کد خبر 150742
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۷

دستگاه ها و ماشین های بسیار زیادی همه روزه در حال ساخته شدن هستند. دراین میان تعدادی ماشین هستند که اندازه هایی بزرگتر از حد معمولی دارند.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، در حالی که علم به سوی تولید دستگاه های بسیار ریز وکوچک مانند دوربین هایی برای دیدن داخل رگ ها و غیره حرکت می کند اما همچنان ماشین ها و دستگاه های مکانیکی هستند که در اندازه های بزرگ وجود دارند و کارهای سنگین را انجام می دهند.

Liebherr T 282B



این کامیون به عنوان بزرگترین کامیون عملیاتی در دنیا شناخته می شود و در سال 2004 توسط مهندسان آلمانی طراحی شد. از این کامیون بسیار بزرگ تنها در معادن و برای جابه جا کردن مقدار زیادی مواد و یا ضایعات استفاده می شود. ارتفاع این کامیون 7 متر و وزن آن 203 تن است. همچنین توانایی جابه جا کردن 365 تن بار را نیز دارد.

Bagger 288



این ماشین بزرگترین دستگاه حفاری در تمام دنیا است و بار دیگر یک کمپانی آلمانی به نام Krupp این دستگاه را ساخته است. این ماشین به عنوان بزرگترین ماشین حفاری قابل حمل و نقل شناخته می شود و هزینه بسیارزیادی برای ساخت آن صرف شده است. این دستگاه به وسیله یک منبع تغذیه جدا گانه کار می کند. 95 متر ارتفاع و 215 متر طول می تواند دلیلی برای بزرگی آن باشد.

Crawler-Transporter



همانطور که از نام این ماشین معلوم است با یک دستگاه حمل و نقل خزنده در ارتباط هستیم. از این دستگاه برای حمل کردن وسیله های بسیار سنگین مانند راکت های فضایی یا فضاپیماهای شاتل و سایوز استفاده شده است. این دستگاه توسط یک کنترل از راه دور هدایت می شود و ارتفاع آن نیز بین 6 تا 8 متر در تغییر است. این دستگاه 40 متر طول و 35 متر عرض دارد و وزن 2400 تنی آن نشانی از بزرگ بودن بی اندازه آن است.

Large Hadron Collider



بزرگترین ماشین و دستگاه روی زمین با 27 کیلومتر طول همین دستگاه برخورد دهنده ذرات است. از این دستگاه برای برخورد دادن ذرات اشعه های مختلف استفاده می شود و البته برخی اوقات آزمایش های هسته ای نیز در آن انجام گرفته است. این دستگاه 27 کیلومتر طول و قطری به اندازه 175 متر دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فرزاد بختیاری ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    0 0
    بسیار عالییییییییییییی
  • علی ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    خیلی زیبابود.متشکرم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس