کد خبر 147606
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۶

ساخت بزرگ‌ترین سایت پدافندی هوایی جنوب کشور در شهرستان آباده آغاز شد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، معاون مهندسی پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) صبح امروز در مراسم آغاز ساخت بزرگ‌ترین سایت پدافندی هوایی جنوب کشور با تشکر از همکاری و همیاری مسئولان این شهرستان، نیاز امروز کشور را پدافند هوایی دانست و اظهار داشت: قرارگاه پدافند هوایی در شهریور‌ماه 1388 به دستور رهبر معظم انقلاب و فرمانده معزز کل قوا شکل گرفت و کنترل عملیاتی تمام پدافندهای هوایی کشور به این قرارگاه سپرده شد.


محمد حسینی افزود: قرار شد یکی از مراکز آموزشی این حوزه نظامی که مهم‌ترین مرکز آموزشی کشور و شامل هفت گردان است، در آباده مستقر شود.

وی اعتبار سایت را بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: استخدام نیرو به صورت بومی‌گزینی است و کمترین جا‌به‌جایی را در این زمینه داریم.

حسینی، کارکنان این مجموعه را بیش از 6 هزار نفر برشمرد و ادامه داد: مرکز آموزش سربازی آجا نیز در همین منطقه برقرار می‌شود.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم‌بید در مجلس شورای اسلامی نیز، با بیان اینکه این سایت پدافند، دستاورد تمام علوم در دنیاست، گفت: امروز فناوری، ابتدای پیشرفت‌های نظامی است و باید ابزار، بر پایه تکنولوژی بنا شود.

رحیم زارع افزود: آمریکا بودجه کلانی برای ساخت پدافندهای نظامی خود مصرف می‌کند اما ایران با وجود تحریم‌ها، کمبود بودجه و اعتبار، بهتر از آن را به بهره‌برداری می‌رساند.

وی خاطرنشان کرد: ما با به زمین نشاندن هواپیمای RQ170 به دنیا نشان دادیم تهدیدها و تحریم‌ها نقشی در جلوگیری از پیشرفت ایران اسلامی ندارد و باعث رشد و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود.

نماینده مجلس گفت: دشمن آخرین راه را تحریم اقتصادی می‌دانست اما به چشم دید که جوانان غیور ایرانی با وجود تمام این محدودیت‌ها باز هم به رشد و شکوفایی رسیده‌اند.

زارع راه پیشرفت این شهرستان را همکاری و همیاری تمام مسئولان دانست و اضافه کرد: آباده بهترین موقعیت استراتژیک در کشور را داراست و باید با همکاری تمام مسئولان و مردم، نرخ بیکاری در این منطقه را به حداقل برسانیم.

فرماندار آباده نیز طی سخنانی گفت: با ایثارگری‌های جوانان غیرتمند ایران اسلامی، کشور به یک قطب عظیم نظامی تبدیل شده است و به نقطه شکوفایی خود رسیده و به وسیله جوانان غیور و ولایت‌مدار، مدیریت کشورهای اسلامی را در دست گرفته است.

محمدجواد عسکری ادامه داد: هیچ‌گاه دشمن به پیروزی نمی‌رسد، چراکه مهدویت، مرجعیت و عاشورا سه رکن اساسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی پیروی از ولایت را، راه پیروزی حق بر باطل دانست و تصریح کرد: ما وارث خون‌هایی هستیم که دشمن به مردانگی آن‌ها اعتراف کرده است و اگر زمانی قصد تعرض به این خاک را داشته باشند، خلیج فارس را گورستان آن‌ها می‌کنیم.

به گزارش فارس، این پروژه با مساحت نزدیک به 200 هکتار در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس