چند سالی است که بازی سازان ایرانی به دنبال آن هستند تا بازی هایی در سطح بین المللی بسازند و در این راه نیز با توجه به تحریم ها و مشکلات بسیار زیادی که داشتند بسیارخوب عمل کرده اند.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، در اولین نمایشگاه بازی های رایانه ای که سال گذشته در برج میلاد برگزار شد، بازی هایی زیادی رونمایی شد که برخی از آنها توانست توجه عده بسیار زیادی را به خود جلب کند و با توجه به نمایش های خوبی که از خود نشان داد آینده روشن بازی سازی در ایران را بیش از پیش متصور ساخت.



بازی مبارزه در خلیج عدن همان بازی ای است که می تواند آینده بازی سازی را در کشور تغییر دهد. این بازی توسط شرکت آمیتیس بازی رایان و به همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است. با توجه به آنکه این بازی قرار است تا در29 فروردین ماه وارد بازار شود بهتر است تا به داستان و نحوه گیم پلی کلی آن نگاهی داشته باشیم.

داستان بازی:

همانطور که از اسم بازی متوجه می شوید داستان بازی در مورد مبارزه دلیرانه تکاوران نیروی دریایی درمقابل دزدان دریایی در منطقه عدن است. این تکاوران در ابتدا با گذراندن مراحل تمرینی و آمادگی وارد بازی می شوند و به مبارزه با دزدان دریایی در منطقه می روند.



در بین بازی های تیراندازی اول شخص داستان بازی تا حدی می تواند به محل ها و شخصیت ها جان ببخشد و بازیکن را به گونه ای وادار به بازی کردن کند. از همین رو باید انتظار داشته باشیم تا طراحان این بازی نیز به این نکته توجه داشته باشند و آن را رعایت کنند تا بازی از نظر داستانی دچار مشکل نشود. چرا که از روی پیش نمایش های به دست آمده نمی توان به طور کامل داستان بازی را حدس زد.

گیم پلی:

یکی از مهمترین بخش هایی که هر بازیکن با آن بسیار سر و کار دارد و هر چه زیباتر بودن آن می تواند بازیکن های بیشتری را به خودش جذب کند بخش گیم پلی است. در بازی های قبلی ای که توسط شرکت های مختلف بازی سازی در کشور تولید شده است می توان از گرشاسب نام برد که دارای یک گیم پلی جالب بود و توانست در سطح بین المللی نیز نامی نه چندان بزرگ از خودش به جای بگذرد.



مهمترین مشکلی که در هر بازی وجود دارد باگ ها هستند. این امر تنها مختص به بازی های ایرانی نیست و حتی بازی های بسیار بزرگی مانند Batman: Arkham City نیز شامل این باگ ها می شوند. البته با توجه به امکانات محدودی که در اختیار شرکت های ایرانی قرار دارد می توان از باگ های کوچک به راحتی گذر کرد.

با توجه به پیش نمایش هایی که از این بازی در سایت اصلی آن ها به نمایش در آمده است مبارزه در خلیج عدن دارای یک گیم پلی روان است و به نوعی شما می توانید از آن به عنوان یک بازی شوتر اول شخص لذت کافی را ببرید. البته نکته های ریزی نیز در آن وجود دارد و ممکن است بازیکن های حرفه ای را یاد بازی هایی مانند ندای وظیفه و یا نیروی دلتا(Delta Force) اندازد. برای مثال طرح نقشه و مسیر یاب بازی به مانند ندای وظیفه 4 می ماند.



در خصوص گیم پلی در این بازی ها باید به انوع اسلحه و تجهیزاتی که در بازی مشاهده می شود نیز اشاره کرد. در بیشتر پیش نمایش های این بازی شما می توانید اسلحه M16 را مشاهده کنید که به عنوان اسلحه نیروی دریای ما شناخته نمی شود. البته سلاح هایی مانند Ak47 یا ژ3 نیز در بازی دیده می شود و باید این را نیز یاد کنیم که طراحی این سلاح ها به خوبی انجام شده است. در زیر نگاهی به بیشتر اسلحه ها و بالگردهایی که در پیش نمایش های بازی دیده شده است داریم:

سلاح ها

سلاح هجومی
M-16 : ساخت ایالات متحده امریکا ، ظرفیت خشاب : 20 الی 30 تیر ، کالیبر : 5.56*45 میلی متر ، دارای 3 وضعیت تیراندازی : ضامن ، تک تیر ، رگبار ، وزن: 4 کیلوگرم با خشاب پر ، طول : 1 متر، نواخت تیر: 700 تا 950 گلوله در دقیقه

سلاح هجومی AK-47 : ساخت شوروی سابق ، ظرفیت خشاب : 30 گلوله ، کالیبر : 39*7.62 ، وضعیت تیراندازی: تک تیر ، ضامن و رگبار ، طول : 870 متر ، وزن : 5 کیلوگرم با خشاب پر ، نواخت تیر : 600 تیر

راکت انداز RPG-7 : ساخت شوروی سابق ، وزن: 7 کیلوگرم ، کالیبر : 85 میلی متر

تیربار PK : ساخت شوروی سابق ، وزن: 9 کیلوگرم ، تغذیه با نوار فشنگ یا خشابهای 200 یا 250 گلوله ای ، نواخت تیر: 650 تا 850 تیر در دقیقه ، کالیبر : 7.62*54 ، طول: 1 متر و 20 سانتی متر

مسلسل دستی Uzi : وزن: 3.5 کیلوگرم ، کالیبر: 9 میلی متر، نواخت تیر: 600 تیر در دقیقه ، طول: 640 میلی متر، وضعیت تیراندازی: ضامن ، تک تیر ، رگبار

سلاح کمری M1911 : ساخت ایالات متحده آمریکا ، ظرفیت خشاب : 7 تیر ، کالیبر : 0.45 اینچ ، وزن: 1 کیلو و 100 گرم ، نواخت تیر: 20 تا 30 گلوله در دقیقه

بالگردها:

بالگرد UH-1 هیویی ، ساخت شرکت بل آمریکا ، برد پروازی : 507 کیلومتر ، سرعت: 217 کیلومتر بر ساعت

بالگرد SH-3 ، ملقب به سی کینگ "پادشاه دریا" ، سازنده : شرکت سیکورسکی در آمریکا برد پروازی : 1000 کیلومتر ، سرعت: 267 کیلومتر بر ساعت. یکی از نکات ظریف در طراحی این بالگرد بوده است که نشان های نیروی دریایی به وضوح بر روی آن نمایان است و این خود نکته سنجی و ریز بینی بازی سازان را نشان می دهد.

گرافیک و صداگذاری:

مهمترین مشکلی که در بازی های گذشته که توسط بازی سازان ایرانی به چشم می خورد سطح پایین گرافیک بازی بود. این امر حتی در بازی بزرگی مانند گرشاسب نیز وجود داشت به طوری که نمایش های بین بازی بسیار عالی بودند اما گرافیک خود بازی سطح قابل قبولی نداشت.

این بار در بازی مبارزه در خلیج عدن ما با محیط دیگری روبرو هستیم که گرافیک خوبی را نیز دارد. با توجه به پیش نمایش های عرضه شده، این بازی بیشتر در مناطق خشک دنبال می شود و البته مراحلی نیز در آب و در قالب اسکورت های دریایی و قایق های تندرو وجود دارد.



گرافیک بازی در محیط های باز به نظر خوب می آید و به گونه ای باعث دلزدگی شما از بازی نمی شود. همچنین در محیط های بسته نیز می تواند رضایت شما را جلب کند. البته در این بازی نباید انتظاراتی مانند افکت های بسیار عالی و یا قدرت تخریب پذیری بالا باشیم.

صدا گذاری ها نیز در حد قابل قبولی است و می تواند حس یک منطقه جنگی را به شما القا کند و البته جالبترین قسمت بازی مکالماتی است که به زبان فارسی رد و بدل می شود.

سخن آخر:

همانطور که مشاهده کردید این بازی می تواند به عنوان یکی از بهترین بازی های ساخته شده توسط بازی سازان ایرانی باشد و همچنین قدرت آن را نیز  دارد که رتبه ای بهتر از بازی گرشاسب در سطح بین المللی نیز دریافت کند. امیدواریم مردم ایران این بازی را خریداری کنند و با کمک به شرکت های بازی سازی در کشور به روند رو به رشد این صنعت در کشور یاری برسانند.

بازی مبارزه در خلیج عدن قرار است در بود در آخر اسفند ماه سال گذشته وارد بازار شود و بر اثر مشکلات به تاریخ 29 فروردین و روز ارتش موکول شد. تریلر نهایی بازی را می توانید در زیر مشاهده کنید.


لینک دانلود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    0 0
    امیدواریم که روز به روز بازی های بهتر ایرانی را ببینیم.
  • غلامعباس ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    0 0
    بازی خوبی به نظر میاد.امیدواریم خیلی بیشتر سطح بازی سازی در کشور پیشرفت کند.
  • حسین نجار ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    0 0
    فکر نمی کنم کسی باشه که بازی کامپیوتری انجام بده و با سری بازی های ندای وظیفه (CALL OF DUTY MODERWARFARE) آشنا نباشه. من خودم پیش نمایش بازی مبارزه در خلیج عدن رو در نمایشگاه دیدم و یک لحظه با سری بازی های ندای وظیفه اشتباه گرفتم. واقعاً جای تعجب داره که کشوره ما که از طرف قول های سازنده موتورهای گرافیکی مثل NVIDIA مورد تحریم هست چنین بازی رو ساخته. میتونم به جرأت بگم این بازی هم در گیم پلی و هم در گرافیک با بازیهای روز دنیا رقابت تنگاتنگی داره.
  • Behnam ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    0 0
    بابا ای ول گرافیکش خیلی با حاله ... باورم نمیشه تو ایران ساخته باشن ... اگه اینجوری یه بازی مثه battlefield 3 بسازین ما هم آمریکایی هارو داغون کنیم
  • گراز بیهوده ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    0 0
    حتما می خرمش آفرین به بازی سازهای ایرانی
  • mzn ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    0 0
    آفرین به بازی سازهای ایرانی. بایادی از دریا دلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که مظلومانه در دور دستها از استقلال این مرز و بوم دفاع میکنند
  • علی ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    0 0
    واقعا عالیه . من حتما میخرمش . به امید پیشرفت روز افزون بازی های ایرانی . باعث افتخاره
  • امیر محمد ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    0 0
    وای ترکوندند...من دارم خواب میبینم! من واسه حمایت حتما حتما میخرم
  • عشق تکاور ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    0 0
    همیشه دوست داشتم بروم تکاور ارتش بشم ولی نشد ولی الان می تونم تکاور بشم
  • ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    0 0
    امسال سال حمایت از تولید ملی هست آقا نباید کم گذاشت به خصوص از اینکه مال برو بچ دریادل ارتش خودمونه
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    0 0
    آخه من نمی دونم کدوم آدمی منفی داده و به چی منفی داده!!!!! درود بر دریادلان ارتش و همه نیروهای مسلح
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    0 0
    جوون مستعد ایرونی نامبر وانه.. چه تو جنگ چه تو صلح
  • amir ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    0 0
    100 درصد تشکر
  • علی ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    0 0
    تریلر HDرو دیدم توی سایتش چی بود وای کی 29 میرسه!!!
  • امیر ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    0 0
    اگه برنامه ریزی درست و هدفمندی توی این صنعت داشته باشیم به جرات میشه گفت که تو 7 8 سال اینده توی دنیا نفس کش خواهیم طلبید میتونم از قدرت نرمش ، دفاع از اسلام نشان دادن حقیقت و خیلی از پتانسیلهای دیگرش استفاده کنیم
  • H.S.D ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    0 0
    من خودم MW2 رو خورده بودم واقعا بازی سازای ایرانی پیشرفت کردن ایشاالله موفق باشن
  • ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    0 0
    ايول ايول بچه مشتيارو ايول با تركوندين دمتون گرم
  • ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    0 0
    توجه كن ما هيچ وقت داغون نميشيم . فقط اونا !
  • ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    0 0
    عجیبه، خیلی گرافیکش خوب بود.
  • ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    0 0
    من خودم این بازی رو از نزدیک دیدم و عاشق گیم پلی اون شدم الان هم منتظرم تا بازی روانه بازار بشه و یکصد نسخه اون رو خرید و به دوستان هدیه کنم.
  • بیگدلی ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    0 0
    برای سلانتی تکاوران ارتش قرمان جمهوری اسلامی ایران بلند صلوات .......
  • ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    0 0
    گرافیکش اصلا در حد بازی های امروزی نیست، اصلا مثل بازی های 5 6 سال پیشه
  • ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    0 0
    مدتهاست حسرت یه بازی کامپیوتری رو دارم
  • غراب ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    0 0
    خدا کنه که مسولین از این صنعت حمایت کنن که پیشرفت کنن ...... خیلی زیباست به امید بازی های بهتر که دور از دسترس نیست ......
  • ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    0 0
    عجب چیزی بود ز طوفان های سهمگین مارا حراسی نیست مردان دریا را برای ترس مجالی نیست قشنگ بود
  • علی ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    0 0
    واقعا عالیه . من حتما میخرمش . به امید پیشرفت روز افزون بازی های ایرانی . باعث افتخاره
  • ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    0 0
    بابا ترمز بکش 100 نسخه!!!
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    0 0
    اگه واقعا تونسته باشن مثل بازی 5 سال پیش درستش کنند واقعا کار بزرگی کردند
  • ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    0 0
    اگه یه پیشانی بند ""یا زهرا"" اضاف میشد دیگه عالی بود...-----آخه فرق ارتش و سپاه ایران با اون قول چماقای آمریکایی همین پیشانی بند "یا زهرا" هست.
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    0 0
    اون بالگردي كه سقوط مي كنه چي هست؟ بلك هاوك!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • سعید ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    0 0
    باسلام.ابتدا سوالم اینه که چرا سازنده سلاح uziکه اسرائیله رو ننوشتن چون ما هیچ ضعفی جلوشون نداریم.دوم باید بگم که من خیلی از تریلربازی خوشم اومد وحتمامیخرمش واگه مثله ندای4هم باشه عالیه وبامیدبهترشدن محصولات داخلی این صنعت.ولی درپاسخ دوستمون که گفت مثله بازی های 5.6سال پیشه باید بگم این اثرشاهکاره درشرایط تحریم وزمانی که ازلحاظ این فناوری دستکم 30 سال عقبیم از شرکتهای برترجهان
  • ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    0 0
    واسه حمایت نیاز به غلو و چاخان کردن نیست برادر من. باید با واقعیت حمایت کنیم وگرنه با سر به زمین میخوریم.
  • fm ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    0 0
    نه داداش هلیکوپتر بل نیروی دریایی بود دوستان لطفا به آرم شرکت سازنده بازی توجه کنن! ای مشرق
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    0 0
    عشق است ارتش جمهوری اسلامی ایران به خصوص نیروی دریایی و تکاوران نام آورش... من این بازی رو خریدم!آدم رو یاد ندای وظیفه میندازه...عالیه!
  • در راه ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۹
    0 0
    عالی ارتش همیشه قهرمان جمهوری اسلامی ایران باید یگانهای ارتش جمهوری اسلامی یا لااقل نیرو های مخصوص مانند تیپ65 نیرو مخصوص و55هوابرد بیشتر معرفی بشن و قدرت آنها به رخ سایرین کشیده بشود به یاد گذشته ی پیروز و آینده ای روشن و با اقتدار یا علی
  • keyvan ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    همیشه ازکارناقص ودرحدپایین متنفربودم اول بایدتحقیقی وسیع کرد نیروی متخصص ومنابع راسنجیدوباحداکثرتوان پیش رفت تاحفظ آبرو شود(داستان درمورد ارتش ایران است) حتمابرای برادرم میخرمش درود برتمام نیروههای مسلح ایران اسلامی
  • سيدحسين ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    0 0
    كيفيت چند ضلعي ها اصلا مناسب نيست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس