کد خبر 108064
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۶

بخشدار راین گفت: سد راین پیش از بهره‌برداری شکست و موجب جاری شدن سیل و طغیان رودخانه شد.

به گزارش مشرق، سیدابراهیم پاریزی امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به شکستگی سد راین اظهار داشت: روز گذشته دریچه خروجی سد خاتم‌الانبیاء راین دچار شکستگی شد و آب ذخیره در پشت سد به یک باره وارد مسیر رودخانه و جاری شدن سیل شد.

پاریزی خاطرنشان کرد: پس از اطلاع موضوع بلافاصله به ستاد بحران شهرستان خبر داده شد و اکیپ‌های کمک‌رسانی به منطقه اعزام شد.

وی افزود: سیل خسارت جدی به باغ‌ها و مزارع ‌روستاهای کم سرخ، باب طاهونه، احمد‌آباد، گروه، کدبک و خوروئیه در مسیر رودخانه وارد کرد.

بخشدار راین تصریح کرد: بر اثر این سیل آب آشامیدنی و برق شش روستای در مسیر رودخانه قطع و به 40 کیلومتر از راه‌های خاکی روستایی خسارت جدی وارد شد.

این مسئول بیان داشت: بخشی از محور مواصلاتی روستاهای کم سرخ و خوروئیه نیز به طور کامل از بین رفته و قرار است با استفاده از دو دستگاه لودر و بولدوزر مسیر این روستاها بازگشایی شود.

پاریزی اضافه کرد: به علت شدت سیل حدود 200 تا 300 اصله درخت گردو در اطراف رودخانه از بین رفتند.

وی نیاز اصلی اهالی روستاهای سیل زده را تأمین آب آشامیدنی عنوان کرد.

بخشدار راین ابراز داشت: این سیل خسارت جانی به همراه نداشته و با توجه به اینکه منطقه راین منطقه گردشگری است از ورود گردشگران به منطقه سیل‌زده خودداری شد.

این مسئول ادامه داد: علت اصلی بروز این سانحه توسط کارشناسان جهاد کشاورزی در دست بررسی است، اما بارندگی روز گذشته و وجود مشکل فنی در بخش دریچه خروجی در به وجود آمدن این حادثه دخیل است.

پاریزی بیان داشت: این سد هنوز به بهره‌برداری رسمی نرسیده بوده و قرار بود در دهه فجر سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: سد تحویل موقت شده بود و آبگیری آن در اواخر اسفند ماه سال گذشته انجام شد.

بخشدار راین میزان خسارات وارده را به علت گستردگی منطقه و میزان آب ذخیره شده در پشت سد را به بعد موکول کرد.

به گزارش فارس، همچنین در اثر جاری شدن این سیل بخشی از پل روستای حسین‌آباد که در مسیر جاده راین - ساردوئیه قرار دارد، فرو ریخت.

شدت سیل به حدی بود که درختان گردوی چند ساله را از ریشه در آورده و تیرهای برق را سرنگون کرد.

تاکنون سه پیمانکار روی احداث سد خاتم‌الانبیاء کار کرده‌اند و به بدنه اصلی سد صدمه‌ای وارد نشده است.

اگر این اتفاق در طول روز می‌افتاد، موجب جان باختن بسیاری از گردشگرانی می‌شد که در روز 13 فروردین به دامن طبیعت آمده بودند تا روز خوشی را در کنار رودخانه سپری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس