موقع خواستگاری از من پرسید: ممکنه من یه روزی به شهادت برسم! شما با این موضوع مخالفتی ندارین و می توانی با آن کنار بیآیی؟! من چیزی نگفتم، فقط نگاهش کردم: دوباره پرسیدند و من گفتم : نه مخالفتی ندارم؛ از همانجا فهمیدم که او از جنس زمینی ها نیست.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، شهیدان: غلامعلی (جواد) نژاد اکبر، ناصر باباجانیان، کریم رجب پور، مهدی پور قربان، محمد رضا ابراهیمی، محمد علی معصومیان، صادق مبلغ الاسلام، محمدکاظم محمدقلی نیا، عباس محمدقلی زاده، محمد جعفر تبار جعفر قلی، علی بابائی، محمدباقر قمی بیشه، عین اله حمزه نسب، حسین ولی اللهی، رمضان ولی اللهی، هادی ولی نژاد، سیدعلی سادات تبار، حسن پنبه کار، مجید غلامحسین نژاد، جواد جانی رمی، ابراهیم جانی رمی، کاظم اکبر نتاج، یوسفعلی جعفری، عقیل آقاباباتبار، منوچهر آقاجانیان، محمدتقی مبلغ الاسلام، جواد گیلکی بیشه، عسکری معصوم نیاء، جمال نژاد رجبعلی، سعدی غلامی بیشه، فتحعلی رضانسب و هاشم آقاجانی سی و دو مردی بودند که شرف یک روستا در 5 کیلومتری بابل به آنها بود تا اینکه، پس از سالها، کمیل از خدا خواست سی و سومین شهید روستای «بیشه سر» باشد.
 

در تاریخ 9/3/1367 شمسی برابر با 14 شوال 1408 قمری در خانواده صفری تبار بیشه، فرزندی به دنیا آمد که پدرش به یاد روزهای دفاعِ مقدس و علاقه مندی به گروه های چریکی و جنگ های نامنظم دکتر شهید مصطفی چمران و هم بیاد دعای کمیل، فرزندش را در شناسنامه به مصطفی و در گفتار کمیل نام گذاری کرد.
 

مصطفی در تابستان 84 در رشته علوم تجربی فارغ التحصیل شد اما تحصیل در رشته کامپیوتر و قبولی در رشته مهندسی شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری و آمل نیز باعث نشد ذره ای از عشق و علاقه مصطفی برای پیوستن به دانشگاه امام حسین(ع) کم شود.

در تیرماه 84 دوره آموزش تکمیلی گردان های عاشورا را طی کرده وگواهی آن را دریافت می کند و همان سال با شرکت در رزمایش صحرایی یاوران حضرت مهدی(عج) از سوی فرماندهی وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بابل تقدیرنامه می گیرد.
 

زمان  سربازی برای او زمانی فرا می رسد که تلاشش برای خدمت در سپاه بی نتیجه مانده بود، بنابر این برای خدمت وظیفه به لشکر30 پیاده گرگان ملحق می‌شد، ضمن اینکه همزمان برای جذب رسمی در سپاه نام نویسی کرده بود.

هنوز 2 ماه از آموزش نظامی او نمی گذشت که نامه جذب او در سپاه پاسداران بدستش رسید، با گرفتن امضاهای متعدد از فرماندهان مافوق، بسختی از لشکر 30 گرگان تسویه حساب می گیرد و به علت قبولی درسپاه پاسداران از کسوت سربازی مرخص و برای ادامه آموزش بعنوان سرباز گمنام امام زمان (عج) بالاخره دراسفند ماه 86 وارد دانشگاه امام حسین (ع) می‌شود تا اینکه پس از دو سال تلاش وصف ناشدنی در بهمن ماه 88 از دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) با معدل 30/17 فارغ التحصیل می گردد.
 


مطابق دستنوشته‌ای که از او باقی مانده، در تاریخ 8/8/87 ساعت 50/11 صبح پوشه‌ای حاوی اطلاعات مهم و محرمانه کارکنان را در محوطه دانشگاه امام حسین(ع) می یابد، بی درنگ با حفاظت اطلاعات دانشگاه مکاتبه کرده و آن را جهت بررسی و اقدامات لازم به مسئول مربوطه تحویل می دهد تا خدای نکرده مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد.
 

کمیل داوطلبانه تعطیلات عید سال های87 و88 دوره دانشجویی را در غالب طرح سازندگی بسیج، اردوی جهادی به مناطق محروم کشور از جمله کرمان و چهار و محال و بختیاری  می رود.
 

 
 
 
در کنار شهید محمد محرابی پناه
مادرش می گوید: به محض اینکه اولین حقوقش را از سپاه گرفت دو دفترچه پس انداز برای خودش باز کرد، یکی مربوط به حقوق و مزایا، دیگری مربوط به هدایا؛ چرا که می گفت: « طبق فتوای مقام معظم رهبری، هدیه خمس ندارد» برای خودش، سال خمسی تعیین کرد تا اگر مازاد بر هزینه سالیانه، چیزی در حسابش مانده باشد، خُمس آنرا بدهد و یکسال مقداری پول به مستمندان داده بود و با خوشحالی می گفت: امسال خمس داده ام.
 

ماجرای خواستگاری او از همسرش در سال 89 نیز جالب است: «موقع خواستگاری از من پرسید: ممکنه من یه روزی به شهادت برسم! شما با این موضوع مخالفتی ندارین و می توانی با آن کنار بیآیی؟! من چیزی نگفتم، فقط نگاهش کردم: دوباره پرسیدند و من گفتم : نه مخالفتی ندارم؛ از همانجا فهمیدم که او از جنس زمینی ها نیست.»


او به‌اتفاق چند نفر از دوستانش، بالاترین جایگاه خدمتی را در یگان ویژه صابرین می بینند، گرچه سعی داشت، ثبت نام در یگان ویژه صابرین را از خانوده اش مخفی نگهدارد و یا اینکه خدمت در آن را سهل و آسان معرفی کند، اما برای رسیدن به آن، بسیار تلاش کرد. می دانست که خدمت در یگان ویژه صابرین، علاوه بر قدرت معنوی به قدرت جسمی هم احتیاج دارد.
 

کمیل برای جبران آن علاوه بر طی دوره های آموزش تکاوری و چتربازی به ورزش های رزمی روی آورد و در این رشته خیلی زود سرآمد شده و مطابق اسناد موجود دو مرتبه موفق به اخذ مدال طلا و نقره در جشنواره فرهنگی، ورزشی دانشجویان شد.
بهر حال پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه امام حسین(ع)، بسختی از پادگان آموزشی المهدی(عج) وابسته به تهران، تسویه حساب خدمتی می گیرد و خود را به یگان ویژه صابرین می رساند.
 

کمیل به همرزمانش گفته بود: «من سی و سومین شهید روستای بیشه سر هستم» و آخرین سفارش او به اطرافیان هم این بود که برای شهادتش دعا کنند و به همه سفارش می کرد تا در قنوت نمازشان، دعای فرج بخوانند و شهادت او را از خدا بخواهند.
 

شهید مصطفی (کمیل) صفری تبار بیشه در مصاحبه بجا مانده از خودش می گوید: «گرچه به کمتر از شهادت راضی نیستم؛ ولی از خدا می خواهم که اگر شهید نشدم، اجر شهید را به من بدهد.» 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 105
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 101
  • طاهره ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    4 0
    دست ما را هم بگير كه خيلي خسته ايم!
  • امیرتکرو ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    1 0
    مشرق جان سایز عکس هارو تغییر بده ---- خیلی زیبا بود
  • حمیدی ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    1 0
    خداوند همه ما را مشمول عنایات خود نسبت به این عزیزان کند مشرق بدان که در اجر این شهدا سهیمی انشالله توشه دنیا و اخرتت شما و همه خدمتگزاران اسلام باشد
  • ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    0 0
    تعدادی از عکسها بدون تغییر سایز در این صفحه قرار گرفتند یعنی عکس اصلی وقتی با یک موبایل یا دوربین عکس می گیرید مشخصات اون موبایل داخل عکس با الگوریتمهای پیچیده ای که فقط شرکت سازندش می داند ذخیره میشه هم شرکت سازندش میدانه هم دشمنان یعنی با همین عکسها به راحتی میشه فهمید که با چه موبایلی و شماره سریال موبایل و شماره سیمکارت و حتی شماره سریال سیمکارت چی بوده تازه سازندش حتی میتونه چند تا از شماره تلفنهای داخل حافظه تلفن را با همین الگوریتمها داخل عکس ذخیره کنه در مورد تار کردن صورت بعضی از اشخاص با فتوشاپ هم همین مسئله هست یعنی با همون الگوریتمی که صورت طرف رو تار یا شطرنجی میکنند به راحتی با عکس همون الگوریتم میتوانند تصویر رو برگردونند به حالت عادی حتی رایانه ای رو که این کار در اون صورت گرفته در صورت اتصال به اینترنت شناسایی کنند در مورد ذخیره برخی فیلمهای مستند هم همین طور هست
  • ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    0 0
    ناقص بود چطور شهید شدن؟/
  • رضا ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    0 0
    سبک بالان خرامیدند و رفتند ... خدایا کمکمون کن روز قیامت در مقابل شهدا رو سیاه نباشیم. مشرق جان یادت رفت درمورد شرح شهادت و محل شهادتش بگی
  • ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    0 0
    انشالله
  • لبیک یا خامنه ای ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    0 0
    روحش شاد پاسداران و ارتش و بسیجیان جوان که در زمان جنگ خرد سال بودن و یا بعد از جنگ به دنیا آمدند اگر جلوتر از رزمندگان زمان جنگ نباشند عقب تر نیستند
  • ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    0 0
    اگر اه تو از جنس نیازاست...
  • محمد ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    1 0
    سلام آقا کمیل خوشا آنان که الله یارشان بی ... بهت حسودیم میشه "خیلی خیلی زیاد" یا علی.
  • پيام ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    0 0
    ياد شهيد حسين آخربين از شهداي سرافراز جبهه شمالغرب گرامي وراهش پر رهرو باد
  • نجاتي ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    0 0
    با سلام نام درست شهيد اشاره شده در كنار شهيد كميل صفري تبار شهيد محمد محرابي پناه آراني است كه اين دو بزرگوار در كنار يكديگر در ارتفاعات جاسوسان سردشت به شهادت رسيدند
  • عمو ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    0 0
    از لذت سرشار میشم اون چشم ها رو که میبینم
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    0 0
    هر نفس اواز عشق ميرسد از چپ و راست ما به كجا مي رويم عزم تماشا چراست
  • امیر احمد اکبری اسبق تبریز ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    0 0
    روحش شاد و قرین رحمت الهی باد
  • سلمان فارسی ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    0 0
    سلام آقا کمیل خوش به سعادتت.رفتی پیش امام حسین(ع)ما را تنها گذاشتی.مومن رسمش این نبود. آقا کمیل شناختی ما را .
  • رضا ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    0 0
    قابل توجه آقازده های لندن نشین
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    0 0
    به فداش
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    0 0
    کجا و چطور شهید شدند؟
  • خسروی ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    0 0
    ای کاش داستان شهادتش را هم می نوشتید
  • بنده خدا ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    0 0
    مشرق عزيز نظريه شماره 15 را خيلي جدي بگيريد!!!!!!!!!!!
  • شهید زنده ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    0 0
    اینها با منافق‌ها میجنگیدن با آن منافقانی که به گفته مترجم سابق سرکرده گروهک تروریستی منافقینٰ مسعود رجوی با صدها تن از زنان سازمان ازدواج دائم کرده است. و این کاملا برخلاف سنت پیامبر و نص صریح آیات قرآن است. مترجم میگه: وی خود را مجتهد می دانست و سه سال متوالی به بهانه گرمای تابستان دستور داد تا اعضای سازمان در ماه رمضان روزه نگیرند منبع: مصاحبه با هابیلیان
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    0 0
    درشمال غرب کشور"سردشت "درعملیات فتح قله جاسوسان که اکنون به اسم فرمانده شجاع وبی باکشان سردار جعفر خانی به نام قله جعفرخانی نام گذاری شددرتاریخ12یا 13/6/90از گروه صابرین به همراه فرمانده خود به درجه رفیع شهادت رسیدند . برای اطلاع بیشتر به سایت صابرین مراجعه بفرمایید.
  • خودمم ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    0 0
    سلام ببخشید این عکس های دونفری که از ایشون زدید در کنارش شهید آقا محمد محرابی پناه قرار گرفته که به اشتباه اسمشون را نوشتید. جالب این دو همه جا با هم بودند و با هم شهید شدند.لطفاً اصلاح کنید
  • ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    0 0
    شهدای امنیت و اقتدار (شهدای یگان صابرین در عملیات بر علیه گروهک پژاک) شهید محمد محرابی پناه محل دفن آران و بیدگل کاشان شهید علی بریهی محل دفن روستای میثم تمار شوش دانیال شهید مجتبی بابایی زاده محل دفن اندیمشک شهید سید محمود موسوی محل دفن بابل شهید مسلم احمدی پناه محل دفن فرادنبه بروجن شهید حسین رضایی محل دفن قروه کردستان شهید محمد منتظر قائم محل دفن نکا شهید صمد امیدپور محل دفن رشت شهید حسن حسین پور محل دفن قزوین شهید یوسف فدایی نژاد محل دفن سروان سنگر رشت شهید مصطفی صفری تبار محل دفن بابل شهید محمد غفاری محل دفن همدان
  • سبحان ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    0 0
    سلام خدا بر شهیدان. عده ای در این دنیا هستند که تشنه اند وسیراب نمیشوند جز به جامی که خود خدا به آنها بیا شامد .خدای من ای پروردگارم منی که سیرابم از جام دنیا چه خاکی بر سرم بریزم خداوندا گرچه سیرابم از جام دنیا ولی در آرزوی تشنگی تو تشنه ام
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    0 0
    قابل توجه بی بی سی فارسی
  • يكي از همين دانشجوها ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    0 0
    خداوكيلي دمش گرم . حالا نگفتيد چطور و كجا شهيد شد ؟ !
  • جانباز شیمیایی ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    0 0
    در باغ شهادت باز باز است . ای خدا چرا ما را زینبی قرار دادی؟
  • ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    0 0
    سلام ودرود خداوند بر همه شهدا خصوصا شهدای صابرین ازخداوند میخواهیم به حق همه شهدا ومخصوصا شهدای مظلوم صابرین طول عمر باعزت به رزمندگان ومرزداران دریایی-هوایی -زمینی و سربازان گمنام امام زمان عج عنایت بفرماید انشاالله
  • سیدمحمد ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
    0 0
    علی اکبر شهدای صابرین
  • سيامك ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
    0 0
    شهيد آخربين فقط 3 روز بعد از ازدواج و در حالي كه هنوز لوازم جهيزيه خود را نچيده بودند شهيد شدند
  • سیدمحمودرضا حسینی ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
    0 0
    هرگز مپندارید که شهدا مرده اند بلکه زنده اند و نزد خدا روزی میخورند....سیاستمداران دنیاطلب امروز عبرت بگیرید که وقت تنگ است
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
    0 0
    شیری از بیشه ایران زمین وشهیدی از تبار حافظان وطن وولایت.این شهدا در این زمانه شاید تلنگری به دشمنان داخلی این کشور وکسانی که کینه وعداوت دیرینه ای با بسیج وسپاه دارند بزند وآنان را از خواب غفلت بیدار کند وبفهمند که بسیج وسپاه برای اقتدار ملت وکشور ایران است ونباید تحت تآثیر رسانه های غربی خصوصآ بی بی سی قرارگرفت. روحش شاد وراهش پر رهرو باد.انشآالله
  • یوسف ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
    0 0
    سلام...شهید دادن سپاه بعد این همه سال از جنگ نشان حقانیت آن است...اما چرا در این 6 مقاله ودر این عکس ها حتی یک نفر هم تجهیزات ساده ای مثل جلیقه ضد گلوله سنگین و کلاه کولار در اختیار نداره تا کوچکترین حفاظت به عمل بیادو تجهیزاتش کامل باشه... درسته که از تیپ نوصن هستند و با روحیه شهادت وایمان امابازم همه انسانند وما به آنان نیاز داریم.. در آخر میگم "شادی روح شهدا صلوات"...یاعلی
  • شرمسار روی ماهت ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
    0 0
    روحش شاد... گرچه شهیدان، همیشه زنده اند
  • مرتضی عزیزخانی ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
    0 0
    اللهم صل علی محمد وآله وارزقنا شهادة فی سبیلک
  • یوسف ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    0 0
    سلام...شهید دادن سپاه بعد این همه سال از جنگ نشان حقانیت آن است...اما چرا در این 5 مقاله ودر این عکس ها حتی یک نفر هم تجهیزات ساده ای مثل جلیقه ضد گلوله سنگین و کلاه کولار در اختیار نداره تا کوچکترین حفاظت به عمل بیاد... درسته که از تیپ نوصن هستندوسلاح اصلی آن ها ایمان واعتقاد به خدامابازم همه انسانند.. در آخر میگم "شادی روح شهدا صلوات"...یاعلی
  • منتظر شهادت ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    0 0
    شهدا نظري بر ما تنها تنها رفتن قبول نيست
  • amir ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    یالثارات الحسین ذکر لبم کجایی حاجی ما نیومده رفتی
  • ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    0 0
    سلام
  • مرتضي ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    بنام خدا خداقوت به همشون خداازشون راضي باشه.درمورد شهيد جعفرخاني هم بنويسيد.من عاشق اونم
  • معراج شقایق ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام کمیل جان خوبی همشهری نازنینم؟؟ چقدر دلم تنگته... شهرم با شهادت تو دوباره دارالمومنین شد...
  • يه بنده ي خدا ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    درمبارزه باگروه تروريستي با پژاك شهيد شد
  • همرزم ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    سبك بالان خراميدند ورفتند مرا بي چاره ناميدند ورفتند. درباغ شهادت را نبنديد به من بي چاره زآن سوها مخنديد.
  • بیخبر ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    0 0
    سوختم
  • ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    غبطه
  • علی ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    0 0
    کاش میشد منم وارد سپاه بشوم شهید شوم ولی همه این ها لیاقت میخواهد حتی ادم بودن هم لیاقت میخواهد
  • مقدسی ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    0 0
    بسم رب الشهداء والصدیقین شهدا همانند ستاره اند که می شود با آن ها راه را پیدا کرد . از اینکه هنوز هم یاد و خاطره این عزیزان در ما اثرگذار است خداوند متعال را شاکریم . التماس دعا
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 0
    در گیری با گروهک تروریستی پژاک در سردشت
  • یاور 3 ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    سلام خیلی عالی بود ممنون
  • مهیار ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    خواهش میکنم برایم دعا کن تو راز دلم رامی دانی
  • محسن ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    0 0
    درودخدابر پاسداران همیشه درصحنه وولایی
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۹
    0 0
    تازنده ام راهت را ادامه میدهم کمیل جان
  • برادر شهید ایت صدیقی ن ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    سلام خدا بر شهیدان و خانواده شهدا تگاور پاسدار شهید ایت صدیقی در تاریخ 1/1/1365 در یاسوچ دید به جهان گشود ودر تاریخ 13/6/90 در تپه جاسوسان با شهید گمیل عزیز به شهادت رسید او مثل شهید گمیل هم در دنشکده افسری امام حسین فارغ شد اومثل شهید هم تگاور ثابرین بو د خداوند اینها با سربلندی رفتند مارا باسربلندی ببر دوست داریم گمیل عزیز
  • ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    بريد اين بچه ها اين نخبه هارو بشناسيد و بشناسونيد چرا دشمن انقدر ازصابرين ميترسه
  • ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    بريد اين بچه ها اين نخبه هارو بشناسيد و بشناسونيد چرا دشمن انقدر ازصابرين ميترسه
  • میلاد ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    0 0
    خسته نه، گم کرده راهیم
  • میلاد ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    0 0
    مصطفی جان، در مقابل شماها شرمنده ایم.
  • آشنا ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    0 0
    نام شهیدان ملکاری .اشک شیرین.و.........رابین این شهیدان بگذارید
  • ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    0 0
    اشتباهی منفی دادم
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    0 0
    خوب بود
  • مهران ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    یادباشه بعد تو نوبت من رفتم برا گزینش م ه ر ا ن
  • علي مهدوي ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    مصطفي خيلي دلم برات تنگ شده ،از روزي كه عكس هات ديدم خيلي حالم گرفته ،مصطفي موقع شهادتت اردوي جهادي شهركرد بودم اي كاش ميتونستم موقع مراسم خاكسپاريت حضور داشته باشم ، مصطفي الان كه دارم اينها رو مينويسم به ياد مواقعي كه باهم بوديم افتادم اشكم سرازير شده وميگم ياد ما هم باش
  • پريماه ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    0 0
    گلوله توپ 106 ، دو برابر اون قد داشت ،چه رسد به قبضه اش گفتم : چه جوری اومدی اینجا؟ گفت : با التماس گفتم: چه جوری گلوله توپ را بلند می کنی می آری ؟ گفت : با التماس گفتم: می دونی آدم چه جوری شهید می شه ؟ گفت : با التماس و رفت چند قدم که رفت برگشت و گفت شما دست از راه امام بر ندارید وقتی آخرین تکه های بدنش را توی پلاستیک می ریختیم فهمیدم چقدر التماس کرده بوده شهید شه
  • ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    خدایش بیامرزد .ولی دوستان نا امید نشوید ما هنوز همچین دلاورانی زیاد داریم.
  • عمار ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    کمیل جان ما هم شهادت خواستیم اما منحرف شدیم تو دعا کن برگردیم
  • عمار ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    کمیل جان ما هم شهادت خواستیم اما منحرف شدیم تو دعا کن برگردیم
  • محرم زاهد ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
    0 0
    خوش به حالش به عشقش رسید من به خودم میرسم تا معشوقم بپذیرد
  • محسن ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    0 0
    یادش بخیر دوره 142 تو همون دوره اموزش من بود که اقا مصطفی شهید شدن
  • نیما ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    0 0
    کمیل جان خوش به سعادت مادرت که یه همچین پسری داره .تو رو خدا به اون نون و نمکی که با هم خوردیم ازت خواهش می کنم شفاعت پسرم را پیش امام حسین علیه السلام بکن .اون تو رو خیلی دوس داشت تو هم هواشو داشته باش .
  • دوستدار مصطفی ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    مصطفی تو رو قسم میدم به حضرت رقیه که روضه ش رو خیلی گوش میدادی ما رو ببر...
  • حسین ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    سلام کمیل جان چند روز پیش بابات با عکس تو جلو آقا رژه رفت کلی بغض کردم. یا ثارالله
  • علی ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    0 0
    خدا رحمتش کند
  • علی ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    0 0
    یا ثارالله.روحش شاد
  • مجید ناقلی ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    کمیل جان عزیز فقط همین را بگویم که اولین بار عکست را در سایت دیدم عاشقت شدم احساس میکنم یکی هستم مثل تو اما میدانم که تو کجا و من کجا خداوند به همسر عزیزت صبر دهد و او را پایبند به تو و دین و انقلاب نگهدارد چشمانم پر از اشک شد وقتی نگاه متبسمت را دیدم سرت را درد نیارم تو که آن بالا بالا هاسیر میکنی سلام مارا به خدا و شهدا برسان از خدا واسه ی منم شهادت طلب کن خدا به حرف شهیدان گوش میکند (مجید ناقلی انزابی سرباز همیشه بیدار گردان رزمی قاسم ع تیپ 37 حضرت عباس ع
  • یوسف ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    سلام بر شهدا درود بر تربت پاکشان نمیدانم چرا ولی علاقه عجیبی به شهید بزرگوار صفری تبار و شهدای صابرین. دارم خدا کنه شفاعتم کنن ... میدونم ادعا دارم ولی لیاقت ندارم ولی باز میگم: اللهم ارزقنا توفیق الشهادة فی سبیلک بر قامت بیسر شهیدان صلوات
  • علیرضا ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    روحش شاد یادت گرامی؟
  • حجت ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    هرکسی شهید نمیشه .....
  • جامانده ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
    0 0
    روز وصل دوستداران یاد باد یاد باد آن روزگاران یاد باد.کمیل عزیزم ومحمدعزیزم یادتان همیشه هستم افتخارمیکنم دوستانی مثل شما داشتم و دارم چون شهدا زنده اند.راهتان ادامه دارد.و شرمنده شما هستم که نتونستم رفیق بهتری برای شما باشم،
  • یه عاشق ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    0 0
    سلام کمیل جان خیلی خوشحالم که تورو دارم یه مدت بود راه گم کرده بودم دنبال یه همراه می گشتم یکی که بیدارم کنه تو اینترنت سرچ میکردم بطور اتفاقی شما رو پیدا کردم البته اسمش رو که اتفاق نمی شه گذاشت باید بگم یه معجزه بود خیلی خوشحالم که یه برادر به نام کمیل دارم دوستت دارم کمیل جان
  • یه عاشق ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    سلام کمیل جان .همانطور که می دونی خیلی وقت نیست که با شما آشنا شدم .تازه امروز فهمیدم که شما شهریور سال 90 شهید شدید خیال می کردم از شهدای جنگ هستید خوش به حالتون فکر می کردم دیگه زمان شهادت تموم شده .چقدر خدا شما رو دوست داشته التماس دعا . راستی منو ببخش که تو درد دلهام با تو همش از بدبختیهام می گم چکار کنم من که کسی رو جز تو ندارم اگه با تو درد دل نکنم که میمیرم دیروز وقتی باهات حرف میزدم یک لحظه با خودم گفتم حالا کمیل میگه خدایا این دیگه کی بود که نصیب ما کردی ؟از اینکه هوامو داری ممنون
  • ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
    0 0
    سلام کمیل عزیز ان شااله خدا به مادرت وهمسرت صبر عنایت فرماید هوامو داشته باش
  • یه عاشق ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    0 0
    سلام رفیق کمیل جان نمی دونم تو من رو انتخاب کردی یا من تورو انتخاب کردم به هر حال خدارو شاکرم که رفیقی مثل شما رو دارم روزی چند بار فیلمتون رو که داشتید تاب می خوردید رو نگاه می کنم خیلی حرف هاتون لذت بخش وارام کننده هست یه چیزی رو صادقانه بهتون بگم ......خیلی به شما حسودیم میشه
  • یه عاشق ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    0 0
    سلام اقا کمیل عزیز دیشب یه خواب دیدم با اینکه خیلی واضح نبود ولی مطمئنم که شما بودید خیلی خوشحالم التماس دعا
  • علی ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    سلام آقا کمیل : برای ما هم دعا کن که شهادت نصیبمون بشه . خوش به حالت
  • کمیل ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    0 0
    بسم رب الشهدا والصدیقین لباس سبز سپاه لباس علی اکبر آقا امام حسین(ع) است و هرکسی لایق پوشیدن آن نیست.(وصیت یک شهید که باید به آن عمل کرد) شما دعا کنید که ما نیز همانند شهدا لیاقت آن را داشته باشیم و در راه آن ثابت قدم باشیم. انشاالله
  • حسین ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    0 0
    خدایا! یا ما را لایق شهادت نما یا حداقل در حکم شهدا محسوب فرما! آمین
  • یه عاشق ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    0 0
    سلام کمیل جان دیروز رفته بودم شاهچراغ زیارت احمدابن موسی ثواب زیارتم رو هدیه کردم به شما کمیل جان تنهایم نذار دستم رو بگیر خیلی گرفتارم
  • محسن ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    منم ببر
  • یه عاشق ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    سلام کمیل عزیز محرم نزدیکه خوش به حال شما که در جوار امام حسین علیه سلام هستید سلام من رو هم به ایشون برسونید بهشون بگید که گرفتارم وبه کمکشون نیازمند م امیدم به شما هاست کمکم کنید
  • یه عاشق ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    سلام دوست شهیدم من لیاقت دوستی روندارم ....
  • یه عاشق ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    سلام دوست شهید عزیزم خواهش می کنم تنهام نذار خیلی گرفتارم من خیلی تنهام همه امیدم به توست کمکم کن
  • گمنام ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    مصطفی جان و محمدعزیز سلام. به خدا که بیشتر اوقات به شما فکر میکنم و به خاطراتی که با هم داشتیم روسیاهم نتونستم امسال مراسم سالگردشما شرکت کنم. ولی منم شفاعت کنید.من گناه کارم و هر موقع برای زیارت قبورتان می آیم از خودم خجالت میکشم. وخوش به سعادت شما راستی چند تا از دوستان عزیز شهید شدند والان پیش شما هستند خوش به حالتون که با افتخار رفتین و همیشه در یادها خواهید ماند. ودر آخر برای آقا دعا کنیدو دعا کنید از شر منافقین تکفیریهاو دشمنان اسلام وولایت خلاص شویم. افتخارم اینه دوستان شهیدی دارم که هوامو دارند دوستتان دارم. یا علی
  • گمنام ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    مصطفی جان و محمدعزیز سلام. به خدا که بیشتر اوقات به شما فکر میکنم و به خاطراتی که با هم داشتیم روسیاهم نتونستم امسال مراسم سالگردشما شرکت کنم. ولی منم شفاعت کنید.من گناه کارم و هر موقع برای زیارت قبورتان می آیم از خودم خجالت میکشم. وخوش به سعادت شما راستی چند تا از دوستان عزیز شهید شدند والان پیش شما هستند خوش به حالتون که با افتخار رفتین و همیشه در یادها خواهید ماند. ودر آخر برای آقا دعا کنیدو دعا کنید از شر منافقین تکفیریهاو دشمنان اسلام وولایت خلاص شویم. افتخارم اینه دوستان شهیدی دارم که هوامو دارند دوستتان دارم. یا علی
  • گمنام ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    مصطفی جان و محمدعزیز سلام. به خدا که بیشتر اوقات به شما فکر میکنم و به خاطراتی که با هم داشتیم روسیاهم نتونستم امسال مراسم سالگردشما شرکت کنم. ولی منم شفاعت کنید.من گناه کارم و هر موقع برای زیارت قبورتان می آیم از خودم خجالت میکشم. وخوش به سعادت شما راستی چند تا از دوستان عزیز شهید شدند والان پیش شما هستند خوش به حالتون که با افتخار رفتین و همیشه در یادها خواهید ماند. ودر آخر برای آقا دعا کنیدو دعا کنید از شر منافقین تکفیریهاو دشمنان اسلام وولایت خلاص شویم. افتخارم اینه دوستان شهیدی دارم که هوامو دارند دوستتان دارم. یا علی
  • یه عاشق ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    سلام رفیق عزیزم شرمنده ات هستم خیلی دوستت دارم نذار تنها بمونم من هیچ کس رو ندارم
  • ایمان ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    خدایا سوختن منو در این باختن هایم ببین کمیل جان امروز شناختمت برام دعا کن راه تو ادامه بدم
  • عنایت اله محمدی ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    سلام بر سردار رشیید اسلام شهید کمیل صفری تبار ما به شما افتخار می کنیم واز ته دل دوست داریم همیشه برا ما قابل احترام هستی
  • ایمان ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    خدایا سوختن منو در این باختن هایم ببین کمیل جان امروز شناختمت برام دعا کن راه تو ادامه بدم
  • علی ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    خوش به حالت
  • محسن ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    0 0
    این متنو شب ۲۳ ماه رمضان مینویسم به حق همین شب عزیز خدا توفیق شهادت در راه خودش را نسيب منم کنه
  • عاشق ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    سلام آقا کمیل عکس تو رو به من دادن با یه اخلاق خوب که خیلی اون اخلاق و رفتار به قیافه تو میخورد من نمیدونستم شما دوتا یه نفر نیستید هه من عاشق قیافه تو و اخلاق اون یکی شدم خیلی واسم شوک داره که میبینم تو شهید شدی
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    سلام من همهٔ عکساتو دارم آقا کمیل
  • سپهر ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
    0 0
    داداش مصطفی خوشابحالت تورفتی وماموندیم برا هیچ. ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس