کد خبر 200761
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۵

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: در حوزه راداری در سال 91 سامانه‌های ثامن و رادار بزرگ شهاب و مطلع را داشتیم و امیدواریم در سال آینده از رادار آرش و رادار راهبردی و کیهانی سپهر بهره‌برداری کنیم.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوای خاتم‌الانبیاء (ص) در آخرین مراسم صبحگاه سال 91 این قرارگاه، اظهار داشت: در سال 91 شاهد مشکلاتی از قبیل آمادی، عملیاتی، اعتباری و ... بودیم که با درک صحیح شرایط از سوی کارکنان پدافند هوایی به خوبی پشت سر گذاشته شد.

وی افزود: تهدیدات جدی است و ما آن را مشاهده می‌کنیم. دشمنان به انواع و اشکال مختلف و گوناگون تحریم‌ها و تهدیدات زیادی علیه جمهوری اسلامی انجام می‌دهند.

اسماعیلی ادامه داد: به عنوان قرارگاه پدافند هوایی می‌بینیم که در اطراف مرزهای هوایی کشورمان روزانه اتفاقات زیادی می‌افتد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) با بیان اینکه ما همیشه باید برای مقابله با تهدیدات آماده باشیم گفت: در خصوص انتخابات نیز نباید فکر کنیم که تهدیداتی نخواهد داشت. ما هنوز فتنه 88 را فراموش نکرده‌ایم و در انتخابات 92 همه باید به اتفاق خانواده‌هایمان یک حضور پرشکوه و با بصیرت که مورد نظر رهبری است، از فتنه‌ها جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: فتنه‌ها از شنیدن بعضی حرف‌ها که نه توصیه است و نه سفارش شروع می شود. ما وظیفه داریم گوشهایمان را بر روی حرف‌های فتنه‌انگیز ببندیم.

اسماعیلی با اشاره به بخشی از اقدامات قرارگاه در سال 91 گفت: در حوزه موشکی شاهد ورود سامانه‌های قادر، مرصاد، یازهرا 3، میثاق2 و سامانه مستقل راهبردی S200 بودیم. در حوزه راداری نیز سامانه‌های ثامن و رادار بزرگ شهاب و مطلع را داشتیم و امیدواریم در سال آینده رادار آرش و رادار راهبردی و کیهانی سپهر را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در حوزه شنود الکترونیکی نیز سامانه صیاد 40 که در منطقه کم‌نظیر است را بهره‌برداری کردیم و در حوزه دیده‌بانی شاهد رونمایی از سامانه راصد بودیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) تاکید کرد: این قرارگاه به صورت 24 ساعته فضای کشور را رصد و از آن حراست می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شاهد ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
    0 0
    و من الله التوفیق ای برادر.
  • مسعود ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
    0 0
    راصد اسم سيستم شنود هم مي گذاشتين سامع اين همه اسم هاي قشنگ با معني هست مثلا نام هاي فارسي يا اسم شهدا را بگذارين

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس