متخصصان قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء موفق به ساخت نسل جديد رادارهاي ايراني شدند.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق، رادارها از جمله مهمترين ابزار در کشف و شناسايي هرگونه تحرک عليه منافع و مرزهاي جمهوري اسلامي ايران هستند که طي سالهاي اخير نيز توجه خاصي به طراحي و ساخت انواع رادارها در برد و ارتفاعات مختلف شده است.
رادار ملي اولين گام موفق در اين عرصه بود که نشان داد ميتوان بدون کمک گرفتن از کارشناسان خارجي گيرنده و فرستنده هاي راداري را در داخل کشور طراحي کرد وساخت.
با توليد اين نوع رادار که به نوبه خود اقدامي مهم و قابل توجه به شمار مي رفت، تابوي ساخت تجهيزات پيشرفته اي همچون رادار در نيروهاي مسلح کشورمان شکسته شد که پس از چند سال، نسلهاي جديدي از رادارهاي ايراني با نام هاي مطلع الفجر و کاشف به نمايش در آمد.
با توجه به نيازهاي متنوع نيروهاي مسلح کشورمان در اين بخش، متخصصان و کارشناسان دفاعي جمهوري اسلامي ايران اقدام به طراحي و ساخت انواع ديگري از رادارها را کرده اند که در مقايسه با نمونه هاي خارجي آن نيز از توانمندي قابل توجهي برخوردار است. آخرين نمونه توليد شده از رادارهاي ايراني «الوند» نام دارد که تست هاي عملياتي آن نيز اخيرا به پايان رسيده و وارد يگان هاي پدافند هوايي شده است.
اين رادار که حاصل تلاشهاي مشترک معاونت جهاد خودکفايي و معاونت فناوري اطلاعات قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء است در 3 نوع کوتاه برد، متوسط و بلند طراحي و ساخته شده است که دو نوع آن با تکميل تمامي آزمايشات وارد يگانهاي اين قرارگاه شده و نوع ديگر نيز تا پايان امسال عملياتي خواهد شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس