کد خبر 48407
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۲

ژنراتور بدون نياز به سوخت براي نخستين بار در جهان توسط مخترع جوان ايراني در کشور ساخته شد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، دکتر محمدعلي شفاعت مخترع اين ژنراتور در تشريح اين دستگاه گفت: طراحي و ساخت اين ژنراتور بيش از 8 سال زمان برده و هزينه اي که بابت آن توسط بنده صرف شده معادل 20 ميليارد ريال است.

وي در مورد نحوه کار اين سيستم افزود: اين دستگاه با استفاده از آهن رباي مغناطيسي طراحي شده و چنانچه ادعاي سازندگان آهن رباها در مورد اينکه طول عمر اين آهن رباها بيش از 20 سال است درست باشد تا همين مدت به کار خود ادامه مي دهد.

شفاعت با اشاره به مصارف اين ژنراتور گفت: اين ژنراتوربسته به نوع طراحي و توان آن قابليت استفاده درمصارف خانگي ، صنعتي ، ساخت اتومبيل هاي برقي و به طور خلاصه هرآنچه نيازبه برق دارد را داشته و دارد.

وي تصريح کرد: هم اينک با حمايتهاي بسيج علمي کشور در حال برنامه ريزي براي توليد انبوه اين ژنراتور در داخل کشور هستيم که به اين ترتيب، ايران به قطب انرژي جهان بدل خواهدشد.

شفاعت، هزينه تمام شده براي ساخت نيروگاهي با اين ژنراتور را تا 30 درصد کمتر از هزينه تمام شده براي ساخت نيروگاهي با شيوه هاي امروزي دانست و گفت: تا امروز از 90 درصد از کشورهاي جهان درخواستهايي براي اجراي اين پروژه در اين نقاط داشته ايم.

مهندس شهبازي، رئيس سازمان علمي و فناوري بسيج کشور نيز در همين ارتباط گفت: اين طرح بزودي توسط مقامات کشوري رونمايي خواهدشد.

وي با ملي خواندن اين طرح گفت: اميدواريم با حمايتهاي تمامي ارگانهاي مرتبط اين طرح ملي و حتي فراملي در سال جهاد اقتصادي اين طرح را که مي توان آن را به حق انقلابي در عرصه انرژي ناميد، به بهره برداري انبوه رسيده و ايران به بزرگترين صادر کننده انرژي در جهان بدل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 4
  • یوسف مشهدی ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    0 0
    مدیریت محترم سایت لطفا با من تماس بگیرید تا در مورد این کلاه برداری ملی و جلوگیری از این آبروریزی صحبت کنیم با تشکر و احترام یوسف مشهدی 0915....
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      0 0
      یره، ادیسون هم خیلی زور زد که جریان متناوب تسلا رو حرف کنه ولی منونس. اما ادیسون خودشم یک کسی بود اما تو همون هم نیستی
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      0 0
      احتمالا البته
  • ابوالفضل ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    0 0
    سلام.بهتره برای باور کردن یه عکسی از اختراع یا گواهی معتبر ثبت اختراع قرار بدهید
  • ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    1 0
    الان سال 95 هست اما هنوز از اين اختراع جايي استفاده نشده
  • کمال ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 1
    سلام قانون تبدیل انرژی چه می شود؟
  • ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    سلام به همگی چیزی در بالا بیان شده درضمن مشکوک و وهمی بودن می توانند تا حد کمی به واقعیت نزدیک باشه چون با استفاده از اهنرباهای تک قطبی میشه این کارو تا وقتی ک اهنربا خاصیت خودشو از دست نداده در مقیاس های کوچیک انجام داد لطفا تو گوگل دنبال واژه اهنربای تک قطبی و کاربردهاش بگردین
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
    0 0
    شما سازنده ژنراتور آهن ربایی اگر این ژراتور بجای 20 سال کار کنداگر توانست 24ساعت مدام کار کند بخودت وگره همکارانت آفرین گفته آرزوی موفقیت دارم بدان که چنین نیست هنوز خیلی فاصله انشا"الله همین شکل تلاش کنی چون 8سال روش کارکردی این را بدست آوردی 15ده16سال آینده ممکن هست موفق شوی که من بعید میدانم بتوانی خیلی جوانی موفق باشی
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    0 0
    چقدر عالی اگر اینطور باشه
  • بابک ورنال AU ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    0 0
    الان سال۱۴۰۰است و از این اختراع خبری نیست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس