مقابله با فشارها و تحریم‌های ابرقدرت‌ها،‌گفت: آنها تصور می‌کردند با این اعمال فشارها می‌توانند مقابل ملت ایران بایستند اما ملت با حضور خود در صحنه‌های مختلف نشان دادند که در مقابل کارشکنی‌های دشمنان خواهند ایستاد.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به اهمیت سال 92 و همچنین برگزاری دو انتخابات بزرگ در این سال گفت: تاکنون 30 و اندی سال از پیروزی انقلاب گذشته و طی این سال‌ها انتخابات متعددی در کشور برگزار شده اما انتخابات سال 92 دارای اهمیت فراوانی است.

شهریاری با تاکید بر این نکته که بایستی همگان گوش به فرمان مقام معظم رهبری بوده و هوشیاری خود در تمام صحنه‌ها را حفظ کنند، تصریح کرد: ملت بایستی در خرداد 92 هم مقابل جریان فتنه و همچنین انحراف و معاندان خارجی بایستند و حماسه سیاسی دیگری را خلق کنند.

وی همچنین با اشاره به حماسه اقتصادی که در عنوان سال 92 آمده، خاطرنشان کرد: به این دلیل که دشمنان همچنان برنامه‌هایشان تداوم دارد و شاهد ادامه تحریم‌ها هستیم ما نیز بایستی بتوانیم راهکاری برای مقابله با این تحریم‌ها بیابیم که حماسه اقتصادی بهترین واکنش به این کارشکنی‌هاست.

شهریاری با اشاره به حماسه 22 بهمن 91 گفت که مردم در این روز نشان دادند که علیرغم فشارها از انقلابی که برای آن هزینه و خون دادند، نمی‌گذرند.

این نماینده ملت در خانه ملت تاکید کرد که بایستی در سال 92 هم تلاش خودمان را برای حمایت از تولید ملی با بهره‌گیری از سرمایه و نیروی ایرانی به کار بگیریم تا این اقدامات موجب ارتقای کشور و یاس و ناامیدی دشمنان شود.

شهریاری با اشاره مجدد به نام سال 92 گفت که بایستی عملکرد مکتوب ما در امسال به صورتی باشد که بتوان آن را به عنوان یک الگو به جهان ارائه کرد.

سجادی: رهبر انقلاب نقشه راه را برای مردم و مسئولان ترسیم کردند/انتخابات مظهر اقتدار نظام

سیدکمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: مقام معظم رهبری نقشه راه کشور را هم برای مردم و هم برای مسئولان و فعالان سیاسی ترسیم کردند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: انتخابات ریاست‌جمهوری امر بسیار مهمی است که بالاترین مسئول اجرایی کشور در آن انتخاب می‌شود و صرف نظر از این مسئله خود انتخابات در ایران با توجه به ساختار نظام سیاسی کشور که به عنوان مردم‌سالاری دینی در دنیا مطرح است موجب می‌شود تا انتخابات امر بسیار مهمی به شمار رود.

وی میزان مشارکت مردم در انتخابات را مهمترین مسئله دانست که انتخاب رئیس‌جمهور و اعضای شورای شهر در ادامه آن می‌آید و گفت: در واقع این انتخابات به عنوان مظهر اقتدار نظام، اراده سیاسی و حضور مردم مطرح است و برای نظام و همچنین انظار جهانیان بسیار مهم است.

سجادی با تأکید بر اینکه فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری باعث می‌شود که پایه‌های نظام محکمتر شود، افزود: ضرورت‌هایی وجود دارد که مسئولان باید بر اساس آن تمهیدات، وظایف، قوانین و آیین‌نامه‌ها عمل کنند و تجربه تاریخی برگزاری انتخابات نشان داده که نهادهای ذیربط و قانونی همواره در این راستا به خوبی به  وظایف خود عمل کرده‌اند.

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان اظهارداشت: همچنین جریان‌هایی که معتقد به نظام هستند می‌توانند در انتخابات مشارکت داشته باشند و این خود باعث حضور بیشتر می‌شود؛ مردم ما موضوع ولایت فقیه را با جان و دل و اعتقاداتشان پذیرفته‌اند و سخنان ایشان را با جان و دل پذیرا هستند و همواره از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون چه در زمان امام راحل و چه در زمان مقام معظم رهبری توجه تام و کامل به فرمایشات ولی فقیه خود داشته‌اند.

ترقی: می‌توانیم با حماسه سیاسی وارد یک حماسه اقتصادی شویم

حمیدرضا ترقی عضو حزب مؤتلفه اسلامی اظهار داشت: سال 92 برای ملت و کشورمان از لحاظ سیاسی سرنوشت‌ساز است زیرا پس از دو دوره ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد انتقال قدرت به فرد دیگری صورت خواهد گرفت.

وی افزود: این انتقال قدرت بعد از مصون‌سازی ملت در فتنه 88 می‌خواهد با حضور گسترده مردم در عرصه انتخابات شکل بگیرد که طبیعتاً پس از عبور از فتنه 88 و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان، حضور مردم در انتخابات آینده یک حماسه سیاسی خواهد بود.

عضو حزب مؤتلفه اسلامی گفت: حماسه سیاسی با حضور گسترده مردم در انتخابات با اخلاق اسلامی و مشارکت فعال توده‌های سیاسی در عرصه کشور تحقق پیدا خواهد کرد و به نظر می‌رسد این حماسه سیاسی نقش تعیین‌کننده در 4 سال آینده کشور خواهد داشت.

ترقی در خصوص حماسه اقتصادی نیز گفت: در سال‌های گذشته تحریم‌های اقتصادی دشمنان علیه ما به اوج خود رسید و مقاومت و ایستادگی ملت ما نیز سبب خوداتکایی در عرصه سیاسی شد و طبیعتاً با شکست تحریم‌های غرب در سال 91و 92 وارد یک سراشیبی کاهش فشارهای غرب علیه اقتصاد کشورمان خواهیم شد و در اینجا حماسه اقتصادی، رشد و پیشرفت کشور آغاز خواهد شد.

وی با تأکید براینکه باید زیرساخت‌های اقتصادی را فراهم آورد، گفت: در سال 92 می‌توانیم با حماسه سیاسی وارد یک حماسه اقتصادی شویم و با عبور از تحریم‌های‌ دشمن زمینه تحقق رشد اقتصادی مناسب و اهداف چشم‌انداز 20 ساله را فراهم کنیم.

عضو حزب مؤتلفه اسلامی در پایان تأکید کرد: تبلور حماسه اقتصادی در شکست تحریم‌ها و آغاز یک جهش اقتصادی با رشد بالا خواهد بود.

قاضی‌زاده: رهبر انقلاب با فراخواندن مردم به حماسه، ناکامی مجدد دشمن را رقم زدند

سیدامیرحسین قاضی‌زاده تأکید کرد: دشمنان کشور ما را در شرایط سخت اقتصادی قرار دادند، تا کارآمدی دولت در اداره کشور دچار مشکل شود و این عدم کارآمدی منجر به توسعه نارضایتی‌ها و انتقال آن به کلیت نظام شود و در نهایت مردم از حمایت خود از نظام دست بردارند.

وی ادامه داد: رویکردی که دشمنان ما در مسائل اقتصادی به دنبال آن هستند، استفاده ابزاری در جهت به دست آوردن منافع سیاسی است.

نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد:‌ از سوی دیگر موضوع انتخابات ریاست جمهوری که پس از فتنه 88 منجر به طمع دشمنان شده و همچنین شرایطی که دولت در آن قرار دارد و با آن مواجه است، به لحاظ سیاسی، حساسیت‌هایی را در کشور به وجود آورده است؛ به همین دلیل رهبر معظم انقلاب مجددا مردم را که حماسه‌سازان واقعی هستند، به ایجاد یک حماسه دیگر در عرصه سیاسی و اقتصادی فرا خواندند تا مسئولان، دولت، مجلس و مردم با حماسه دیگر خود دشمن را در توطئه‌های اقتصادی خود در کشور ما ناکام بگذارند و ما شاهد رشد و توسعه در بخش اقتصاد نیز باشیم.

وی اظهار داشت: تاریخ انقلاب اسلامی ثابت کرده است که مردم ایران هر گاه تحت فشار قرار گرفته اند، همانند ققنوسی که از خاکستر برمی‌خیزد تهدیدات را تبدیل به فرصت کرده اند. لذا تهدیدات اقتصادی امروز دشمن بزرگترین فرصت اقتصادی برای ماست تا دنیا شاهد رشد و پویایی کشورمان باشد.

قاضی‌زاده با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر ملت ایران در طول 34 سال پس از انقلاب خاطرنشان کرد: انشاءالله با همت و همراهی مجلس و دولت و با تشکیل دولتی کاملا انقلابی و مردمی، شاهد این اتفاق در عرصه کلی کشور و مشاهده حرکتی پویا در این مسیر باشیم.

منصوری: حماسه سیاسی و اقتصادی نیازمند تلاش همه‌جانبه مسئولان و مردم است

مجید منصوری نماینده لنجان و عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به ابعاد اقتصادی نامگذاری سال 92 با عنوان «حماسه سیاسی حماسه اقتصادی»، گفت: رهبر معظم انقلاب از چند سال قبل استراتژی اقتصادی کشور را از طریق نامگذاری سال‌ نو بیان فرموده‌اند و مواردی همچون بهره‌وری، تولید ملی، کار، جلوگیری از اسراف و تبذیر، خودکفایی و مواردی از این دست همه بر گرفته از فرامین قرآن و نهج‌البلاغه بوده که در استراتژی بیان شده از سوی رهبر انقلاب نیز کاملاً مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: نگاه امسال مقام معظم رهبری نیز از همان منظر است که با شور و نشاطی خاص، حماسه در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی رقم می‌خورد.

منصوری حماسه را به معنی دگرگونی و یک حرکت بزرگ تعبیر کرد و گفت: همانگونه که در دعای تحویل سال خوانده می‌شود ما باید احوال خود را به احسن حال تبدیل کنیم؛ یعنی بداخلاقی سیاسی، رانت‌خواری‌ها، مشکلات بیکاری و معضلات اقتصادی را پشت‌سر گذاشته تا زمینه تحقق حماسه اقتصادی و سیاسی در کشور شکل گیرد.

نماینده لنجان خاطرنشان کرد: تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی که مورد مطالبه مقام معظم رهبری قرار گرفته است نیازمند تلاش همه جانبه از سوی مدیران و مسئولان اجرایی و مردم وفادار کشورمان است تا در موضوعات مهمی مانند انتخابات و تلاش دشمن برای ضربه زدن اقتصادی به ایران اسلامی از این دو امتحان نیز سربلند بیرون بیاییم.

آریایی‌نژاد: اخلاق و بصیرت زمینه‌ساز حماسه سیاسی می‌شود

احمد آریایی‌نژاد، نماینده ملایر در مجلس با اشاره به نامگذاری سال 92 به نام «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» از سوی مقام معظم رهبری بر لزوم رعایت اخلاق در عرصه سیاست و زمینه‌سازی این مهم برای تحقق حماسه سیاسی اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر اخلاق سیاسی مقداری مغفول مانده و قطعاً سیاست منهای اخلاق ما را از تعالی باز می‌دارد به همین جهت می‌توان از طریق اخلاق و بصیرت زمینه شکل‌گیری حماسه سیاسی را فراهم کنیم.

وی افزود: با افزایش تعداد داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری و حضور سلایق متفاوت و احساس مسئولیت کردن‌های افراد طبیعتاً چالش عمده‌ای در انتخابات سال 92 در پیش‌رو داریم که باید برای رفع این چالش مراقبت لازم را انجام دهیم.

آریایی‌نژاد با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تهدیدها و فرصت‌های انقلاب اسلامی را یک به یک و پیش از سایر مسئولان رصد کرده و گوشزد می‌کنند، تأکید کرد: ایشان در سال 91 تشدید تحریم‌ها را پیش‌بینی کرده بودند و به همین جهت موضوع اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی بیش از پیش مورد تأکید ایشان قرار گرفت.

نماینده ملایر با اشاره به نامگذاری اقتصادی سال‌های گذشته، این نامگذاری‌ها را حلقه‌های زنجیری برای پیشرفت اقتصادی ایران اسلامی و مقابله با حربه‌های دشمنان در این عرصه دانست و گفت: با راهبردهای تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری باید به سمت استقلال اقتصادی برویم تا آسیب‌پذیری ما کاهش یابد چرا که فشارهای تحریم اقتصادی در سال 91 نشان داد، دشمن از ضربه زدن به ایران اسلامی در هر عرصه‌ای که بتواند دریغ نخواهد کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به نامگذاری‌های نوروزی سال‌ها توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: هر سال شعارهای آقا با سرودن اشعار و نصب بنرهای مختلف تبلیغ می‌شود اما متأسفانه در عمل از اجرای دستورات ایشان مغفول می‌مانیم که در این زمینه لازم است کارشناسان، اندیشمندان و مجریان در اجرای عملی فرامین مقام معظم رهبری هدف‌گذاری و فعالیت دقیق‌تری داشته باشند.

مره‌صدق: دشمن بداند که با فشارهای اقتصادی نمی‌تواند ما را از حقوق اولیه سیاسی محروم کند

سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان در مجلس گفت: از آنجایی که دشمن درصدد است تا منافع ملی و حقوق اولیه ما را در عرصه جهانی نادیده بگیرد و زیرپا بگذارد و با استفاده از اهرم‌های سیاسی و روش‌های غیر انسانی جلوی احقاق حقوق ما را سد کند، وظیفه‌ای که برعهده ما است حفظ استقلال اقتصادی و حرکت به سمت خودکفایی کامل در این عرصه است.

وی افزود: عملکرد ما باید به گونه‌ای باشد که این خیال باطل دشمن که فکر می‌کند که با فشار اقتصادی می‌تواند ما را در عرصه سیاسی وادار به عقب‌نشینی از حقوق و مواضع خودمان کند از سر بیرون کند و در عالم سیاست با شناخت صحیح از ملت قهرمان ایران حقوق این ملت را در عرصه جهانی به رسمیت بشناسد.

نماینده کلیمیان در خانه ملت اظهار داشت:‌ ما ضمن جهاد در عرصه اقتصادی در صحنه سیاسی نیز قاطعانه حضور پیدا کنیم و به دشمن نشان دهیم که فشارهای اقتصادی نمی‌تواند در عرصه سیاسی ما را از حقوق اولیه همچون انتخاب رئیس‌جمهور و... محروم کند و شرکت در انتخابات در واقع وظیفه ما است.

طاهری: ما در سال 92 باید شاهد تحول در اقتصاد کشور باشیم

حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری نماینده مردم گرگان در مجلس گفت: شعار امسال در بعد سیاسی ناظر به حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی در انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها است که قطعا یکی از جلوه‌های حضور مردم در صحنه، حضور گسترده در انتخابات است که با شناختی که از ملت ایران وجود دارد امید است تا انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم و شوراها پرشورترین انتخابات در تاریخ انقلاب اسلامی باشد.

وی افزود: ما امروز شاهد هستیم که دشمن تمام توان خود را برای فشار به کشور در بعد اقتصادی متمرکز کرده و راه مقابله با این اقدام دشمن این است که ما نهایت استفاده را از توان اقتصادی داخل داشته باشیم. قطعا حماسه اقتصادی مبتنی بر تولید ملی است و حلقه شعارهای گذشته و امسال به هم پیوسته است و باید نتیجه آن این باشد که ما خود را از وابستگی اقتصادی به خارج از کشور نجات دهیم.

نماینده مردم گرگان در خانه ملت اظهار داشت: دنیایی که امروز ما با آن مواجه هستیم دنیای به شدت بی‌رحمی است و برخی کشورها به دنبال این هستند که از ابزارهایی همانند ابزار اقتصادی در جهت فشار به مردم ایران و عقب راندن آنها از اصول انقلاب استفاده کنند و منظور از حماسه اقتصادی این است که ما شاهد تحول در عرصه اقتصاد کشور باشیم.

روانبخش: باید با عملیات اقتصادی در سال ۹۲ به دشمن «تک» و «پاتک» بزنیم

حجت‌الاسلام قاسم روانبخش عضو شورای مرکزی جبهه پایداری اظهار داشت:‌ سال 92 همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند دو حماسه بزرگ در حال اتفاق است که در حماسه سیاسی انتخابات امسال بسیار حساس و سرنوشت‌ساز خواهد بود و دشمنان نیز به حضور مردم و مشارکت آنان در این انتخابات چشم‌ دوخته‌اند.

وی افزود: دشمنان پس از آنکه تحریم‌ها را به اوج خود رساندند در خردادماه سال 92 می‌خواهند ببینند که این فشارها چقدر در حضور و مشارکت مردم اثر دارد اما مردم قطعاً به دشمنان نشان خواهند داد که تا پای جان دست از انقلاب و نظام‌شان برنخواهند داشت.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری تصریح کرد: در بعد اقتصادی هم باید به این نکته توجه کرد که دشمنان تحریم‌های زیادی را علیه ما روا داشته‌اند و رهبر معظم انقلاب نیز نسخه مقابله با تحریم‌ها را عمل به اقتصاد مقاومتی دانسته‌اند.

حجت‌الاسلام روانبخش تأکید کرد:‌ ما باید در سال 92 در بعد اقتصادی طی یک عملیات اقتصادی به دشمن تک و پاتک بزنیم تا دشمن از این تحریم‌ها ابراز پشیمانی کند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس