ترکیب تیم ملی کشتی آزاد روسیه برای حضور در المپیک 2012 لندن اعلام شد.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از سایت فدراسیون کشتی روسیه نوشت: اعضای تیم کشتی آزاد روسیه برای حضور در المپیک 2012 لندن در حالی اعلام شد که نامی از قهرمانان سرشناس روس‌ها در المپیک 2008 پکن نمی‌شود.

روس‌ها اوایل خردادماه سال جاری اقدام به برگزاری رقابت‌های انتخابی کردند و در تمام اوزان قهرمانان این مسابقات را برای اعزام به بازی‌های المپیک انتخاب کردند.

نکته جالب توجه در این بین غیبت ویکتور لبدوف، قهرمان سال‌های 2010 و 2011 جهان در 55 کیلو و یکی از مهر‌ه‌های قابل اعتماد روس‌ها و از رقیبان اصلی حسن رحیمی در لندن است. لبدوف در مسابقات انتخابی مقابل اوتارسلطانوف مغلوب شد و شانس حضور در المپیک را از دست داد.

در 60 کیلو بسیک کودوخوف، برنده 4 مدال طلای جهان و دارنده مدال برنز المپیک 2088 پکن که در انتخابی اول شده بود برگزیده شد. در 66 کیلو آلن گوقان که در انتخابی قهرمان شده بود مسافر لندن شد.

در 74 کیلو دنیس چارگوش، ناکام بزرگ جهانی ترکیه که با پیروزی مقابل آدام سایتی‌یف نامدار در فینال، بر سکوی قهرمانی ایستاده بود، انتخاب شد. در 84 کیلو آنزور اوریشف که در انتخابی قهرمان شده بود، برای اعزام به لندن انتخاب شد.

در 96 کیلو که شلوغ‌ترین وزن روس‌ها محسوب می‌شود، بلیت لندن به نام عبدالسلام گادیسوف جوان صادر شد. گادیسوف در دیدار فینال حاجی مرادگاتسالوف، قهرمان المپیک آتن و دارنده 4 مدال طلای جهان را مغلوب کرد و قهرمان شده بود. شیروانی مراداف، قهرمان المپیک پکن هم که در انتخابی راه به جایی نبرده بود حضور در لندن را از دست داد.

در 120 کیلو بلال ماخوف به جای بختیار احمداف، نایب قهرمان المپیک پکن عازم لندن می‌شود.

* ترکیب تیم ملی کشتی آزاد روسیه در المپیک به شرح زیر است:

55 کیلو: جمال اوتار سلطانوف (دارنده 3 مدال طلای اروپا)

60 کیلو: بسیک کودوخوف (دارنده 4 مدال طلای جهان و برنز المپیک 2008 پکن)

66 کیلو: آلن گوقان (نقره 2010 جهان و طلای 2012 اروپا)

74 کیلو: دنیس چارگوش (قهرمان 2010 و 2011 جهان)

84 کیلو: آنزور اوریشف (دارنده 2 مدال طلای اروپا)

96 کیلو: عبدالسلام گادیسوف (قهرمان 2012 اروپا)

120 کیلو: بلال ماخوف (3 بار قهرمان جهان)

به گزارش فارس، ترکیب تیم کشتی آزاد روسیه در المپیک لندن نسبت به المپیک پکن به غیر از کودوخوف که در پکن در 55 کیلو مدال برنز گرفته بود و در لندن در یک وزن بالاتر به میدان می‌رود در تمام اوزان تغییر داشته است. نکته جالب توجه کنار گذاشتن 3 طلایی المپیک پکن؛ ماولت باتیروف در 60، بووایسار سایتی‌یف در 74 و شیروانی مراداف در 96 کیلوگرم است.

بختیار احمداف نایب قهرمان المپیک پکن و گئورگی کتویف دارنده برنز المپیک 2008 هم در لندن غایب خواهند بود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس