با توجه به فرمایش‌هاي رهبر انقلاب، مجلس و دولت سریعا طرح ها لوایح و مشوق های لازم را در دستور کار خود قرار دهند و این نکته را در نظر داشته باشند که این طرح‌ها با پشتوانه و قانون‌هاي جامع همراه باشد تا به سرنوشت طرح یک میلیون تومانی معروف دچار نشود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مشرق مقام معظم رهبری در دیدار با جوانان استان خراسان شمالی بیانات بسیار مهمی در رابطه با سبک زندگی داشتند و ایشان در این رابطه فرمودند : ما اگر از منظر معنويت نگاه كنيم - كه هدف انسان، رستگارى و فلاح و نجاح است - بايد به سبك زندگى اهميت دهيم؛ اگر به معنويت و رستگارى معنوى اعتقادى هم نداشته باشيم، براى زندگى راحت، زندگى برخوردار از امنيت روانى و اخلاقى، باز پرداختن به سبك زندگى مهم است.

ایشان در ادامه تدوین و مبانی سبک زندگی به بحث زاد و ولد پرداختند که حد زاد و ولد در جامعه‌ى ما چيست؟

مقام معظم رهبری در ادامه این فرمایشات فرمودند : يك تصميمِی که نیاز به زمان‌ داشت را به طور مقطعى انتخاب كرديم، گرفتيم، بعد زمانش يادمان رفت! مثلاً فرض كنيد به شما بگويند آقا اين شير آب را يك ساعت باز كنيد. بعد شما شير را باز كنى و بروى! ماها رفتيم، غافل شديم؛ 10 سال، 15 سال.

بعد حالا به ما گزارش مي‌دهند كه آقا جامعه‌ى ما در آينده‌ى نه چندان دورى، جامعه‌ى پير خواهد شد؛ اين چهره‌ى جوانى كه امروز جامعه‌ى ايرانى دارد، از او گرفته خواهد شد. حد زاد و ولد چقدر است؟ چرا در بعضى از شهرهاى بزرگ، خانه‌هاى مجردى وجود دارد؟ اين بيمارى غربى چگونه در جامعه‌ى ما نفوذ كرده است؟

با توجه به اهمیت موضوع افزایش سن نسل جوان جامعه ما و رابطه مستقیم آن با اشتغال و تولید در کشور باید ببینیم مسئولان قوا چه راهکارها و مشوق هایی برای این تحقق این موضوع در نظر گرفته اند.

بر اساس این گزارش، جمعیت جهان در سال گذشته به هفت میلیارد نفر رسید و سازمان ملل نسبت به افزایش بی رویه جمعیت جهان و پیامدهای ناگوار آن هشدار داده است؛ این در حالی است که آهنگ رشد جمعیت در جهان نسبت به پنجاه سال پیش کاهش یافته و جمعیت دنیا در حال پیر شدن تدریجی است اما در هر صورت هنوز نرخ رشد جمعیت به نسبت منابع غذایی و انرژی به میزان زیادی بالاتر است. بیشترین رشد نرخ جمعیت متعلق به کشورهای مانند زیمباوه، نیجر، اوگاندا، امارات متحده عربی، اتیوپی، نوار غزه، صحرای غربی و بورکینافاسو است و این کشورها هر سال به سرعت در حال افزایش جمعیت خود هستند.

آنچه از بررسی مشوق های لازم برای افزایش جمعیت در چند کشور به دست آمده است ، حمایت دولتی و بستر سازی مناسب و همچنین اطمینان دادن به مردم برای افزایش نسل است به طوریکه مسئله اقتصادی در تمامی مشوق های در کشورهای گوناگون بیش از موارد دیگر به چشم می خورد. بنابر این لازم است مسولین در جمهوری اسلامی ایران، در کنار کار فرهنگی برای افزایش نسل، بسترهای لازم و همچنین مشکلات اقتصادی خانواده ها و هچنین معضلات ازدواج جوانان را برطرف نموده تا خانواده ها برای افزایش نسل و جوانان برای ازدواج، بدون هیچ مشکل اقتصادی و اجتماعی و ... به سمت این مسئله تشویق شوند تا هرم سنی کشور در حالت تعادل قرار بگیرد.

در همین ارتباط نماینده های مجلس از طرحی خبر می دهند که بر اساس آن لغو قانون تنظیم خانواده مصوبه سال ۱۳۷۲ را بدنبال دارد و قصد طراحان آن شمولیت فرزند چهارم در دایره بیمه‌های اجتماعی و صدور دفترچه بیمه برای آنان است.

اما ظاهرا در این بین سازمان تامین اجتماعی قصد ندارد کوتاه بیاید و قدمی پیش بگذارد و همچنان همانطور که در سند ذیل مشاهده می نمائید ، این خانواده را به مبلغ 660 هزار ریال برای داشتن فرزند چهارم جریمه کرده است .

امیدواریم حمایت از خانواده های پر جمعیت در حد شعار باقی نماند و با توجه به فرمایشات معظم له مجلس و دولت سریعا طرح ها؛لوایح و مشوق های لازم را در دستور کار خود قرار دهند و این نکته را در نظر داشته باشند که این طرح ها با پشتوانه مالی و قانون های جامع ،همراه باشد تا به سرنوشت طرح یک میلیون تومانی معروف دچار نشود .




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    0 0
    از کجا معلومه اين فيش براي چيه ؟
  • ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    0 0
    سربازی رو اختیاری کنند تا ازدواج رشد فزاینده پیدا کنه
  • ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    0 0
    مهمترين دليل براي تاخير در ازدواج جوانها سربازي اگه اون برداشته بشه جوونها از لحاظ اقتصادي زودتر مستقل ميشن و در نتيجه زودتر تشكيل خانواده ميدن
  • AHMAD ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    0 0
    خداییش یه فکری به حال ازدواج آسان هم بکنند
  • ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    0 0
    واقعااین سربازی بلای جون وج های جوون شده همه جورمعضلی رومیشه حل کردبرای ازدواج به غیرازسربازی
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    0 0
    جريمه بچه چهارم ديگه!
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    0 0
    یکی از فامیلای ما بابت بچه چهارمش تا یکسال بهش شناسنامه ندادن دولت فخیمه این طفل معصوم رو به رسمیت نمی شناخت
  • السلام علیک یا فاطمه الزهرا ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    0 0
    دولت هرگز اینکار رو نمیکنه
  • صبح امید ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    0 0
    خسته نباشی با این نظرت بابا میون اینهمه مشکل حالا سربازی که چیزی نیست دو ساله معافیت گرفتم هنوزم مجردم و تا 5سال دیگم نمی تونم ازدواج کنم مشکل بزرگتر از این حرفاست
  • صبح امید ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    0 0
    به نظر من مهمترین عامل افزایش سن ازدواج اینه که نمی خواهیم واقعیت رو قبول کنیم چه پسر ،چه دختر و چه خانواده های پسر و دختر واقعیت امر اینه که زندگی ها دیگه تغیر کرده بعضی از رسم و رسوم ها هم باید تغیر کنه یا اصلا باید به کلی کنار گذاشته بشه قدیما هزینه ی زندگی این حد نبود پدر ها معمولا یه پولی دستو پا می کردن برا ازدواج فرزنداشون نه مثل حالا که خود پدرا تا اخر عمر مجبورن قسط بدن اونموقع پدر هم کمک میکرد پس پول برا خرید طلا و هزار جور قرطی بازی بود اما حالا چی؟ به عنوان جوان26ساله می خوام تکونی بخورم اولین قدمو که بر میدارم میگن سرویس طلا می رم قیمت میگیرم میبینم کمه کمش چهار ملیون باید بدم در حالی که کل سرمایه ای که توی سه چهار سال کار کردن جمع کردم چهار ملیونه حالا باید چکار کرد؟هیچی به همین راحتی باید قید ازدواج رو زد تنها راهش اینه که واقع بین باشیم مخصوصا خانوما (در حقیقت خانوما هم یک طرف قضیه هستن پس مجبورن یه قدمی بردارن)واقع بین باشیم و بفهمیم که این جور قرطی بازی ها ارزشی ندارن که بخواهیم بابتشون زندگی نکنیم به نظر من زندگی مجردی اصلا زندگی نیست ناقصه ناقص

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس