کد خبر 102581
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۸

يک روزنامه انگليسي نوشت: با اينکه سران اسرائيل موضوع حمله به ايران را بررسي مي کنند، اما اين رژيم نگراني هاي فزاينده اي از واکنش هاي انتقام جويانه ايران به اين حملات دارد.

به گزارش گروه بين الملل مشرق، روزنامه فايننشال تايمز در گزارشي با اشاره به افزايش نگراني هاي رژيم صهيونيستي از واکنش هاي انتقام جويانه ايران به شهرهاي سرزمين هاي اشغالي در صورت هر حمله احتمالي به اين کشور و هدف قرار دادن تأسيسات هسته اي آن مي نويسد: در حالي که مسؤولان آمريکايي گزينه حمله نظامي به ايران را بررسي مي کنند، مناقشه ها در داخل سرزمين هاي اشغالي در مورد آماگي هاي جبهه داخلي اسرائيل براي اين جنگ و نگراني از حملات انتقام جويانه ايران به سرزمين هاي اشغالي است.

اين روزنامه انگليسي مي افزايد: اين نگراني ها از جايي افزوده شده که اظهارات مقامات ايراني شکي براي سران اسرائيل باقي نگذاشته که هر حمله احتمالي به واکنش انتقام جويانه ايراني ها منجر خواهد شد. جديدترين اين تهديدات از زبان "احمد وحيدي" وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح ايران مطرح شده است که تأکيد کرده بود هر حمله رژيم صهيونيستي به ايران، بي شک به فروپاشي اين رژيم منجر خواهد شد.

وي مي افزايد: با اينکه برخي اقدام ايران به حملات انتقام جويانه را بعيد مي دانند اما بسياري از مقامات اسرائيل معتقدند که در صورت حمله به ايران، جبهه داخلي اين رژيم مورد آزمايش قرار خواهد گرفت.

اين گزارش در ادامه به گفت وگوي "دان مريدور" معاون نخست وزير رژيم اسرائيل در امور جاسوسي و برنامه هاي هسته اي با روزنامه ها اشاره کرده که گفته است که آمادگي ها براي جنگ در شرايط کنوني، شکلي متفاوت به خود گرفته است.

وي افزود که در گذشته، جنگ با تانک ها و جنگنده ها بوده اما اين بار، جبهه اصلي، جبهه داخلي اسرائيل خواهد بود.

بر اساس اين گزارش، اين مناقشات، جنجال زيادي را در محافل صهيونيستي و ميان کارشناسان اسرائيلي در مورد ميزان قدرت ايران و تمايل آن به حمله به اهداف داخل سرزمين هاي اشغالي ايجاد کرده است؛ اين مجادلات، در زمينه مشارکت همپيمانان ايران نظير سوريه و لبنان و غزه در عمليات اينچنيني نيز قابل بررسي است.

به عنوان مثال، ناوگان موشکي حزب الله لبنان، شامل حدود 50هزار موشک است که در مرزهاي شمالي سرزمين هاي اشغالي پخش شده که برخي معتقدند که اين موشک ها به تمامي نواحي اسرائيل از جمله مناطق ساحلي جنوب تل آويو نيز مي رسد.

تحليلگران معتقدند که ايران در دو راستا مي تواند واکنش هاي احتمالي به اين حملات داشته باشد: نخست اينکه با موشک هاي دوربرد خود، سرزمين هاي اشغالي را هدف قرار دهد و دوم اينکه از حزب الله لبنان براي انتقام گيري از رژيم صهيونيستي استفاده کند.

از سوي ديگر، ايران مي تواند منافع اسرائيل را در خارج از مرزهاي آن هدف قرار دهد اما در مقابل، تعدادي از مسؤولان اسرائيلي نيز وجود دارند که حملات انتقام جويانه ايراني ها را کم اهميت مي دانند که يکي از اين افراد، ايهود باراک است؛ وي بارها گفته که بعيد است واکنش هاي انتقام جويانه ايران، بتواند خسارت هاي زيادي به اسرائيل وارد کند. وي در يکي از اين موضع گيري هاي خود ابراز عقيده کرده که حملات ايران به اسرائيل، نمي تواند نهايتاً بيشتر از 500 کشته روي دست اسرائيلي ها بگذارد که بسياري از تحليلگران اسرائيلي هم با اين نظرات وي مخالفند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    0 0
    ایهود باراک یادت باشه .... حمله به ایران یعنی پایان افسانه خود ساخته سرزمین موعود شما خلاصه در ( اولین ) حمله متقابل ایران نهایتا" بیشتر از (500 هزار) کشته روی دست اسرائیل باقی میگذارد و اون باقی مانده هم از جمعیت صهیونیست مطمئنا" آش ولاش از سرزمینهای اشغالی فرار می کنند.
  • mj ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    0 0
    آزموده را آزمودن خطاست . در بدو پیروزی انقلاب که تمامی سرکردگان ارتش ایران فراری و یا اعدام شدند و در کشور به ظاهر نه نظم و نظامی در کار نبود ، کل دنیا اعم از غرب و شرق و اعراب به فکر نابودی و تجزیه این سرزمین جاوید شدند و همزمان با غائله هایی که در شمال و جنوب و شرق و غرب کشور برپا شد عراق نیز با پشتیبانی تکنولوژیکی شرق و غرب و با پشتیبانی مالی اعراب به ایران بزرگ حمله ور شد و این غیور مردان ایرانی بودند که با همت بلند خود و با ایمان به خداوند متعال و تحت رهبری مثال زدنی امام خمینی با ایثار خون خود و تقریبا" با دست خالی در مقابل دنیا ایستاد و نه تنها نگذاشت که یک وجب از خاکش از آن جدا شود بلکه چنان تخم ترس را در دل دشمنان این آب وخاک کاشت که اسرائیل که سهل است ، بلکه اربابان او هم از دست درازی به این آب و خاک وحشت دارند . این ملت و این نظام قبلا" بارها در این رایطه مورد آزمایش قرار گرفته اند و از این آزمایشات سربلند بیرون آمده اند.. پس پیشنهادم به دشمنان این مرز و بوم این است که بزرگتر از دهان خود حرفی به زبان نیاورند و یا به عبارت عامیانه تر بیش از این غلط نکنند.
  • رضا ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    0 0
    تو خريت كن بعد ببين چندتا كشته رو دستت ميزاره
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    0 0
    اولا اینکه اسرائیلی وجود ندارد آنچه هست رژیم صهیونیستی است. ثانیا اگه این رژیم بخواهد ازاین غلطا بکنه همشونو میریزیم تو دریای مدیترانه تا نجاست همه جا رو بگیره
  • س ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    0 0
    باز نزديك انتخابات شديم واق واق اينا بالا گرفت؟؟؟؟؟؟
  • سربازامام زمان ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    0 0
    توکه در مقابل چند هزار نفر حزب الله مقاومت تاب نیاوردی چگونه میخواهی مقابل ایران ابراز اندام کنی ؟ مردان شهوت پرست اسرائیلی با غرش هر بسیجی خداپرست عاشق شهادت ایرانی خریدار سوراخ موش خواهند بود .
  • حمیدمیناوند ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    0 0
    به وقتش ایهود باراک فرق بین 500 کشته با 50000کشته رو میفهمه. یاعلی مدد
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    0 0
    ان شاءالله با عنایت خداوند منان و امام زمان(عج) ، اسرائیل را از عرصه جهانی محو میکنیم!
  • ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
    0 0
    خدایا به من توان بده تا برای میهنم و رهبرم و دین تو جانفشانی کنم
  • ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
    0 0
    کاش این اتفاق بیفتد تا برای همیشه این غده سرطانی را جراحی و از بین ببریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس