کد خبر 106344
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۰

6 فروند جنگنده جدید سوخو-35فلانکر-ئی تا پایان سال به نیروی هوایی روسیه تحویل داده می شود.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، خبرگزاری ریانووستی اعلام کرد با رسیدن آزمایشات پروازی این جنگنده به مراحل نهایی تا پایان سال 2012 نخستین گروه 6 فروندی از آن به نیروی هوایی روسیه تحویل داده می شود.
این جنگنده که از دو موتور قدرتمند ساترن117اس نیرو می گیرد با برخورداری از سامانه تغییر بردار رانش از مانور پذیری بسیار بالایی برخوردار بوده و سامانه های تسلیحاتی یکپارچه با حسگرهای راداری و حرارتی آن را در رده جنگنده های نسل 4++ قرار می دهد.
فلانکر-ئی که توسعه یافته هواپیمای مشهور و سودآور سوخو-27 است به تعداد 48 فروند توسط ارتش روسیه سفارش داده شده که قرار است این هواپیماها تا سال 2015 وارد خدمت شوند.


سوخو35 طیف متنوعی از موشک های راداری و حرارتی هوابه هوا را به کار گرفته و سامانه کنترل آتش و رادار آرایه فازی پسیو آن امکان درگیر شدن همزمان با 6 هدف را به آن می دهد. البته ریانووستی بدون دقت به اینکه تسلیحات هوا به هوای غیر هدایت شونده بجز توپهای هوایی ده ها سال است که منسوخ شده اند مدعی شده این جنگنده با انواع موشکهای هدایت شونده و غیرهدایت شونده با اهداف هوایی درگیر می شود.
اخیراً اخباری مبنی بر سفارش 48 فروندی چینی ها برای دریافت آخرین نمونه سوخو-35 منتشر شد که با ابراز نگرانی روسها از کپی شدن این جنگنده پیشرفته همراه بود. روسیه به دنبال مشتریان جدید برای جنگنده های خود به خصوص سوخو-35 در نقاط مختلف دنیا خصوصاً آسیا و آمریکای جنوبی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس