کد خبر 179919
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۹

اساس اسناد منتشر شده پلیس ایالات متحده در سال 2011 حدود 11 میلیون سلاح گرم در این کشور به فروش رسیده است که این رقم 14 درصد بیش از سال 2010 و 50 درصد بیش از سال 2002 است.

به گزارش مشرق به نقل از جهان، بنیاد ملی ورزش آمریکا با اشاره به این آمار معتقد است که مردم ایالات متحده مفهوم امنیت را تنها با خریداری سلاح گرم مترادف می دانند.
 
این موسسه با اشاره به این موضوع که بهترین راه برای بدست آوردن آمار واقعی فروش سلاح در ایالات متحده مراجعه به پرونده های مجوز حمل سلاح FBI  است اعلام کرد که عدم ثبات اقتصادی در ایالات متحده در سال های گذشته سبب شده است تا مردم بیش از گذشته به نگهداری اسلحه برای حفظ اموال و محافظت از حریم شخصی خود روی بیاورند. 


 
در ادامه این گزارش آمده است که نظرسنجی ها از مردم آمریکا نشان می دهد که تنها 26 درصد از مردم از ممنوعیت حمل سلاح استقبال می کنند این در حالی است که آمارهای 50 سال پیش نشان می دهد که در آن زمان بیش از 60 درصد آمریکایی ها مخالف حمل سلاح بودند. 
 
این گزارش اعلام می کند که مرگ ومیر ناشی از سلاح گرم جز 15 عامل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است و انجمن های مخالف حمل سلاح بارها و بارها تکرار کرده اند که افزایش سلاح به معنی افزایش جرم است.
 
در گزارش این موسسه آمده است اگر طول هر سلاح موجود در آمریکا را معادل دو پا(60سانتی متر) در نظر بگیریم می توانیم 4090 مایل (6544کیلومتر) سلاح را به صورت ممتد پشت سر هم قرار دهیم و این مسافت دو بار طولانی تر از رودخانه می سی سی پی و 17280 ساختمان معذوف ایمپایر استیت است. 
 
مشهور است که یاماموتو دریاسالار معروف ژاپنی در زمان جنگ جهانی دوم گفته است : " ما نمی توانیم به ایالات متحده تجاوز کنیم چرا که پشت هر ساقه علفی در این کشور یک اسلحه قرار دارد." 
 
چندی پیش یکی از مشاوران رئیس جمهور آمریکا مدعی شده بود که آمار جرم و جنایت ناشی از حمل سلاح گرم در آمریکا در حال کاهش است ولی با وقوع دو حادثه مرگبار کلرادو و سندی هوک در آمریکا دولت این کشور برای محدود کردن حمل سلاح زیر فشارهای شدیدی قرار گرفته است و دولت مردان برای تلطیف افکار عمومی به ژست مخالفان حمل سلاح روی آورده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    كشوري كه در آن انيهمه قتل عام رواج دارد چه مردم خوبي دارد كه به يك هفت تير و مسلسل غنايت ميكنند ولله اين آمريكائي كه اينهمه قتل عام ميكنند و ميليونها قاتل و جاني دارد حداقل هر شهروندش بايد يه نفربر و تانك داشته باشد و حداقل سلاحشون آرپي چي و موشك انداز و كاتيوشا باشد . مرتيكه خجالت نمي كشند اينهمه وحشي هستند. حيف اين بچه ها معصوم و بيگناه و خوشكل است اينطور قتل عام و گلوله باران مي شوند. همين آمريكائيهاي لعنتي چقدر ب بمباران مردم بيگنا عراق و افغانستان بچه هاي كوچولو و خانواده هاشون را قتل عامل و تكه پاره كردن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس