کد خبر 47148
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۱

نتانياهو با صدور بيانيه‌اي در واکنش به سخنراني ديشب اوباما که طي آن به ارائه راهبرد دولتش درباره خاورميانه پرداخت، گفت: امکان تشکيل دولت فلسطيني نبايد به ضرر موجوديت اسرائيل تمام شود.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از الجزيره نوشت: "بنيامين نتانياهو " نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در واکنش به اظهارات ديشب "باراک اوباما "رئيس جمهور آمريکا گفت: تحقق صلح نبايد به بهاي تشکيل دولت فلسطيني به ضرر دولت اسرائيل تمام شود.

رئيس جمهور آمريکا در اظهارات ديشب خود، ايجاد دولت مستقل فلسطيني بر اساس مرزهاي تعيين شده در سال ???? را به رسميت شناخت.

نتانياهو با صدور بيانيه‌اي در واکنش به سخنراني ديشب اوباما که طي آن به ارائه راهبرد دولتش درباره خاورميانه پرداخت، گفت: امکان تشکيل دولت فلسطيني نبايد به ضرر موجوديت اسرائيل تمام شود.

در اين بيانيه که پيش از سفر نتانياهو به واشنگتن صادر شد، آمده است: اسرائيل به هرگونه عقب‌نشيني تا مرزهايي که نتواند از آن دفاع کند، اعتراض خواهد کرد.

نتانياهو افزود که از واشنگتن انتظار دارد که اجازه دهد، که در هرگونه توافقنامه صلحي که در آينده امضاء شود، اسرائيل همچنان مجتمع‌هاي شهرک‌نشيني بزرگ خود را حفظ کند.

وي تصريح کرد که انتظار دارد اوباما به تمام تضمين‌هايي که آمريکا از سال ???? به اسرائيل داده است، پايبند باشد. قرار بوده که از اسرائيل خواسته نشود که تا مرزهاي ???? عقب‌نشيني کند و همچنان مجتمع‌هاي شهرک‌نشيني در کرانه باختري را تحت سيطره خود نگه دارد.

نخست‌وزير رژيم صهيونيستي افزود: راهکار قضيه آوارگان بايد در داخل دولت فلسطين تدوين شود و بدون حل و فصل اين قضيه از طريق اسکان دادن آنها در خارج از مرزهاي دولت اسرائيل، هرگونه امتيازدهي منطقه‌اي به درگيري‌ها پايان نخواهد داد.

وي بار ديگر بر موضع خود مبني بر ضرورت به رسميت شناختن اسرائيل بعنوان دولت ملت يهود، تاکيد کرد و گفت که علاوه بر آمريکا، فلسطيني‌ها نيز بايد اين دولت را بعنوان دولت قومي ملت يهود به رسميت بشناسند و هرگونه توافقنامه صلح بايد سقف مطالبات اسرائيل را شامل شود.

اوباما در سخنراني ديشب خود تاکيد کرد که آمريکا به حفظ امنيت اسرائيل پايبند خواهد ماند و سپس خواستار تشکيل دو دولت فلسطيني و اسرائيل در مرزهايي مشخص شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس